dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przebudowa linii kolejowych do 200 km/h- szczegóły planów PKP PLK


·         W PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. powołany jest zespół, który szczegółowo analizuje możliwości zwiększenia prędkości powyżej 160 km/h. By maksymalnie i racjonalnie wykorzystać możliwości linii. Rozpatrywane są linie łączące ważne ośrodki, przede wszystkim te, na których roboty trwają lub są przygotowywane.

·         Jednym z celów prac zespołu jest wskazanie, na jakich odcinkach zwiększenie prędkości jest możliwe (i do jakiej wartości) bez dokonywania zmian geometrii linii, wychodzących poza obecne roboty ziemne, a gdzie takie korekty byłyby już wymagane i na ile są kapitałochłonne (linia na poziomie terenu, na wysokim nasypie, obiekcie inżynieryjnym itp.).

·         Propozycje zostaną zbadane pod względem technicznym i eksploatacyjnym. Dotyczy to w szczególności konieczności zmian geometrii linii – wyjście poza obecne roboty oraz sytuacji gdy linia jest obciążona ruchem „mieszanym" o niższych prędkościach (towarowy, pasażerski regionalny i aglomeracyjny).

·         Po oszacowaniu niezbędnych kosztów ewentualnych inwestycji, przeprowadzona zostanie wstępna analiza efektywności finansowo – ekonomicznej. Wówczas będzie opracowany wykaz odcinków rekomendowanych do podwyższenia prędkości wraz z ramowym harmonogramem dalszych działań.

·         Obecnie zakładamy, że analizie będą podlegały m.in. linie nr 4 (CMK) Grodzisk Maz. – Zawiercie, nr 9 Warszawa – Gdynia, nr 6 Warszawa -  Białystok, nr 91 Kraków – Przemyśl, nr 271 Wrocław – Poznań, nr  351 Poznań – Szczecin.

·         Szczególną uwagę w analizach zespół zwróci na obiekty inżynierskie. Bez znacznej zmiany geometrii nie da się osiągnąć 200 km/h na całości ww. odcinków.

·         Na etapie projektowania do prędkości 200 km/h przygotowano linię nr 271 Wrocław – Poznań, łuki o małych promieniach nie występują także na linii nr 6 Warszawa -  Białystok.

 

·         Ze względu na geometrię oraz trudności w jej korekcie związane z przebiegiem przez tereny chronione w rejonie Warszawy oraz pagórkowate Wyżyny Lubelskiej, uzyskanie prędkość powyżej 160 km/h na znaczącym odcinku linii Warszawa – Lublin na etapie analiz wariantów w studium wykonalności nie znalazło uzasadnienia. Uzyskane oszczędności czasu jazdy nie uzasadniały znacznego zwiększenia nakładów, wymaganych dla uzyskania takiego efektu.

 

·         Na linii Warszawa – Poznań ze względu na konieczność zapewnienia wymaganej przepustowości linii dla ruchu „mieszanego" nie tylko o najwyższych, ale i o niższych prędkościach (dla przewozów towarowych oraz pasażerskich aglomeracyjnych) zwieszenie prędkości powyżej 160 km/h  nie jest obecnie analizowane.

 

Żeby większy maksymalną prędkość ze 160 km/h do 200 km/h

Poza odpowiednią geometrią - zgodnie z obowiązującymi przepisami, szczególną różnicą jest brak na trasie przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Przejazdy muszą zostać zastąpione wiaduktami lub zlikwidowane) . Ze względu na koszty oraz często uwarunkowania terenowe (np. istniejącą zabudowę) w praktyce oznacza to budowę wiaduktów w wybranych lokalizacjach oraz dróg dojazdowych od sąsiednich, likwidowanych przejazdów. Ponadto przy jeździe ponad 160 km/h wymagany jest system ETCS.

 

W KPK przyjęto uzyskanie prędkości powyżej 160 km/h na odcinku Grodzisk Maz. – Góra Włodowska oraz na linii nr 9 na odcinkach Warszaw Praga – Nowy Dwór Maz., Nasielsk – Działdowo, Iława – Prabuty, Tczew – Gdańsk.

 


Mirosław Siemieniec

Rzecznik prasowy

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przebudowa linii kolejowych do 200 km/h- szczegóły planów PKP PLK

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery