Petycja o odtworzenie linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra
Nec temere, nec timide. Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung
Rozbiórka linii szybkiej kolei miejskiej między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra planowana jest w roku 2016-2017. Jakie jest stanowisko władz miasta Gdańska? Czy polityką władz miasta jest rozbiórka kolei SKM? Rozebrano już odcinek linii SKM do terminalu promowego w dzielnicy Brzeźno. Promy kursują coraz rzadziej z Gdańska, linie promowe wolą terminal w Gdyni.
Chcielibyśmy przekonać lokalne władze do wykorzystania pozostałości po bocznicy do portu lotniczego między dzielnicami Matarnia i Osowa Góra dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej- podmiejskim odcinku niezelektryfikowanej części przedwojennego systemu SKM. Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie, dodanoby kilka nowych przystanków, około 5-7, rozmieszczonych co około 700 metrów, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli. Powstało by tutaj wielkie nowe centrum Gdańska- Gdańsk Airport City, pełne biurowców i znakomicie skomunikowane koleją miejską z centrum miasta i piszym pasażem- deptakiem- z lotniskiem. Podobne projekty airport cities powstają na całym świecie.
Wnosze o włączenie tego odcinka sieci jako nowego połączenia w sieć PKM. Inaczej projekt nie ma racji bytu. Linia ta ma dość znaczną wartość, ok. 60-80 mln PLN za 1 km toru, a ma zostać rozebrana juz w tym roku. W pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi (a zwłaszcza z liniami dawnej sieci SKM).Czy rozbiórka linii SKM jest sensowna wg władz miasta? Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności z zakresie przebudowy infrastruktury PKM? Czy władze miasta znają plany likwidacji tej linii kolejowej? Czy podjęły jakieś działania w sprawie jej likwidacji bądź wykorzystania dla budowy osiedli i wprowadzenia pociągów SKM w trakcji spalinowej z np. częstotliwością co 20- 30 minut w początkowym okresie?
Szanowny Panie,
To również pytanie nie do nas, lecz do PKP PLK, które są właścicielem tej linii, którą – z tego co wiemy – jeszcze w tym roku planują całkowicie rozebrać.
Jednak o to proszę pytać PKP PLK.
Pozdrawiam
Tomasz Konopacki
Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych
Rzecznik Prasowy
Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.
ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk
Wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy Gdańsk–Północ w Gdańsku,
VII Wydział Gospodarczy KRS 0000365210, NIP 583-310-36-72, REGON 221037360, kapitał zakładowy: 94 769 000,00 zł wpłacony w całości.
------------------------------
Treść tej wiadomości, wraz z ewentualnymi załącznikami, zawiera informacje przeznaczone tylko dla wymienionego w niej adresata
i może zawierać informacje, które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo jej adresatem, bądź otrzymali ją przez
pomyłkę należy: powiadomić niezwłocznie nadawcę poprzez odesłanie zwrotnej odpowiedzi na tę wiadomość, usunąć wiadomość
w całości, nie ujawniać, nie rozpowszechniać, nie powielać i nie używać jej w jakikolwiek sposób w całości lub w części w jakiejkolwiek formie
From: Adam Fularz [mailto
Sent: Tuesday, March 24, 2015 9:20 PM
To: PKMsa2015
Subject: Ostatnie z pytań- kolej PKM
Tomasz Konopacki
Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych
Rzecznik Prasowy
Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.
ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk
Szanowny Panie,
Szanowny Panie,
Chcielibyśmy przekonać lokalne władze do wykorzystanie pozostałości po bocznicy do portu lotniczego dla wprowadzenia podmiejskiej kolei SKM z 5- 7 nowymi przystankami mającymi na celu stworzenie nowych obszarów planowanych osiedli atrakcyjnych dla deweloperów. W tym celu wykorzystana zostałaby bocznica do portu lotniczego, pozostałość po linii kolei pasażerskiej. Przywrócone zostałyby przewozy pasażerskie, dodanoby kilka nowych przystanków, cały projekt byłby połączony z aktywną działalnością deweloperów i budową nowych osiedli.
Jakie są szanse na włączenie takiego połączenia w sieć PKM? Szkic porponowanego właczenia tej linii znajduje się w załączniku gdansk1.png
Inaczej projekt nie ma racji bytu. Linia ta ma dość znaczną wartość, w pobliżu centrum Gdańska, na terenie Gdańska brak jest niezabudowanych terenów z liniami kolejowymi. Jakie są możliwości jej wykorzystania? Jakie są konieczności z zakresie przebudowy infrastruktury PKM?
Chciałbym zbadać temat przed rozmowami z władzami miasta i regionu. Schemat w załączeniu.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.