Monitoring na przejazdach pokazuje, że nawet sygnalizacja i rogatki nie powstrzymują kierowców przed ryzykiem. Powodują oni 98 proc wypadków. W 2017 r. aż 24 wypadki były na przejazdach z sygnalizacją i rogatkami. Ignorowanie czerwonego światła i rogatek to jedne najczęstszych przyczyn zdarzeń na skrzyżowaniu toru i drogi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają zabezpieczenia i apelują o rozwagę.
W Polsce z roku na tok rośnie liczba przejazdów wyposażonych w monitoring i sygnalizację. Obecnie na 1200 lokalizacjach jest monitoring, a inwestycje PLK na liniach kolejowych wprowadzają kamery na kolejne skrzyżowania. Monitoring pozwala zwiększyć poziom zabezpieczeń. Rejestruje również zachowania kierowców. Te negatywne i grożące bezpieczeństwu trafiają w formie powiadomień na policję. Tylko w zeszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały blisko 1000 zgłoszeń.
W 2018 r., na 53 zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych, 6 wypadków było na przejazdach wyposażonych w sygnalizację i rogatki. To ponad 10 proc. wszystkich zdarzeń na przejazdach.
- Od 12 lat prowadzimy kampanię Bezpieczny przejazd - Szlaban na ryzyko! W ramach tych działań pokazujemy m.in. filmy z niewłaściwymi zrachowaniami kierowców na przejazdach. Trafiają one do instruktorów nauki jazdy i kursantów ośrodków szkolenia kierowców. Chcemy przez wskazanie błędów uczyć i eliminować najczęstsze przyczyny wypadków: brawurę, ryzyko, pośpiech, lekceważenie przepisów ruchu drogowego. – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
98% zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych w zeszłym roku spowodowali nieostrożni kierowcy. W Małopolsce na przejeździe kolejowo-drogowym niedaleko miejscowości Piwniczna Zdrój kamery tylko w 3 tygodnie zarejestrowały 4 przypadki wyłamania rogatek. Opublikowany w mediach społecznościowych film https://www.youtube.com/watch?v=gzTI91rcjVQ pokazuje jak kierowcy łamią przepisy i mimo włączonych sygnalizatorów decydują się na ryzykowne przekroczenie torów.
Kierowcy przez brawurę dewastują urządzenia odpowiadające za bezpieczeństwo. Takie przypadki, to nie tylko zagrożenie życia pasażerów samochodów, ale także podróżnych w pociągach. To również opóźnione pociągi i utrudnienia w ruchu kolejowym.
Aby ograniczyć negatywne zachowania kierowców i pieszych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 2005 r. prowadzą Kampanię „Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!”. To tysiące apeli o bezpieczeństwo, edukacja, nauka, szkolenia, seminaria, analiza wypadków samochodów z pociągiem. Adresatami tych działań są kierowcy, instruktorzy nauki jazdy i piesi - osoby w różnym wieku: dzieci, młodzież i dorośli.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego realizują projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami” w I etapie obejmuje przebudowę 182 przejazdów kolejowo-drogowych w całej Polsce. Projekt będzie realizowany do 2019 roku. II etap koncentruje się na budowie nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Łącznie na projekt przewidziano 400 mln zł. Jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie podwyższają poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w całej Polsce. W latach 2013 – 2017 wyremontowanych zostało ponad 1900 przejazdów, między innymi na liniach z Warszawy do Czachówka i z Warszawy do Białegostoku. Kolejne prace na skrzyżowaniach torów z drogami będą m.in. na linii do Lublina, do Radomia i do Białegostoku. Powstaną także skrzyżowania bezkolizyjne w Pruszkowie, Sulejówku, Wesołej, a w Warszawie przy Karczunkowskiej i Chełmżyńskiej.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Otrzymano od J. Pys
Data: 20 kwietnia 2018 16:53
Temat: Konferencja Żegluga Łączy zakończona
Do:
Szanowni Państwo,
Międzynarodowa Konferencja Żegluga Łączy, która odbyła się w dnia 18-19 kwietnia we Wrocławiu została zakończona. Efektem Konferencji było podpisanie międzynarodowej deklaracji o współpracy na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej. Wrocław gościł przedstawicieli rządów, administracji żeglugowej i ekspertów niemal ze wszystkich regionów świata. Jak się okazało transport rzeczny na świecie ma się dobrze a decydenci troszczą się o jego rozwoju, wbrew sugestiom niektórych organizacji ekologicznych. Uczestnicy spotkania oprócz walorów żeglugi śródlądowej podkreślali także perfekcyjne zorganizowanie Konferencji oraz uroki Wrocławia i jego licznej infrastruktury żeglugowej.
Szanowni Państwo w imieniu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej i wszystkich zaangażowanych w przygotowanie konferencji pragniemy podziękować uczestnikom i entuzjastą transportu rzecznego oraz powtórzyć sentencje wygłoszoną przez Pana Ministra Marka Gróbarczyka – żeglug łączy.
Jan Pyś
Więcej informacji:
http://www.wroc.uzs.gov.pl/news/we-wroclawiu-zakonczyla-sie-miedzynarodowa-konferencja-zegluga-laczy-353
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Stanowisko MI w sprawie nowych portów lotniczych
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie nowych portów lotniczych, przekazane Panu we wcześniejszej korespondencji.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
w odpowiedzi na:
Wniosek do MI: nowe porty lotnicze
Czy MI może włączyć do strategii dla portów lotniczych propozycje wznowienia następujących portów lotniczych w Polsce? Na terenie RP działa bardzo mało portów lotniczych- zaledwie 15, a ich gęstość jest ok. 6-ciokrotnie mniejsza niż w krajach zachodniej Europy.
Żary Żagań Airport in Tomaszowo- runway 2000 meters
Gorzów Wielkopolski Airport in Lipki Wielkie- proposed runway extension to 1440 meters.
Zachodniopomorskie Voivodeship
Kołobrzeg Airport in Bagicz -proposed runway extension to 2500 meters,
Koszalin - Zegrze Pomorskie Airport- runway 2500 meters
Szczecinek- Wilcze Laski Airport- runway 2300 meters
Wielkoposlkie Voivodeship
Piła Airport- runway 2500 meters
Gniezno- Bednary Airport runway 2000 meters
Nowy Tomyśl- Kąkolewo Airport runway 2000 meters
Gostyń- Gola Airport runway extension 2000 meters
Powidz Airport- runway 3500 meters
Tomaszów Mazowiecki Airport in Glinnik Nowy
Kutno- Łęczyca Airport in Leźnica Wielka
Częstochowa Rudniki Airport
Katowice- Muchowiec Airport
Opole- Kamień Śląski Aiport
Bolesławiec- Krzywa Airport
Wrocław- Oleśnica Airport
Podkaprpackie Voivodeship
Przemyśl Airport in Arłamów
Białystok- Krywlany Airport
Warmińsnko- Mazurskie Voivodeship
Słupsk- Redzikowo Airport
Gdynia- Babie Doły Airport
Kościerzyna- Borsk Airport
Kujawsko- Pomorskie Voivideship
Warszawa- Sochaczew Airport
Warszawa- Mińsk Mazowiecki Airport
Warszawa- Nasielsk in Chrcynno Airport
Świętokrzyskie Voivodeship
Kielce- Masłów or Obice Airport
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Koleje Mazowieckie oferują na majówkę Bilet wycieczkowy. W załączniku przesyłam szczegóły oferty.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pytanie redakcji:
Czy UMWM zamówiłby przewozy na mazowieckim odcinku magistrali Olsztyn- Lublin p. Siedlce, linią 34 i innymi?
PKP PLK odpisuje na pytanie o likwidację linii Lublin- Olsztyn p. Ostrołękę:
Szanowny Panie Redaktorze, powodem likwidacji odcinka linii nr 34 od stacji Sokołów Podlaski do stacji Małkinia jeszcze w 2005 roku był brak zainteresowania eksploatacją trasy ze strony przewoźników kolejowych.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
UMWM odpowiada na pytanie o likwidację linii Lublin- Olsztyn p. Ostrołękę
Od:
Rzecznik Prasowy mazovia.plData: 20 kwietnia 2018 14:37
Temat: RE: Pytanie o likwidację linii Lublin- Olsztyn p. Ostrołękę
Panie Redaktorze,
Poniżej odpowiedzi:
w 2017 r. Prezydent oraz Przewodniczący Rady Miasta Ostrołęki przesłali pismo do marszałka województwa mazowieckiego w sprawie możliwości reaktywacji połączeń kolejowych na linii nr 34 Ostrołęka – Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Na wniosek Organizatora publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego, spółka „Koleje Mazowieckie - KM" przygotowała symulację kosztów uruchomienia połączeń na przedmiotowej linii.
Zgodnie z Planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Mazowieckiego należałoby uruchomić 5 par pociągów dziennie – jest to minimalna liczba pociągów jakie powinny zostać uruchomione na linii regionalnej.
Szczegółowa kalkulacja kosztów została przesłana do władz Ostrołęki w styczniu br. z prośbą o przekazanie lub przygotowanie badań transportowych, które merytorycznie uzasadnią potrzebę organizacji transportu kolejowego na linii nr 34 oraz rozważenie przez Radę Miasta Ostrołęki możliwości współfinansowania przewozów w ramach potencjalnej reaktywacji połączeń pasażerskich. Nie otrzymaliśmy jeszcze stanowiska i potrzebnych analiz od Miasta Ostrołęka w tej sprawie.
Pozdrawiamy
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- co z połączeniem do portu lotniczego Rzeszów? Kiedy kolej do tego portu lotniczego powstanie?
Odpowiedź nie awiera szczegółów:
--
Panie AdamieWielokrotnie informowaliśmy pana, że połączenie to bedzie realizowane w ramach projektu Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna.
T. Leyko, UMWP
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Panie Redaktorze,
Na mocy Porozumienia z 20 lipca 2016 r. PKP Polskie Linie kolejowe S.A stały się inwestorem zadania pn." „Budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin". PKP PLK S.A przeprowadziło przetarg i zawarło umowę z firmą WYG International Sp. z o.o., która wykonuje aktualizację dokumentacji przedprojektowej.
W związku z tym o wszelkie informacje związane z realizacją projektu prosimy zwracać się do PKP PLK S.A na adres mailowy: rzecznik na serwerze plk-sa.pl .
Pozdrawiamy
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Proponuję władzom Szczecinka by wykupiły od gminy wiejskiej lotnisko w Wilczych Laskach i zajęły się tym by:
-w Szczecinku powstał aeroklub i by działało lotnisko sportowe, biznesowe etc.
- w mieście Szczecinek jest tor do nart wodnych i wakeboardu na jeziore. W połączeniu z lotniskiem o długości pasa umożliwiającej starty i lądowania tanich linii lotniczych można stworzyć produkt turystyczny jak na przykład na nieodległej wyspie Uznam. Turyści by przylatywali samolotami tanich linii na lotnisko Wilcze Laski celem korzystania z wyciągu do wakeboardu i mieszkaliby w okolicznych pensjopnatach i hotelach. W sezonie ów wyciąg wielosłupowy do nart wodnych mógłby być atrakcją napędzającą lwią część gospodarki miasta Szczecinek, gdyby oczywiście lotnisko działałoby.
opr. Adam Fularz
autor książki: "Zmarnowana szansa na pasażerski port lotniczy w Szczecinku?" wydanej w r.; 2017
Zmarnowana szansa na pasażerski port lotniczy w Szczecinku?: Dodatek do wydania lokalnego "Szczecinecka" z dnia 30.11.2017
Adam Fularz
Merkuriusz Polski ("Wieczorna.pl sp. z o.o."), 30 lis 2017
Przez kilka lat męczyłem lokalne władze o zrobienie czegoś z lotniskiem - a raczej powojskowym pasem startowym w Szczecinku. Wg mnie lotnisko może się udać także z dala od większych miast, jak porty lotnicze w Kerry, Shannon czy Knock w Irlandii. Przez jakiś czas korespondowałem więc z lokalnymi władzami. Był to raczej monolog. Władze miasta w większości zwalały sprawę na sąsiednią gminę, nie biorąc w ogóle pod uwagę faktu że to miasto Szczecinek odniosłoby największe korzyści z lotniska. Owszem, gdzieś tam dostrzegały interes mieszkańców Szczecinka, ale - całą sprawę pozostawiły sąsiedniej gminie.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Ruszyły prace nad kolejnym stanowiskiem do odladzania samolotów. Ruch lotniczy rozwija się we Wrocławiu tak szybko, że port już teraz przygotowuje się do intensywnego sezonu zimowego.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2HNwCsj
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 20 kwietnia 2018 r.
Informacja prasowa
Nowa inwestycja na wrocławskim lotnisku
Ruszyły prace nad kolejnym stanowiskiem do odladzania samolotów. Ruch lotniczy rozwija się we Wrocławiu tak szybko, że port już teraz przygotowuje się do intensywnego sezonu zimowego.
W porannym szczycie operacyjnym z wrocławskiego lotniska startuje ponad 10 samolotów w ciągu godziny. W sezonie zimowym, od października do marca, zdarza się, że wszystkie potrzebują odlodzenia. To standardowa procedura przy temperaturze poniżej zera, opadach śniegu lub deszczu – trwa kilkanaście minut. Do tej pory we Wrocławiu było jedno stanowisko przeznaczone do tego celu. Teraz ruszyły prace nad kolejnym. – Rozbudowa istniejącej płyty do odladzania wraz z kompletną towarzyszącą infrastrukturą to jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław na ten rok. Ułatwi funkcjonowanie lotniska w sezonie zimowym i jeszcze bardziej podniesie punktualność operacji lotniczych prowadzonych we Wrocławiu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Inwestycja jest bezpośrednio związana z bardzo szybkim rozwojem lotniska. Tylko w pierwszym kwartale tego roku port obsłużył ponad 600 tys. pasażerów, tj. prawie 9 proc. pasażerów więcej niż przed rokiem. W tym sezonie podróżni mają do dyspozycji 85 kierunków, z czego 10 to regularne nowości. – Szacujemy, że w 2018 roku obsłużymy ponad 3,2 mln pasażerów, co oznacza ok. 10 proc. wzrost rok do roku – dodaje Dariusz Kuś. Port systematycznie inwestuje w rozwój infrastruktury. Przypomnijmy, że dysponuje już najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji w trudniejszych warunkach atmosferycznych (ILS Cat. II). Nowe stanowisko do odladzania, o wymiarach 80x80 m, będzie z nim w pełni kompatybilne. Zgodnie z harmonogramem, prace powinny się zakończyć w ciągu czterech miesięcy. Co ważne dla pasażerów: w żaden sposób nie wpłyną one negatywnie na funkcjonowanie lotniska. Wykonawcą jest firma Strabag. Wartość inwestycji to 12,4 mln zł.
Ruch lotniczy we Wrocławiu rośnie również dlatego, że swoje bazy operacyjne rozwijają tu najwięksi przewoźnicy. Ryanair bazuje w stolicy Dolnego Śląska już trzy samoloty, a od tego sezonu dodatkowo czwarty w ramach Ryanair Sun. Od marca tego roku we Wrocławiu na stałe stacjonuje także drugi samolot Wizz Air, „nocują" tu też maszyny m.in. PLL LOT, SAS, Lufthansa, SWISS. W ostatnich dniach do użytku oddano też nowy parking B, który pomieści 350 samochodów. Położony jest najbliżej hali odlotów. Najkorzystniejsze ceny można uzyskać rezerwując miejsce przez Internet z minimum 4-dniowym wyprzedzeniem. Ta opcja będzie wkrótce dostępna. Wtedy za 1 dzień postoju na parkingu B zapłacimy 29 zł i 49 zł za 3dni. Planując dłuższy urlop, warto skorzystać z parkingu długoterminowego (parking D), gdzie – uwzględniając 40-procentową zniżkę przy rezerwacji online – za 7-8 dni postoju zapłacimy 59 zł lub 79 zł za 14-15 dni.
LOTY Z BYDGOSZCZY DO KIJOWA |
---|
|
---|
|
---|
|
| |
---|
|
---|
| Już 2 sierpnia z Portu Lotniczego Bydgoszcz uruchomione zostaną bezpośrednie loty do Kijowa. Ceny za bilet w dwie strony zaczynają się od 205 PLN O POŁĄCZENIU Drugie połączenie na Ukrainę będzie obsługiwane przez narodowego przewoźnika Polskie Linie Lotnicze LOT. Loty będą odbywać się 2 razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki...
ZWIEDZANIE KIJOWA Muzea, cerkwie, a może restauracje? Kijów ma wiele do zaoferowania wszystkim turystom. Sprawdź jakie atrakcje kryje stolica Ukrainy. |
|
---|
|
|
---|
|
---|
wg Port Lotniczy Bydgoszcz S.A.
|
|
| |
---|
|
---|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do MICzy wg wiedzy MI, planuje się system dwuhubowy czy jednohubowy w Polsce? W Niemczech Lufthansa operuje z dwóch hubow co najmniej.
Odpowiedź MI
Szanowny Panie Redaktorze,
w listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła Uchwałę w sprawie przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej.
Głównym celem Koncepcji jest powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego, działającego jako hub przesiadkowy dla Rzeczypospolitej Polskiej.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury