Od wielu lat dostajemy niezmiennie jedną odpowiedź na pytanie o budowę linii kolejowych w Polsce we współczesnych standardach prędkości. Termin decyzji jest od wielu lat- odwlekany, tymczasem PKP S.A. likwiduje kolejne linie, obecnie zniknąć na linia Nowa Sól- Żagań.
Pytałem:
Czy w Polsce podjęto już jakieś decyzje w sprawie linii KDP?
Podaję listę linii KDP we Francji:
LGV Atlantique LGV Bretagne-Pays de la Loire LGV Est LGV Interconnexion Est LGV Méditerranée LGV Nord LGV Rhin-Rhône (Eastern branch) LGV Rhône-Alpes LGV Sud-Est LGV Sud Europe Atlantique LGV Perpignan–Barcelona
Linie w planach i projektach
LGV Bordeaux–Spain LGV Bordeaux–Toulouse LGV Interconnexion Sud LGV Montpellier–Perpignan LGV Normandie LGV Picardie LGV POCL LGV Poitiers–Limoges LGV Provence-Alpes-Côte d'Azur LGV Rhin-Rhône (Western and Southern branches) LGV Toulouse–Narbonne LGV Lyon–Turin
Odpowiedzi:
Szanowny Panie Redaktorze,
plany rządu dotyczące budowy kolei dużych prędkości określone zostały w przyjętej przez Radę Ministrów „Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)". Zgodnie z jej zapisami, do 2020 r. sporządzona zostanie analiza możliwości realizacji tego rodzaju inwestycji, a następnie – na tej podstawie - podjęta decyzja o ewentualnej budowie.
Obecnie prowadzone są prace analityczne i planistyczne, obejmujące m.in. kwestie możliwości technicznych budowy kolei dużych prędkości, dotyczące zarówno połączeń krajowych, jak i międzynarodowych.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Rrdakcja otrzymała:
Data: poniedziałek, 12 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20198] Polonus Partner dołącza do promocji iTaxi i Google Pay_informacja prasowa
Witam,
Polonus Partner, koalicja polskich przewoźników autokarowych, dołącza do promocji iTaxi i Google Pay oferując dla swoich pasażerów zniżkę -50% na podróż taksówką z i na dworzec autobusowy. Rabat można zrealizować na 3 przejazdy korzystając z aplikacji iTaxi i płacąc Google Pay. Promocja startuje 12 listopada i potrwa do końca roku.
Więcej informacji znajduje się w materiałach załączonych do wiadomości.
Z poważaniem
Kamila Piekut
Kierownik (..)
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus w Warszawie S.A.
Aleje Jerozolimskie 144, 02-305 Warszawa
(..)
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
Date: Sunday, November 11, 2018
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Kolej minus. Porzucona modernizacja.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs98.pdfW nowym numerze piszemy między innymi:
KOLEJ MINUS
– Nasi poprzednicy likwidowali szlaki kolejowe, zwijali je. My kolej rozwijamy – powiedział minister Andrzej Adamczyk podczas prezentacji program "Kolej Plus", który w trakcie kampanii wyborczej miał przede wszystkim przykryć dokonania rządu PiS w likwidowaniu infrastruktury kolejowej. jak na razie najbardziej widocznym skutkiem powstania koncepcji "Kolej Plus" jest zablokowanie prowadzonych przez samorządy działań na rzecz reaktywacji nieczynnych linii kolejowych.
PORZUCONA MODERNIZACJA
Włoski koncern Astaldi zerwał kontrakt na przebudowę magistrali Warszawa – Lublin. Zostali podwykonawcy bez pieniędzy, opóźnienie w realizacji prac sięgające roku oraz nieprzejezdna linia. Branża budowlana ostrzega, że kolejni wykonawcy mogą pójść w ślady włoskiej firmy.
DUŻO PASAŻERÓW NA MAŁEJ STACJI
Fenomen położonej na linii Warszawa – Radom stacji Dobieszyn: liczba pasażerów korzystających z tej leżącej pośród Puszczy Stromieckiej stacji jest większa niż szeregu stacji zlokalizowanych w znacznie większych miejscowościach.
MODERNIZACJA POŻRE PERONY
Podczas modernizacji linii Skierniewice – Łuków spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwiduje perony na wszystkich dziewięciu stacjach i przystankach leżących między Pilawą a Łukowem.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Do Sejmiku Województwa Swiętokrzyskiego
Wniosek do Budżetu woj. świętokrzyskiego w sprawie połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Drodzy Państwo
Uprzejmie wnoszę o uwzględnienie w budżecie województwa świętokrzyskiego na rok 2019 wznowienia kursowania połączeń realizowanych za pomocą pociągów regionalnych przyspieszonych w relacji wznowienie Katowice linią CMK- Włoszczowa– Kielce - Busko-Zdrój. Twierdzą Państwo że brak jest możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku. Proszę o zmainę tej odpowiedzi- to z pewnością fake news. Jakby Państwo chcieli, znaleźliby Państwo na to środki. To wszak popularne uzdrowisko, powinno mieć jakąś kolej pasażerską.
Proszę też o przeznaczenie środków na projekt krótkiej bocznicy z peronem tymczasowym- jest to przedłużenie istniejącego torowiska do ul. Wincentego Witosa i na projekt- nowy przystanek tymczasowy przy dworcu autobusowym na wysokosci ul St. Rokosza.
Reasumując: proszę o zmianę budżetu w taki sposób aby spełnić zadość potrzebom kuracjuszy i mieszkańców regionu żyjących z przemysłu turystycznego/ leczniczego.
Przypominam uprzejmie że na wniosek do sejmiku odpowiada się uchwałą radnych. Opublikuję ją.
Załączam szkic przebiegu torowiska jaki proponuję i korespondencję:
---------- Forwarded message ---------
From: Grzela, Anna
Date: wt., 6 lis 2018 o 13:13
Subject: RE: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: Adam Fularz
W odpowiedzi na poniższy mail oraz wniosek z dnia 22 października 2018, informuję:
1) W roku 2018, realizowaliśmy wakacyjne połączenia weekendowe w relacji Kielce-Busko-Zdrój ;
2) ze względu na obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej - dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia - tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku, nie jest możliwe wznowienie połączeń Katowice – Kielce - Busko-Zdrój.
Anna Grzela
Z-ca Dyrektora
Wojewódzki Zarząd Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(...)
From: Urząd Marszałkowski
Sent: Monday, October 29, 2018 8:07 AM
To: Kancelaria Zarządu
Subject: Fwd: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Urząd Marszałkowski
Departament Organizacyjno-Administracyjny
Kancelaria
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 342 18 78
fax 41 344 52 65
al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Data: Sun Oct 28 08:26:44 CET 2018
Nadawca: Adam Fularz
Adresat:
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 18 kwi 2017 o 21:42
Subject: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: <kancelaria@sejmik.kielce.pl>
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: 2 października 2016 11:15
Temat: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Do: "Grzela, Anna" (...)
Może czasem warto wrócić do dawnych czasów- gdy do Buska- Zdroju docierały
składy kolei pasażerskiej? Tory i trakcja nadal są, być może- możnaby
wznowić te połączenia jako kursy weekendowe, na przykład, tylko w piątek,
sobotę i niedzielę?
Przez wiele lat było połączenie Katowice - Busko Zdr. przez CMK,
Włoszczowę, Kielce. Dość popularny pociąg, często korzystały osoby jadące
do Uzdrowiska Busko. Skład rano wyjeżdżał z Katowic, wieczorem powrót. wg
info kolej
Problemem Buska jest oddalenie stacji od centrum miasta:
http://maps.google.pl/maps?q=busko+zdr%C3%B3j&hl=pl&prmd=imvns&biw=1025&bih=607&um=1&ie=UTF-8&ei=PbBXT8-PN6ep4gTb0J3cDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CDIQ_AUoAg
Była już na ten temat dyskusja na forum, ponoć jest możliwość poprowadzenia
tego kawałka torów, bo istnieje jakiś nasyp i rezerwa terenu pod linię do
Szczucina:
"Historia buskiej kolei jest bardzo ciekawa, a sięga początków lat 50.
ubiegłego wieku. Wtedy doprowadzono linię od strony Kielc i według
pierwotnych planów miała zostać przedłużona na drugą stronę Wisły. Tyle że
według nader "oryginalnej" koncepcji - przez... środek miasta.
Wykonany został nawet nasyp (do dzisiejszej obwodnicy, ulicy Witosa), zaś
dalej tory miały przecinać aleję Mickiewicza, tuż obok budynku starostwa.
Na szczęście w porę przyszło otrzeźwienie i - także po protestach
mieszkańców - projekt został wyrzucony do kosza."
http://busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=1801
A jak jest teraz z tym nasypem? Dwa-trzy km toru i ślepe zakończenie jak w
stacji (a właściwie przystanku osobowym) Wieliczka Rynek to nie byłby jakiś
wielki ksozt. W sam raz dla Marszałka i RPO.
Coś na temat Buska jest także tutaj na forum:
"2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum
wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo
do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama
wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest;
Szarbków i Grochowiska też nie jest źle"
http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0&sid=fd0c4d189dbab356732b887b4e532aeb
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.
do Sz. P. Rzecznik PKP PLK S.A.
Drogi Panie,
Proponujemy w wydaniu lokalnym powrót kolei pasażerskiej, kursującej w relacji
Wolbrom- Kraków Główny, ze zmianą kierunku jazdy na stacji w Tunelu. Na odcinku Tunel - Kraków pociągi zatrzymałyby się tylko w Miechowie. Czas przejazdu wyniósłby ok 1 godz. lub ok. 55 minut w najszybszym wariancie.
Sądzę że można doprowadzić do tego, aby lokalne władze samorządowe zakupiły tabor umożliwiający zmianę kierunku jazdy w czasie np. 1 lub 2 minut.
Wobec tego byłaby możliwość wprowadzenia w aglomeracji krakowskiej połączeń podmiejskich ze zmianą kierunku jazdy składu.
Czy mógłby Pan sprawić aby redakcja mogła otrzymać odpowiedź, dotyczącą miasta Wolbrom? Czemu w centrum Wolbromia, mimo że przebiega tam kolej, ma nie być przystanku kolei pasażerskiej? Nie rozumiem, czemu, mimo że o pomyśle przystanku pisaliśmy od lat, brak jest odpowiedzi z PKP PLK. Mogłyby kursować pociągi w relacji Wolbrom- Kraków gdyby nowy dworzec był w centrum miasta. Jeśli będzie Pan kiedyś w Wolbroniu, proszę zwrócić uwagę na miejsce przy przejeździe kolejowym w centrum miasta. Nadaje się ono na przystanek/ regionalny węzeł komunikacyjny.
Pozdrawiam
Załączniki do listu:
Otrzymana korespondencja:
Uprzejmie informujemy, że Burmistrz Miasta i Gminy
Wolbrom zainteresowany jest projektem kolei podmiejskiej z
Wolbromia do Krakowa
i do Sędziszowa.
W przypadku dalszych szczegółów - prosimy o informację.
Prosimy również o wyrażenie zgody, na opublikowanie informacji
dotyczących powyższych spraw na oficjalnej stronie Urzędu Miasta i Gminy
Wolbrom.
z poważaniem
Marek Kałwa
Kierownik Referatu Infrastruktury
Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: śr., 7 lis 2018 o 15:14
Subject: Re: Ponaglenie o odpopwiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Szalacha Dorota
Szanowna Pani,
Nie. Jeszcze raz nie.
Domagam się odpowiedzi jako pytania prasowego, przecież to jest zapytanie o nowy przystanek kolejowy. Zadaję takich pytań nawet po kilka tygodniowo- i tylko Pani domaga się wypełniania tego formularza.
Pozdrawiam
śr., 7 lis 2018 o 15:07 Szalacha Dorotanapisał(a):
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, ze względu na szczegółowość pytań, proszę zwrócić się do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Główny Specjalista
Wydział komunikacji i promocji w regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 31, 2018 7:22 AM
To: Rzecznik
Subject: Ponaglenie o odpowiedzi do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
Dlaczego PKP PLK nie odpowiadają na pismo w tej sprawie od 21 dni? W Wolbromiu trwa modernizacja linii kolei. Co z przystankiem w centrum miasta?
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: wt., 9 paź 2018 o 15:03
Subject: do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Rzecznik
Pytanie prasowe: Kolej aglomeracyjna Kraków -Wolbrom- Olkusz
To: PKP PLK
Szanowni Państwo,
Pisaliśmy teksty prasowe w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny. W załączeniu przesyłam stanowisko gminy Wolbrom, prosząc PKP PLK o udzielenie odpowiedzi którą zamieścimy w lokalnych mediach. Proszę się odnieść specyficznie do połączenia z Krakowa do Wolbromia ze zmianą kierunku na stacji Tunel. Prosze nie odpowiadać ogólnikowo, ale udzielić szczegółowych informacji.
Temat opisujemy w prasie. Chcielibyśmy, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń finansowanych przez UMWM można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki.
Czy w przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel? Propozycję graficzną mogę przesłać. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia. Czy PKP PLK ten przystanek wybuduje? Czy tez konieczna jest jakaś uchwała miejscowych radnych, by PKP PLK ten przystanek uwzględniły?
Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Czy linia Kraków- Tunel jest wyposażona w SBL? Czy możnaby pociągi na trasie do Wolbromia- puszczać w odstępie 3 minut za Intercity, i kursowałyby do Tunelu jako przyspieszone?
Poniżej wklejam korespondencję, w załącniku stanowisko gm. Wolbrom.
Szanowny Panie Prezesie.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na korespondencję dotyczącą Kolei
podmiejskiej Wolbrom-Kraków Główny.
Pozdrawiam Agata Łaksa.
KORESPONDENCJA W SPRAWIE KURSOWANIA POCIĄGÓW KRAKÓW-WOLBROM JAKO PRZYSPIESZONYCH ZARAZ ZA LUB PRZED POCIĄGAMI INTERCITY
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
jeśli linia jest wyposażona w samoczynną blokadę liniową to można pociągi wyprawiać bezpośrednio jeden po drugim - zależnie od ustawienia semaforów 3-5 minut w celu wykorzystania maksymalnej prędkości handlowej.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, September 10, 2018 1:56 PM
To: Rzecznik
Subject: pytanie puszczanie pociągu regio zaraz za intercity
Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie? Pytam bo chcę ustalić czy można dodać poc. regionalnych kursujacych bez większości postojow na liniach wokół dużych miast Polski.
Pozdrawiam
Adam
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf załącznik: list "Odpowiedź: Kolej aglomeracyjna Kraków- Wolbrom -Olkusz" z adnotacją: "W złączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie z dnia 20 maja w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu SKA na trasie Olkusz - Wolbrom - Tunel - Kraków
Pozdrawiam:
Piotr Gęgotek"
Dzień dobry,
W październiku 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 280 tys. pasażerów. Ogromny wzrost odnotowały tanie linie, imponująco rośnie też ruch do największych europejskich portów przesiadkowych. Wsród najchętniej wybieranych połączeń są: Teneryfa, Dublin, Shannon, Frankfurt i Monachium.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępna pod linkiem: https://bit.ly/2F95RB5
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 7 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Ponad 17% pasażerów więcej
W październiku 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 280 tys. pasażerów. Ogromny wzrost odnotowały tanie linie, imponująco rośnie też ruch do największych europejskich portów przesiadkowych.
Z Portu Lotniczego Wrocław skorzystało w październiku 2018 o 17,4% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. – Największy udział mieli w tym przewoźnicy niskokosztowi, ale tylko niewiele mniejszy wzrost odnotowali przewoźnicy sieciowi. W porównaniu do poprzedniego roku nadal obserwujemy wyraźne ożywienie ruchu w segmencie czarterów turystycznych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Spektakularne wyniki tanich linii
W poprzednim miesiącu tanie linie przewiozły blisko 190 tys. podróżnych, co oznacza imponujący wzrost aż o 31,4% w porównaniu do października 2017. Co wpłynęło na ten wynik? Utrzymuje się duże zainteresowanie kierunkami południowymi. W przypadku najatrakcyjniejszych połączeń do Hiszpanii, Portugalii i Włoch w samolotach zajętych jest ponad 90% miejsc. Dotyczy to rejsów na Teneryfę, do Lizbony, Malagi, Madrytu, Rzymu Ciampino, Mediolanu Bergamo czy Bolonii. Tradycyjnie, ogromnym zainteresowaniem cieszą się też połączenia na Wyspy Brytyjskie, a z pozostałych kierunków Eindhoven, Paryż Beauvais czy Kijów Żuljany i Lwów. Jeśli chodzi o kierunki wschodnie, to pod koniec października ruszyły nowe połączenia do Kijowa Boryspola (Ryanair) oraz Charkowa (Wizz Air). W porównaniu do ubiegłego roku, liczba połączeń na Ukrainę wzrosła dwukrotnie. Dodajmy, że utrzymuje się również bardzo duże zainteresowanie połączeniem krajowym linii Ryanair do Gdańska.
Znakomite wyniki przewoźników sieciowych
Przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych odnotowali ponad 45 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 29,5% w porównaniu do października 2017. Największy udział w tym mają linie Lufthansa. Połączenia do Frankfurtu i Monachium, obsługiwane przez tego przewoźnika, już tradycyjnie cieszą się ogromną popularnością – skorzystało z nich łącznie ponad 30 tys. pasażerów. Mocne miejsce na podium zajmuje też uruchomione w tym roku (26 maja) połączenie Air France na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), skąd można kontynuować podróż samolotem lub pociągiem TGV. Pasażerowie z Wrocławia korzystają też z międzynarodowych połączeń sieciowych do Kopenhagi (SAS), Zurychu (SWISS), Düsseldorfu i Stuttgartu (Eurowings, spółka Lufthansy) oraz Tel Awiwu (PLL LOT). Od 25 lutego 2019 r. polecimy też do Brukseli. Nowe połączenie uruchomią linie Brussels Airlines. Pasażerowie mają też do dyspozycji krajowe połączenie sieciowe na Lotnisko Chopina w Warszawie.
Wakacje jesienią i zimą
Ponad 16 tys. pasażerów, tj. o 73,5% więcej niż w październiku 2017, skorzystało z czarterów turystycznych. Różnorodna i atrakcyjna jest też oferta biur podróży na nowy sezon. Znalazło się w niej w sumie 7 kierunków, w tym egzotyczne nowości – Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą również czarterowe loty do Turcji (Antalya). Podróżni preferujący wypoczynek jesienią i zimą mają też do dyspozycji Egipt i Wyspy Kanaryjskie oraz zeszłoroczny hit - Zanzibar.
Rozwój zgodnie z prognozami
Przypomnijmy, że 28 października w Porcie Lotniczym Wrocław wszedł w życie nowy rozkład lotów. W sezonie jesienno-zimowym siatka połączeń z Wrocławia jeszcze nigdy nie była tak bogata. Pasażerowie mają do dyspozycji łącznie rekordową liczbę 58 kierunków, w tym sześć nowości. Od początku roku wrocławskie lotnisko obsłużyło już 2,882 mln pasażerów, co przekłada się na wzrost o 17,6% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Od 1 stycznia do końca października 2018 w porcie zrealizowano blisko 28 tys. operacji lotniczych, czyli startów i lądowań (wzrost o 17,9%). Zgodnie z prognozami, do końca tego roku port obsłuży ponad 3,2 mln podróżnych.
Dzień dobry,
Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław zaplanowanych na ten rok. Po sześciu miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko na płycie do odladzania samolotów jest gotowe. Co istotne - prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.
Więcej informacji w załączeniu, w razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Galeria zdjęć z odladzania (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2qxt71w
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 6 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Płyta do odladzania samolotów. Teraz jeszcze większa
Właśnie zakończyła się jedna z kluczowych inwestycji Portu Lotniczego Wrocław zaplanowanych na ten rok. Po sześciu miesiącach intensywnych prac nowe stanowisko na płycie do odladzania samolotów jest gotowe. Co istotne - prace ukończono przed startem rekordowego sezonu zimowego.
Poranny szczyt to intensywny czas w Porcie Lotniczym Wrocław. Wtedy odlatuje najwięcej samolotów, ponad 10 w ciągu godziny. W sezonie zimowym, gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg - zdarza się, że przed startem wszystkie maszyny trzeba odlodzić. To standardowa procedura. Im więcej stanowisk, tym szybciej przebiega cały proces. A na wrocławskim lotnisku są od teraz dwa takie stanowiska. Co to oznacza dla pasażerów? – Utrzymanie punktualności przy zwiększonej liczbie operacji w sezonie zimowym. Takie inwestycje przeprowadza się w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów - odpowiada Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. - Ukończenie rozbudowy płyty do odladzania wraz z towarzysząca infrastrukturą i to przed inauguracją nowego sezonu było bardzo istotne. Już dziś jesteśmy gotowi na obsługę większej liczby operacji, szczególnie w czasie porannego szczytu komunikacyjnego - dodaje.
Obsługa wrocławskiego lotniska będzie w stanie odladzać teraz dwa samoloty jednocześnie. Dzięki temu zmniejszy czas ich oczekiwania w kolejce i jeszcze bardziej poprawi płynność realizowania operacji lotniczych w porcie. To ważne zwłaszcza dla pasażerów, którzy podróżują z Wrocławia z przesiadką na innym lotnisku.
Najnowsze technologie
Gdy temperatura spada poniżej zera, pada deszcz lub śnieg, samolot należy odlodzić, czyli w odpowiednim czasie do startu pokryć go specjalnym płynem, który zapobiega osadzaniu się śniegu, lodu czy błota pośniegowego na maszynie, zanim ta wzbije się w powietrze. Proces trwa kilkanaście minut. W ramach procedury stosuje się nowoczesne technologie i najnowszy, niedawno zakupiony sprzęt. Co istotne – wszystko to gwarantuje, że proces odladzania jest w pełni bezpieczny dla środowiska i spełnia przyjęte ekologiczne normy.
Nowy system oświetlenia
Koszt rozbudowy płyty wyniósł 13 mln zł. Została ona w pełni wyposażona w nowoczesny system oświetlenia nawigacyjnego, dzięki czemu można z niej korzystać w warunkach ograniczonej widoczności (np. podczas mgły). Nowe stanowisko jest zatem w pełni kompatybilne z ILS CAT. II - najbardziej nowoczesnym systemem nawigacyjnym do prowadzenia operacji lotniczych w trudnych warunkach pogodowych, z którego korzysta wrocławskie lotnisko. Wykonawcą prac była firma Strabag.
Ruch lotniczy jeszcze większy
Inwestycja w rozbudowę płyty do odladzania o kolejne stanowisko jest bezpośrednio związana z szybkim rozwojem wrocławskiego portu. Skala projektu odpowiada standardom europejskim. Przez pierwsze trzy kwartały roku lotnisko obsłużyło łącznie ponad 2,6 mln pasażerów, czyli o 17,6% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Od stycznia do września 2018 zrealizowano tu ponad 25 tys. operacji lotniczych (startów i lądowań). Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku port obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało, że osiągnie nowy, historyczny rekord. Także tegoroczna siatka lotów na sezon zimowy jest rekordowa i liczy 58 połączeń (rozkład obowiązuje od 28 października 2018 roku). Ruch lotniczy we Wrocławiu rośnie również dlatego, że swoje bazy operacyjne rozwijają tu najwięksi przewoźnicy. Ryanair bazuje w stolicy Dolnego Śląska już trzy samoloty, a od lata tego roku dodatkowo czwarty w ramach Ryanair Sun. Od marca we Wrocławiu na stałe stacjonuje także drugi samolot Wizz Air, „nocują" tu też maszyny m.in. PLL LOT, SAS, Lufthansa, SWISS.
Dzień dobry
Przypominamy, że w związku z wymianą urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii 440 na odcinku Warszawa Służewiec – Warszawa Lotnisko Chopina nastąpią zmiany w kursowaniu pociągów lotniskowych Kolei Mazowieckich. Pociągi te w dniach 6 – 9 listopada br. rozpoczną/zakończą bieg na stacjach Warszawa Zachodnia lub Warszawa Służewiec.
W związku z utrudnieniami wszystkie bilety Kolei Mazowieckich (wydane do odpowiednich stacji lub sieciowe) w dniach 6 – 9 listopada br. będą honorowane w następujących autobusach ZTM:
• - 175 na odcinku Dw. Centralny – Lotnisko Chopina;
• - 188 na odcinku Baleya – Lotnisko Chopina;
• - 148, 228, 331 na odcinku PKP Okęcie – Lotnisko Chopina.
Ponadto w pociągach lotniskowych obowiązuje stałe honorowanie biletów KM i ZTM w ramach Wspólnego Biletu KM-ZTM-WKD:
· na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Lotnisko Chopina (linia S2) i Warszawa Płudy - Warszawa Lotnisko Chopina (linia S3) w pociągach SKM ważne są wszystkie bilety Kolei Mazowieckich, w tym Bilet lotniskowy,
· na odcinku Warszawa Płudy - Warszawa Lotnisko Chopina w pociągach linii RL Kolei Mazowieckich ważne są wszystkie bilety ZTM.
Przypominamy, że osoby, które wsiadając do pociągu Kolei Mazowieckich linii RL, posiadają niezalegalizowany lub nieaktywowany bilet ZTM, zobowiązane są zgłosić się do kierownika pociągu pierwszymi drzwiami, licząc od czoła pociągu, w celu zalegalizowania lub aktywowania biletu.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pytanie
-czy w Polsce zostanie zmienione prawo i tramwaje dwusystemowe będą mogły być użytkowane także w Polsce? Prawo polskie obecnie tego zabrania.
Dlaczego?
Odpowiedzi:
Szanowny Panie Redaktorze,
w odpowiedzi na Pana pytania z 27 lutego 2017 r. i 7 marca 2017 r. w sprawie tramwajów dwusystemowych przedstawiam następujące informacje:
Podstawowym aktem prawnym zawierającym zasady funkcjonowania transportu kolejowego w Polsce jest ustawa z 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym. Linie tramwajowe są wyłączone z jej zapisów. Zamknięty katalog zagadnień dot. transportu kolejowego (bez komunikacji tramwajowej) nie pozwala w dowolny sposób go rozszerzać, a zmiana pojęcia „pojazd kolejowy" i rozciągnięcie go na pojazdy kursujące po torach tramwajowych jest niemożliwa przy ograniczeniach zawartych w art. 3 pkt. 1 ustawy. Ponadto art. 22f ust. 14 ustawy obligujący ministra właściwego do spraw transportu do wydania rozporządzenia w sprawie dopuszczenia do eksploatacji, tworząc zamknięty katalog zagadnień związanych z dopuszczeniem do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych, nie daje uprawnień w sprawie dopuszczenia do eksploatacji tramwajów.
W świetle obowiązującego prawa nie jest możliwe dopuszczenie do eksploatacji po sieci linii kolejowych, o których jest mowa w ustawie o transporcie kolejowym, innych pojazdów niż pojazdy kolejowe.
Oprócz postanowień obowiązujących aktów normatywnych wyraźnie rozgraniczających wymogi formalno-prawne dla transportu kolejowego i komunikacji tramwajowej, zagadnieniem decydującym o braku możliwości korzystania przez pojazdy kolejowe z infrastruktury przewidzianej dla tramwajów są warunki techniczne dotyczące zarówno pojazdów, jak i infrastruktury.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa