porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka

Przypomnienie

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Date: sob., 28 lut 2015 o 18:23
Subject: Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka
To: <um na serw. um.ostroleka.pl>



Urząd Miasta Ostrołęki



pl. gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

Ostrolecka.eu

Szanowni Państwo,
Trwają właśnie prace nad budową połączenia znajdującego się w pobliżu lotniska pasażerskiego dostosowywanego do obsługi tanich linii: Port Lotniczy w Szymanach, a tory będą prowadzić Olsztyna.

Proponuję połączenie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka. Szczegóły przebiegu znajdują się w załączeniu. Aby to połączenie było możliwe, władze miasta powinny domagać się w PKP PLK, aby wykonawca infrastruktury przewidział także możliwość kursowania pociągów pasażerskich- szynobusów, w relacji do Ostrołęki.

Wówczas byłoby możliwe połączenie Ostrołęka- Olsztyn p. Port Lotniczy. Władze miasta Ostrołęka musiałyby w pierwszej kolejności przekonać zarządcę sieci kolejowej o uwzględnienie łącznicy kolejowej do Ostrołęki podczas trwających właśnie prac budowlanych.

Pytanie prasowe:
Czy władze miasta Ostrołęka zwrócą się do PKP PLK S.A. we wspomnianej sprawie zapewnienia łącznicy z budowanej właśnie odnogi linii kolejowej do portu, w kierunku miasta Ostrołęka? Sprawa wydaje się pilna z uwagi na postęp prac.

Opis będącej już mocno zaawansowaną inwestycji załączam:

W Olsztynie kończą linię kolejową do portu Szymany

W Olsztynie mają podobny problem jak w Ostrołęce- port odległy od centrum miasta. Jak go rozwiązano?

Szybkie, bezpieczne i komfortowe połączenie kolejowe z Olsztyna do lotniska w Szymanach będzie gotowe do końca 2015 r. W grudniu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z wykonawcą - NDI S.A. - umowę na II etap przebudowy linii kolejowych Olsztyn – Szczytno – Szymany.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie będą mogli dotrzeć koleją ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego do portu lotniczego Mazury w Szymanach w zaledwie 45 minut. Na trasie z Olsztyna do Szczytna pociągi pojadą do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman będą mogły rozpędzić się do 110 km/h.

wg http://www.olsztyn24.com/news/24774-w-trzy-kwadranse-pociagiem-z-olsztyna-do-lotniska-w-szymanach.html


Rys. PKP PLK wg Murator,
Oto opis zarządcy sieci kolejowej:

Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych Olsztyn - Szczytno - Szymany (odcinek Olsztyn - Szczytno - linia kolejowa nr 219 i odcinek Szymany - Szczytno - linia kolejowa nr 35) jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem 

Projekt kolejowego połączenia modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem jest realizowany w dwóch etapach:
  • etap I – rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych od stacji Olsztyn do stacji Szymany (etap zrealizowany);
  • etap II – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach oraz Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) ruchem na stacji w Szczytnie wraz z infrastrukturą towarzyszącą (realizacja w latach 2013-2015).
ZAKRES DLA I ETAPU PROJEKTU
  • całkowita wymiana nawierzchni kolejowej toru nr 1 na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru nr 1 na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km),
  • oczyszczenie podsypki, jej uzupełnienie oraz oprofilowanie, ścięcie ław torowiska wraz z podbiciem i regulacją torów w planie i w profilu na odcinku Szymany - Szczytno linii nr 35 (9,86 km),
  • naprawy główne i bieżące (3,64 km) nawierzchni torów głównych dodatkowych na stacjach,
  • korekta geometrii łuków polegająca na wydłużeniu krzywych przejściowych łuku w celu uzyskania optymalnej prędkości na łukach,
  • roboty okołotorowe związane z odbudową bocznych rowów odwodnieniowych oraz estetyzacją otoczenia linii kolejowej w pasie prowadzonej modernizacji linii,
  • wymiana nawierzchni drogowej na 37 przejazdach (1 przejazd został zlikwidowany),
  • roboty budowlane na 114 obiektach inżynieryjnych (w tym 4 mosty, 2 wiadukty, 108 przepustów),
  • przebudowa 7 i rozbiórka 7 peronów,
  • remont budynków nastawni Pm na st. Pasym i Sz1 na st. Szczytno,
  • zabudowa urządzeń ssp na 12 przejazdach kolejowych i 2 Tvu,
  • zabudowa komputerowych urządzeń srk na st. Pasym, wymiana napędów rozjazdów na st. Marcinkowo,
  • wymiana wyeksploatowanych (radiołączność – st. Olsztyn, Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa nowych urządzeń telekomunikacyjnych (SLK i rozgłoszeniowa informacja podróżnych – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa kabli teletechnicznych,
  • wymiana, budowa lub rozbiórka urządzeń elektroenergetyki do 1 kV (linie zasilające i oświetlenie - st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno + przejazdy, eor – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno).
ZAKRES DLA II ETAPU PROJEKTU
  • zadanie 1 – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach;
  • zadanie 2 – budowa LCS Szczytno wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego transportu kolejowego pasażerów z lotniska w Szymanach do stolicy województwa. W I etapie projektu zostanie przeprowadzona modernizacja linii kolejowych nr 219 i 35 na odcinku od stacji Olsztyn Główny do stacji Szymany. W etapie II dobudowany zostanie odcinek linii do terminala lotniczego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez:
  • Zwiększenie prędkości pociągów na odc. Olsztyn – Szczytno z 70 km/h do 100 km/h i uruchomienie linii ze Szczytna do Szyman, na której pociągi będą mogły osiągać prędkość 110 km/h.
  • Poprawę warunków podróżowania i obsługi pasażerów poprzez modernizację nawierzchni (mniejsze oddziaływanie dynamiczne na szlakach, rozjazdach), przebudowę peronów i budowę urządzeń informacji podróżnych.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejazdach (budowa telewizji użytkowej i urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej ostrzegającej o zbliżającym się pociągu).
Głównym efektem realizacji I etapu inwestycji będzie:
  • Uzyskanie kolejowego połączenia stacji Olsztyn ze stacją w Szymanach.
  • Uzyskanie czasu przejazdu z Olsztyna do Szyman wynoszącego ok. 45 min (bez zatrzymania pociągu na przystankach leżących na trasie przejazdu, za wyjątkiem postoju technicznego pociągu wynoszącego ok. 5 min na stacji w Szczytnie, wynikającego ze zmiany kierunku jazdy pociągu). Dla pociągów zatrzymujących się na wszystkich przystankach czas ten wydłuży się do ok. 49 min.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
  • Etap I – 94 232 216,59 PLN
  • Etap II – 43 770 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
  • Etap I – 2008-2013
  • Etap II – 2013-2015
KONTRAKTY ZAKOŃCZONE
Wszystkie kontrakty związane z projektowaniem i realizacją I etapu inwestycji (studium wykonalności i dokumentacja przedprojektowa, zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, nadzór inwestorski, audyt zewnętrzny).
OBSZARY CHRONIONE
Projekt przebiega przez obszary NATURA 2000-Puszczę Napiwodzko-Ramudzką i Ostoję Napiwodzko-Ramudzką.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
  • Uzyskanie kolejowego połączenia Olsztyna ze stacją w Szymanach i czasu przejazdu na tym odcinku ok.45 min.
  • Atrakcyjniejsza oferta przewozowa (krótszy czas jazdy, większa punktualność pociągów).
  • Poprawa warunków ekologicznych regionu - przejęcie przez kolej części ruchu samochodowego.
  • Zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska i hałasu, poprawa bezpieczeństwa na drogach, zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.
  • Poprawa złego stanu infrastruktury kolejowej linii 219 i 35 przyczyni się do usprawnienia połączeń wewnątrz województwa i poprawi jego dostępność komunikacyjną.
  • Realizacja przedmiotowej inwestycji istotnie przyspieszy integrację przestrzenną i gospodarczą woj. warmińsko - mazurskiego.
  • Umożliwi wyższą dostępność rynku pracy i edukacji dla mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie modernizowanych linii kolejowych.
  • Pozwoli także na zrównoważony rozwój obszarów miejskich i wiejskich, umożliwi wyprowadzenie uciążliwego przemysłu i usług na obszary podmiejskie oraz przyspieszy wzrost atrakcyjnych lokalizacji dla nowych inwestycji, w tym z sektora turystyki wakacyjnej i weekendowej.

Połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany - inwestycja na półmetku


W ciągu roku na trasie liczącej ponad 50 km wykonano już ponad połowę zaplanowanych prac, po ich zakończeniu czas przejazdu koleją z Olsztyna do Szyman wyniesie około 45 minut.

Na linii kolejowej Olsztyn - Szymany trwają intensywne prace, których zakończenie pozwoli na sprawny i szybki dojazd pociągiem na lotnisko w Szymanach. Sprawna organizacja prac i nowoczesne maszyny pozwalają na wymianę nawet 1 km torów dziennie. Od maja trwają prace związane z wymianą nawierzchni torowej między Marcinkowem i Olsztynem.

Zakończono już montaż toru na odcinku Marcinkowo - Pasym, a następnie ruszają prace między Pasymiem a Szczytnem. Wymieniane są również rozjazdy i tory na stacjach. Ponadto prowadzone są roboty na obiektach mostowych - wymieniono już 15 z 50 przepustów.

Wykonawca ma przed sobą jeszcze prace związane z budową siedmiu nowych peronów, budową samoczynnej sygnalizacji na przejazdach kolejowych - łącznie zmodernizowanych zostanie 12 przejazdów. Zaplanowano również modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Pasym, a także roboty związane z ułożeniem kabli teletechnicznych na całym odcinku z Olsztyna do Szyman.

Dzięki realizacji projektu prędkość pociągów na odcinku Olsztyn - Szczytno zwiększy się z 70 km/h do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman do 110 km/h, co skróci czas przejazdu z terenów podmiejskich i stworzy sprawne połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany.

Pracami na linii zajmuje się włoska firma Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A z którą umowę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w lipcu 2011 roku. Projekt zakończy się w marcu przyszłego roku, a całkowita wartość prac wynosi 91,5 mln zł.
(żródło: pkp.pl)


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra


Posted by Telewizja Opera on 23:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers