dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja o odtworzenie linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra


Temat linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra- wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP


Nec temere, nec timide. Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung 


25.3.2015
Do Urząd Miasta Gdańska

Szanowni Państwo,
Rozbiórka linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra planowana jest w roku 2016-2017. Jakie jest stanowisko władz miasta Gdańska? Czy polityką władz miasta jest rozbiórka kolei SKM? Rozebrano już odcinek linii SKM do terminalu promowego w dzielnicy Brzeźno. Promy kursują coraz rzadziej z Gdańska, linie promowe wolą terminal w Gdyni.

Chcielibyśmy przekonać lokalne władze do wykorzystania pozostałości po bocznicy do portu lotniczego między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej- podmiejskim odcinku niezelektryfikowanej części przedwojennego systemu SKM.  Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie, dodanoby kilka nowych przystanków, około 5-7, rozmieszczonych co około 700 metrów, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli. Powstało by tutaj wielkie nowe centrum Gdańska- Gdańsk Airport City, pełne biurowców i znakomicie skomunikowane koleją miejską z centrum miasta i piszym pasażem- deptakiem- z lotniskiem. Podobne projekty airport cities powstają na całym świecie. 

Wnosze o włączenie tego odcinka sieci jako nowego połączenia w sieć PKM. Inaczej projekt nie ma racji bytu.  Linia ta ma dość znaczną wartość, ok. 60-80 mln PLN za 1 km toru, a ma zostać rozebrana juz w tym roku. W pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi (a zwłaszcza z liniami dawnej sieci SKM).

Czy rozbiórka linii SKM jest sensowna wg władz miasta? Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności z zakresie przebudowy infrastruktury PKM? Czy władze miasta znają plany likwidacji tej linii kolejowej? Czy podjęły jakieś działania w sprawie jej likwidacji bądź wykorzystania dla budowy osiedli i wprowadzenia pociągów SKM w trakcji spalinowej z np. częstotliwością co 20- 30 minut w początkowym okresie?

Materiał graficzny w załączeniu.


Adam Fularz
 Danziger Zeitung




Szanowny Panie,

To również pytanie nie do nas, lecz do PKP PLK, które są właścicielem tej linii, którą – z tego co wiemy – jeszcze w tym roku planują całkowicie rozebrać.

Jednak o to proszę pytać PKP PLK.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz Konopacki

Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych

Rzecznik Prasowy


 

Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.

ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk

 

www.pkm-sa.pl

 

Wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy Gdańsk–Północ w Gdańsku,
VII Wydział Gospodarczy KRS 0000365210, NIP 583-310-36-72, REGON 221037360, kapitał zakładowy: 94 769 000,00 zł wpłacony w całości.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera informacje przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata
i może zawierać informacje, które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo jej adresatem, bądź otrzymali ją przez
pomyłkę należy: powiadomić niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie zwrotnej odpowiedzi na tę wiadomość, usunąć wiadomość
w całości, nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać i nie używać jej w jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek formie

 

From: Adam Fularz [mailto 
Sent: Tuesday, March 24, 2015 9:20 PM
To: PKMsa2015
Subject: Ostatnie z pytań- kolej PKM

 



Tomasz Konopacki

Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych

Rzecznik Prasowy

Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.

ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk

Szanowny Panie,

Szanowny Panie,

Chcielibyśmy przekonać lokalne władze do wykorzystanie pozostałości po bocznicy do portu lotniczego dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej.  Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie, dodanoby kilka nowych przystanków, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli.

Jakie są szanse na włączenie takiego połączenia w sieć PKM? Szkic porponowanego właczenia tej linii znajduje się w załączniku gdansk1.png


Inaczej projekt nie ma racji bytu.  Linia ta ma dość znaczną wartość, w pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi. Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności z zakresie przebudowy infrastruktury PKM?

 

Chciałbym zbadać temat przed rozmowami z władzami miasta i regionu. Schemat w załączeniu.

Pozdrawiam,


--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

+442035142037

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

 

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.







--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja o odtworzenie linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery