Pytanie do MIB
Dlaczego z Polski połączenia kolejowe do dalszych krajów koleją są tak drogie? Kosztuja kilkakrotnie więcej niż w RFN. Zaś pociągów międzynarodowych do Polski kursuje niezwykle mało- zwykle- kilka-kilkanaście razy mniej niż między innymi krajami UE.
Czy w Polsce można kupić bilety "Sparpreis" (Cena oszczędna") z taryfy międzynarodowej kolei niemieckich? Pozwalają one dotrzeć np. na południe Europy za 39 euro czy do Londynu za 59 Euro. To kilka-kilkanaście razy taniej niż wg stawek polskiej kolei państwowej. Skąd te różnice? Czy PKP dyktuje ceny monopolisty?
Odpowiedź MIB:
przy ustalaniu cen za przejazd pociągiem międzynarodowym z Polski za granicę, opłata na bilecie jest sumą opłat częściowych za przejazd po terytorium każdego państwa. Wynika to z zasad określonych w Międzynarodowych szczegółowych warunkach przewozu stosowanych do przejazdów na podstawie biletów nie zawierających obowiązkowej rezerwacji miejsca (SCIC-NRT). Zatem, każdy przewoźnik przekazuje pozostałym przewoźnikom wysokość opłat, jakie będą mu należne za przejazd po jego terytorium. Oprócz tych ogólnych zasad przewozu, przewoźnicy kolejowi mogą w ramach swojej własnej polityki handlowej zawierać porozumienia dwu- lub wielostronne, na podstawie których przejazd pomiędzy ich krajami będzie objęty taryfą specjalną.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Przykłady taryf promocyjnych:
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Odbędzie się konferencja "Inwestujemy w pociągi przyszłości – nowa jakość na polskich torach", w której udział weźmie m.in. wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz. według:
Departament Komunikacji
Ministerstwo Rozwoju
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komunikat
W związku z dobrymi wynikami finansowymi, gotowa do wypłaty jest również pierwsza transza nagrody uznaniowej w wysokości 5,200 zł brutto na każdego uprawnionego pracownika przedsiębiorstwa. Jej wypłata nastąpi natychmiast po osiągnięciu porozumienia ze wszystkimi związkami zawodowymi.
Dział Public Relations
polish-airports.com
Zarządca lotnisk PPL
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Ciepłowody, Stoszowice, Ziębice i Ząbkowice Śląskie powołały Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej. Do blisko 60 tys. osób popłynie tańsza energia. To kolejna tego typu inicjatywa – wcześniej klastry stworzyło 20 dolnośląskich samorządów.
Więcej informacji w załączeniu.
Na zdjęciu (od lewej): Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki Strzelin PS Energetyka Odnawialna oraz Łukasz Białkowski, wójt gminy Ciepłowody.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Damian Tomczyk
PR Expert
dtomczyk@prexpert.com.pl
GSM + 48 533 321 887
Wrocław, 15 września 2017 r.
Informacja prasowa
Kolejne gminy łączą siły. Będzie ekologicznie i tanio
Ciepłowody, Stoszowice, Ziębice i Ząbkowice Śląskie powołały Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej. Do blisko 60 tys. osób popłynie tańsza energia. To kolejna tego typu inicjatywa – wcześniej klastry stworzyło 20 dolnośląskich samorządów.
Klastry energii odnawialnej to stosunkowo nowa forma w polskim prawodawstwie. Mimo to na mapie Dolnego Śląska znaleźć można już pięć samowystarczalnych „wysp energetycznych", które stworzyło blisko 25 samorządów. Najnowsza to Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej. Elektrownie fotowoltaiczne i bioelektrownie mogą zostać teraz wybudowane w pięciu gminach - Ciepłowody, Stoszowice, Ziębice i Ząbkowice Śląskie. Dlaczego samorządy zdecydowały się na ten krok?
- Zawsze myśleliśmy o odnawialnych źródłach energii – mówi Paweł Gancarz, wójt gminy Stoszowice. - Mieliśmy nawet zaawansowany projekt farmy wiatrowej. Niestety w ostatnim etapie został zablokowany przez nową ustawę OZE. Cały czas czekaliśmy na inną szansę i na możliwość skorzystania ze środków zewnętrznych na budowę infrastruktury. Teraz będziemy mogli wykorzystać 5-hekatarową działkę w Stoszowicach. Chcemy wybudować na niej farmę fotowoltaiczną. Pierwszy wniosek o dofinansowanie planujemy złożyć jeszcze we wrześniu, co może pozwolić obniżyć koszty związane z oświetleniem ulicznym czy z utrzymaniem budynków użyteczności publicznej – dodaje.
Gmina Ciepłowody przyłączyła się do Klastra Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej między innymi z myślą o przedsiębiorcach. - Ich rozwój jest dla nas bardzo ważny, a mamy sygnały, że są zainteresowani inwestowaniem w odnawialne źródła energii. Dodatkowo, w zależności od możliwości jakie będą stwarzały nabory, rozważymy kwestię produkcji energii na własne potrzeby. Pamiętamy również o geoenergii – mówi Łukasz Białkowski, wójt gminy Ciepłowody.
Podobne plany ma gmina Ząbkowice Śląskie. - Jednym z pomysłów, które chcemy realizować na terenie gminy Ząbkowice Śląskie jest budowa paneli fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej. Pozwoli to na efektywne zarządzanie energią oraz ograniczenie jej zużycia – mówi Marcin Orzeszek, burmistrz gminy Ząbkowice Śląskie.
Gmina Ziębice jest na etapie wyboru gruntów pod inwestycje związane z klastrem energii odnawialnej. - Mamy dużo terenów na których możemy wybudować elektrownię fotowoltaiczną. Jednak konkretna decyzja jeszcze nie zapadła. Jesteśmy na etapie badania gruntów. Bez względu na to, gdzie powstanie nasza farma, cieszymy się, że będziemy mieli swój wkład w ochronę środowiska – mówi Alicja Bira, burmistrz Ziębic.
Zgodnie z ustawą klastry mogą funkcjonować na terenie jednego powiatu lub pięciu gmin. Wbrew pozorom takie ograniczenie przekłada się na oszczędności. - Energii nie trzeba przesyłać na odległość nawet kilkuset kilometrów. Kolejna oszczędność wiąże się z wytwarzaniem prądu. Produkcja czystej energii w długim okresie wiąże się z niższymi nakładami w porównaniu do energii uzyskiwanej z paliw konwencjonalnych - mówi Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki Strzelin PS Energetyka Odnawialna.
Przy tym wszystkim – jak zauważa Jacek Ryński - klastry nie są konkurencją, a uzupełnieniem energetyki systemowej, która stanie się bardziej odporna na potencjalne przerwy w dostawach prądu. – Docelowo gminy będą stanowić tak zwane „wyspy energetyczne", czyli uzyskają samowystarczalność energetyczną. To ważne dla bezpieczeństwa energetycznego regionu – dodaje.
Przewidywana moc klastra Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej wyniesie, sumując potencjał projektowanych instalacji na terenie wszystkich czterech gmin, około 15 MW (średnio 3 MW na jedną gminę). Spółka Strzelin PS Energetyka Odnawialna szacuje, że na inwestycje umożliwiające zbudowanie źródeł OZE na potrzeby klastrów potrzeba około 80 mln zł. Swoim działaniem firma wspiera cel związany z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, czyli osiągnięcia progu 15% energii elektrycznej wytwarzanej ze źródeł odnawialnych do 2020 roku.
- Przed polskim sektorem energetycznym stoją duże wyzwania. Są to głównie rosnący wzrost zapotrzebowania na energię, większe ceny, zamortyzowana infrastruktura, a także wyzwania związane z ochroną środowiska, mające bezpośredni wpływ na zdrowie społeczeństwa. Tworzenie klastrów może pomóc w każdym z tych obszarów – mówi Jacek Ryński.
Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Ząbkowickiej jest piątym tego rodzaju przedsięwzięciem w Polsce realizowanym przez samorządy. Wcześniej powołano: Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich (Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznia Mała, Wołów i Żmigród), Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej (Olszyna, Gryfów Śląski, Leśna, Siekierczyn i Lubań), Izerski Klaster Energii Odnawialnej (Mirsk, Wleń, Lubomierz, Lwówek Śląski i Stara Kamienica) i Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Strzelińskich (Domaniów, Kondratowice, Przeworno, Strzelin i Wiązów). Na terenach wszystkich 25 gmin mieszka ponad 260 tys. osób.
Na jednym bilecie pociągiem, autobusem i tramwajem
Od 16 do 22 września wszyscy posiadacze biletów sieciowych KMK, miesięcznych biletów kolejowych strefowych oraz biletów zintegrowanych (Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej), będą mogli bez ograniczeń podróżować wszystkimi pojazdami Krakowskiej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami uruchamianymi przez Województwo Małopolskie. Wszystko dzięki inicjatywie województwa oraz Miasta Kraków realizowanej w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, który przebiega w tym roku pod hasłem „Mobilność czysta, współdzielona" (...)
Wg
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Kancelaria Zarządu
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Władze miasta Przemyśl zajeły stanowisko w sprawie kolei aglomeracyjnej:
Podobna propozycja padła kilka lat temu ze strony jednego z przemyskich stowarzyszeń. I już wtedy głównie ze względu na koszty pomysł ten został oceniony jako nierealny i niecelowy. Dodam, że kolej uruchomiła w ubiegłym roku połączenie do Medyki, z którego mogą korzystać pasażerowie udający się na Ukrainę, przedłużenie połączenia do Szegiń wymaga porozumienia pomiędzy polskimi i ukraińskimi kolejami oraz służbami granicznymi. Przypominam również, że w ciągu ostatniego roku uruchomione zostały z inicjatywy kolei ukraińskich dwa nowe połączenia, z których bardzo chętnie korzystają zarówno polscy, jak i ukraińscy turyści. Tak więc pomysł jest do rozważenia, ale w przyszłości. Ważna dla takich rozwiązań będzie forma projektowanego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice, czy będzie to tylko przejście drogowe, czy również piesze i rowerowe. Po raz kolejny zwracam uwagę na działalność stowarzyszenia linia 102 działającego na rzecz reaktywacji połączenia kolejowego przez Malhowice – Niżankowice, a na razie oferującego wycieczki drezynami w kierunku granicy. Ich działania i pomysły konsekwentnie wspierają władze miasta i wiele innych życzliwych im osób i to być może jest droga do ponownego uruchomienia tej linii.
Witold Wołczyk
Rzecznik Prasowy
Urząd Miejski w Przemyślu
e-mail:
rzecznik@um.przemysl.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
SOK – bezpiecznie na modernizowanych liniach Częste patrole na modernizowanych stacjach i liniach, wykorzystywanie nowoczesnych systemów monitoringu, fotopułapek, termo i noktowizorów – Straż Ochrony Kolei wszechstronnie zabezpiecza linie objęte pracami. Funkcjonariusze zwracają uwagę na bezpieczne korzystanie z tymczasowych przejść oraz ochronę kolejowego mienia. O 45 % spadła liczba kradzieży i dewastacji infrastruktury kolejowej w porównaniu ośmiu miesięcy 2016 i 2017 r. W ciągu doby około 300 patroli Straży Ochrony Kolei zwraca szczególną uwagę na tereny inwestycji. Pod nadzorem są m.in. roboty między Poznaniem a Warszawą, w Krakowie, miedzy Lublinem a Warszawą, Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą, Krakowem a Katowicami czy Poznaniem a Szczecinem. Monitorowane są przejazdy i przejścia przez tory. SOK na bieżąco ścisłe współpracuje z policją przewoźnikami i dyspozyturą kolejową. - Ochrona pieszych i zabezpieczenie inwestycji na torach, to coraz większy obszar działań Straży Ochrony Kolei. Skuteczna praca jest możliwa dzięki dużej mobilności funkcjonariuszy i wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu. Aktywne działania SOK ograniczyły o 45% liczbę kradzieży i dewastacji infrastruktury kolejowej za osiem miesięcy 2017 r. w porównaniu do poprzedniego roku – powiedział Paweł Boczek, zastępca Komendanta Straży Ochrony Kolei. Funkcjonariusze monitorują nie tylko zabezpieczenie terenu, ale prowadzą akcje prewencyjne na rzecz bezpieczeństwa osób korzystających z kolei. Ograniczają nielegalne przechodzenie przez tory, także na szlakach, na których jeżdżą tylko pociągi i pojazdy techniczne, wywożące i dowożące materiały i sprzęt. Przeprowadzone były dodatkowe akcje związane z początkiem roku szkolnego i przechodzeniem przez obszary kolejowe dzieci i młodzieży. Nierozważne zachowanie pieszych może być przyczyna tragedii, ale także przyczyną poważnych zmian w komunikacji tam, gdzie ruch odbywa się tylko po jednym torze, gdyż na sąsiednim trwają prace. Wstrzymanie ruchu przez wypadek, to opóźnienia pociągów i duże koszty społeczne. Od stycznia do września funkcjonariusze ujęli 84 złodziei infrastruktury i skontrolowali setki punktów skupu złomu. Skuteczne zabezpieczenie modernizowanych miejsc jest możliwe dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu. Funkcjonariusze korzystają z mobilnych centrów monitoringu, czyli specjalnych wozów operacyjnych z kamerami do obserwacji terenu w dzień i w nocy. Patrole piesze korzystają ze specjalnie szkolonych psów, które są najbardziej pomocne w terenie. W nocy funkcjonariusze wykorzystują nowoczesne termo i noktowizory. Rozstawione na głównych szlakach fotopułapki informują najbliższy patrol o osobach postronnych na terenie kolejowym. Przykłady: 12 września w stacji Tarnowskie Góry funkcjonariusze SOK ujęli dwóch sprawców kradzieży sieci trakcyjnej z narzędziami do ciecia metalu. Odzyskali ponad 500 m przewodów elektrycznych. 5 września, dzięki wykorzystaniu fotopułapek pięć osób zostało schwytanych na gorącym uczynku, gdy cięli palnikami tory kolejowe na nieczynnej linii Ostrołęka – Szczytno. 2 września w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia Towarowa funkcjonariusze SOK ujęli na gorącym uczynku 2 sprawców kradzieży kabli zasilających semafory. Straż Ochrony Kolei w tym roku odzyskała mienie kolejowe o wartości 65 tysięcy złotych. Patrole codziennie chronią infrastrukturę przed dewastacja, co przekłada się za sprawne i bezpieczne kursowanie pociągów. Kontakt dla mediów: Karol Jakubowski Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl 668 679 414 |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Szanowni Państwo,
czy pasażerowi poruszającemu się na wózku można zaproponować pomoc w umieszczeniu bagażu na półce? Czy pozwolić dziecku na zabawę z psem przewodnikiem niewidomego podróżnego? Na te i inne pytania podróżni znajdą odpowiedzi w publikacji „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością". Poradnik został przygotowany wspólnie z Fundacją Integracja.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 S±d Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
S-bahn Frankfurt (Oder) ist eine Idee die sie jetzt auch im Facebook moegen koennen. Es handelt sich um ein Projekt der Verbindung von Frankfurt (Oder) mit polnischen Vororten. Die Bahn sollte soger die Stat mit der unbenutzten Gespenster- Flughafen verbinden. Die Bahn sollte sogar zur unbenutzten Eisenbahnhof auf dem "Zielona Góra Flughafen" reichen. Es ist ein unbenutztes Flughafen auf der polnischen Seite von Frankfurt an der Oder. Taeglich benutzten nur wenige Passagiere den enormen Flughafen der an der polnischen Seite von Frankfurt (Oder).
S-bahn Frankfurt Oder sollte auch eine Lebensader fuer den Flughafen bilden. Wir hoffen, das es ist moeglich, mit Hilfe der S-Bahn auch den Flughafen zu beleben.
Moege uns auf Facebook/ Like us on Facebook:
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Nasze pytanie:
Do MSZ, Rzecznik Prasowy
Szanowni Państwo,
Opisywaliśmy ostatnio kradzież torów kolei KDP Berlin- Wrocław, która była dość istotnie szybsza niż współczesne poc. Pendolino. Całą linię dość skutecznie rozkradziono wraz z wiaduktami i mostami. Wiele innych linii pomiędzy Polską a Niemcami- rozkradziono lub rozebrano. Wg badań, na obszarze przygranicznym regres cywilizacyjny sięga w dziedzinie transportu zbiorowego około 150 - 160 lat w wyniku cofania się w rozwoju gospodarczym całych branż ekonomii, a sieć kolei w Polsce jest już kilkukrotnie rzadsza niż np. w Czechach. Procesy regresu najsilniej wystąpiły w ostatnich 25 latach.
Regres dotyczy wielu zmonopolizowanych dziedzin gospodarki- nawet w przypadku sztuki wskaźniki ilościowe sugerują regres do ok. epoki lat 1830- 1840-tych (teatry w Polsce są często monopolami, poza dużymi miastami). Badania gospodarek miast za pomocą analizy map archiwalnych także sugeruje zwój mniejszych ośrodków do poziomów z połowy XIX wieku w wyniku dezindustrializacji. Wskaźniki populacji w badaniach przekrojowych także są inne od danych GUS (pochodzących z rejestru PESEL- najwyraźniej emigrujący nie wymeldowują się). Za pomocą analizy regresu gospodarki można nawet ustalić moment graniczny, w którym dojdzie do silnego kryzysu. Miasta potrafią mieć już mniej szpitali czy karczm, knajp, niż jeszcze w średniowieczu.
Interesuje mnie głównie stanowisko MSZ w sprawie kradzieży torowisk kolei w relacjach do RFN, Słowacji (skradziono torowisko z linii Zakopane- Nowy Targ- na Słowację) oraz w sprawie rozkradzenia torowisk licznych linii kolei pasażerskiej do Czech.
(...)
Czy MSZ jest przeciwne pociągom transgranicznym? Wielokrotnie takich informacji udzielano podczas zapytań prasowych. Urzędnicy sądzili że ważniejsze są połączenia do stolic polskich regionów, i że połączenia transgraniczne są groźne dla polskiej racji stanu. Urzędnicy MSZ wg doniesień mediów blokowali także rozwój konkurencji na sieci kolejowej- na granicy czesko- niemieckiej jeszcze niedawno kursowało 5 różnych przewoźników, oferowano połączenia lokalne nawet co 30 minut.
Rozkradziono kilka linii na których pociągi osiągały prędkości 140- 160 km/h. Niestety, pociągi Pendolino nadal nie osiągają na swoich trasach prędkości przedwojennego cudu techniki, pociągu Latający Ślązak, którego dostosowane do prędkości 160 km/h torowisko rozkradziono na wielu fragmentach po polskiej stronie granicy wraz z kompletnymi mostami i wiaduktami. Opisujemy kradzieże infrastruktury na terenach przygranicznych, sporządziliśmy wykaz rozkradzionych linii i mostów granicznych.
Oto przedwojenne prędkości handlowe:
Latający Ślązak- odcinek Berlin Schl. Bhf. - Wrocław Gł: 128 ,4 km/h
I prędkości współczesne pociągów Pendolino:
Warszawa – Gdańsk 2h58min- 109 km/h
Warszawa – Wrocław 3h42min- 114 km/h
Warszawa – Kraków 2h28min- 118 km/h
Warszawa – Katowice 2h34min- 118 km/h
Co więcej, w nowym rozkładzie w ogóle znikło połączenie bezpośrednie Śląska z Berlinem, po 168 latach kursowania.
Bezpośrednie połączenie (z Wrocławia do Berlina można dojechać teraz z przesiadką w Poznaniu – red.) między tymi miastami funkcjonowało dokładnie przez 168 lat. Pierwsze koncepcje uruchomienia takiej linii pojawiły się jeszcze w 1830 roku, ale przez spory samorządowców, którzy lobbowali do poprowadzenia linii przez ich tereny, dopiero kilkanaście lat później udało się zrealizować projekt. W 1843 roku powstało Towarzystwo Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej, w tym samym roku rozpoczęło się kładzenie torów do Legnicy. Całą linię – 359 kilometrów z Berlina do Wrocławia - oddano do użytku dokładnie 1 września 1846 roku.
Na początku podróż zajmowała nawet kilkanaście godzin, co i tak było sporym osiągnięciem. Ale już w latach trzydziestych podróż „Latającym Ślązakiem" z Wrocławia do Berlina trwała dwie i pół godziny. Jak wiemy ze słów Beaty Czemerajdy z PKP Intercity, dzisiaj na pokonanie tej trasy koleją potrzebowaliśmy około sześciu godzin.
wg onet.pl, autor: M. Stańczyk
Pod obwodnicę Lubska, dziś wyludnionego i opuszczonego przez młode pokolenia, rozebrano torowiska i nasypy szybkiej kolei Berlin- Wrocław- Górny Śląsk (przed wojną vmax= 160 km/h, czas przejazdu Berlin- Wrocław 2:39 h, 14 poł/ dziennie).
Znamiennym przykładem losów stacji kolejowej Lubsko, jest zdarzenie sprzed lat: autor tego tekstu, będąc na zawodach żużlowych w Zielonej Górze, zupełnym przypadkiem usłyszał rozmowę zbieracza złomu (wynoszącego puszki po napojach ze stadionu) z menelikami zbierającymi puste butelki - "przestańcie zbierać to szkło, jedźcie na tory do Lubska, tam wszyscy kradną!". (...) Poznikały też szyny na całych kilometrach szlaku do Gubinka, ale tego nie zrobili już miejscowi złodzieje, tylko zorganizowana szajka, która musiała w taką akcję najpierw zainwestować, spore środki. Opłaciło się! Co dziś widać dokładnie w lasach Mierkowem a Gębicami Gubińskimi!
wg
http://lubuskie.atlaskolejowy.pl/?id=opis1
Szanowny Panie,
Uprzejmie dziękujemy za maila. Jednocześnie sugerujemy skierować Pańskie pytania do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz właściwych organów wymiaru sprawiedliwości.
Z wyrazami szacunku,
Biuro Rzecznika Prasowego
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Zaplanuj świąteczne podróże z PolskiBus.com już dziś!
Startuje zimowy kalendarz z biletami za 1 zł
* Otwieramy nowy kalendarz na podróże z PolskiBus.com
* Zimowe terminy wyjazdów aż do 9 stycznia 2018 r.
* Nowa pula z tysiącami biletów już od 1 zł + 1 zł!
* Bilety dostępne są na
www.polskibus.com
Dziś rusza nowy, zimowy kalendarz połączeń na podróże aż do 9 stycznia 2018 roku! To unikalna taka szansa na zdobycie biletów w najbardziej atrakcyjnych cenach na rynku! Udostępniamy Wam tysiące z nich już za 1 zł + 1 zł opłaty rezerwacyjnej. To najlepsza motywacja, by już teraz zaplanować świąteczne, jak i sylwestrowe podróże z PolskiBus.com. Bilety w promocyjnych cenach znajdziesz już teraz na
www.polskibus.com!
Właśnie udostępniliśmy Wam tysiące biletów za 1 zł na świąteczne i noworoczne podróże
z PolskiBus.com. Jest to najwspanialszy okres roku, także nie ma na co czekać, ponieważ bilety
w najbardziej atrakcyjnych cenach trafiają tylko do najszybszych. Zapraszamy do rezerwowania i do zobaczenia na pokładzie – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com.
Pasażerowie podróżujący najwyższej jakości autokarami PolskiBus.com mają do dyspozycji bezpłatne Wi-Fi, wygodne, odchylane i rozsuwane skórzane fotele, które są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Co więcej, na pokładzie komfortowych, czerwonych autokarów Pasażerowie mogą korzystać z gniazdek elektrycznych, klimatyzacji, toalety, a także specjalnej przestrzeni dla osób z niepełnosprawnościami.
Biuro Prasowe PolskiBus.com:
Piotr Pogonowski Karina Pokrywka
PolskiBus.com PolskiBus.com
piotr.pogonowski@polskibus.com karina.pokrywka@polskibus.com
+48 513 284 019 +48 506 162 663
Informacja prasowa
13 września 2017 r.
Nowy Świąteczny Kalendarz PolskiBus.com
Dziś rusza nowy, zimowy kalendarz połączeń na podróże aż do 9 stycznia 2018 roku! To unikalna taka szansa na zdobycie biletów w najbardziej atrakcyjnych cenach na rynku! Udostępniamy Wam tysiące z nich już za 1 zł + 1 zł opłaty rezerwacyjnej. To najlepsza motywacja, by już teraz zaplanować świąteczne, jak i sylwestrowe podróże z PolskiBus.com. Bilety w promocyjnych cenach znajdziesz już teraz na www.polskibus.com!
Wg informacji prasowych.
Biuro Prasowe PolskiBus.com
Souter Holdings Poland Sp. z o.o.
BTD Office Center
al. Niepodległości 18, 7 piętro
02-653 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs91.pdf W nowym numerze piszemy m.in:
ZERO KILOMETRÓW NA GODZINĘ
Sieć kolejowa zarządzana przez PKP Polskie Linie Kolejowe liczy 18,4 tys. km. Z tego aż 2064 km to linie kolejowe, które istnieją tylko teoretycznie.
POLITYKA BILETOWA
Konflikt Prawa i Sprawiedliwości z Platformą Obywatelską przejawia się nawet w taryfach biletowych na kolei.
WPUSZCZENI W KOREK
Im gorsza jakość przejazdu autobusową komunikacją zastępczą, tym więcej ludzi decyduje się na jazdę samochodem. I w efekcie warunki kursowania autobusów zastępczych jeszcze bardziej się pogarszają.
SIEDEM WSPANIAŁYCH AGLOMERACJI
Trasa każdego pociągu dalekobieżnego musi biec przez co najmniej jedną z kilku największych aglomeracji - ta reguła spółki PKP Intercity niedawno stała się obowiązującym prawem.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl
"Z Biegiem Szyn" na Facebooku: http://www.facebook.com/zbiegiemszyn
"Z Biegiem Szyn" na Twitterze: http://twitter.com/z_biegiem_szyn