Dzień dobry,
W związku z liczną korespondencją e-mail, którą w ostatnim czasie otrzymaliśmy od Pana w zakresie dotyczącym transportu kolejowego na obszarze województwa Świętokrzyskiego poniżej odniosę się do kilku zagadnień poruszonych przez Pana:
Jak zapewne Pan wie, linia nr 25 Łódź – Dębica, w granicach województwa świętokrzyskiego przebiega od Rudy Białaczowskiej/ Końskie przez Skarżysko-Kamienna do Sandomierza. Regionalny ruch pasażerski w przewozach na tej linii od wielu lat wykonywany jest jedynie na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Powodem likwidacji przewozów ze Skarżyska-Kamiennej w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego oraz na odcinku od Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza był zły stan techniczny infrastruktury kolejowej na w/w odcinkach oraz małe zainteresowanie podróżnych, które bezpośrednio przełożyły się na nieuzasadnione ekonomicznie wydawanie publicznych środków finansowych.
Linia nr 25 od Skarżyska Kamiennej w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego jest linią niezelektryfikowaną, po której mogą poruszać się jedynie pojazdy kolejowe spalinowe. Województwo Świętokrzyskie pojazdów tego typu nie posiada i nie planuje zakupów takiego taboru z uwagi na duże koszty eksploatacji, które przekładają się bezpośrednio na wysokość rekompensaty płaconej dla operatora kolejowego za świadczone usługi przewozowe w transporcie pasażerskim. W związku z powyższym, do czasu elektryfikacji w/w odcinka linii kolejowej Województwo nie planuje uruchomienia przewozów kolejowych w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Jednocześnie informuję, że zgodnie z zapisami w Krajowym Programie Kolejowym do 2023r. na liście zadań rezerwowych zostały ujęte prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Końskie - Skarżysko Kamienna obejmujące elektryfikację wspomnianego odcinka tej linii.
Natomiast w przypadku linii nr 25 w kierunku Sandomierza informuję, że regionalny ruch pasażerski prowadzony jest przez cały rok na odcinku Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Dodatkowo, w tym roku począwszy od 25 czerwca uruchomione zostanie weekendowe połączenie w relacji Kielce – Sandomierz – Kielce na okres wakacyjny. W przypadku dużego zainteresowania nową ofertą Samorząd rozważy rozszerzenie oferty rozkładu jazdy pociągów o całoroczne połączenia kolejowe do Sandomierza. Jednocześnie informuję, że wspomniane połączenia do Sandomierza będą odbywać się po dotychczasowym śladzie linii kolejowej bez dodatkowej proponowanej przez Pana budowy łącznika linii kolejowej do centrum Ożarowa.
Niestety ale Województwo nie planuje inwestycji w infrastrukturę kolejową, tym bardziej, że należy to do zadań innych podmiotów – w tym przypadku PKP PLK S.A. Natomiast w miarę potrzeb i możliwości finansowych wspieramy działania Zarządcy infrastruktury kolejowej. Działania te wynikają ściśle z dokumentów strategiczno – planistycznych, takich jak Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r., Krajowy Program Kolejowy oraz przyjęty Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. W wymienionych dokumentach ujęte są kolejowe zadania inwestycyjne, ich źródła finansowania, okres realizacji oraz beneficjenci. Warto podkreślić, że wszystkie „projekty liniowe" planowane w najbliższych latach będą realizowane przez PKP PLK S.A. Województwo Świętokrzyskie oprócz dwóch zadań (na linii kolejowej Nr 8 i Nr 61 finansowanych z POIiŚ) będzie przekazywać środki na modernizację linii Nr 25, budowę łącznicy kolejowej w Czarncy oraz budowę tunelu w Skarżysku Kamiennej.
Na etapie prac projektowych związanych z tworzeniem Dokumentu Implementacyjnego oraz Krajowego Programu Kolejowego Samorząd Województwa zgłaszał szereg propozycji inwestycji do realizacji na terenie województwa, obejmujących również budowę linii kolejowej Busko Zdrój – Żabno oraz rewitalizację linii Nr 73 Sitkówka- Nowiny – Busko-Zdrój. Zadania te jednak nie zostały ujęte w w/w dokumentach. Budowa nowego odcinka linii do Żabna jest zapisana w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego i Województwa Małopolskiego więc wznowienie rozmów w powyższym zakresie pozostaje tematem otwartym jednak z uwagi na wysokie koszty w/w przedsięwzięcia, warunkiem koniecznym do spełnienia jest finansowanie tej inwestycji w ramach centralnych funduszy UE z wkładem własnym obu województw.
Pozdrawiam,
Izabella Liwanowska
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Wojewódzki Zarząd Transportu
Oddział Przewozów Kolejowych
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Przed laty wydaliśmy lokalne wydanie GazetaKielecka.eu
Temat numeru to nieczynny system transportowy powstającej od dekad aglomeracji kieleckiej, likwidacja jego linii i zamknięty, zlikwidowany system miejskiej kolei pasażerskiej w aglomeracji- nieczynnej zresztą. Problem transportu aglomeracyjnego rozwiązałaby sprawna i szybka kolej podmiejska kursująca co 20- 30 minut.
Opisywalismy jak grupa mieszkańców- mimo braku zainteresowania władz miasta, planuje uruchomić kolej miejską z pominięciem lokalnych władz, niezainteresowanych problemem, i doprowadzających do rozbiórki infrastruktury kolei miejskiej, która trwa nieustannie. Jesteśmy ciekawi, czy kolej miejska ma szansę powstać przy tym tempie demontażu jej torowisk. Dokument przekazałem- władzom miasta Kielce, które mimo licznych listów, nie zechciały nawet odpowiedzieć na prośby o nie likwidowanie linii kolejowej do Targów Kielce.
Adam Fularz
Edycja Kielecka, Merkuriusz Polski
Odpowiedź władz miasta:
Odpowiadając na Pana pytanie dot. kolei miejskiej, przekazuję następujące informacje uzyskane z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach, odpowiedzialnego w mieście za planowanie, organizację i koordynację komunikacji publicznej.
Kolej miejska funkcjonowała w Kielcach od października 2009 przez kilka miesięcy „na tzw. próbę". Z pociągów korzystała nieliczna grupa pasażerów, w związku z tym podjęto decyzję o jej likwidacji.
W Kielcach wszelkie potrzeby przewozowe pasażerów realizowanie są nowoczesnym taborem autobusowym. Pasażerowie mogą korzystać z dodatkowych udogodnień jakim jest Kielecka Karta Miejska z bardzo korzystną taryfą biletową. Do dyspozycji pasażerów są również automaty do sprzedaży biletów w autobusach, jak również na przystankach autobusowych. Poza tym, dla Pasażerów wprowadzono System Informacji Pasażerskiej, wskazujący rzeczywisty czas odjazdu autobusów. System Informacji Pasażerskiej (SIP), którego działanie polega na nadzorowaniu w czasie rzeczywistym ruchu autobusów komunikacji miejskiej umożliwia m. in:
· przekazywanie pasażerom na tablicach przystankowych rzeczywistego czasu oczekiwania na autobus danej linii,
· obserwowanie w czasie rzeczywistym położenia autobusów na trasach na stronie www i w telefonie komórkowym,
· rejestrowanie wszystkich danych o ruchu autobusów.
W Kielcach powstało wiele kilometrów bus – pasów, dzięki którym autobusy kursują punktualnie.
Od 2010 roku działa na stronie internetowej ZTM wyszukiwarka połączeń, pozwalająca wygodnie zaplanować podróż komunikacją miejską. Rozkłady jazdy są na bieżąco dostosowywane do zmieniających się potrzeb przewozowych.
W centrum Kielc, po strefie płatnego parkowania i jej najbliższym otoczeniu, kursują z dużą częstotliwością dwie bezpłatne linie autobusowe.
W najbliższych miesiącach zostanie wybudowanych 80 nowoczesnych przystanków autobusowych.
Powyższe udogodnienia powodują, że w Kielcach nie ma potrzeby uruchamiania alternatywnego dla autobusów środka transportu.
Jeśli zaś chodzi o Pana prośbę o informacje w sprawie likwidacji lotniska, uprzejmie informuję, że instytucją właściwą do udzielenia odpowiedzi w sprawie lotniska jest Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Właścicielami Spółki Lotnisko Kielce są bowiem: samorząd województwa jako właściciel większościowy (70% udziałów), a współwłaścicielami mniejszościowymi - Starostwo Powiatowe, Gmina Masłów oraz Aeroklub Kielecki.
Z poważaniem,
Ewa Michałek
Wydział Projektów Strukturalnych i Strategii Miasta
Urząd Miasta Kielce
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Rząd planuje corazto nowe likwidacje sieci kolejowej, i twierdzi że jest to tylko "kontynuacja decyzji podjętych przez poprzednie rządy"- parafrazująć odpowiedź jaką udzielił agencji prasowej rzecznik ministerstwa MIB zarządzającego najnowszą ofensywą likwidacji torowisk kolei żelaznej.
Właśnie ogłoszono przetarg na rozbiórkę przejezdnej i sprawnej linii kolei do Krzeszowa. Ta rozbiórka linii kolei turystycznej ograniczy możliwość dotarcia turystów do atrakcji turystycznej "Europejska Perła Baroku- Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej". Podobno, wg pogłosek, likwidator torowisk PKP S.A. już rozpisał i ogłosił przetarg. Wg moich obliczeń, na likwidacji ok. 9-10 tys. km torowisk zarobił ok. 1 miliard PLN z wyprzedaży szyn na złom, wg aktualnych cen z przetargów.
W przeszłości Polska posiadała na swoim terytorium ponad 26 tysięcy km linii kolejowych, obecnie ma ich około 19 tysięcy wg źródeł oficjalnych i zaledwie ok. 17 tysięcy km wg obliczeń osób które podważają oficjalne dane statystyczne przygotowywane przez PKP dla GUS. W efekcie, jak podaje CZT, obecnie w Polsce do około 100 miast liczących powyżej 10 tys. mieszkańców nie docierają pociągi pasażerskie. To ewenement na skalę Europy - Polska jest bowiem liderem w likwidowaniu sieci kolejowej. Czyja to była decyzja? Kolejarzy, polityków, zewnętrznych doradców?
Redakcja zadała pytanie do ministerstwa MIB:
Czy prawdą jest że PKP S.A. zlikwidowała już do tej pory ok. 9 tysięcy linii kolejowych a ich długość zmniejszyła się z ponad 26 tys. km w przeszłości do ok. 17 tysięcy km obecnie? Wg oficjalnych komunikatów długość eksploatowanych linii kolejowych zarządzanych przez PLK wynosi 18 427 km linii, ale wg krytyków nie jest to prawdą bo PKP PLK wskazuje że wiele z tych linii jest nieczynnych i prędkość na nich wynosi zero km/h. Część z tych linii rozkradziono wraz z wiaduktami mimo że PKP PLK nadal je uwzględnia jako czynne, zawyżając i sztucznie pompując swoje statystyki.
Dlaczego nadal likwiduje się setki km torowisk, np. ostatnio znów ogłoszono przetargi na likwidację kilkuset kilometrów linii kolei? Mam na myśli te przetargi w ciągu ostatniego miesiąca czy dwóch?
Szanowny Panie Redaktorze,
PKP PLK SA zarządza siecią linii kolejowych o długości 20 890,8 km (w tym eksploatowanymi liniami o długości 18 427 km). MIB dostrzegając potrzebę zachowania optymalnej siatki połączeń podjął działania polegające m.in. na wstrzymaniu likwidacji linii kolejowych oraz systemowemu odejściu od likwidowania infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP PLK. Opracowywany projekt programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku" nie przewiduje likwidacji linii kolejowych, które pierwotnie były przewidziane do zlikwidowania a nie została wydana na to zgoda. Jednocześnie program zakłada niedopuszczenie do degradacji tych linii, tak aby infrastruktura była nadal przejezdna i spełniała warunki umożliwiające ruch kolejowy.
Obserwowane obecnie fizyczne rozbiórki są konsekwencją podjętych ponad 15 lat temu uchwał zarządów spółek bądź decyzji ówczesnych ministrów właściwych ds. transportu.
(...)
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wg ustaleń redakcji lotnisko z utwardzonym pasem startowym 1000 na 50 metrów- o nazwie Bydgoszcz Biedaszkowo- zostało zlikwidowane.
Pytanie:
Z jakiego powodu lotnisko sportowe Bydgoszcz Biedaszkowo ma zniszczony utwardzony pas startowy o wymiarach 1000 na 50 metrów? Czy takie miasto jak Bydgoszcz nie powinno mieć dwóch lotnisk z utwardzonymi pasami startowymi działającymi w konkurencji wobec siebie? Wówczas jest szansa że opłaty dla statków powietrznych spadną.
Czy planowana jest naprawa zniszczonego pasa na tym lotnisku?
Poniżej odpowiedź:
Wspomniany przez Pana pas startowy o wymiarach 1000x50m stanowi obecnie drogę kołowania Foxtrot gwarantującą dostęp do infrastruktury lotniska Wojskowym Zakładom Lotniczym nr.2. Lotnictwo sportowe i rekreacyjne z powodzeniem korzysta z infrastruktury Aeroklubu Bydgoskiego, wyposażonego w 3 pasy trawiaste oraz Portu Lotniczego Bydgoszcz.
Łączę wyrazy szacunku,
Best regards,
Artur Niedźwiecki
Biuro Prasowe // Specjalista ds. Marketingu i Projektów Graficznych
Press Office // Marketing and Graphic Design Specialist
--
Port Lotniczy Bydgoszcz S.A.Ul. Paderewskiego 1,
86-005 Białe Błota__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytania do PKP PLK
Opisuję jak dokonano likwidacji linii kolejowej Gorzów- Myślibórz - Szczecin w związku z:
-budową dwujezdniowej czteropasmowej trasy samochodowej S3 z Gorzowa do Szczecina
-oraz obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego
-oraz projektowaną/ realizowaną budową obwodnicy Myśliborza.
Pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Szczecinem w związku z oddaniem do użytku drogi S3 tak naprawdę nie ma alternatywy dla samochodu osobowego. Alternatywą byłoby uruchomienie istniejącej linii kolejowej z Gorzowa przez Myślibórz i Pyrzyce do Szczecina, dostosowanie jej do prędkości 120- 160 km/h, wprowadzenie szybkich połączeń autobusami szynowymi.
Jest dla mnie nieco dziwne. "Się zdziwiłem" widząc politykę transportową PKP PLK - likwiduje się linie kolejowe pod budowę drogi czteropasmowej dwujezdniowej, uniemożliwiając stworzenie jakiejkolwiek alternatywy dla posiadania samochodu osobowego.
Jest dziwne, że zlikwidowano torowisko kolejowe między największymi miastami północnej części zachodniej Polski.
Jestem w stanie wyliczyć straty z tego tytułu- linia między tak dużymi ośrodkami byłaby w mojej ocenie rentowna. Zlikwidowano fragmenty wokół Myśliborza.
Czy umieją Państwo udzielić informacji, dlaczego zdecydowano o likwidacji połączenia kolejowego Gorzów- Szczecin w związku z budową czteropasmowej dwujezdniowej drogi samochodowej? Gdyby zbudować nowy łącznik wokół Myśliborza, skracający długość trasy kolejowej bez wjazdu do Myśliborza, wówczas kolej mogłaby być bardziej konkurencyjna z połączeniem drogowym. Obecnie udział transportu szynowego i publicznego na tej trasie niemal nie występuje, poza skąpą ofertą autobusów. W mojej ocenie zniszczono korytarz transportu zbiorowego, z nieznanego mi powodu.
Dodałem mapę on-line z zaznaczonym przebiegiem zlikwidowanego odcinka torowiska. Odbudowa w nowym przebiegu fragmentu zlikwidowanego torowiska pozwoli uruchomić kolej pasażerską, odbudowa musiałaby pobiec równolegle do drogi S3 przez odcinek kilkunastu km. Koszty to naprawdopodobniej kilkadziesiąt mln PLN. Proszę uprzejmie o krótką informację do artykułu:
-kto zlikwidował tory na odcinku Szczecin- Gorzów i
-kto pokryje koszty ich odbudowy, jeśli w ogóle do tego dojdzie.
Mapa w linku (serwis Google Maps Engine)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja zadala MIB pytania o połączenia kolei z Warszawy do Szczecina
Data: 6 grudnia 2016 13:58
Temat: Pytanie o połączenia kolejowe Warszawa- Szczecin
Dlaczego nie uruchomić alternatywnej trasy dla pociągów pospiesznych na trasie Warszawa- Szczecin, a na trasie przez Poznań pozostawić tylko poc. ekspresowe?
Istnieje alternatywna trasa kolejowa Warszawa- Mława- Działdowo- Lidzbark- Brodnica- Jabłonowo- - Grudziadz- Laskowice Pomorskie- Wierzchucin- Tuchola- Chojnice- Czułchów- Szczecinek- Złocieniec- Drawsko Pomorskie- Chociwel- Stargard Szczec.- Szczecin. Dlaczego nie wyremontować tej trasy i nie dostosować jej do kursowania pociągów TLK?
Odpowiedź MIB
--
MIB nie planuje zlecania przewozów w relacji, o którą Pan pyta.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa --
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Tivat, Ateny, Izmir, Dalaman, a może wyspa Djerba? Biura podróży rozpoczęły sprzedaż ofert na lato 2018 z wylotem z Wrocławia. Zniżki sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Czarterowe loty ze stolicy Dolnego Śląska ruszą jeszcze przed majówką.
W załączeniu – poprawiony komunikat, uaktualniany o tureckie kurorty. W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod adresem: http://bit.ly/2CeTI89
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 14 grudnia 2017 r.
Informacja prasowa
Czarnogóra, Grecja, Turcja? Nowości od biur podróży na lato 2018
Tivat, Ateny, Izmir, Dalaman, a może wyspa Djerba? Biura podróży rozpoczęły sprzedaż ofert na lato 2018 z wylotem z Wrocławia. Zniżki sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Czarterowe loty ze stolicy Dolnego Śląska ruszą jeszcze przed majówką.
Biura podróży współpracujące z wrocławskim lotniskiem ruszyły ze sprzedażą wycieczek na lato 2018.
- Przyszłoroczny urlop najkorzystniej zaplanować właśnie teraz. W ten sposób skorzystamy z atrakcyjnego pakietu korzyści, czyli pełnej dostępności terminów, hoteli, a także gwarancji niezmiennej ceny oraz możliwości bezpłatnej zmiany terminu, jeżeli wypoczynek trzeba będzie przesunąć - mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego Portu Lotniczego Wrocław. - W siatce znajduje się ponad 20 kierunków, w tym kilka nowości – mówi.
Czarnogóra, Grecja czy Turcja?
Nową propozycją na wakacje jest Tivat w Czarnogórze (Itaka), która stanowi ciekawą, tańszą alternatywę dla Chorwacji. Miasto urzeka krajobrazami gór schodzących bezpośrednio do morza, unikalną, dziewiczą przyrodą, a także ciekawymi zabytkami.
Latem 2018 polecimy także do Aten (Grecos Holiday, Itaka), które wzbogacają duży wybór greckich kierunków wakacyjnych z wylotem z Wrocławia. Peloponez, Evia czy Attyka to propozycja dla osób, które pragną połączyć wypoczynek ze zwiedzaniem. Dobrą wiadomością jest również wyspa Kefalonia (nowość na lato 2017), która po zeszłoroczny sukcesie pozostaje w czarterowej ofercie.
Miłośnicy wypoczynku w Turcji będą mogli polecieć do kurortu Izmir, Dalam i do Antalyi. Bardzo ciekawą propozycją jest też wyspa Djerba (Itaka, TUI). Europejscy turyści uwielbiają ją za szerokie, piaszczyste plaże, mauretańską zabudowę, gaje oliwne i świetnie przygotowane pola golfowe.
Nowością, w porównaniu do lata 2017, jest też Teneryfa. Docenią ją zarówno amatorzy plażowania i morskich kąpieli, jak i osoby szukające różnego rodzaju aktywności sportowych. Bardzo ciekawą alternatywą dla tradycyjnego wypoczynku są rejsy statkiem po Oceanie Atlantyckim, ze zwiedzaniem poszczególnych Wysp Kanaryjskich.
Najczęściej do Grecji
Latem 2018 najwięcej ofert biura podróży proponują w Grecji – jest ich aż 9. Oprócz Aten i Kefalonii są to również Heraklion, Chania, Rodos, Kos, Zakynthos, Korfu i Saloniki.
– Grecja już od kilku sezonów jest bardzo popularna wśród podróżnych, dlatego cieszymy się, że w siatce połączeń czarterowych pojawiły się Ateny, a ceniona w tym roku Kefalonia zostaje również na lato 2018 – mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego Portu Lotniczego Wrocław. - Piaszczyste plaże, urokliwe zatoczki, błękitne morze, smaczne jedzenie i niepowtarzalne krajobrazy sprawiają, że Grecja jest idealna na rodzinny wypoczynek – dodaje.
Bardzo popularna pozostaje również Hiszpania. W wakacje 2018 wrocławscy podróżni mają do wyboru aż 5 hiszpańskich kurortów.
- Do Hiszpanii przyciągają zabytki, miłośników plażowania rozległe wybrzeża, a zwolenników aktywności liczne możliwości uprawiania sportów. Kraj słynie ponadto z dużej gościnności mieszkańców i pysznej kuchni, o czym można się przekonać odwiedzając Lanzarote, Fuerteventurę, Teneryfę, Majorkę czy Barcelonę - mówi Michał Kozak.
Podróżujący z Wrocławia nadal mogą liczyć na inne bardzo popularne propozycje, między innymi Maderę w Portugalii, Sycylię we Włoszech czy Warnę w Bułgarii. W ofertach tour operatorów zostaje także nowość lata 2017 - Tirana w Albanii.
Wakacje w kwietniu
Biura podróży powiększyły ofertę dostępnych z Wrocławia wycieczek 11-dniowych. Latem 2018 roku będzie ich aż 12 - do Bułgarii, Hiszpanii, Grecji, Turcji i Albanii.
- Taka opcja z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularna wśród naszych pasażerów. Jest złotym środkiem pomiędzy dominującymi dotychczas ofertami 8- i 14-dniowymi. Warto zauważyć, że coraz częściej decydujemy się na kilka urlopów w roku, a model 11-dniowy to umożliwia - mówi Michał Kozak.
Planowanie letniego wypoczynku znacznie ułatwia fakt, że biura podróży ogłosiły już terminy większości lotów. Czarterowe lato rozpoczyna się we Wrocławiu już w kwietniu, przed weekendem majowym.
Wycieczki organizowane przez biura podróży są wciąż w sprzedaży. Z wrocławskiego lotniska zorganizowane wakacje oferują: Coral Travel Wezyr Holidays, Exim Tours, Grecos, Itaka, Neckermann, Rainbow Tours, Sun&Fun i TUI.
Dzień dobry,
Tivat, Ateny, Izmir, Dalaman, a może wyspa Djerba? Biura podróży rozpoczęły sprzedaż ofert na lato 2018 z wylotem z Wrocławia. Zniżki sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Czarterowe loty ze stolicy Dolnego Śląska ruszą jeszcze przed majówką.Więcej informacji w załączeniu, w razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod adresem: http://bit.ly/2CeTI89
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 14 grudnia 2017 r.
Informacja prasowa
Czarnogóra, Grecja, Turcja? Nowości od biur podróży na lato 2018
Tivat, Ateny, Izmir, Dalaman, a może wyspa Djerba? Biura podróży rozpoczęły sprzedaż ofert na lato 2018 z wylotem z Wrocławia. Zniżki sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Czarterowe loty ze stolicy Dolnego Śląska ruszą jeszcze przed majówką.
Biura podróży współpracujące z wrocławskim ruszyły ze sprzedażą wycieczek na lato 2018.
- Przyszłoroczny urlop najkorzystniej zaplanować właśnie teraz. W ten sposób skorzystamy z atrakcyjnego pakietu korzyści, czyli pełnej dostępności terminów, hoteli, a także gwarancji niezmiennej ceny oraz możliwości bezpłatnej zmiany terminu, jeżeli wypoczynek trzeba będzie przesunąć - mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego Portu Lotniczego Wrocław. - W siatce znajduje się ponad 20 kierunków, w tym kilka nowości – mówi.
Czarnogóra, Grecja czy Turcja?
Nową propozycją na wakacje jest Tivat w Czarnogórze (Itaka), która stanowi ciekawą, tańszą alternatywę dla Chorwacji. Miasto urzeka krajobrazami gór schodzących bezpośrednio do morza, unikalną, dziewiczą przyrodą, a także ciekawymi zabytkami.
Latem 2018 polecimy także do Aten (Grecos Holiday, Itaka), które wzbogacają duży wybór greckich kierunków wakacyjnych z wylotem z Wrocławia. Peloponez, Evia czy Attyka to propozycja dla osób, które pragną połączyć wypoczynek ze zwiedzaniem. Dobrą wiadomością jest również wyspa Kefalonia (nowość na lato 2017), która po zeszłoroczny sukcesie pozostaje w czarterowej ofercie.
Miłośnicy wypoczynku w Turcji będą mogli polecieć do kurortu Izmir, Dalam i do Antalyi. Bardzo ciekawą propozycją jest też wyspa Djerba (Itaka, TUI). Europejscy turyści uwielbiają ją za szerokie, piaszczyste plaże, mauretańską zabudowę, gaje oliwne i świetnie przygotowane pola golfowe.
Nowością, w porównaniu do lata 2017, jest też Teneryfa. Docenią ją zarówno amatorzy plażowania i morskich kąpieli, jak i osoby szukające różnego rodzaju aktywności sportowych. Bardzo ciekawą alternatywą dla tradycyjnego wypoczynku są rejsy statkiem po Oceanie Atlantyckim, ze zwiedzaniem poszczególnych Wysp Kanaryjskich.
Najczęściej do Grecji
Latem 2018 najwięcej ofert biura podróży proponują w Grecji – jest ich aż 9. Oprócz Aten i Kefalonii są to również Heraklion, Chania, Rodos, Kos, Zakynthos, Korfu i Saloniki.
– Grecja już od kilku sezonów jest bardzo popularna wśród podróżnych, dlatego cieszymy się, że w siatce połączeń czarterowych pojawiły się Ateny, a ceniona w tym roku Kefalonia zostaje również na lato 2018 – mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego Portu Lotniczego Wrocław. - Piaszczyste plaże, urokliwe zatoczki, błękitne morze, smaczne jedzenie i niepowtarzalne krajobrazy sprawiają, że Grecja jest idealna na rodzinny wypoczynek – dodaje.
Bardzo popularna pozostaje również Hiszpania. W wakacje 2018 wrocławscy podróżni mają do wyboru aż 5 hiszpańskich kurortów.
- Do Hiszpanii przyciągają zabytki, miłośników plażowania rozległe wybrzeża, a zwolenników aktywności liczne możliwości uprawiania sportów. Kraj słynie ponadto z dużej gościnności mieszkańców i pysznej kuchni, o czym można się przekonać odwiedzając Lanzarote, Fuerteventurę, Teneryfę, Majorkę czy Barcelonę - mówi Michał Kozak.
Tu bym wspomniał o Turcji : Ayt , BJV DLM , ADB
Podróżujący z Wrocławia nadal mogą liczyć na inne bardzo popularne propozycje, między innymi Maderę w Portugalii, Sycylię we Włoszech czy Warnę w Bułgarii. W ofertach tour operatorów zostaje także nowość lata 2017 - Tirana w Albanii.
Wakacje w kwietniu
Biura podróży powiększyły ofertę dostępnych z Wrocławia wycieczek 11-dniowych. Latem 2018 roku będzie ich aż 12 - do Bułgarii, Hiszpanii, Grecji, Turcji i Albanii.
- Taka opcja z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularna wśród naszych pasażerów. Jest złotym środkiem pomiędzy dominującymi dotychczas ofertami 8- i 14-dniowymi. Warto zauważyć, że coraz częściej decydujemy się na kilka urlopów w roku, a model 11-dniowy to umożliwia - mówi Michał Kozak.
Planowanie letniego wypoczynku znacznie ułatwia fakt, że biura podróży ogłosiły już terminy większości lotów. Czarterowe lato rozpoczyna się we Wrocławiu już w kwietniu, przed weekendem majowym.
Wycieczki organizowane przez biura podróży są wciąż w sprzedaży. Z wrocławskiego lotniska zorganizowane wakacje oferują: Coral Travel Wezyr Holidays, Exim Tours, Grecos, Itaka, Neckermann, Rainbow Tours, Sun&Fun i TUI.
Do MIB
Czy wg MIB lotniska z pasami utwardzonymi nie są już potrzebne? Spotyka je podobny los jak lokalne linie kolejowe.
W Chojnej pas startowy rozdzielono na pół i jedną część sprzedano na inne cele niż lotnicze, mimo że jest to w okolicy Berlina i sporo firm dowiadywało się o możliwość użytkowania całego lotniska.
W Rostkach dawne betonowe lotnisko- Flughafen Rostken- zarosło trawą i lasem. Mimo że to jest blisko Podlasia gdzie aktualnie w ogóle jest brak lotnisk z utwardzonymi pasami.
W Orzyszu przy granicy rosyjskiej na środku pasa startowego rosną drzewa. Środek pasa jest od wielu lat uszkodzony.
W Legnicy czy w Kołobrzegu lotniska są rozbierane.
W Brzegu-Skarbimierzu lotnisko betonowe rozebrano. Podobne plany są w Szprotawie. W Krzywej k. Bolesławca i w Stargardzie pasy startowe zabudowano mimo że w pobliu są większe miasta.
Gdy jadę drogą Zielona Góra- Nowa Sól, między Niedoradzem i Otyniem stoi wielka reklama "sprzedaż płyt lotniskowych". Jak mniemam, pochodzą one z rozbiórki lokalnych lotnisk z utwardzonymi pasami na terenie woj. lubuskiego.
Co MIB o tym sądzi?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Oto odpowiedź władz miasta Suwałki:
Dzień dobry,
Szanowny Panie,
Trafił do nas mail przesłany przez Pana do Pana Prezesa Fabryki Mebli Forte SA w sprawie budowy terminalu pasażerskiego na planowanym lotnisku Suwałki.
W odpowiedzi na Pana apel informuję, że Miasto Suwałki już wkrótce rozpocznie inwestycję mającą na celu poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa na miejscowym lotnisku, które ma w tej chwili pas o trawiastej nawierzchni. Planowana inwestycja dotyczy budowy pasa startowego o nawierzchni sztucznej (betonowej lub asfaltowej) o długości 1320 metrów i 30 metrów szerokości, nowego pasa o nawierzchni trawiastej, na którym będą się szkolić członkowie Suwalskiej Szkoły Lotniczej i budowy płyty postojowej o nawierzchni sztucznej (betonowej) o wymiarach 60/130 metrów. Pas startowy będzie też wyposażony w oświetlenie krawędziowe i progowe. Cały teren lotniska zostanie ogrodzony.
W ramach inwestycji zostanie nie tylko wybudowany nowy pas startowy ale także niezbędna infrastruktura pozwalająca na prawidłowe funkcjonowanie lotniska.
To jest zakres pierwszego etapu inwestycji.
Miasto Suwałki w kolejnym etapie planuje remont istniejącego budynku lotniskowego, inwestycje w urządzenia nawigacyjne i budowę nowej stacji paliwowej.
Kwestia dalszych inwestycji na lotnisku będzie zależna od potrzeb i ruchu na tym obiekcie.
Z poważaniem
Emilia Klejmont
Biuro Prezydenta Miasta
ul. Mickiewicza 1
Urząd Miejski w Suwałkach
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytaliśmy PKP PLK:
- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało Biuro Urbanistyki?
Odpowiedź:
Pan
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Panie Redaktorze
31 października ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i budowę przystanków kolejowych w ramach jeleniogórskiej kolei aglomeracyjnej.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz budowę dwóch nowych przystanków osobowych w Jeleniej Górze, w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Spółdzielczej oraz przebudowę przystanku Jelenia Góra Cieplice i stacji Jelenia Góra Sobieszów. Obecnie trwają procedury na wyłonienie wykonawcy.
(...)
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.