|
|
|
| LOT DOSTARCZYŁ DO LOS ANGELES KAPSUŁĘ HYPERLOOP | | Warszawa, 14 sierpnia 2017 r. – W luku bagażowym Dreamlinera LOT dotarły z Warszawy do stolicy Kalifornii elementy dla innowacyjnego transportu przyszłości. Polską kapsułą hyperloop zaprojektowali i zbudowali studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Za niespełna dwa tygodnie weźmie ona udział w międzynarodowych testach, których organizatorem jest SpaceX, firma miliardera Elona Muska Rejsowy Boeing 787 Dreamliner z nietypowym ładunkiem w luku wyruszył z Lotniska Chopina w sobotę o godz. 11.20. Lot do stolicy Kalifornii trwał 12 godz. 20 min. Samolot wylądował w porcie lotniczym LAX o godz. 14.40 miejscowego czasu. Od 25 do 27 sierpnia kapsuła, dostarczona drogą powietrzną przez LOT, weźmie udział w międzynarodowych zawodach, których celem jest osiągnięcie jak największej prędkości na torze testowym. Dla polskich konstruktorów to będzie wyjątkowa możliwość zweryfikowania rozwiązań technologii hyperloop. Za transport polskiego prototypu kapsuły hyperloop odpowiada LOT Cargo we współpracy z operatorem logistycznym DB Schenker. Elementy innowacyjnego napędu doleciały do Kalifornii z Polski samolotem LOT w dwóch kontenerach. Jeden z nich z racji swoich nietypowych wymiarów (430x120x140 cm) miał charakter przesyłki ponadgabarytowej (tzw. oversize). 21 sierpnia LOT przewiezie do Los Angeles członków Hyper Poland University Team, a dokładnie 15 z 25 studentów Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej zaangażowanych w ten projekt. To właśnie oni w ramach wspólnego zespołu polskich uczelni wezmą udział w naukowych eksperymentach w ramach zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition II w Kalifornii. Jazdy testowe z udziałem kapsuły z Polski odbędą się w specjalnie zbudowanej stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuła będzie poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu (z wykorzystaniem lewitacji magnetycznej), co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii. Celem naukowej rywalizacji jest osiągnięcie jak największej prędkości. Wyniki eksperymentu zostaną wykorzystane do rozwoju technologii hyperloop, czyli superszybkiego transportu naziemnego, który w przyszłości ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z prędkością ok. 1000 km/godz. Hyper Poland University Team to jedyny naukowy zespół z Polski, który bierze udział w tej międzynarodowej rywalizacji. Oprócz studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej do eliminacji zgłosiło się w październiku ubiegłego roku ponad tysiąc zespołów z całego świata. Ostatecznie finalistami zostały grupy, które przedstawiły najlepszy projekt techniczny. - W sumie do finału awansowały 24 zespoły badawcze: 18 ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Europy i dwa z Azji. W budowę pierwszego polskiego prototypu kapsuły hyperloop zaangażowane były dwie uczelnie, sześć kół naukowych i 25 studentów. To dla nas wyróżnienie i sukces, że weźmiemy udział w finale zawodów SpaceX jako jedyny team z Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Paweł Radziszewski koordynator projektu Hyper Poland University Team. LOT Cargo odpowiada za transport ładunków wykonywanych podczas regularnych rejsów z pasażerami, to lider lotniczych przewozów towarowych z Polski - z prawie 20-procentoywm udziałem w rynku. W tym roku firma planuje przewieźć ładunki o łącznej masie 40 tys. ton. - Według danych WorldACD, w pierwszej połowie 2017 r. eksport lotniczy z Polski wzrósł o 31,5 proc. W tym samym czasie wolumeny przewozowe LOT Cargo zwiększyły się łącznie aż o 55,4 proc. Tak dobre wyniki możliwe były dzięki rozwojowi siatki połączeń, np. uruchomieniu rejsów do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio. Innym korzystnym czynnikiem jest też wprowadzanie do floty nowych samolotów, np. w tym roku dwóch kolejnych Dreamlinerów, których sumie mamy już osiem - podkreśla Edyta Wiland-Rogulska, dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. Od 2016 r. LOT Cargo realizuje nową strategię rozwoju, która zakłada optymalizację wykorzystania pojemności samolotów pasażerskich. LOT w przewozach towarowych za priorytet swojej działalności - oprócz zwiększania przychodów i maksymalizacji zysku – uznał oferowanie terminowego serwisu wysokiej jakości, wzmacnianie biznesowych relacji z agentami sprzedaży na wszystkich obsługiwanych rynkach i utrzymanie pozycji lidera w Polsce. Zespół Hyper Poland University Team uzyskał wsparcie dla rozwoju technologii Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Strategicznym partnerem projektu są także Polskie Linie Lotnicze LOT. | | | |
|
|
| Kontakt dla mediów: Adrian Kubicki Rzecznik Prasowy | .
| |
|
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. ul. 17 Stycznia 43 02-146 Warszawa | | | | | Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesna linia lotnicza łącząca Nową Europę ze światem. Dla 5,5 mln pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż do 75 kierunków na świecie przez Warszawę – konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej, budując tym samym pozycję lidera w Europie Środkowo - Wschodniej. Dysponuje jedną z najmłodszych flot w Europie i jako jedyna linia wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje najnowocześniejszymi samolotami świata, Boeingami 787 Dreamliner. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii ludzie – wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych. LOT mając 88 lat doświadczenia, jest jednocześnie jedną z najstarszych linii lotniczych na świecie, a także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej uznaniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe, media, a przede wszystkim pasażerów. Więcej najbardziej aktualnych dla mediów znaleźć można pod linkiem http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe | | | | | |
|
LOT DOSTARCZYŁ DO LOS ANGELES KAPSUŁĘ HYPERLOOP |  | Warszawa, 14 sierpnia 2017 r. – W luku bagażowym Dreamlinera LOT dotarły z Warszawy do stolicy Kalifornii elementy dla innowacyjnego transportu przyszłości. Polską kapsułą hyperloop zaprojektowali i zbudowali studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Za niespełna dwa tygodnie weźmie ona udział w międzynarodowych testach, których organizatorem jest SpaceX, firma miliardera Elona Muska Rejsowy Boeing 787 Dreamliner z nietypowym ładunkiem w luku wyruszył z Lotniska Chopina w sobotę o godz. 11.20. Lot do stolicy Kalifornii trwał 12 godz. 20 min. Samolot wylądował w porcie lotniczym LAX o godz. 14.40 miejscowego czasu. Od 25 do 27 sierpnia kapsuła, dostarczona drogą powietrzną przez LOT, weźmie udział w międzynarodowych zawodach, których celem jest osiągnięcie jak największej prędkości na torze testowym. Dla polskich konstruktorów to będzie wyjątkowa możliwość zweryfikowania rozwiązań technologii hyperloop. Za transport polskiego prototypu kapsuły hyperloop odpowiada LOT Cargo we współpracy z operatorem logistycznym DB Schenker. Elementy innowacyjnego napędu doleciały do Kalifornii z Polski samolotem LOT w dwóch kontenerach. Jeden z nich z racji swoich nietypowych wymiarów (430x120x140 cm) miał charakter przesyłki ponadgabarytowej (tzw. oversize). 21 sierpnia LOT przewiezie do Los Angeles członków Hyper Poland University Team, a dokładnie 15 z 25 studentów Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej zaangażowanych w ten projekt. To właśnie oni w ramach wspólnego zespołu polskich uczelni wezmą udział w naukowych eksperymentach w ramach zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition II w Kalifornii. Jazdy testowe z udziałem kapsuły z Polski odbędą się w specjalnie zbudowanej stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuła będzie poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu (z wykorzystaniem lewitacji magnetycznej), co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii. Celem naukowej rywalizacji jest osiągnięcie jak największej prędkości. Wyniki eksperymentu zostaną wykorzystane do rozwoju technologii hyperloop, czyli superszybkiego transportu naziemnego, który w przyszłości ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z prędkością ok. 1000 km/godz. Hyper Poland University Team to jedyny naukowy zespół z Polski, który bierze udział w tej międzynarodowej rywalizacji. Oprócz studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej do eliminacji zgłosiło się w październiku ubiegłego roku ponad tysiąc zespołów z całego świata. Ostatecznie finalistami zostały grupy, które przedstawiły najlepszy projekt techniczny. - W sumie do finału awansowały 24 zespoły badawcze: 18 ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Europy i dwa z Azji. W budowę pierwszego polskiego prototypu kapsuły hyperloop zaangażowane były dwie uczelnie, sześć kół naukowych i 25 studentów. To dla nas wyróżnienie i sukces, że weźmiemy udział w finale zawodów SpaceX jako jedyny team z Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Paweł Radziszewski koordynator projektu Hyper Poland University Team. LOT Cargo odpowiada za transport ładunków wykonywanych podczas regularnych rejsów z pasażerami, to lider lotniczych przewozów towarowych z Polski - z prawie 20-procentoywm udziałem w rynku. W tym roku firma planuje przewieźć ładunki o łącznej masie 40 tys. ton. Ro- Według danych WorldACD, w pierwszej połowie 2017 r. eksport lotniczy z Polski wzrósł o 31,5 proc. W tym samym czasie wolumeny przewozowe LOT Cargo zwiększyły się łącznie aż o 55,4 proc. Tak dobre wyniki możliwe były dzięki rozwojowi siatki połączeń, np. uruchomieniu rejsów do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio. Innym korzystnym czynnikiem jest też wprowadzanie do floty nowych samolotów, np. w tym roku dwóch kolejnych Dreamlinerów, których sumie mamy już osiem - podkreśla Edyta Wiland-Rogulska, dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. Rozwój floty to element realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu, zgodnie z którą do 2020 roku LOT chce podwoić liczbę pasażerów, wykonywanych rejsów i posiadanych samolotów, stając się największym przewoźnikiem i liderem w Europie Środkowo-Wschodniej. | |
LOT DOSTARCZYŁ DO LOS ANGELES KAPSUŁĘ HYPERLOOP |  | Warszawa, 14 sierpnia 2017 r. – W luku bagażowym Dreamlinera LOT dotarły z Warszawy do stolicy Kalifornii elementy dla innowacyjnego transportu przyszłości. Polską kapsułą hyperloop zaprojektowali i zbudowali studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Za niespełna dwa tygodnie weźmie ona udział w międzynarodowych testach, których organizatorem jest SpaceX, firma miliardera Elona Muska Rejsowy Boeing 787 Dreamliner z nietypowym ładunkiem w luku wyruszył z Lotniska Chopina w sobotę o godz. 11.20. Lot do stolicy Kalifornii trwał 12 godz. 20 min. Samolot wylądował w porcie lotniczym LAX o godz. 14.40 miejscowego czasu. Od 25 do 27 sierpnia kapsuła, dostarczona drogą powietrzną przez LOT, weźmie udział w międzynarodowych zawodach, których celem jest osiągnięcie jak największej prędkości na torze testowym. Dla polskich konstruktorów to będzie wyjątkowa możliwość zweryfikowania rozwiązań technologii hyperloop. Za transport polskiego prototypu kapsuły hyperloop odpowiada LOT Cargo we współpracy z operatorem logistycznym DB Schenker. Elementy innowacyjnego napędu doleciały do Kalifornii z Polski samolotem LOT w dwóch kontenerach. Jeden z nich z racji swoich nietypowych wymiarów (430x120x140 cm) miał charakter przesyłki ponadgabarytowej (tzw. oversize). 21 sierpnia LOT przewiezie do Los Angeles członków Hyper Poland University Team, a dokładnie 15 z 25 studentów Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej zaangażowanych w ten projekt. To właśnie oni w ramach wspólnego zespołu polskich uczelni wezmą udział w naukowych eksperymentach w ramach zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition II w Kalifornii. Jazdy testowe z udziałem kapsuły z Polski odbędą się w specjalnie zbudowanej stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuła będzie poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu (z wykorzystaniem lewitacji magnetycznej), co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii. Celem naukowej rywalizacji jest osiągnięcie jak największej prędkości. Wyniki eksperymentu zostaną wykorzystane do rozwoju technologii hyperloop, czyli superszybkiego transportu naziemnego, który w przyszłości ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z prędkością ok. 1000 km/godz. Hyper Poland University Team to jedyny naukowy zespół z Polski, który bierze udział w tej międzynarodowej rywalizacji. Oprócz studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej do eliminacji zgłosiło się w październiku ubiegłego roku ponad tysiąc zespołów z całego świata. Ostatecznie finalistami zostały grupy, które przedstawiły najlepszy projekt techniczny. - W sumie do finału awansowały 24 zespoły badawcze: 18 ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Europy i dwa z Azji. W budowę pierwszego polskiego prototypu kapsuły hyperloop zaangażowane były dwie uczelnie, sześć kół naukowych i 25 studentów. To dla nas wyróżnienie i sukces, że weźmiemy udział w finale zawodów SpaceX jako jedyny team z Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Paweł Radziszewski koordynator projektu Hyper Poland University Team. LOT Cargo odpowiada za transport ładunków wykonywanych podczas regularnych rejsów z pasażerami, to lider lotniczych przewozów towarowych z Polski - z prawie 20-procentoywm udziałem w rynku. W tym roku firma planuje przewieźć ładunki o łącznej masie 40 tys. ton. Ro- Według danych WorldACD, w pierwszej połowie 2017 r. eksport lotniczy z Polski wzrósł o 31,5 proc. W tym samym czasie wolumeny przewozowe LOT Cargo zwiększyły się łącznie aż o 55,4 proc. Tak dobre wyniki możliwe były dzięki rozwojowi siatki połączeń, np. uruchomieniu rejsów do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio. Innym korzystnym czynnikiem jest też wprowadzanie do floty nowych samolotów, np. w tym roku dwóch kolejnych Dreamlinerów, których sumie mamy już osiem - podkreśla Edyta Wiland-Rogulska, dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. Rozwój floty to element realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu, zgodnie z którą do 2020 roku LOT chce podwoić liczbę pasażerów, wykonywanych rejsów i posiadanych samolotów, stając się największym przewoźnikiem i liderem w Europie Środkowo-Wschodniej. | |
LOT DOSTARCZYŁ DO LOS ANGELES KAPSUŁĘ HYPERLOOP |  | Warszawa, 14 sierpnia 2017 r. – W luku bagażowym Dreamlinera LOT dotarły z Warszawy do stolicy Kalifornii elementy dla innowacyjnego transportu przyszłości. Polską kapsułą hyperloop zaprojektowali i zbudowali studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Za niespełna dwa tygodnie weźmie ona udział w międzynarodowych testach, których organizatorem jest SpaceX, firma miliardera Elona Muska Rejsowy Boeing 787 Dreamliner z nietypowym ładunkiem w luku wyruszył z Lotniska Chopina w sobotę o godz. 11.20. Lot do stolicy Kalifornii trwał 12 godz. 20 min. Samolot wylądował w porcie lotniczym LAX o godz. 14.40 miejscowego czasu. Od 25 do 27 sierpnia kapsuła, dostarczona drogą powietrzną przez LOT, weźmie udział w międzynarodowych zawodach, których celem jest osiągnięcie jak największej prędkości na torze testowym. Dla polskich konstruktorów to będzie wyjątkowa możliwość zweryfikowania rozwiązań technologii hyperloop. Za transport polskiego prototypu kapsuły hyperloop odpowiada LOT Cargo we współpracy z operatorem logistycznym DB Schenker. Elementy innowacyjnego napędu doleciały do Kalifornii z Polski samolotem LOT w dwóch kontenerach. Jeden z nich z racji swoich nietypowych wymiarów (430x120x140 cm) miał charakter przesyłki ponadgabarytowej (tzw. oversize). 21 sierpnia LOT przewiezie do Los Angeles członków Hyper Poland University Team, a dokładnie 15 z 25 studentów Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej zaangażowanych w ten projekt. To właśnie oni w ramach wspólnego zespołu polskich uczelni wezmą udział w naukowych eksperymentach w ramach zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition II w Kalifornii. Jazdy testowe z udziałem kapsuły z Polski odbędą się w specjalnie zbudowanej stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuła będzie poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu (z wykorzystaniem lewitacji magnetycznej), co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii. Celem naukowej rywalizacji jest osiągnięcie jak największej prędkości. Wyniki eksperymentu zostaną wykorzystane do rozwoju technologii hyperloop, czyli superszybkiego transportu naziemnego, który w przyszłości ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z prędkością ok. 1000 km/godz. Hyper Poland University Team to jedyny naukowy zespół z Polski, który bierze udział w tej międzynarodowej rywalizacji. Oprócz studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej do eliminacji zgłosiło się w październiku ubiegłego roku ponad tysiąc zespołów z całego świata. Ostatecznie finalistami zostały grupy, które przedstawiły najlepszy projekt techniczny. - W sumie do finału awansowały 24 zespoły badawcze: 18 ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Europy i dwa z Azji. W budowę pierwszego polskiego prototypu kapsuły hyperloop zaangażowane były dwie uczelnie, sześć kół naukowych i 25 studentów. To dla nas wyróżnienie i sukces, że weźmiemy udział w finale zawodów SpaceX jako jedyny team z Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Paweł Radziszewski koordynator projektu Hyper Poland University Team. LOT Cargo odpowiada za transport ładunków wykonywanych podczas regularnych rejsów z pasażerami, to lider lotniczych przewozów towarowych z Polski - z prawie 20-procentoywm udziałem w rynku. W tym roku firma planuje przewieźć ładunki o łącznej masie 40 tys. ton. Ro- Według danych WorldACD, w pierwszej połowie 2017 r. eksport lotniczy z Polski wzrósł o 31,5 proc. W tym samym czasie wolumeny przewozowe LOT Cargo zwiększyły się łącznie aż o 55,4 proc. Tak dobre wyniki możliwe były dzięki rozwojowi siatki połączeń, np. uruchomieniu rejsów do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio. Innym korzystnym czynnikiem jest też wprowadzanie do floty nowych samolotów, np. w tym roku dwóch kolejnych Dreamlinerów, których sumie mamy już osiem - podkreśla Edyta Wiland-Rogulska, dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. Rozwój floty to element realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu, zgodnie z którą do 2020 roku LOT chce podwoić liczbę pasażerów, wykonywanych rejsów i posiadanych samolotów, stając się największym przewoźnikiem i liderem w Europie Środkowo-Wschodniej. | |
LOT DOSTARCZYŁ DO LOS ANGELES KAPSUŁĘ HYPERLOOP |  | Warszawa, 14 sierpnia 2017 r. – W luku bagażowym Dreamlinera LOT dotarły z Warszawy do stolicy Kalifornii elementy dla innowacyjnego transportu przyszłości. Polską kapsułą hyperloop zaprojektowali i zbudowali studenci Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej. Za niespełna dwa tygodnie weźmie ona udział w międzynarodowych testach, których organizatorem jest SpaceX, firma miliardera Elona Muska Rejsowy Boeing 787 Dreamliner z nietypowym ładunkiem w luku wyruszył z Lotniska Chopina w sobotę o godz. 11.20. Lot do stolicy Kalifornii trwał 12 godz. 20 min. Samolot wylądował w porcie lotniczym LAX o godz. 14.40 miejscowego czasu. Od 25 do 27 sierpnia kapsuła, dostarczona drogą powietrzną przez LOT, weźmie udział w międzynarodowych zawodach, których celem jest osiągnięcie jak największej prędkości na torze testowym. Dla polskich konstruktorów to będzie wyjątkowa możliwość zweryfikowania rozwiązań technologii hyperloop. Za transport polskiego prototypu kapsuły hyperloop odpowiada LOT Cargo we współpracy z operatorem logistycznym DB Schenker. Elementy innowacyjnego napędu doleciały do Kalifornii z Polski samolotem LOT w dwóch kontenerach. Jeden z nich z racji swoich nietypowych wymiarów (430x120x140 cm) miał charakter przesyłki ponadgabarytowej (tzw. oversize). 21 sierpnia LOT przewiezie do Los Angeles członków Hyper Poland University Team, a dokładnie 15 z 25 studentów Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej zaangażowanych w ten projekt. To właśnie oni w ramach wspólnego zespołu polskich uczelni wezmą udział w naukowych eksperymentach w ramach zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition II w Kalifornii. Jazdy testowe z udziałem kapsuły z Polski odbędą się w specjalnie zbudowanej stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuła będzie poruszać się w rurze o obniżonym ciśnieniu (z wykorzystaniem lewitacji magnetycznej), co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii. Celem naukowej rywalizacji jest osiągnięcie jak największej prędkości. Wyniki eksperymentu zostaną wykorzystane do rozwoju technologii hyperloop, czyli superszybkiego transportu naziemnego, który w przyszłości ma umożliwić przemieszczanie się ludzi i ładunków z prędkością ok. 1000 km/godz. Hyper Poland University Team to jedyny naukowy zespół z Polski, który bierze udział w tej międzynarodowej rywalizacji. Oprócz studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej do eliminacji zgłosiło się w październiku ubiegłego roku ponad tysiąc zespołów z całego świata. Ostatecznie finalistami zostały grupy, które przedstawiły najlepszy projekt techniczny. - W sumie do finału awansowały 24 zespoły badawcze: 18 ze Stanów Zjednoczonych, cztery z Europy i dwa z Azji. W budowę pierwszego polskiego prototypu kapsuły hyperloop zaangażowane były dwie uczelnie, sześć kół naukowych i 25 studentów. To dla nas wyróżnienie i sukces, że weźmiemy udział w finale zawodów SpaceX jako jedyny team z Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Paweł Radziszewski koordynator projektu Hyper Poland University Team. LOT Cargo odpowiada za transport ładunków wykonywanych podczas regularnych rejsów z pasażerami, to lider lotniczych przewozów towarowych z Polski - z prawie 20-procentoywm udziałem w rynku. W tym roku firma planuje przewieźć ładunki o łącznej masie 40 tys. ton. Ro- Według danych WorldACD, w pierwszej połowie 2017 r. eksport lotniczy z Polski wzrósł o 31,5 proc. W tym samym czasie wolumeny przewozowe LOT Cargo zwiększyły się łącznie aż o 55,4 proc. Tak dobre wyniki możliwe były dzięki rozwojowi siatki połączeń, np. uruchomieniu rejsów do Los Angeles, Newark, Seulu i Tokio. Innym korzystnym czynnikiem jest też wprowadzanie do floty nowych samolotów, np. w tym roku dwóch kolejnych Dreamlinerów, których sumie mamy już osiem - podkreśla Edyta Wiland-Rogulska, dyrektor Biura Cargo i Poczty LOT. Rozwój floty to element realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu, zgodnie z którą do 2020 roku LOT chce podwoić liczbę pasażerów, wykonywanych rejsów i posiadanych samolotów, stając się największym przewoźnikiem | |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


w wakacyjny weekend, 18 i 19 sierpnia PKP Intercity zaprasza na bezpłatne projekcje filmowe. Pokazy odbędą się na dworcu Gdynia Główna w godzinach wieczornych w ramach akcji "Kolej na kino z PKP Intercity i Legalną Kulturą". Wśród tytułów znalazły się m.in. opowieść o muzycznym fenomenie "Sugar Man" i film Kingi Dębskiej.

Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032

--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czyżby planowana likwidacja nie tylko kolei do Krzeszowa, ale też i do Kamiennej Góry?
Miasto Kamienna Góra nie chce pociągów. Czy aby tylko do Krzeszowa? Podczas sesji Rady Gminy Kamienna Góra, na której byliśmy obecni w ostatni dzień sierpnia 2016r. poinformowano nas, iż pociągi osobowe mają dojeżdżać do Stacji Kamienna Góra, skąd turyści wysiądą z rowerami i pojadą ścieżką rowerową do Krzeszowa. Czytając poniższy artykuł wiemy już, że do Kamiennej Góry pociągi całkiem jeździć przestaną, a to poprzez sprzeciw władz.
wg sieci Facebook
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Dzień dobry,
Z wrocławskiego lotniska polecimy do Agadiru w Maroku. Nowe połączenie ruszy 2 listopada. Rejsy będą realizowane przez linie Wizz Air w każdy czwartek. Bilety w cenie od 129 zł są już dostępne w sprzedaży.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań - jestem do dyspozycji.
Zdjęcie shutterstock i Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 14 sierpnia 2017 r.
Informacja prasowa
Z Wrocławia na plaże Maroka – Wizz Air ogłasza nowy kierunek
Z wrocławskiego lotniska polecimy do Agadiru w Maroku. Nowe połączenie ruszy 2 listopada. Rejsy będą realizowane przez linie Wizz Air w każdy czwartek. Bilety są już dostępne w sprzedaży.
Samoloty ze stolicy Dolnego Śląska do Agadiru w Maroku będą latały od 2 listopada w każdy czwartek. Bilety są już dostępne w sprzedaży na stronie internetowej przewoźnika. Ceny zaczynają się od 129 zł*. – Maroko jest doskonałą propozycją dla podróżnych planujących w sezonie jesienno-zimowym wakacje w słonecznym miejscu - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Jestem przekonany, że powtórzy sukces tegorocznych nowości tego przewoźnika, Lwowa i Reykjaviku, które notują bardzo dobre wskaźniki wypełnień samolotów – dodaje.
Agadir leży na południu Maroka, nad Oceanem Atlantyckim. Miasto wyróżnia się 300 słonecznymi dniami w roku, a turystów kusi szerokimi i piaszczystymi plażami. Wyjątkową atrakcją są również parki narodowe znajdujące się w niedalekiej odległości od miasta. - Jesteśmy przekonani, że nasi klienci docenią uroki tej wspaniałej perły na południu Maroka, która słynie ze słonecznej pogody panującej przez cały rok, piaszczystych plaż i kurortów przyjaznych rodzinom. Od listopada nasza nowa usługa zapewni klientom z Polski doskonałą możliwość ucieczki od pochmurnej pogody i cieszenia się słońcem i morzem w zimowe miesiące - mówi Gabor Vasarhelyi, manager ds. komunikacji w Wizz Air.
Obecnie Wizz Air lata z Wrocławia w 10 kierunkach. Najwięcej przelotów oferuje do Wielkiej Brytanii (Londyn Luton, Doncaster Sheffield i Birmingham). Przewoźnik proponuje również dwa skandynawskie połączenia (Oslo Torp i Sztokholm Skavsta) i dwa – niezwykle popularne - na Ukrainę (Kijów i Lwów). Siatkę uzupełniają Dortmund i Eindhoven, a także nowość – Reykjavik, do którego loty uruchomiono 31 maja. Wizz Air jest związany z wrocławskim lotniskiem od 2006 roku. Wtedy uruchomił swoje pierwsze połączenie do Dortmundu. Cztery lata później otworzył we Wrocławiu bazę operacyjną, w której obecnie stacjonuje samolot Airbus A320. W 2016 roku świętował we Wrocławiu swojego 45-milionowego pasażera w Polsce. Tylko we Wrocławiu w 2016 roku przewoźnik obsłużył 367 tys. osób. Plany na ten rok, zgodnie z jego zapowiedziami, to minimum pół miliona pasażerów, czyli o 25% więcej.
Połączenie do Maroka jest jednym z wielu nowych kierunków, które jesienią tego roku wejdą do rozkładu wrocławskiego lotniska. Wcześniej linie Ryanair ogłosiły uruchomienie lotów niskokosztowych do Palermo, Neapolu, Edynburga, Leeds Bradford, Oslo (Torp), Tel Awiwu, Brukseli (Charleroi) i Gdańska. 29 października należące do Grupy Lufthansa, linie Swiss Airlines, zapowiedziały uruchomienie długo oczekiwanych połączeń do Zurychu. Dodatkowo Lufthansa od sezonu zimowego zwiększy liczbę rejsów na trasie z Wrocławia do Frankfurtu nad Menem.
*Bilet w jedną stronę z podatkami i opłatami obowiązkowymi. Ceny zawierają bezpłatny bagaż podręczny o wymiarach maksymalnych 55 x 40 x 23 cm.


Szanowni Państwo,
Dziś 11 sierpnia pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia wracają na Centralną Magistralę Kolejową. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły miesięczny zakres intensywnych prac.
Informacja prasowa
11 sierpnia 2017 r.
Pociągi i nowy posterunek już na CMK
Posterunek Pilichowice zwiększający możliwości Centralnej Magistrali kolejowej i ponad 40 km nowej sieci trakcyjnej, to ważne efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. uzyskane podczas miesięcznego zamknięcia linii. Od 11 sierpnia pociągi znów oferują dobre podróże ze stolicy do Wrocławia, Krakowa, Katowic. Wartość projektów realizowanych obecnie na CMK wynosi 162 mln zł.
11 sierpnia pociągi kursujące na trasie z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia wróciły na Centralną Magistralę Kolejową. Zamknięty na miesiąc odcinek Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa otworzono o godz. 5.30.
- Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Nowe możliwości CMK – efekt intensywnych prac
Miesięczne zamkniecie linii (od 10 lipca do 10 sierpnia) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystały na wybudowanie nowego posterunku technicznego w Pilichowicach, montaż 34 rozjazdów oraz wywieszenie prawie 50 km sieci trakcyjnej. Tylko na odcinku Idzikowice – Opoczno Południowe – Olszamowice pracownicy 7 specjalistycznych pociągów wywiesili 36 km sieci.
- Czasowe zamknięcie odcinka Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa pozwoliło na znaczne przyspieszenie prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają optymalnych rozwiązań organizacji robót, by szybko i sprawnie prowadzić projekty inwestycyjne oraz maksymalnie ograniczać zmiany w rozkładzie jazdy. Zależy nam, by pasażerowie, którzy coraz częściej podróżują koleją, nadal korzystali z pociągów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii, tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów. Posterunek Pilichowice nadzorowany jest już z nowej nastawni wyposażonej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Zabudowane 4 rozjazdy mają takie parametry, które pozwolą w przyszłości na przejazd pociągów nawet z prędkością 230 km/h.
Na stacji technicznej w Olszamowicach zamontowano nowe urządzenia sterowania i wymieniono 15 rozjazdów. Budowana jest nowa nastawnia.
Na stacji Włoszczowa Północ wybudowano nową nastawnię wyposażoną w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Trwają prace przy obiektach dla pasażerów.
Inwestycje PLK na CMK szybko i zgodnie z planem
PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej 5 projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.
Zamkniecie CMK od 10.07 do 10.08 wymagało zmian w kursowaniu pociągów
Od 10 lipca do 10 sierpnia zaplanowano przerwę w ruchu pociągów na odc. Opoczno Południowe – Włoszczowa/ Knapówka. Np. czas podróży na trasie Warszawa – Kraków w zależności od pociągu był dłuższy od kilkunastu minut do ponad godziny. Natomiast czas przejazdu między stolicą a Katowicami był dłuższy o około 40 min. Ponadto podróż z Łodzi do Krakowa trwała od 15 do 35 min. dłużej. Na czas objazdów PKP Intercity zwiększyły liczbę dostępnych biletów w ofercie Super Promo (pula najtańszych biletów na połączenie ekspresowe EIP – Pendolino oraz EIC) dla pociągów kursujących do/z Warszawy do/z Wrocławia, Katowic oraz Krakowa.
Dodatkowe informacje
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
miroslaw.siemieniec@plk-sa.pl
tel. +48 22 473 30 02
tel. kom. +48 694 480 239
fax +48 22 473 23 34
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
 | Utrudnienia w ruch pociągów po porannej nawałnicy |
 |
Poranna nawałnica wyrządziła szkody na sieci kolejowej w Łodzi, co spowodowało poważne utrudnienia w ruchu pociągów, między innymi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na odcinku Łódź Kaliska- Żabieniec brak napięcia w sieci trakcyjnej. Pociągi ŁKA w kierunku Łowicza i Kutna rozpoczynają i kończą bieg na stacji Łódź Żabieniec. Na odcinku Łódź Kaliska- Łódź Żabieniec uruchomiona jest komunikacja zastępcza, jednak z uwagi na jej ograniczoną przepustowość prosimy pasażerów o kierowanie się bezpośrednio na stację Łódź Żabieniec. Do stacji tej można dostać się komunikacją miejską- między innymi tramwajami nr 2, 5, 8, 13 i 16 oraz autobusami 78, 81 i 96. Brak napięcia w sieci na odcinku Zgierz- Łódź Widzew przez Łódź Marysin, Łódź Stoki i Łódź Arturówek. Wstrzymany ruch pociągów na tej linii do czasu usunięcia awarii. Pozostałe trasy ŁKA są przejezdne, jednak występują opóźnienia w kursowaniu pociągów. Na sieci Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wprowadzono wzajemne honorowanie biletów z POLREGIO i PKP Intercity. Szczegółowe informacje na temat utrudnień na bieżąco podawane są na stronie www.lka.lodzkie.pl oraz profilach www.facebook.com/KolejLodzkie i https://twitter.com/KolejLodzkie . Pomocą służą również pracownicy drużyn konduktorskich w pociągach. Lokalizację pociągów ŁKA można na bieżąco śledzić na www.infoportal.lka.lodzkie.pl Przepraszamy pasażerów za zaistniałe utrudnienia. |
 |
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie |  |
pozdrawiam,
stopka  | Marta Markowska Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji tel.: +48 660 522 198 marta.markowska@lka.lodzkie.pl | "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o. Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź tel.: +48 42 236 17 00, fax: +48 42 235 02 05 biuro@lka.lodzkie.pl NIP: 725-202-58-42; REGON: 100893710 KRS: 0000359408, Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł |
 |
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w związku z długim weekendem sierpniowym Koleje Mazowieckie wydłużają czas obowiązywania oferty „Bilet Wycieczkowy”. Po szczegółowe informacje na temat zasad obowiązywania oferty zapraszam na stronę internetową KM: http://www.mazowieckie.com.pl/pl/14-sierpnia-2017-r-dzien-wolny-od-pracy-bilet-wycieczkowy
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Zapraszam do zapoznania się z zasadą działania projektu RUMOBIL, przygotowanego wspólnie przez Koleje Mazowieckie i Samorząd Województw Mazowieckiego. Szczegóły znajdą Państwo w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.


Dzień dobry,
O 22,3% więcej pasażerów skorzystało w lipcu 2017 r. z usług Portu Lotniczego Wrocław w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Pod względem wzrostu ruchu lotniczego, wypełnień samolotów i liczby obsłużonych podróżnych był to najlepszy miesiąc od początku roku.
Więcej informacji w załączeniu. Zdjęcia: Port Lotnizcy Wrocław.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 7 sierpnia 2017 r.
Informacja prasowa
Rekordowy lipiec na wrocławskim lotnisku
O 22,3% więcej pasażerów skorzystało w lipcu 2017 r. z usług Portu Lotniczego Wrocław w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Pod względem wzrostu ruchu lotniczego, wypełnień samolotów i liczby obsłużonych podróżnych był to najlepszy miesiąc od początku roku.
Od stycznia do końca lipca wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 miliona pasażerów. Tylko w lipcu było ich prawie 315,5 tys. To blisko 60 tys. więcej niż w tym samym czasie rok temu, co oznacza wzrost o 22,3%. - W ubiegłym miesiącu zanotowaliśmy nie tylko największy w tym roku wzrost ruchu pasażerskiego, ale również rekordowe wypełnienia samolotów odlatujących z naszego lotniska, które na niektórych trasach przekraczały 96% – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. Lipiec przyniósł wzrosty we wszystkich segmentach ruchu lotniczego. O 22,7% więcej osób niż przed rokiem wybrało loty niskokosztowe. Wzrosła też liczba podróżnych, którzy zdecydowali się na sieciowe połączenia międzynarodowe do największych europejskich hubów przesiadkowych – o 23,5. Natomiast o 31,2% więcej pasażerów skorzystało z połączeń krajowych. Miniony miesiąc przyniósł także wzrost zainteresowania lotami czarterowymi. Ten rodzaj podróży wybrało o 17,1% więcej pasażerów niż rok temu.
Najchętniej na południe
Coraz większą popularnością wśród pasażerów wrocławskiego lotniska cieszą się połączenia niskokosztowe, z których skorzystało ponad 157 tys. podróżnych. Lipiec zdominowały loty na południe Europy. - Widać to szczególnie po wypełnieniach samolotów – mówi Jarosław Sztucki. - W lipcu pobiły one dotychczasowe rekordy, zwłaszcza na trasach do Hiszpanii, Włoch i Grecji. W przypadku lotów na Teneryfę i do Malagi średnie wypełnienie przekraczało 96%, natomiast do Barcelony, Madrytu, Rzymu, Lizbony i Palmy na Majorce plasowało się w okolicy 95%. Popularność lotów na południe Europy dostrzegają też przewoźnicy. Pod koniec października linie Ryanair uruchomią dwa nowe włoskie połączenia: do Palermo na Sycylii oraz Neapolu. Bilety w sprzedaży. Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszą się niskokosztowe loty do Wielkiej Brytanii i Irlandii. W lipcu na trasach do Bristolu, Glasgow i Corku średnie wypełnienia samolotów przekraczały 95%.
Popularne czartery
To, że w Porcie Lotniczym Wrocław na dobre zagościły wakacje, widać również po liczbie pasażerów korzystających z ofert biur podróży. W lipcu tego roku było ich o ponad 10 tys. więcej w porównaniu do ubiegłego roku. W tegorocznej ofercie touroperatorów znalazło się ponad 20 kierunków czarterowych z wylotem z Wrocławia. Są wśród nich m.in.: Grecja (Rodos, Zakynthos, Korfu i Kreta), Turcja (Antalya), Hiszpania (Majorka) oraz Egipt (Hurghada), a także tegoroczne nowości - albańska Tirana i grecka Kefalonia. – W tym roku już po raz kolejny najwięcej turystów wybrało wyspy greckie, gdzie oferta wakacyjna jest wyjątkowo bogata – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław. - Do łask wróciła również Bułgaria oraz Turcja. Do tych krajów wciąż jeszcze można wybrać się na letni urlop.
Z Wrocławia w świat
W lipcu wzrosło zainteresowanie podróżnych ofertą sieciowych połączeń międzynarodowych (ponad 35,5 tys. pasażerów). W tym segmencie bardzo dobrze radzi sobie tegoroczna nowość od PLL LOT, czyli połączenie do Tel Awiwu. Tylko w ubiegłym miesiącu skorzystało z niego blisko 2,3 tys. osób. - Samoloty lecące w tym kierunku były wypełnione aż w 82,5% - mówi Jarosław Sztucki. - To doskonały wynik w przypadku połączenia funkcjonującego dopiero drugi miesiąc. Siatka połączeń do największych europejskich lotnisk poszerzy się już w nadchodzącym sezonie zimowym. Lufthansa zapowiedziała osiem dodatkowych połączeń tygodniowo do Frankfurtu, natomiast linie Swiss Airlines wprowadzą połączenie do Zurychu. Od października loty w tym kierunku będą się odbywały trzy razy w tygodniu.
Wzrost odnotowały także połączenia krajowe – o 31,2%. Wciąż niesłabnąca popularnością cieszą się loty linii Ryanair na lotnisko im. Chopina w Warszawie (wzrost o 54,6%).