dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z połączeniem kolejowym Szczecin- Lipiany?

ODPOWIEDŹ UM LIPIANY: 

informujemy, iż docelowy czas przejazdu  Lipiany- Szczecin do 65 minut byłby konkurencyjny. 


UM Lipiany,
pl. Wolności 1 74-240 Lipiany


dotyczy:
"Lipiany- Szczecin w ok. 60-65 minut autobusem szynowym"

Szanowni Państwo,

Informuję iż wydawnictwo badało możliwości wznowienia przewozów pasażerskich w relacji Lipiany- Pyrzyce- Szczecin Główny.

Informujemy iż technicznie jest możliwośc osignięcia w tej relacji czasu przejazdu na poziomie ok. 65-60 minut. Czas przejazdu odcinka Pyrzyce- Stargard Szczeciński (25 km toru) powinien wynieść ok. 15-17 minut aby osiągnąć ten czas przejazdu. Odcinek Pyrzyce- Stargard powinien być zmodernizowny do prędkości ok. 80- 85 km/h dla szynobusów. Wydaje się, że remont linii byłby wystarczający dla osiągnięcia tego efektu. 

Chcemy wznowić ruch pasażerski w zupełnie inny sposób niż to usiłowno dekadę temu. Wprowadzonoby autobusy szynowe kursujące jako pociągi przyspieszone na całej trasie, pomijające wszystkie mniejsze przystanki i mniej istotne stacje. Już dziś czas przejazdu ze Stargardu do Szczecina Głównego to 32 minuty dla składów pomijających stacje pośrednie. Możliwe wydaje się osiągnięcie czasu przejazdu ok. 40 minut na całej trasie, po bardzo konsekwentnej moderniacji odcinka do Pyrzyc.

W ramach modernizacji powstałby nowy przystanek Pyrzyce Stargardzka. Pociąg obsłużyłby też Stargard Kluczewo, być może- także z nowym przystankiem. Inne przystanki pominiętoby.
 
Wg wikipedii: Linia obecnie obsługuje jedynie ruch towarowy na odcinku Stargard-Pyrzyce, w dalszej części nieprzejezdna. Pierwszy fragment linii z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 sierpnia 1991 dla ruchu towarowego w 2000. 30 maja 1992 całkowicie zamknięto odcinek Pyrzyce-Godków. Ostatni fragment linii ze Stargardu do Pyrzyc zamknięto dla ruchu pasażerskiego 14 grudnia 2003, otwarto go w styczniu 2004, by w kwietniu tego samego roku ponownie go zamknąć.

Prosimy o informację, czy taki czas przejazdu pozwoli uzyskać konkurencyjny czas podróży na w/w trasie. 

Po realizacji inwestycji Pyrzyce mogłyby stać się miejscowością podmiejską, "sypialnią" i satelitą Szczecina. W przyszłości zakładamy przedłużenie linii do miejscowości Lipiany (18 km) i dokonania zwykłej rewitalizacji torowiska. Czas przejazdu na trasie Lipiany- Szczecin wyniósłby ok. 60- 65 minut. Najlepiej byłoby całej inwestycji dokonać za jednym razem, ale nie znamy możliwości ekonomicznych wznowienia przewozów na trasie do Lipian, stacja jest tam oddalona od centrum miejscowości.

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z połączeniem kolejowym Szczecin- Lipiany?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery