Rok 2016 na lotnisku we Wroclawiu_pierwsze podsumowanie_FOTOGALERIA
Dzień dobry,
Do końca grudnia, zgodnie z prognozami, Port Lotniczy Wrocław obsłuży około 2,4 miliona pasażerów. To oznacza, że lotnisko po raz kolejny pobije swój rekord. Jednak rok 2016 był ważny także z wielu innych powodów - rekordowej liczby połączeń, kluczowych inwestycji, nietypowych wydarzeń.
Przedstawiamy pierwsze podsumowanie 2016 roku z galerią zdjęć z najważniejszych wydarzeń.
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
Wrocław, 29 grudnia 2016 r.
Informacja prasowa
2016 na wrocławskim lotnisku. Podsumowanie roku
To był rok nowości, ważnych inwestycji i rekordów na wrocławskim lotnisku. W zimowym rozkładzie jeszcze nie było aż tylu połączeń. W tym roku padnie też nowy rekord liczby pasażerów obsłużonych w Porcie Lotniczym Wrocław.
Do końca grudnia, zgodnie z prognozami, Port Lotniczy Wrocław obsłuży około 2,4 miliona pasażerów. To oznacza, że lotnisko po raz kolejny pobije swój rekord. – Bardzo szybko rozwija się siatka połączeń, zwłaszcza w ofercie przewoźników niskokosztowych. 2016 był pod tym względem rokiem nowości. Jednak liczba pasażerów systematycznie wzrasta również na trasach obsługiwanych przez przewoźników sieciowych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Coraz większe zainteresowanie pasażerów powoduje, że na trasach do portów przesiadkowych, jak Frankfurt, Monachium, Dusseldorf, Kopenhaga i Warszawa, wzrasta liczba połączeń. W rozkładzie zimowym Lufthansa wprowadziła sześć dodatkowych rejsów do Frankfurtu. Zwiększyło się również zainteresowanie lotami krajowymi – na imponujące wzrosty w tym segmencie miało zwiększenie liczby lotów do Warszawy.
10 milionów w nowym terminalu
Szybki rozwój siatki połączeń przekłada się na systematyczny wzrost liczby pasażerów wrocławskiego lotniska. W tym roku z nowego terminalu, otwartego przed Euro 2012, skorzystał już 10-milionowy pasażer. – Obecnie nasz terminal może obsłużyć 4 miliony pasażerów rocznie. Jednak już na etapie jego koncepcji myśleliśmy o długofalowym rozwoju lotniska. Dlatego w projekt od razu została wpisana możliwość rozbudowy. Docelowo, z terminalu co roku będzie korzystało 7 milionów podróżnych – mówi Dariusz Kuś.
10 nowości w 2016
W tym roku na wrocławskim lotnisku pojawiło się 10 nowych połączeń regularnych. Wiosną Birmingham (Wizz Air), latem Wenecja i Teneryfa (Ryanair) oraz Radom i Olsztyn (Sprint Air). Jesienią doszły kolejne: główne lotnisko Madrytu, Manchester, Newcastle i Belfast (te cztery kierunki uruchomił Ryanair) oraz Kijów (Wizz Air).
34 połączenia. Rekordowa siatka 2016/2017
W sezonie letnim 2016 podróżni wrocławskiego lotniska mieli do wyboru w sumie 67 połączeń, w tym 29 kierunków niskokosztowych. Z kolei w sezonie zimowym 2016/2017 mają do dyspozycji w sumie 34 regularne połączenia, w tym 28 niskokosztowych i 6 sieciowych. To rekord – tak wielu regularnych połączeń z Wrocławia nie było dotąd w żadnym zimowym rozkładzie. – Mamy m.in. siedem kierunków południowych. To także rekord w sezonie zimowym. Wynika to z faktu, że przewoźnicy coraz częściej traktują połączenia do Włoch, Hiszpanii, na wyspy Morza Śródziemnego czy na Wyspy Kanaryjskie, jako całoroczne – dodaje Dariusz Kuś. Na przykład w tym roku w rozkładzie zimowym pozostała Malta.
Już znamy nowości na 2017
Przewoźnicy zapowiedzieli już nowości również na nowy sezon. Latem 2017 polecimy do Lizbony i na Majorkę (Ryanair).– Lizbona od dawna była wyczekiwana przez podróżnych, a Majorka jest jednym z europejskich wakacyjnych rajów. Oba te kierunki są bardzo atrakcyjne i doskonale uzupełnią siatkę kierunków południowych – podkreśla Dariusz Kuś.
Lotnisko wyższej kategorii. Kluczowa inwestycja
Na początku tego roku zakończyły się prace związane z przystosowaniem infrastruktury lotniska do wyższej, drugiej kategorii. To znaczy, że samoloty mogą lądować we Wrocławiu w trudniejszych niż dotychczas warunkach atmosferycznych. Na tę inwestycję składał się remont drogi startowej, prowadzony bez zawieszenia ruchu lotniczego, oraz modernizacja i rozbudowa systemu oświetlenia nawigacyjnego, a także wprowadzenie nowych procedur. – System nawigacyjny na wrocławskim lotnisku należy do najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Podkreślę, że jest optymalny, biorąc pod uwagę warunki klimatyczne w naszym regionie – mówi Dariusz Kuś. Komfort związany z nowym systemem pasażerowie odczuli już na początku października tego roku, kiedy to pojawiły się pierwsze gęste mgły, a samoloty mimo tego latały bez zakłóceń. Lotnisko szacuje, że dzięki inwestycji udało się sprawnie obsłużyć blisko 330 operacji w trudnych warunkach atmosferycznych. Wcześniej nie byłoby to możliwe.
45 milionów linii Wizz Air
Od 2004 roku linie Wizz Air obsłużyły już 45 milionów pasażerów na trasach z polskich lotnisk. Przewoźnik świętował swój jubileusz na wrocławskim lotnisku. 45-milionowym podróżnym była mała pasażerka, która przyleciała z mamą i siostrą z Londynu Luton.
Strategiczne inwestycje linii Ryanair
Irlandzki przewoźnik coraz ściślej współpracuje z Portem Lotniczym Wrocław i coraz mocniej wiąże się ze stolicą Dolnego Śląska. We Wrocławiu Ryanair buduje swoją pierwszą w Polsce bazę techniczną, rozbudowuje bazę operacyjną (będzie w niej stacjonował już trzeci samolot), a w tym roku otworzył również innowacyjne centrum IT, tzw. Laboratorium Podróży Travel Labs Polska.