dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Dot. programu narodowej sieci lotnisk pasażerskich



Polska potrzebuje narodowej strategii rozwoju portów lotniczych. Obecne dokumenty są mocno przestarzałe i nie nadążają za szybkim rozwojem tego rynku.

W Hiszpanii i we Francji działa ok. 50 pasażerskich portów lotniczych. Szczególnie Hiszpania w ostatnich latach znacząco zwiększyła liczbę lotnisk pasażerskich. Polska jest krajem o podobnej powierzchni, i powinien w tym kraju powstać ambitny program rządowy mający na celu odtworzenie zlikwidowanych portów lotniczych i budowę nowych.

Problemem Polski jest przede wszystkim likwidacja portów pasażerskich. W Polsce zlikwidowano nieco ponad połowę z nich. 

Polska jest jedynym krajem na świecie, gdzie doszło do likwidacji portów lotniczych na taką skalę jak to ma miejsce obecnie. Zlikwidowano porty w Krzywej koło Bolesławca, w SzprotawieWiechlicach, w Zaganiu- Tomaszowie, w Legnicy, w Jeleniej Górze, w Nysie, w Gliwicach, w Katowicach- Muchowcu, w Częstochowie- Rudnikach, etc.etc.

Pora wybiła dla planów połączenia lotnisk sieciami KDP, kolei dużych prędkości. Swoje kolejowe airport linki powinny otrzymać porty lotnicze we Wrocławiu, Zielonej Górze, Radomiu, Rzeszowie, Białymstoku, Słupsku, Koszalinie, Kołobrzegu, Szczecinku, Gdyni- Kosakowie, Orencie, Malborku, Mielcu, Krośnie, Pile, Toruniu, Poznaniu, Bydgoszczy, Łasku, Łodzi, Łęczycy, Tomaszowie Mazowieckim, Sochaczewie, Mińsku Mazowieckim, Białej Podlaskiej, Suwałkach, Rostkach lub Pisanicy koło Ełku, Legnicy, Krzywej koło Bolesławca, Jeleniej Górze, Gubinie- Drewitz, Świnoujściu- Heringsdorf, Lęborku, Opolu- Kamieniu Śląskim, Częstochowie- Rudnikach, Piotrkowie Trybunalskim, Zamościu, Żaganiu, Lubinie. 

Wszystkie te powyższe porty lotnicze możnaby naprawić w oparciu o model portu lotniczego z połączeniem kolejowym. 
Port lotniczy Poznań- Bednary i Nowy Tomyśl- Kąkolewo mógłby ruszyć z połączeniem autobusowym. Port lotniczy w Arłamowie koło Przemyśla możnaby uruchomić z dowozem już odprawionych pasażerów z Przemyśla, lub z połączeniem autobusowym i odprawą w pobliskim hotelu.
 
We Wrocławiu, Zielonej Górze, Radomiu, Rzeszowie, Łodzi, Bydgoszczy, Świnoujściu- Heringsdorf, Poznaniu,  zbudowanoby połączenia kolejowe do terminali pasażerskich tych portów lotniczych, wykorzystując istniejące bocznice kolejowe. 


Porty lotnicze w polskich regionach byłyby odbudowane wraz z połączeniami kolejowymi do tychże portów lotniczych: w Białymstoku- Krywlanach, Słupsku- Redzikowie, Koszalinie- Zegrzu Pomorskim, Kołobrzegu- Bagiczu, Szczecinku- Wilczych Laskach, Gdyni- Kosakowie, Ornecie między Olsztynem a Elblągiem, Malborku, Mielcu, Krośnie, Pile, Toruniu, Łasku, Łęczycy, Tomaszowie Mazowieckim, Sochaczewie, Mińsku Mazowieckim, Białej Podlaskiej, Suwałkach, Rostkach lub Pisanicy koło Ełku, Legnicy, Krzywej koło Bolesławca, Jeleniej Górze, Gubinie- Drewitz,  Lęborku, Opolu- Kamieniu Śląskim, Częstochowie- Rudnikach, Piotrkowie Trybunalskim, Zamościu, Żaganiu, Lubinie. 

Port lotniczy Poznań- Bednary i Nowy Tomyśl- Kąkolewo to dwa lokalne porty koło Poznania, które także mogłyby zostać uruchomione. 


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:22. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Dot. programu narodowej sieci lotnisk pasażerskich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery