dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Sprawa kanałów wodnych dla turystyki

Redakcja serwisu otrzymała:

Szanowny Panie Redaktorze,

katalog śródlądowych dróg wodnych w Polsce określa Rozporządzenie Rady Ministrów z 26 czerwca 2019 r. w sprawie śródlądowych dróg wodnych (Dz.U. 2019 poz. 1208). Poszczególnym śródlądowym drogom wodnym i ich odcinkom przyporządkowane są klasy żeglowności, na które m.in. mają wpływ parametry takie jak głębokość tranzytowa, szerokość szlaku, promienie łuków, czy prześwity pod mostami oraz paramenty śluz. Po tych drogach wodnych mogą się poruszać zarówno statki świadczące usługi z zakresu śródlądowego transportu wodnego, jak i jednostki rekreacyjne. Istnieją także cieki wodne, które nie są zawarte w katalogu śródlądowych dróg wodnych, a po których, o ile przepisy prawa miejscowego nie stanowią inaczej, dozwolony jest ruch jednostek rekreacyjnych.

W ramach zacieśniania współpracy z sektorem żeglugi śródlądowej oraz w celu zapewnienia lepszej wymiany informacji, w 2020 roku Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie powołało zespoły ds. żeglugi śródlądowej i turystyki wodnej. Zostały one utworzone przez Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Ich głównym zadaniem jest bieżąca konsultacja działań podejmowanych przez administrację drogi wodnej, a także tworzenie rozwiązań służących rozwojowi oraz  promocji żeglugi i turystyki na szlakach żeglownych w Polsce.

W sprawie propozycji utworzenia katalogu dróg wodnych zalecamy kontakt z właściwym miejscowo Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej.

 

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

 

Ministerstwo Infrastruktury

Posted by Telewizja Opera on 02:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Sprawa kanałów wodnych dla turystyki

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery