porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedzi dot. skargi do Komisja Europejska dot. "pseudoekologii"

Redakcja serwisu otrzymała list który publikuje z drobnymi korektami pisowni:

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: <Filip.SKAWINSKI na serw. ec.europa.eu>
Data: poniedziałek, 27 lipca 2020
Temat: Skarga do Komisja Europejska dot. "pseudoekologii"
Do:(... )

Szanowny Panie,

 

Pragnę odnieść się do kilku kwestii, które Pan porusza, choć w niewielkim stopniu wiążą się one z kompetencjami Komisji Europejskiej.

 

Unia Europejska może dofinansować połączenia transportowe w ramach projektów transgranicznych, ale opracowanie konkretnych projektów i wystąpienie o ich dofinansowanie z budżetu UE należy do władz krajowych.

Dlatego Unia nie może zdecydować np. o odtworzeniu linii kolejowej do z Polski do Trsteny na Słowacji. W tym akurat przypadku, po śladzie tamtej linii biegnie ścieżka rowerowa, która jest projektem transgranicznym i ekologicznym, choć oczywiście o znaczeniu transportowym nieporównywalnym z linią kolejową, która teoretycznie mogłaby tu funkcjonować. Jednak, wedle mojej wiedzy polskie władze nie były zainteresowane jej odbudową.

 

Co do szlaków turystycznych, choć to już zupełnie jest kompetencja KE, pragnę poinformować, że jest kilka takich, które pozwalają przejść ze strony polskiej na słowacką i vice versa – np. przez szczyt Grześ w Tatrach Zachodnich (1653 m n.p.m.) lub w okolicach Kasprowego Wierchu, na który można dostać się od polskiej strony koleją linową. Wystarczy mapa turystyczna Tatr, by się w tym rozeznać. Na Gładki Wierch nie ma szlaku od polskiej strony; jeśli jest ścieżka, to rzeczywiście mogą z niej korzystać tylko zwierzęta ­- poruszanie się po niej przez ludzi byłoby złamaniem przepisów obowiązujących w Tatrzańskim Parku Narodowym.

 

Co się tyczy kwoty 55,8 mln euro przeznaczonych na zrównoważony transport transgraniczny, Przedstawicielstwo nie posiada informacji, jakiego rodzaju to były projekty. Komunikat z projektów transportowych wymienia tylko drogowe, a to rzeczywiście nie jest synonim zrównoważonego transportu. Proponuję zwrócić się z tym pytaniem precyzującym do Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, które jest autorem przysłanego przez Pana komunikatu. Dane kontaktowe znajdują się pod nim, ale na wszelki wypadek je wklejam: tel. 12 616 09 55, e-mail: bprasow na serw. malopolska.mw.gov.pl

 

Z poważaniem,

Filip Skawiński

Policy Analyst

European Commission
Representation in Poland
ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa
Tel.:  +48 22 556 89 67
Fax
.: +48 22 556 89 98
http://ec.europa.eu/polska

 

Komisja Europejska przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych. Wszystkie dane osobowe będące w naszym posiadaniu są przetwarzane zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu (WE) nr 2018/1725.

 

The European Commission is committed to personal data protection.  Any personal data is processed in line with Regulation (EC) 2018/1725. All personal information processed by the Directorate-General for Communication / European Commission Representations is treated accordingly.

P      Help save paper - do you need to print this email?

 

 

 

From: Adam Fularz <adam@wieczorna.pl>
Sent: Monday, July 27, 2020 8:59 AM
To: COMM REP POLAND <
COMM-REP-POLAND@ec.europa.eu>
Subject: Skarga do Komisja Europejska dot.
"pseudoekologii"

 

Do Komisja Europejska

 

Szanowni państwo. 

Czytałem jak Państwo "wspierają" zrównoważony transport transgraniczny kwotą 55.8 mln euro. 

 

W Państwa wykonaniu jest to transport samochodowy motoryzacja indywidualna. To jest green washing pod pozorem ekologii.  Z Zakopanego nie sposób dostać się na Słowację.  Nie kursują nawet autobusy. Kolej do Trstená na Słowację rozebrano.  Nie ma nawet szlaku turystycznego. Jest ścieżka piesza przez przełęcz gładką koło Gładkiego Wierchu ale to szlak dla kozic i zwierząt i nawet nie jest szlakiem turystycznym. Niestety nie udało mi się pomóc holenderskiemu turyście który utknął w Polsce i nie mógł dojść do Słowacji.  Byliśmy chyba kilkaset metrów od granicy Słowacji ale jakość ścieżki była zbyt zła by mógł on przejść z plecakiem, gitarą, deskorolką etc. Tą drogę wskazało nam kilka osób ale po sprawdzeniu okazała się być bardzo trudna i musieliśmy się wspiąć na 2 tysiące metrów  by zrezygnować z podróży. 

 

W moim odczuciu marnotrawią Państwo pieniądze a turyści zostali na lodzie. 

 

Pozdrawiam 

Adam Fularz

Redakcja Polish News Agency 

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biuro Prasowe UMWM <bprasow na serw. malopolska.mw.gov.pl>
Data: czwartek, 14 stycznia 2016
Temat: 14.01.2016 - UMWM - WSPÓLNE PROJEKTY MAŁOPOLSKI I KRAJU PRESZOWSKIEGO
Do:

Wspólne projekty małopolski i kraju preszowskiego

14.01.2016 r.

 

Modernizacja dróg prowadzących do przejścia granicznego Becherov-Konieczna, przebudowa drogi wojewódzkiej 971 na odcinku Krynica – Piwniczna Zdrój czy powstanie ścieżek rowerowych uzupełniających europejską trasę EuroVelo 11 - to tylko część wspólnych projektów Małopolski i Kraju Preszowskiego, które powstaną w ramach programu Interreg Polska-Słowacja. W sprawie realizacji wspólnych przedsięwzięć w Gorlicach  spotkali się: marszałek Małopolski Jacek Krupa i wiceprzewodniczący Samorządowego Kraju Preszowskiego Štefan Bieľak.

 

W lutym 2015 roku Komisja Europejska zatwierdziła Program Operacyjny Interreg VA Polska – Słowacja 2014 - 2020, który będzie wspierał projekty w zakresie ochrony i promocji dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, rozwoju transportu oraz poprawy jakości edukacji.

 

- W ramach  współpracy nad Programem Współpracy Transgranicznej wypracowaliśmy już szereg przedsięwzięć, zwłaszcza dotyczących infrastruktury drogowej – mówi marszałek Jacek Krupa. - Wstępnie mamy przygotowane cztery projekty, które czekają na akceptację obydwu stron - mówił.

 

Na Program Współpracy Transgranicznej ma zostać przeznaczone 155 mln euro. - Kwota przeznaczona jest nie tylko na współpracę pomiędzy Województwem Małopolskim a Krajem Preszowskim, ale także dla uczestniczących w Programie: Kraju Żylińskiego oraz województw: śląskiego i  podkarpackiego – zaznacza marszałek Jacek Krupa.

 

77,5 mln euro - połowa pieniędzy z programu - przeznaczonych zostanie na zadania z zakresu ochrony, promowania i rozwoju dziedzictwa kulturowego i naturalnego, 55,8 mln euro na zrównoważony transport transgraniczny, 12,4 mln euro na rozwój edukacji transgranicznej i uczenia się przez całe życie, a 9,3 mln euro na pomoc techniczną.

 

Istotną częścią programu są wspólne projekty drogowe Województwa Małopolskiego i Kraju Preszowskiego. Chodzi m.in. o szacowaną na 3,5 mln euro modernizację dróg prowadzących do przejścia granicznego Becherov-Konieczna zakładająca m.in. przebudowę fragmentów dróg w ciągu DW nr 977 na odcinku Gorlice – Gładyszów. Po stronie słowackiej planowana jest przebudowa fragmentów dróg w ciągu drogi II kategorii nr 545 na odcinku Becherov – granica państwa za 2,5 mln euro. Kolejny projekt zakłada przebudowę DW 971 na odcinku Krynica – Piwniczna-Zdrój oraz budowę lub przebudowę fragmentów dróg III kategorii Mnisek nad Popradem – Sulin, Sulin – Mały Lipnik, Plavnica – Legnava wraz z budową mostu w Miliku (z 1-kilometrowym dojazdem) i wykonaniem ścieżek rowerowych uzupełniających szlak rowerowy EuroVelo 11. - Dla rozwoju turystyki południowej części naszego regionu budowa ścieżek rowerowych to absolutnie kwestia priorytetowa – podkreśla członek Zarządu Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda.

 

Z kolei projekt „Modernizacja pienińskiej infrastruktury komunikacyjnej" przewiduje modernizację fragmentów dróg powiatowych Krościenko – Szczawnica i Krośnica – Sromowce Niżne oraz drogi wojewódzkiej nr 969 na odcinku Dębno – Krościenko, wraz z budową ścieżek rowerowych. Po stronie słowackiej remontem mają zostać objęte drogi Hniezdne - Spišská Stará Ves, Spišská Belá - Spišské Hanušovce oraz Haligovce - Toporec.

 

Przedstawiciele Małopolski i Kraju Preszowskiego nie zapominają również o braku pełnotowarowego przejścia granicznego na granicy z Krajem Preszowskim. Potencjalne lokalizacje przejścia na południowej granicy Małopolski to Muszynka – Kurov, Piwniczna – Mniśek oraz Chyżne - Trstena. Propozycją strony polskiej jest Muszynka – Kurov, wymaga to jednak modernizacji 7 kilometrów drogi po stronie słowackiej.

 

Podczas pierwszego etapu naboru do programu na tzw. projekty flagowe Małopolska zgłosiła dwanaście projektów, z których dziewięć zostało dopuszczonych do oceny merytorycznej. Obecnie trwa ich ocena jakościowa, której wyniki poznamy jeszcze w I kwartale tego roku.

 

Informacja o spotkaniu przedstawicieli Małopolski i Kraju Preszowskiego

 

Kontakt dla mediów:

Biuro Prasowe UMWM

tel. 12 616 09 55
e-mail: bprasowe@malopolska.mw.gov.pl

 

 

 

 

 

 

Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007

       

 

 

 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955

Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków

 

 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków | tel.+48 12 61 60 955

Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków

 

Disclaimer added by CodeTwo Exchange Rules 2007

       

 

 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 03:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedzi dot. skargi do Komisja Europejska dot. "pseudoekologii"

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers