dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

W Mielcu pasażerskie lotnisko nie powstanie, mimo zgody ULC

Mielcu już nikt nie marzy o przystosowaniu mieleckiego lotniska do lotów samolotów pasażerskich, mimo że spółka zarządzająca portem lotniczym w Mielcu otrzymała zgodę ULC na obsługę do 10 tys. pasażerów rocznie. Mógłby tutaj działać pasażerski port lotniczy o skali radomskiego portu lotniczego, ale planów tych nie zrealizowano. Port ten miał obsługiwać Tarnobrzeg i Tarnów. 

- co z planami na pasażerski port lotniczy w Mielcu?  Szczytno ma 27 tys. mieszkańców i ma czynny pasażerski port lotniczy, Goleniów ma 23 tys. mieszkańców i ma czynny pasażerski port lotniczy. W tych dwóch miastach działają koleje dowożące pasażerów z regionu do portu lotniczego.
Najmniejsze miasto w Polsce to Babimost, mający 4 tys. mieszkańców i czynny port lotniczy. Niemniej, w Babimoście nie na kolei dowożącej pasażerów i port lotniczy ma bardzo małe przewozy.

Z moich obliczeń (jestem ekonomistą transportu) wynika że w Mielcu jest obecnie najłatwiej w całym kraju uruchomić port pasażerski:

- znajduje się tutaj nieużywany terminal pasażerski będący w zarządzie ARP o/ Mielec, odprawiano w nim pasażerów.

- Lotnisko z już zatrudnioną kadrą ma dopuszczenie do obsługi 10 tysięcy pasażerów rocznie

- istnieje droga startowa i drogi kołowania, co umożliwia uruchomienie połączeń bez większych inwestycji.

- czy władze miasta podejmą negocjacje z przewoźnikiem Sprintair celem uruchomienia np. próbnego połączenia lotniczego do Warszawy? Linie Sprintair ogłosiły ostatnio z portu lotniczego w Radomiu połączenia do Gdańska, Wrocławia, Pragi, Berlina. 

- czy władze miasta wykorzystają zgodę ULC na uruchomienie połączeń pasażerskich rozkładowych którą już wydano i podejmą próby rynkowe (uruchomienie próbnych połączeń) aby ocenić możliwości ekonomiczne dla rozwoju lotniska pasażerskiego w Mielcu? Jest to możliwe niemal bezinwestycyjnie.

Pytania do władz miasta:

Co Pan sądzi na temat przywrócenia połączeń pasażerskich na lotnisku w Mielcu? Podobne lotnisko w Epinal we Francji zatrudnia tyle samo pracowników co port lotniczy Mielec, a połączenia pasażerskie są na tym lotnisku realizowane.


Nie znamy efektów działań lotniska Epinal we Francji. Obecnie trwają prace nad przystąpieniem do opracowania strategii rozwoju lotniska w Mielcu, która wskaże kierunki jego rozwoju. Obecne dane wskazują, że jest to jedno z największych w Polsce centrów szkoleniowych pilotów.



Czy władze miasta zainteresowane są negocjacjami z liniami lotniczymi chętnymi do uruchomienia połączeń lotniczych do Mielca? Chcemy ustalić, czy władze miasta w ogóle są zainteresowane wykorzystaniem portu lotniczego do zaoferowania lotów krajowych niewielkimi samolotami, np. Saab 340. Zabierają one na pokład 33 osoby.


Możliwe kierunki:

Mielec- Gdańsk

Mielec- Poznań

Mielec- Warszawa


Aby było to możliwe lotnisko musi spełnić określone wymagania – np. dostęp do stacji paliw. Lotnisko musi osiągnąć określoną kategorię wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dalszy tok działań rozstrzygnięty zostanie w strategii rozwoju lotniska.


Pytania dotyczące lotniska i działalności spółki powinny być kierowane do spółki Lotnisko Mielec Sp. z o.o.



--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for W Mielcu pasażerskie lotnisko nie powstanie, mimo zgody ULC

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery