Adam Fularz, 2003- 2005 Poruszanie tematu zatrudnienia na PKP jest niezwykle drażliwym tematem, lecz bynajmniej nie powinno się go unikać. Podczas konferencji pt. ”Zintegrowany System Miejskiego Transportu Szynowego”...

Zastosowanie dyrektyw UE i konkurencyjność kolei w krajach Europy Śr.- Wschodniej L'application des Directives Européenneset la compétitivité des entreprises ferroviaires desPays d’Europe Centrale et Occidentale (PECO).Adam FULARZI. INTRODUCTIONI.1 La...
opr. St. Biega, A. Fularz, tekst z 2003 r.Przyczyny zapaści przewozów kolejowych w Polsce są cztery i bez ich naprawy nie jest możliwe uratowanie kolei w Polsce.1.głodowa dotacja,...
Wszystkie trzy koleje na Węgrzech dobrze przeszły przez przemiany ustrojowe, tak samo koleje czeskie i słowackie, które są na jak najbardziej europejskim poziomie i przewożą średnio 3-krotnie więcej...
Port lotniczy w Babimoście- zabytek socjalizmu? Niestety, ostatnie wiadomości dotyczące losu lotniska w Babimoście obwieściły jego zamknięcie. A jest to drugi port lotniczy w Polsce co do wielkości systemu...
Do dziennikarza trójmiejskiej Gazety Wyborczej- Autostrada Północna a Kolej Wschodnia Zielona Góra, 7 października 2008 Szanowny Panie, Jako ekolog i ekonomista transportu uważam że gdyby motoryzacja indywidualna miała pokryć...
Szanowni Państwo,
Angażują się Państwo w promowanie różnych idei, często- wg mnie bzdur. Do tych bzdur, zaliczyłbym, jako ekonomista transportu, ideę kolei dużych prędkości w Polsce. To będzie nabój do szuflad, nic więcej. W Polsce nie ma nawet tej zwykłej kolei, roczny wskaźnik podróży koleją na mieszkańca w Polsce jest 3-krotnie niższy niż w Czechach czy RFN. Wg mnie są Państwo naiwniakami podchwytując takie "buble", a teksty wciska rządowa agencja PR. Ów pomysł kolei DP w Polsce jest forsowany przez mało innowacyjny establishment z PKP przyzwyczajony do etatyzmu. W Szwajcarii nie ma KDT, i co? Mają najlepsze koleje w Europie, rocznie 10-krotnie większe przewozy/mieszkańca niż u nas. Czesi tak samo- przodują w Europie Śr- Wschodniej, a mają pociągi z pudłami wychylnymi.
Nie wiem, czy Państwa łamy (i głowy) są otwarte dla innych poglądów, z doświadczenia wiem że nie, bo już parę razy zapraszano mnie do pisania (nawet sam naczelny), i nic jednak nie odpowiadało. Chętnie bym zaoponował, ale niby jak?