dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z linią kolejową do Lubska w woj. lubuskim?

         Lubsko, dnia 5 listopada 2014 r.

 

                                                                                                                        Pan

                                                                                                                       Adam Fularz

 

 

              W odpowiedzi na Pana maila z dnia 13 października 2014 r. dot. rozbiórki kolei szybkich prędkości podczas budowy obwodnicy miasta Lubska informuję, że tut. Urząd podjął szereg działań mających na celu utrzymanie linii kolejowej łączącej Lubsko z krajową siecią kolejową.        

       W odpowiedzi na pisma PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w sprawie wydania opinii dot. działań mających na celu likwidację wiaduktu kolejowego położonego w Chełmie Żarskim oraz mostu kolejowego w Mierkowie tut. Urząd  negatywnie zaopiniował likwidację ww. obiektów. Informował PKP S.A., że utrzymanie linii kolejowej leży w interesie mieszkańców, gdyż stwarza  w przyszłości dogodne i szybkie połączenie z regionem nadgranicznym oraz stolicą Niemiec.

        Ponadto w dniu 27 marca 2013 r. Rada Miejska w Lubsku podjęła uchwałę Nr XXXII/222/13 w sprawie apelu do zarządu Polskich Kolei Państwowych Polskie Linie Kolejowe S.A. o zdjęcie linii kolejowej nr 275 na odcinku Żagań- Bieniów – Lubsko  z listy linii przeznaczonych do likwidacji. W uchwale tej podniesiono, że likwidacja ostatniej czynnej linii kolejowej łączącej Lubsko i Jasień z krajową siecią kolejową jest sprzeczna z interesem społecznym i gospodarczym mieszkańców naszego regionu.

        Jednocześnie informuje, że 2007 r. w formie decyzji zostało udzielone Wojewódzkiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze pozwolenie na użytkowanie obwodnicy m. Lubska ( ETAP I ) – w ciągu dróg wojewódzkich : nr 287  relacji Żary – Krosno Odrzańskie i nr 289 relacji Zasieki – Nowogród Bobrzański.  W uzasadnieniu tej decyzji stwierdzono, że nie zostały wykonane w całości wszystkie roboty budowlane dotyczące budowy I etapu obwodnicy tj. nie wykonano wiaduktu kolejowego w km 0+449 tej obwodnicy. Inwestor tj. Zarząd Dróg Wojewódzkich zobowiązał się do wybudowania tego wiaduktu w przypadku niezlikwidowania linii i podjęcia przez Zarząd PKP decyzji  o odbudowie i ponownym uruchomieniu linii nr 275 na odcinku Lubsko – Gubinek. 

           Dodatkowo pragnę poinformować, że zgodnie z Uchwałą Nr XXXII/319/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 listopada 2012 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do kluczowych inwestycji wpisano                „ Budowę kompleksu wydobywczo- energetycznego Gubin – Brody wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Do takiej infrastruktury zalicza się  linię kolejową.

        Obecnie tut. Urząd podjął działania mające na celu opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Lubsko na lata 2014-2020.

        Wobec powyższego bardzo serdecznie zachęcam Pana do podzielenia się swoimi sugestiami  i propozycjami dotyczącymi zagospodarowania terenów kolejowych.

 Zał. – kserokopia ww. pism.


--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z linią kolejową do Lubska w woj. lubuskim?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery