dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP Intercity odpowiada: stacja Poznań Os. Sobieskiego PST nie powstanie

nasza spółka jest przewoźnikiem dalekobieżnym, który musi brać pod uwagę potrzeby pasażerów z różnych stron Polski. Poznań Główny jest bardzo ważną stacją węzłową. Pominięcie tego przystanku, dla pociągów relacji Warszawa  Szczecin, utrudniałoby przesiadkę podróżnym w kierunku stolicy oraz Szczecina.

 

Cezary Nowak

Rzecznik PKP Intercity


Pytania prasowe do PKP IC

- czy w związku z przepełnieniem przepustowości odcinka Poznań Wschód- Poznań Główny pociągi ekspresowe w relacji Szczecin- Warszawa nie powinny kursować z pominięciem stacji Poznań Główny? 
Jest przecież możliwośc wykorzystania północnej obwodnicy kolejowej Poznania wraz z budową przystanku kolejowego Poznań Os. Sobieskiego PST przy pętli tramwajowej Szybkiego Tramwaju? Przecież istnieje trasa kolejowa omijająca zakorkowany odcinek sieci kolejowej, jedyny koszt to budowa przystanku kolejowego dla pociągów ekspresowych które kursowałyby w relacji Warszawa- Poznań Os. Sobieskiego- Szczecin Gł. 
Pozwoli to na skrócenie czasu podróży o 25-30 minut pomiędzy Szczecinem a Warszawą. Obecnie na tej trasie kolej ma konkurencję 3 lotów linii LOT dziennie. Do wejścia na tą trasę przymierzają się też linie Ryanair, co wg mnie oznacza marginalizację znaczenia kolei na tej trasie. 

Codziennie między Warszawą a Szczecinem kursuje 8 par pociągów PKP Intercity, w tym 3 ekspresowych (EIC). Pierwszy pociąg z Warszawy Centralnej do Szczecina odjeżdża o godz. 7:04. Następne odchodzą o 7:25, 11:30, 14:15, 15:00, 17:00, 22:35. 
Z kolei ze Szczecina Głównego składy odjeżdżają o 6:07, 6:20, 6:46, 8:08, 11:31, 14:35, 16:07 i 22:43. 
Czas przejazdu pociągiem EIC wynosi ok. 5 godz. 10 min. Po budowie przystanku Pozań Os. Sobieskiego PST skróciłyby się do ok. 4 godz. 45 minut lub 4 godz. 40 minut. Wszystkie składy na trasie Poznań- Szczecin mogłyby kursować jako ekspresowe. 
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:58. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP Intercity odpowiada: stacja Poznań Os. Sobieskiego PST nie powstanie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery