Dwa tory do Słupska
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg (13 grudnia 2016 r.) na prace projektowe związane z przebudową linii 202. Projekt uwzględnia założenia linii dwutorowej na całym odcinku. Jednak nie ustalono jeszcze ostatecznego wariantu realizacji prac na odcinku Lębork – Słupsk tzn. czy będzie w wariancie jednotorowym czy w pełni dwutorowym. Posiadanie projektu na linie dwutorową (Lębork – Słupsk) pozwala na włączenie się w wariant dwutorowy na każdym etapie realizacji inwestycji.
Informacja o projekcie
Na trasie Gdynia Chylonia – Słupsk przebudowany zostanie układ torowy wszystkich stacji pomiędzy Gdynią Chylonią a Słupskiem. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym, będzie Lokalne Centrum Sterowania w Wejherowie. Perony zostaną przebudowane i stosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstaną, bezkolizyjne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. W ramach zadania zaprojektowane zostaną 4 nowe przystanki: Gościcino Zielony Dwór, Siemianice, Reda Buczka (Giewowska) i Bolszewo.
Projekt na przebudowę linii zakłada:
- układ 4-torowy od Gdyni Chyloni do Wejherowa, co wiąże się z całkowitą przebudową obecnych torów, dobudową drugiego toru linii 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia i dobudowie dwóch torów na odcinku Rumia – Wejherowo (rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego);
- Przebudowę istniejącego i dobudowę drugiego, nowego toru na trasie Wejherowo – Lębork (obecnie na tym odcinku jest jeden tor)
- Budowę nowego toru linii nr 202 między Lęborkiem a Słupskiem i w zależności od możliwości przebudowę istniejącego toru jako drugiego, by linia była dwutorowa. Wariant realizacji nie został jeszcze wybrany.
Korzyści
Prace na ponad 100 km odcinku między Gdynią Chylonią a Słupskiem pozwolą na skrócenie czasu podróży oraz stworzenie atrakcyjniejszej oferty przewozowej. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na trasie będą mogły przyspieszyć z dotychczasowej maksymalnej prędkości 120 km/h do 160km/h, a towarowe z 80 do 120 km/h. Szacunkowy koszt całej inwestycji zapisanej w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 2 mld zł. Prace projektowe zaplanowano na lata 2017 – 2019, a budowlane na lata 2020 – 2023. Cały projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w ramach programu POIiS na lata 2014-2020.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.