porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przypomnienie: Czy kolej ma szansę wrócić do Winnicy? Propozycja redakcji.

Przypomnienie

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 5 listopada 2020
Temat: Czy kolej ma szansę wrócić do Winnicy? Propozycja redakcji.
Do: sekretariat na s. gminawinnica.pl



Do: Urząd gm. Winnica

06-120 Winnica
ul. Pułtuska 25

do władz UG
do Radnych Gminy

dot. 
Propozycja redakcji dot. odbudowy linii kolejowej Winnica- Warszawa p. Nasielsk

Szanowni Państwo, 
Czy odbudowa linii kolejowej do Winnicy a nawet dalej, do Pułtuska jest jeszcze możliwa? Został pas ziemi po zlikwidowanej kolei dojazdowej. W woj. mazowieckim odbudowywana jest linia do Zegrza. To samo jest możliwe w przypadku Winnicy (miejscowość ma nawet podobną wielkość ludności). Torowisko dawnej kolei podmiejskiej przebudowanoby na normalnotorowe, dzięki czemu powstałoby połączenie kolejowe Winnica- Warszawa.

Przypomnę że stacja Nasielsk była pięciokierunkowym węzłem poprzez to że istniała linia do st. Legionowo Piaski i Winnicy oraz Pułtuska. Niestety, na 2 z 5 kierunków możliwych tras kolei pociągi nie kursują. Ba, Winnica mogłaby się rozwinąć do roli regionalnego węzła przesiadkowego z autobusów do kolei, byłaby stacją końcową pociągu. Obecnie nie ma szybkiego dojazdu tr. zbiorowym do Warszawy. Tak być nie powinno. Początkowo niewielka liczba połączeń kolei powinna tutaj rozpoczynać i kończyć bieg. 

Wnoszę do UG w Winicy o wyznaczenie stałego koordynatora projektu wznowienia ruchu kolejowego do Nasielska i w kierunku Legionowa dzięki  odbudowie skrótu kolejowego przez Skrzeszew i Wójtostwo do Nasielska (skraca 11 km). Koordynowałby on też projekt odbudowy odcinka Nasielsk Dworzec- Nasielsk Miasto- Winnica dla części składów Kolei Mazowieckich. W przyszłości dążonoby do odbudowy linii kolejowej w kierunku Pułtuska po istniejącym do dziś podtorzu dawnego torowiska. 

Zbudowanoby odcinek torowiska Nasielsk Dworzec- Nasielsk Miasto- Nasielsk Leśna- Winnica na podtorzu dawnej linii kolejowej do Pułtuska. Wykorzystanoby w tym celu także istniejącą bocznicę przy ul. Hetmańskiej, którą przedłużonoby do odcinka starego podtorza. Dobudowanoby perony od strony ulicy Przytorowej w Nasielsku celem obsługi dodatkowego ruchu do Winnicy. Dążonoby aby do odbudowanej stacji Nasielsk Miasto przy ul. Piłsudskiego czy nawet do Winnicy kursowały składy kolei SKM z Warszawy. Obecnie składy SKM docierają do Radzymina.

Oczekiwane efekty
Proponuję aby w wyniku tych działań ok. 5 składów dziennie rozpoczynało lub kończyło bieg na stacji w Winnicy. W tym celu odbudowanoby dwa dodatkowe perony- peron 1 i peron 2, na dworcu w Winnicy. Kończyłyby tutaj bieg np. pociągi podmiejskie na dworzec nasielsk Miasto i Nasielsk Dworzec PKP. Ich organizatorem byłoby UG Winnica, UM Nasielsk razem z UMWM lub miastem Warszawa/ ZTM. Usługi te zamówionoby drogą montażu finansowego kilku źródeł finansowania dotacji dla tych połączeń podmiejskich kolejowych w Nasielsku.

Wewnątrzmiejska linia SKM
Na bocznicy do ul. Hetmańskiej można dodać dalszy odcinek toru do stacji Nasielsk Miasto. Brakuje fragmentu torowiska na istniejącym podtorzu oraz peronu pasażerskiego a w zasadzie kilku peronów pasażerskich, jeśli ruch na linii do Winnicy po bocznicy kolei miałby miałby ruszyć. W przypadku tej inwestycji proponuję ok. 14500 metrów nowego toru wraz z peronem pasażerskim. Odbudowanoby zbudowany w 1951 roku fragment torowiska jako pierwszy krok w celu odbudowy linii do Pułtuska.

Proponowany przebieg odbudowanej linii Nasielsk- Nasielsk Leśna i Nasielsk- Winnica.

Punkt (województwo)km km taryfowy 

  Nasielsk Dworzec   (W)
0,000
 
 
  Nasielsk Miasto  (W)
3,0204
 
 
  Nasielsk Leśna  (W)
3,9005
 
Punkt (województwo)km km taryfowy 

  Nasielsk Dworzec   (W)
0,000
 
 
  Nasielsk Miasto  (W)
3,0204
 
 
  Poniaty  (W)
8,5209
 
 
  Skoroszki   (W)
10,45011
 
 
  Winnica   (W)
14,49015
Linią początkowo kursowałby spalinowy szynobus który kursowałby np. z Pułtuska w relacji:

  • (Pułtusk)
  • Nasielsk Dworzec (zmiana kierunku ruchu)
  • Nasielsk Miasto
  • Nasielsk Leśna
  • Poniaty
  • Skoroszki
  • Winnica
Później na linii kursowałyby bezpośrednie pociągi do Warszawy z czasem przejazdu ok. 65 minut. Lecz to wymaga jej elektryfikacji, co nie jest początkowo konieczne. Nim wzrośnie popyt, minie kilka lat.

Gminny zarząd torowisk kolei
Proponuję by gmina wynajęła lub przejęła owe torowisko do Winnicy, oraz aby to gmina Winnica z gm. Nasielsk jako organizator " kolei" wyznaczyła podmiot któryby zarządzał tymże torowiskiem z dworca Nasielsk do Winnicy. Rozwiąże to problem poszukiwania zarządcy tych torowisk. Obniży to ceny usług. Ów proponowany koordynator do spraw kolei jednocześnie zarządzały też opuszczonymi i porzuconymi liniami kolei na terenie i w okolicy gminy. Z czasem gmina mogłaby odbudować linię ze st Nasielsk do Pułtuska czy tylko do Winnicy i nią zarządzać. Torowisko do Winnicy i Legionowa odbudowanoby z szyn staroużytecznych drogą współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi. Możnaby pozyskać szyny staroużyteczne i zorganizować prace publiczne na linii.

Połączenie z Nasielska przez Skrzeszew do Legionowa
Przygotowanoby razem z okolicznymi samorządami, których swego czasu o takiej propozycji informowałem, plany i dokumentację dla naprawy zdemontowanych szyn na odcinku torowiska do Skrzeszewa z opcją przedłużenia tej linii do Legionowa z Nasielska i Winnicy- w przyszłości. 

Otwarcie linii:
 1939-02-25 (prawdopodobnie?) Legionowo Piaski - Nasielsk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; za "Świat kolei" nr 2006/7 (info: Przemysław Więcek, 2006-07-26)

Historia budowy odcinka Legionowo Piaski - Nasielsk 
(wg bazakolejowa.pl) "Linię Wieliszew –Nasielsk o długości 25 km oddano do użytku w ciągu jednego sezonu budowlanego 1938/39. Stanowiła ona przedłużenie oddanej w 1936 roku do eksploatacji linii Tłuszcz - Wieliszew. W ten sposób powstała trasa Tłuszcz – Wieliszew – Nasielsk, której głównym zadaniem było odciążenie węzła warszawskiego. Dzięki niej połączono Wileńszczyznę z portem w Gdyni z pominięciem Warszawy. Przy okazji nowa linia zmniejszyła odległość między Legionowem a Nasielskiem o około 11 km.

Trudnym przedsięwzięciem była budowa mostu kolejowego na Narwi pod Orzechowem. Most miał długość ok. 350 metrów oraz pięć przęseł. Od południa musiano wykonać spory nasyp, natomiast z drugiej strony konieczne okazało się wykopanie wąwozu w wysokiej skarpie nadrzecznej. Trudności te pokonano i 25 marca 1939 roku odbyła się uroczystość otwarcia. Most służył pasażerom zaledwie pół roku. Tuż po wybuchu wojny został wysadzony w powietrze przez polskich saperów. Obawiano się, że tą drogą niemieccy żołnierze pod dowództwem gen. Straussa dokonają ataku na Warszawę". (info: Grzegorz Łojewski, 2005-07-20, bazakolejowa.pl)

Na temat tej linii jest sporo wiadomości w prasie przedwojennej i powojennej. Dodam więc tylko, że pierwszym przystankiem za Nasielskiem był przystanek Młodzianowo. Są tam budynki stacyjne. Przystanek ten chyba nie był nigdy użyty, gdyż w rozkładzie na lato z 1939 nie występuje. (info: Andrzej Zawadzki, 2007-06-26, bazakolejowa.pl)

Linia kolei podmiejskiej do odbudowy wraz z kilometrażem:

Legionowo Piaski   (W)
0,000
  Derlacz  (W)
1,710
  Skrzeszew   (W)
6,180
  Wójtostwo   (W)
12,790
   Cegielnia Psucka   (W)
   Nasielsk   (W)
24,570
do tego dochodzi odcinek Nasielsk- Winnica- 14,490
(kilometraż za bazakolejowa.pl)

Stały koordynator
Proponuję aby: UG w Winnicy wyznaczył stałego pracownika którego zadaniem będzie koordynacja projektu pt. "doprowadzenie do włączenia  linii kolei z Winnicy siatkę połączeń SKM/ regio". 

Reasumując:
Liczę na zaangażowanie gminy w rozwój oferty połączeń z Winnicy do Nasielska. Obecny stan jest zły. Rozebrano odcinek torowiska w kierunku południowego centrum Nasielska. Rozebrano torowisko do Legionowa p. Skrzeszew i Wójtostwo.


Pozdrawiam.
Adam Fularz
Redakcja: Dolina Ziel. 24a, 65-154 Ziel. Góra

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


-- 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 21:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przypomnienie: Czy kolej ma szansę wrócić do Winnicy? Propozycja redakcji.

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers