Czy PKP zamierza rozwijać ofertę przechowywania bagażu na dworcach? Obecnie wiele dworców nie ma takiej możliwości.
Odpowiedź:
PKP S.A. stale podejmuje starania mające na celu poprawę standardu obsługi podróżnych. W tym celu spółka prowadzi szeroko zakrojony program budowy i modernizacji dworców kolejowych. Wraz z realizowanymi inwestycjami znacznie poprawia się zakres usług dostępnych w obiektach zarządzanych przez PKP S.A.
Na dworcach, na których zidentyfikowano taką potrzebę, pojawiają się skrytki bagażowe.
Pozdrawiam,
Aleksandra Grzelak
Starszy Specjalista
Wydział Prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
Polskie Koleje Państwowe S.A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jakimi odcinkami sieci szerokotorowej zarządza PLK? Czy jest jakiś ich wykaz? Można go otrzymać? Odpowiedź:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają 142 km szerokotorowych linii jednotorowych oraz szerokotorowymi torami stacyjnymi (119 km) zlokalizowanymi w obszarach przygranicznych. Są one wykorzystywane do obsługi ruchu granicznego.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W 2016 roku średni dystans wynosił 1565,7 km dla lotów międzynarodowych i 1431,28 km dla wszystkich lotów.
Marta Chylińska
Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC
Press office, President's Bureau
Urząd Lotnictwa Cywilnego/ Civil Aviation Authority
ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa/ 2 M. Flisa Street, 02-247 Warsaw, Poland
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kolejowej do dzielnicy Gutkowo.
Proponuję budowę kolei miejskiej także w aglomeracji słupskiej. W Niemczech istnieje około 20 systemów kolei miejskich zwanych S-bahn, i jeden tylko system S-bahn w Berlinie przewozi więcej pasażerów niż wszystkie koleje pasażerskie w całej Polsce razem wzięte.
Do tej pory władze udzielały odmownej odpowiedzi na nasze wnioski i petycje w tej sprawie. Niemniej, warunki pozwalają na budowę kolei miejskiej także w tym mieście. Istnieje sieć linii kolejowych, pozostały korytarze transportowe po dawnych bocznicach kolejowych.
W Europie Zachodniej z wielkim sukcesem odbudowano takie dawne bocznice towarowe, przeznaczając je dla szybkiego transportu miejskiego o parametrach metra naziemnego.
W Słupsku istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do krajów Europy Zachodniej.
W Polsce kolej jest już zupełnie zmarginalizowaną, niepopularną i likwidowaną formą transportu pasażerów. Doświadczenia Japonii i krajów wysokouprzemysłowionych pokazują że kolej nadal ma szansę osiągnięcia udziału 50 % rynku przewozowego, jeśli:
- na rynku kolejowym pojawi się konkurencja różnych firm
- odbudowana zostanie zniszczona infrastruktura kolei miejskich, odbudowane zostaną dawne bocznice towarowe jako korytarze dla transportu pasażerskiego.
- będą powstawać nowe linie kolei na terenie miejskim
Proponujemy przeznaczenie rocznie kwoty 100 mln PLN z budżetu miasta na budowę przystanków kolejowych, odbudowę zlikwidowanych linii kolejowych, budowę nowych linii kolejowych na terenie miasta, także linii kolejowych w tunelach, prowadzących do centrów miast (wzorem Łodzi i planowanego dworca podziemnego Łódź Centrum). Transport kolejowy powinien być także finansowany ze środków władz miasta, a nie tylko ze środków województwa. Tylko dzięki zainwestowaniu własnych środków w stworzenie własnego przewoźnika kolejowego powstała szybka kolej miejska w Warszawie.
Polskie miasta z sukcesem uruchomiły koleje miejskie tylko w dwóch przypadkach- w Trójmieście i w Warszawie. Poza tymi miastami kolei miejskich w Polsce niemal nie ma. Nieliczne koleje aglomeracyjne nie są kolejami miejskimi- koleje miejskie kursują co 10- 20 minut, obsługują tylko obszar zurbanizowany, mają często (np. co 1 km) rozmieszczone przystanki, i koncentrują się na ruchu wewnątrzmiejskim.
Jako ekonomistra transportu polecam tworzenie wyspecjalizowanych miejskich przewoźników kolejowych - odrębnych od np. Przewozów Regionalnych i kolei aglomeracyjnych- wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu miejskiego. Receptą na udane wprowadzenie kolei miejskiej jest stworzenie wyspecjalizowanego przewoźnika obsługującego wewnątrzmiejskie relacje przewozowe i zagęszczającego ruch kolejowy na obszarze wewnątrzmiejskim.
Władze polskich miast powinny wreszcie dostrzec rolę kolei, spojrzeć na doświadczenia krajów wysokouprzemysłowionych oraz zainwestować środki w wykorzystanie obecnie mało używanej infrastruktury. Technologia stosowana w Europie Zachodniej pozwala na ruch pociągów miejskich z częstotliwościami dochodzącymi do 90 sekund w ruchu miejskim.
Załączam propozycje graficzne i wnoszę o realizację inwestycji w postaci budowy systemu kolei miejskiej także w mieście Słupsk.
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Jeszcze dla przypomnienia- w grudniu 2014 r. obecny prezydent miasta udzielał wywiadu portalowi "transport Publiczny" w którym opisywał plany reaktywacji kolei miejskiej w Słupsku. Wkrótce potem- zaczął się jej demontaż. Władze miasta odpowiedziały że była to decyzja PKP co jest zgodne z prawdą. Szkoda jedynie że władze miasta nie zareagowały by powstrzymać demontaż torów na terenie miasta.
Jako media- odnosimy się do faktów, konkretnych czynów- a tym jest likwidacja miejskiej infrastruktury transportu szynowego. Słupska Kolej Morska, która miała połączyć Centrum Handlowe Jantar, Osiedle Piastów, dworzec kolejowy i budowany akwapark z Ustką, została za czasów ostatniej zmiany władz miejskich po prostu rozebrana, poprzez demontaż nielicznych ocalałych jeszcze torowisk. Władze miasta utrzymują że nie miały na to wpływu.
Literatura:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/robert-biedron-prezydent-slupska-kolej-to-tlen-dla-miast-46587.html--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
w odpowiedzi na Pańskie maile informujemy, że Robert Biedroń został Prezydentem Słupska w grudniu 2014 roku i trudno nam ustosunkować się do Pańskich zarzutów odnoszących się do rzekomej likwidacji torowisk w Słupsku, bo z tego co nam wiadomo, to żadna likwidacja torowisk od grudnia 2014 r. nie nastąpiła. Prezydent Biedroń jest orędownikiem zrównoważonego, ale i ekonomicznie uzasadnionegotransportu zbiorowego. Jednym z priorytetów prezydenta Biedronia jest lepsze skomunikowanie Słupska z Ustką, a co za tym idzie podjęcie debaty o Słupskiej Kolei Morskiej. Proszę jednak łaskawie zauważyć, że Miasto Słupsk nie jest właścicielem infrastruktury kolejowej – jest nim PKP PLK S.A., w związku z czym nie odpowiada za ingerencję w układ torowisk w Słupsku.Projekt Słupskiej Kolei Morskiej, na który się Pan powołuje, istnieje w świadomości mieszkańców Regionu od 10 lat. Poprzednio Miasto Słupsk wraz z PKP PLK S.A. podejmowało próby pozyskania środków na przygotowanie tej inwestycji. Aktualnie opracowywana jest dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej 405 na trasie Szczecinek – Słupsk wraz z przebudową układu torowego w Słupsku i Ustce. Z opracowania i przyjętych przez Wykonawcę i PKP PLK S.A. opracowania wariantów okaże się czy rozbudowa linii kolejowej w Słupsku i w Ustce zgodnie z założeniami projektu Słupska Kolej Morska jest uzasadniona ekonomicznie. Jeżeli studium wykonalności wykaże, że istnieją przesłanki ekologiczne, ekonomiczne i społeczne przemawiające za tym, że Słupska Kolej Morska powinna powstać i znajdą się środki na realizację tej inwestycji to będziemy za nią lobbować.Dlatego uważamy, że zarzuty jakoby Prezydent Biedroń doprowadził do likwidacji cennej i przyszłościowej infrastruktury transportowej są nie tylko nietrafione, ale i godzące w dobre imię i wizerunek Słupska.
Odpowiedzi udzielił Gabinet Prezydenta Miasta, p. Chalecka
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowny Pan
Krzysztof Mamiński
prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych SA.
List otwarty
Szanowny Panie,
Jest Pan prezesem PKP S.A. Z okazji 175. rocznicy kolei pasażerskich na ziemiach polskich zechciałem poświęcić nieco czasu i opisać temat majątku przez Pana zarządzanego. A tutaj- panują czasy rodem sprzed 40 lat w Wielkiej Brytanii.
Urządza Pan powtórkę z czasów Lorda Beechinga, znanego likwidatora kolei brytyjskich, przed ich ostateczną prywatyzacja. Dziś przewoźnicy brytyjscy psioczą na idiotyzm lorda Beechinga- likwidował on bez opamiętania infrastrukturę kolejową, mniemając że jest zbyteczna. Z całym szacunkiem, ale to właśnie Pan zechce urządzać polską wersję tego spektaklu. Za Pańskiego panowania nadal trwają likwidacje torowisk.
Kierowana przez Pana firma zlikwidowała linię Poznań- Zielona Góra p. Kargową, Wolsztyn, mimo że równoległa linia kolejowa- jest wypchana ruchem do granicy przepustowości. Pana firma likwiduje linię dawnej SKM , odchodzącą od linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, byłą bocznice do portu lotniczego przez dzielnicę Matarnia i Osowa Góra, mimo że przed wojną służyła ona przewozom pasażerskim, i idealnie nadaje się do wznowienia połączeń SKM, leżąc na terenie miasta Gdańsk. Linia do 10-tysięcznych Strzelec Krajeńskich? Zlikwidowana. Słupska Kolej Morska? Zlikwidowano dopiero co jej torowiska wewnątrz miasta Słupsk, do dawnej stacji Słupsk Przymieście.
Podobnych przykładów można mnożyć- i mnożyć. W sąsiednich krajach reforma kolei udała się bardziej, czego przykładem jest odbudowa kolei pasażerskiej do Świnoujścia Centrum przez spółkę- córkę niemieckiej kolei państwowej UBB. Jest ona obsługiwana w sezonie co 30 minut. W sąsiednich krajach trwa transportowa rewolucja, reformy niekiedy się dobrze udały, utworzono wiele nowych przedsiębiorstw przewozowych takich jak wspomniana kolej UBB, odbudowuje się rozbierane uprzednio linie, a tutaj po prostu marnotrawi się setki milionów PLN, rozbierając linie które w krajach sąsiednich akurat są odbudowywane.
W samych tylko dużych miastach i aglomeracjach zlikwidowano torowiska za około 100 miliardów PLN, licząc po kosztach ich budowy od podstaw. Prowadziły do gęsto zaludnionych osiedli, dzielnic, w jednym tylko średniej wielkości statystycznym mieście wyrządzno straty na ok. 400-500 mln PLN wg kosztów budowy takiej infrastruktury od podstaw. Infrastruktura taka w sąsiednich państwach EU jest majątkiem na którym tworzy się systemy S-bahn, w Polsce, jest bezpowrotnie często niszczona.
Wspomnę iż w moim mniemaniu polityka Pana firmy, likwidującej torowiska, likwiduje także ewentualne miejsca pracy, na wypadek gdyby zechciano jeszcze kiedykolwiek reaktywować kolej w Polsce do poziomu krajów ościennych.
Im mniej majątku publicznego zostanie zniszczone, tym więcej miejsc pracy w tym sektorze uda się uchronić na przyszłość.
Literatura:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_cutsPozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wspominano w mediach o szansie na małą kolej aglomeracyjną w relacji Zagórz- Sanok. Takie połączenie ogłosił przewoznik kolejowy Skpl i ma ono ruszyć w sierpniu. Możliwe że tylko na okres wakacji.
Oglądałem tą linię bardzo dokładnie. Gdyby wprowadzić połączenia co 30-40 minut w relacji:
Zagórz
Nowy Zagórz
Sanok Beksińskiego- nowy przystanek
Sanok Dworzec
Sanok Miasto
Sanok Pomorska- nowy p.
Sanok aleja NMP- nowy p.
Sanok Dąbrówka
To niewielkim kosztem uzyskanoby rodzaj małego systemu kolei aglomeracyjnej. Koszty to budowa małych krótkich peronów lub tylko przygotowanie miejsca do wsiadania z wysokości główki szyny oraz ewentualnie tor odstawczy na przystanku Sanok Dąbrówka. System taki mógłby najpierw ruszyć zupełnie testowo przez np. okres tygodnia czy dwóch i mógłby być wówczas bezpłatny.
Potoki w komunikacji miejskiej na tej trasie są znaczne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie :
Czy umieją Państwo poinformować, kto powinien zlecić wykonywanie przewozów do Chyrowa na Ukrainę? Rozmaite szzczeble samorządu nie mogą dojść do porozumienia, przepisy są wewnętrznie sprzeczne i niespójne.
Odpowiedzi MIB:
MIB koncentruje się na realizacji przewozów międzynarodowych na Ukrainę przez Medykę i Dorohusk. Organizatorem transportu zbiorowego w strefie transgranicznej jest samorząd. Jeżeli kursowanie pociągów na Ukrainę przez kolejowe przejścia graniczne inne niż Medyka i Dorohusk jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności władze lokalne mają możliwość zamawiania i dotowania tego rodzaju przewozów w granicach regionu.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Z prasy:
Na razie bez pociągów do Krościenka i Chyrowa
- Zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – mówi „Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Gąsior, starosta powiatu bieszczadzkiego.
Co na to władze powiatu? (...)
- Aby linia powyższa mogła być uznana za zadanie powiatu bieszczadzkiego w postaci powiatowych przewozów pasażerskich, linia ta musiałaby, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 10 Ustawy, być wykonywana w granicach administracyjnych co najmniej dwóch gmin i niewykraczającym poza granice jednego powiatu – podkreśla starosta bieszczadzki.
- Warunek ten nie zachodzi przy linii Krościenko - Chyrów, albowiem trasa z miejscowości Krościenko do Granicy Państwa Polskiego przebiega przez teren jedynie gminy Ustrzyki Dolne – zaznacza Gąsior.
- Zgodnie z przepisem art. 4 ust.1. Pkt. 6 w związku z art. 7 ust.1. Pkt. 6 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – stwierdza Krzysztof Gąsior.
źródło: Rynek Kolejowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Wrocławscy podróżni latają na Ukrainę połączeniami linii Wizz Air. Węgierski przewoźnik realizuje rejsy do Kijowa i Lwowa. Cieszą się dużą popularnością.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Materiały prasowe: Port Lotniczy Wrocław
Pozdrawiam serdecznie,
Damian Tomczyk
+48 533 321 887
dtomczyk@prexpert.com.pl
Wrocław, 11 lipca 2017 r.
Informacja prasowa
Z Wrocławia latamy na Ukrainę z liniami Wizz Air
Wrocławscy podróżni latają na Ukrainę połączeniami linii Wizz Air. Węgierski przewoźnik realizuje rejsy do Kijowa i Lwowa. Cieszą się dużą popularnością.
W związku z decyzją linii Ryanair o odwołaniu planowanych lotów z Europy na Ukrainę, Port Lotniczy Wrocław informuje, że wrocławscy podróżni nadal mogą latać do tego kraju bezpośrednimi połączeniami przewoźnika Wizz Air. Rejsy ze stolicy Dolnego Śląska do Kijowa realizowane są we wtorki, czwartki i soboty, z kolei do Lwowa we wtorki i soboty.
- To połączenia, które od początku cieszą się ogromną popularnością. Średnie wypełnienie samolotów na tych trasach stale rośnie. W czerwcu 2017 roku w przypadku Kijowa wynosiło 90,4%, a Lwowa 85,6%. To bardzo dobre wyniki dla kierunków, które działają zaledwie od kilku miesięcy. Doceniają je pasażerowie podróżujący w celach biznesowych, turyści, jak i Ukraińcy pracujących lub studiujący na Dolnym Śląsku. W naszej ocenie trasy z Wrocławia na Ukrainę mają wielki potencjał, dlatego też w najbliższych dniach będziemy rozmawiać z przewoźnikiem Wizz Air w sprawie zwiększenia liczby połączeń w tym kierunku. Wierzymy, że uda nam się zainteresować tym również innych przewoźników - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dzień dobry,
To był weekend piłkarskich emocji i wielkiego święta dla kibiców z niemal całego świata. We Wrocławiu odbył się największy międzynarodowy turniej piłkarski w Polsce i trzeci taki największy w Europie – Wrocław Trophy 2017. Poza zmaganiami piłkarzy, w mieście odbyło się również wiele atrakcji. Zobacz fotorelację.
Więcej informacji oraz galeria zdjęć w załączeniu. Fot. Wrocław Trophy 2017
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Mateusz Nawrocki
PR EXPERT
GSM +48 533 345 030
mnawrocki@prexpert.com.pl
Wrocław, 10 lipca 2017 r.
Informacja prasowa
Za nami Wrocław Trophy 2017. To był weekend piłkarskich emocji i zabawy
Emocjonujące mecze i tłumy bawiących się kibiców. Weekend w stolicy Dolnego Śląska upłynął pod znakiem międzynarodowego turnieju piłkarskiego – Wrocław Trophy 2017. Sprawdź, które kraje okazały się najlepsze oraz zobacz, jak bawili się wrocławianie podczas tego sportowego święta.
Za nami trzy dni emocjonującej rywalizacji na boiskach, wielkiego kibicowania na trybunach i zabawy w strefie kibica. Od 7 do 9 lipca we Wrocławiu odbył się największy międzynarodowy turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży w Polsce - Wrocław Trophy 2017. Wzięło w nim udział 179 drużyn z 20 krajów. Sportowcy rywalizowali ze sobą w dziewięciu kategoriach wiekowych – od 8 do 19 lat. W sumie rozegrali 536 emocjonujących meczów. - To były trzy dni wielkich sportowych emocji, które poprzedziły miesiące wytężonych przygotowań, ale było warto. Napisaliśmy kolejne rozdziały polskiej tradycji sportowej. Oprócz wielu przyjemnych wspomnień młodzi piłkarze zdobyli również cenne doświadczenia, które na pewno zaprocentują w przyszłości - mówi Krzysztof Kopertyński, dyrektor Wrocław Trophy. – Przy tym wszystkim turniej był fantastyczną zabawą, do której przyłączyli się kibice z Wrocławia, Polski i niemal całego świata
– dodaje.
Polscy piłkarze najlepsi
To właśnie Polacy okazali się zwycięzcami. Biało-czerwoni zdobyli w sumie trzy złote medale.- To pokazuje, że w Polsce nie brakuje uzdolnionych piłkarsko dzieci i młodzieży. Na turnieju pojawiają się łowcy talentów, dlatego dla najzdolniejszych zawodników uczestnictwo może być pierwszym krokiem do kariery zawodowej, a nawet reprezentacji Polski – mówi Tadeusz Pawłowski, ambasador Wrocław Trophy 2017, legenda wrocławskiej piłki, były reprezentant Polski, piłkarz i trener Śląska Wrocław.
Druga pozycja na podium przypadła ex aequo Niemcom i Szwedom – zdobyli po dwa złote medale. Po jednym zwycięstwie mogą się pochwalić Anglicy i Chorwaci. W sumie podczas turnieju rywalizowało ze sobą 3 tys. zawodników. Poza wspomnianymi krajami były to również między innymi Francja, Ukraina, Rosja i Stany Zjednoczone (pierwszy raz w historii drużyna spoza Europy). Każdy uczestnik został uhonorowany medalem. Zwycięzcy (pełna lista znajduje się poniżej) otrzymali puchary oraz nagrody ufundowane przez sponsorów turnieju - firmy Uhlsport, Sonda Sports oraz Black Point.
To było piłkarskie święto z atrakcjami
Zabawa udzieliła się kibicom, którzy przyjechali na boiska Stadionu Olimpijskiego oraz „Oławki" przy ul. Na Niskich Łąkach z różnych stron świata. Specjalnie dla nich przygotowano strefę kibica, w której mogli korzystać z wielu atrakcji. Już podczas Ceremonii Powitalnej czekały na nich występy grupy akrobatycznej Everest oraz pokazy tańca Cheerleaders Wrocław. Dużą popularnością cieszyły się też: strefa chillout
z leżakami, fotobudka z zabawnymi gadżetami, zamek dmuchany, gra w piłkę w wielkich w dmuchanych balonach i pokaz baniek mydlanych. Niespodzianką był wystąp freestyle football w wykonaniu mistrzów świata - Pawła Skóry i Dawida Krzyżowskiego. Wrocław Trophy jest częścią programu Euro-Sportring – fundacji non-profit, która od ponad 50 lat wspiera rozwój młodych futbolistów w Europie. Z każdym rokiem cieszy się większą popularnością. W pięciu edycjach wzięło udział ponad 726 drużyn różnych krajów. Wydarzenie organizowane jest przez MKS Parasol Wrocław oraz Dolnośląski Związek Piłki Nożnej. Na potrzeby turnieju klub otrzymał wsparcie od Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Młodzieżowego Centrum Sportu, miasta Wrocław oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Wrocław Trophy 2017 - lista zwycięskich drużyn:
U-8 – MKP Odra Centrum Wodzisław (Polska)
U-9 – TSV Rudow (Niemcy)
U-10 – NK Poljicanin 1921 (Chorwacja)
U-11 – WKS Śląsk Wrocław S.A. (Polska)
U-12 – Hammarby IF (Szwecja)
U-13 – BFC Preußen Berlin 1 (Niemcy)
U-15 – Ursviks IK (Szwecja)
U-17 – GKS Wilga Garwolin (Polska)
U-19 – Pulse Premier Football (Anglia)
Organizatorzy zapowiadają już kolejną edycję i zapraszają do zgłaszanie się wszystkie kluby, które chciałyby wybiec na boiska turnieju Wrocław Trophy w 2018 roku.
Więcej na stronie: http://www.wroclaw-trophy.pl/
Komunikat prasowy dotyczący rozszerzenia współpracy POLREGIO z przewoźnikami autobusowymi.
PKS Kamień Pomorski to kolejny przewoźnik, wespół z którym przygotowaliśmy zintegrowaną ofertę. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo , w treści oraz na stronie internetowej:
https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/pkskamienpomorski/Pozostałe komunikaty prasowe są dostępne na stronie:
https://polregio.pl/pl/dla-biznesu/dla-mediow/Wspólne połączenia POLREGIO i PKS w Zachodniopomorskiem
POLREGIO wspólnie z PKS Kamień Pomorski stworzyło trzy nowe połączenia do nadmorskich miejscowości. Teraz ze Szczecina do Niechorza, Międzywodzia, Pobierowa czy Rewala będzie można dojechać, kupując jeden kolejowo-autobusowy bilet. Nowa oferta to także lepiej dopasowane godziny kursowania pociągów do PKS-ów.
Wspólne przewozy realizowane przez POLREGIO i PKS Kamień Pomorski to połączenia na trasach do miejscowości położonych nad Bałtykiem oraz Zalewem Szczecińskim:
* Szczecin – Kamień Pomorski – Pobierowo – Pustkowo – Trzęsacz – Rewal – Niechorze
(pociąg na odcinku Szczecin – Kamień Pom. + autobus na odcinku Kamień Pom. – Niechorze),
* Szczecin – Kamień Pomorski – Dziwnówek – Dziwnów – Międzywodzie
(pociąg na odcinku Szczecin – Kamień Pom. + autobus na odcinku Kamień Pom. – Międzywodzie),
* Szczecin – Międzyzdroje – Wapnica – Lubin
(pociąg na odcinku Szczecin – Międzyzdroje + autobus na odcinku Międzyzdroje – Lubin).
Przykładowe ceny biletów normalnych:
* Szczecin – Niechorze: 19,5 zł (12,5 zł za pociąg POLREGIO + 7 zł za autobus PKS Kamień Pom.),
* Szczecin – Międzywodzie: 17,5 zł (12,5 zł za pociąg POLREGIO + 5 zł za autobus PKS Kamień Pom.),
* Szczecin – Lubin: 21,5 zł (16,5 zł za pociąg POLREGIO + 5 zł za autobus PKS Kamień Pom.).
Na części trasy obsługiwanej przez pociągi POLREGIO honorowane są ulgi ustawowe, co oznacza, że studenci płacą za bilet o 51% mniej, a uczniowie korzystają z 37-procentowej zniżki. Osoby powyżej 60. roku życia mogą kupić bilety w ofercie REGIO Senior, dzięki której koszt podróży pociągiem będzie niższy o 25%.
Umowa z PKS Kamień Pomorski to kolejny etap integracji regionalnych przewozów kolejowych z autobusowymi. W połowie stycznia br. zarząd POLREGIO oraz przedstawiciele PKS-ów z różnych regionów kraju podpisali list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie integracji transportu kolejowego i komunikacji autobusowej.
Przewoźnicy zadeklarowali wówczas rozwój kooperacji w zakresie koordynacji oferty przewozowej oraz ułatwień w kupnie biletów. Podpisano już kilka umów, m.in. z: Polbusem PKS Wrocław czy PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim. – PKS Kamień Pomorski to pierwszy przewoźnik spoza grupy sygnatariuszy styczniowego porozumienia, z którym nawiązaliśmy współpracę. Tym bardziej cieszymy się, że dołączył do nas teraz: to znak, że nasz projekt integrowania transportu kolejowego z autobusowym zyskuje uznanie – mówi Michał Stilger z biura prasowego POLREGIO. Rozkłady jazdy dostępne są m.in. na portalu e-podróż
nik.pl, na którym od razu można kupić bilety.
Więcej informacji o wspólnej ofercie POLREGIO i PKS Kamień Pomorski można znaleźć na stronie:
https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/pkskamienpomorski/Michał Stilger
główny specjalista ds PR, Polregio
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
| Zaproszenie na konferencję „ŁKA odkrywa Tomaszów" |
|
W imieniu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej serdecznie zapraszam na konferencję dotyczącą projektu „ŁKA odkrywa Tomaszów", czyli ekologicznych wycieczek dla mieszkańców województwa łódzkiego. ŁKA zorganizuje cztery wycieczki koleją do Tomaszowa Mazowieckiego, połączone ze zwiedzaniem lokalnych atrakcji turystycznych takich jak Skansen Rzeki Pilicy, Rezerwat Niebieskie Źródła, Groty Nagórzyckie. Udział jest bezpłatny. Pierwsza wycieczka odbędzie się 15 lipca. O szczegółach dotyczących programu wycieczek oraz zasad rekrutacji opowiemy podczas konferencji prasowej. Konferencja odbędzie się 7 lipca (piątek) o godzinie 12:30 w Urzędzie Marszałkowskim WŁ, I piętro obok Sali Sejmiku. Serdecznie zapraszam! Projekt „ŁKA odkrywa Tomaszów- ekologiczne wycieczki dla mieszkańców województwa łódzkiego" dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
pozdrawiam,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs90.pdfW nowym numerze piszemy m.in.:
W DWA LATA DOOKOŁA POLSKI
Około pół godziny. O tyle, według deklaracji PKP PLK, miał wydłużyć się czas jazdy z Warszawy do Poznania po skierowaniu pociągów na objazd. Przedstawiana rok temu wizja wydłużenia czasu podróży "tylko o około pół godziny" miała być argumentem na rzecz prowadzenia prac modernizacyjnych na magistrali przy całkowitym wstrzymaniu ruchu pociągów. Gdy 11 czerwca 2017 r. pociągi wyruszyły trasą objazdową, ich rozkładowe czasy przejazdu w rzeczywistości wydłużyły się nawet o 1 godz. 10 min. Sprawdzamy jak spółki kolejowe przygotowały objazdy na czas modernizacji głównych linii.
NIE ODDAMY TYCH POCIĄGÓW
Funkcjonowanie objazdów linii Warszawa – Lublin oraz Warszawa – Poznań jest przewidziane na około dwa lata. To wystarczający czas, by w miejscowościach położonych na trasach objazdowych wytworzył się znaczący popyt na podróże koleją w nowych, wcześniej nieoferowanych relacjach. Włodarze miast położonych na trasach objazdowych już zapowiadają, że łatwo nie oddadzą pociągów.
WALKA DUŻYCH PRĘDKOŚCI
Jeśli rząd Prawa i Sprawiedliwości podejmie decyzję o budowie kolei dużych prędkości, nasz kraj stanie się areną walki między Francją i Hiszpanią, które świetnie wiedzą, że Polska sama nie będzie w stanie zbudować sobie kolei high-speed.
WYSZKÓW ODDANY WALKOWEREM
Mimo masowych dojazdów wyszkowian do pracy w stolicy, oferta Kolei Mazowieckich w tej relacji jest szczątkowa. Między liczącym 27 tys. mieszkańców Wyszkowem a Warszawą kursuje tylko jedno na dobę bezpośrednie połączenie. Jeszcze na początku lat 90. Wyszków dysponował 11 dziennie bezpośrednimi pociągami do Warszawy Wileńskiej.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl