dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka usprawni transport towarów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Informacja prasowa 7 grudnia 2016 r.

Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka usprawni transport towarów

Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec od 11 grudnia zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń Wschód - Zachód.

Most Bielawa Dolna – Horka istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód – Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów.

Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 metrów, tj. o 23 metry więcej, niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu. 

Koszt realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja" wynosi około 23 mln zł (brutto), z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dobre połączenia międzynarodowe

Zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode – Horka – granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej. Oba projekty toczą się dzięki dobrej współpracy zarządców infrastruktury kolejowej: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz DB Netz AG.

Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.

Most zlokalizowany jest w jednym z najważniejszych dla ruchu towarowego i pasażerskiego europejskich korytarzy. Przez most ten przebiegają ważne szlaki kolejowe  o znaczeniu międzynarodowym: linia AGC/AGTC C-E 30, która wchodzi również w  skład europejskiego układu TEN-T oraz stanowi odgałęzienie Kolejowego Korytarza Towarowego nr 8 Morze Północne – Morze Bałtyckie, jak również wchodzi w skład  tzw. Paneuropejskiego Korytarza nr III, który wykraczając poza zewnętrzne granice Unii Europejskiej zaliczany jest  również do sieci najważniejszych korytarzy w komunikacji kolejowej między Europą a Azją. 

 

Realizacja inwestycji przebudowy mostu Bielawa Dolna – Horka na Nysie Łużyckiej opierała się na dobrej i efektywnej  współpracy pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej w obu państwach.

 

 

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne

Posted by Telewizja Opera on 06:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka usprawni transport towarów

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery