dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Modernizacja linii kolejowej E20- szczegóły prac

Uprzejmie informuję, że prowadzenie modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz, przy zamknięciach dwutorowych pozwoli radykalnie skrócić czas wykonywania robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy i dotrzymać założonych terminów rozliczenia inwestycji. Zakończenie głównych robót w obszarze kontraktu LCS Konin (Swarzędz – Barłogi) planowane jest na II kwartał 2019 roku, co pozwoli na wykonanie robót wykończeniowych, przeprowadzenie odbiorów i rozliczenie projektu zgodnie z założonym harmonogramem – do IV kwartału 2020 roku.

 

Dotrzymanie powyższego terminu nie jest możliwe w przypadku utrzymania ruchu jednotorowego na odcinku Września – Konin a następnie Konin – Barłogi. Taki wariant był rozważany, ale zakładał skrócenie robót zaledwie o 7 miesięcy. Ponadto ruch po jednym torze powoduje konieczność utrzymania rozbudowanego fazowania robót. Konieczne jest także stosowanie tymczasowych rozwiązań dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieci trakcyjnej, co oznacza częste zmiany w rozkładzie jazdy oraz bardzo wysokie ryzyko znacznych opóźnień pociągów związane z niedającymi się przewidzieć usterkami. Takie rozwiązanie także ogranicza znacznie przepustowość linii kolejowej dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Poznań – Konin.

 

Podstawowym celem inwestycji jest modernizacja stacji nie objętych wcześniej robotami, tj.: Konin, Koło, Kutno, Łowicz a także budowa całkowicie nowego systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z kompleksową modernizacją sieci trakcyjnej i układami zasilania. Na to składa się nie tylko montaż nowoczesnych urządzeń na torach, ale także budowa lokalnych centrów sterowania i modernizacja istniejących nastawni. Na całym odcinku zostanie wymieniona sieć trakcyjna wraz z układami zasilania oraz zmodernizowanych zostanie 17 przejazdów kolejowo – drogowych. Przebudowie lub remontowi będzie podlegać ponad 130 obiektów inżynierskich. Na trasie powstaną także skrzyżowania bezkolizyjne w Koninie i Łowiczu. Takie rozwiązania umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością 160 km/h na całym odcinku linii z najwyższym poziomem bezpieczeństwa.

 

Pasażerowie zyskają wygodne i w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności stacje i przystanki. Dzięki temu dostęp do kolei będzie łatwiejszy, znikną bariery architektoniczne, które utrudniały poruszanie się osobom na wózkach, matkom z dziećmi oraz osobom z ciężkim bagażem.

 

Efektem modernizacji będzie jednak przede wszystkim zwiększenie przepustowości linii. Dzięki temu przewoźnicy będą mogli zaoferować więcej połączeń na trasie Poznań – Warszawa. Największą poprawę komfortu jazdy odczują pasażerowie regionalnych relacji. Przykładowo, czas podróży między Poznaniem a Wrześnią zostanie skrócony o ok. 7 minut a między Wrześnią a Koninem o ok. 9 minut.

 

Pociągi dalekobieżne na trasie Poznań – Warszawa pojadą trasą zmienioną od Poznania przez Gniezno – Inowrocław Rąbinek – Kutno i dalej w kierunku Warszawy dotychczasową trasą. Proponowana trasa jest najszybszym możliwym połączeniem między Poznaniem a Warszawą.

 

W trakcie modernizacji ruch pociągów między Poznaniem a Wrześnią będzie utrzymany po jednym torze.     

 

Zbigniew Wolny

Zespół Prasowy

Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach

Biuro Komunikacji i Promocji

Centrala

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa


--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:30. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Modernizacja linii kolejowej E20- szczegóły prac

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery