Pytania prasowe do PKP IC: ominięcie wąskiego gardła na trasie kolei Warszawa - Szczecin
Pytania prasowe do PKP IC
- czy w związku z przepełnieniem przepustowości odcinka Poznań Wschód- Poznań Główny pociągi ekspresowe w relacji Szczecin- Warszawa nie powinny kursować z pominięciem stacji Poznań Główny?
Jest przecież możliwośc wykorzystania północnej obwodnicy kolejowej Poznania wraz z budową przystanku kolejowego Poznań Os. Sobieskiego PST przy pętli tramwajowej Szybkiego Tramwaju? Przecież istnieje trasa kolejowa omijająca zakorkowany odcinek sieci kolejowej, jedyny koszt to budowa przystanku kolejowego dla pociągów ekspresowych które kursowałyby w relacji Warszawa- Poznań Os. Sobieskiego- Szczecin Gł.
Pozwoli to na skrócenie czasu podróży o 25-30 minut pomiędzy Szczecinem a Warszawą. Obecnie na tej trasie kolej ma konkurencję 3 lotów linii LOT dziennie. Do wejścia na tą trasę przymierzają się też linie Ryanair, co wg mnie oznacza marginalizację znaczenia kolei na tej trasie.
Codziennie między Warszawą a Szczecinem kursuje 8 par pociągów PKP Intercity, w tym 3 ekspresowych (EIC). Pierwszy pociąg z Warszawy Centralnej do Szczecina odjeżdża o godz. 7:04. Następne odchodzą o 7:25, 11:30, 14:15, 15:00, 17:00, 22:35.
Z kolei ze Szczecina Głównego składy odjeżdżają o 6:07, 6:20, 6:46, 8:08, 11:31, 14:35, 16:07 i 22:43.
Czas przejazdu pociągiem EIC wynosi ok. 5 godz. 10 min. Po budowie przystanku Pozań Os. Sobieskiego PST skróciłyby się do ok. 4 godz. 45 minut lub 4 godz. 40 minut. Wszystkie składy na trasie Poznań- Szczecin mogłyby kursować jako ekspresowe.
Fot. możliwa lokalizacja przystanku kolejowego----Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Posted by Telewizja Opera
on 03:35.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0