dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z likwidacją portu lotniczego w Legnicy?

W Legnicy władze miasta sprzedają lotnisko. Ale jest to sprzedaż i prywatyzacja w stylu "na Janusza", czyli w sposób rdzennie polski. Wg krążących plotek (władze miasta nie odpowiadają na korespondencję, więc ciężko dać im zaprzeczenie) władze miasta planują miejscowe lotnisko, kosztujące ok. 240 mln PLN wg szacunkowych kosztów budowy, podzielić na małe kawałeczki i sprzedać za- równie małe pieniądze. 

Dlaczego w Polsce jest niemożliwa prywatyzacja całości- całości lotniska, całości linii kolejowej? Dlaczego wszystko musi być- przed tą tak wyczekiwaną przez liberałów prywatyzacją- doszczętnie niszczone?

Po co komu lotnisko bez drogi dojazdowej? Dlaczego- wyprzedaje się ją osobno? Czy aby- nie do końca kompetentne polskie władze lokalne , zmarnotrawiwszy do cna majątek pasażerskiego portu lotniczego obsługującego loty do Moskwy- zamierzają na odchodnym uniemożliwić powstanie tutaj portu lotniczego w przyszłości?

Plotki krążą rozmaite, trudno powiedzieć, co zamierzają władze miasta. Dziś mówią jedno, jutro powiedzą- coś innego. Dziś, wg plotek, port lotniczy ma być sprzedany w stylu rdzennie rodzimym: na kawałki, każdemu po małym fragmencie. Przypuszczalnie w Europie Zachodniej poszukiwanoby nabywcy dla całości biznesu, z nadzieją że ktoś jeszcze będzie tu utrzymywał port lotniczy. Ale w Polsce- wzorem okolicznych lotnisk Krzywa, Wiechlice, Skarbimierz, zapewne i ten port zostanie rozparcelowany pod inne funkcje. 

Czy MIiB zamierza coś w sprawie "prywatyzacji" portu lotniczego w Legnicy uczynić? Czy wyjaśni chociaż sposób tej kuriozalnej prywatyzacji? Dlaczego włądze nie poszukują inwestora branżowego z branży lotnisk?

Odpowiedź

Rada Miejska uchwałą z 29 września 2014 r. w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy przekształciła funkcję terenu lotniska Legnica z lotniczej na gospodarczą. Ponadto wieloletnie próby pozyskania kontrahenta zdecydowanego na zaangażowanie środków finansowych i uruchomienie działalności lotniczej na własny rachunek na lotnisku Legnica, nie przyniosły pozytywnych rezultatów.

 

Lotnisko Legnica zostało, na wniosek zarządzającego lotniskiem – Strefy Aktywności Gospodarczej Sp. z o.o., wykreślone z rejestru lotnisk cywilnych.

 

Decyzja o przekształceniu terenu lotniska Legnica z lotniczego na gospodarczy była wyłącznie decyzją władz samorządowych. Minister Infrastruktury i Budownictwa nie posiada kompetencji do utrzymania funkcjonowania lotniska Legnica, którego działalnością nie jest zainteresowany ani właściciel terenu, ani władze samorządowe.

 

Wszystkie Pana dotychczasowe pytania dotyczące lotniska Legnica (m.in. z 20.04.2016) i wykorzystania terenu lotniska proszę kierować do władz samorządowych Legnicy.

 

 

 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z likwidacją portu lotniczego w Legnicy?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery