Pytałem o opis projektu pt. "mijanka w Majdanie Królewskim i elektryfikacja linii z Rzeszowa do Ocic"
Poniżej informacja na te pytania:
W ramach realizacji inwestycji kolejowych na terenie Województwa Podkarpackiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w listopadzie 2018 r. podpisały umowę na elektryfikację linii Ocice-Rzeszów (nr 71) oraz umowy przyłączeniowe ze spółką PKP Energetyka na kwotę 67 mln zł netto. /elektryfikacja/ oraz na kwotę 38 mln z netto /umowy przyłączeniowe/.
Dodatkowo w ramach prac na linii l-71 realizowane jest zadanie polegające na budowie mijanki w Majdanie Królewskim (tor oraz rozjazdy) wraz z budową peronu wyspowego. Wartość realizowanych robót 17 mln zł netto.
Projekty w/w realizowane są w ramach zadania inwestycyjnego: „Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice-Rzeszów", a finansowane z Budżetu Państwa.
Z uwagi na fakt, że nie są to inwestycje realizowane w ramach środków RPO WP na lata 2014-2020 ani nie wchodzą w zakres zadania realizowanego przez Województwo Podkarpackie w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej -PKA" o szczegółowe informacje należy zwrócić się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy w Krakowie /31-157 Kraków, Plac Matejki 12, tel. 12 393-33-08/.
Pozdrawiam
Monika Konopka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Biuro Prasowe PLL LOT
napisało:
Z WILNA DO SAMEGO SERCA LONDYNU. NOWA OFERTA LOT-U DLA PASAŻERÓW Z LITWY |
|
Warszawa, 26 listopada 2018 r. – LOT wygrał przetarg litewskiego Ministerstwa Transportu na obsługę połączenia z Wilna do London City. Bilety pojawią się po podpisaniu umowy, które planowane jest na połowę grudnia. Polski przewoźnik jest gotowy, żeby latać na tej trasie dwa razy dziennie, wykorzystując do tego nowe Embraery 190, które mają zostać dostarczone w ciągu najbliższego miesiąca
Połączenie Wilno – Londyn (LCY) będzie obsługiwane w formule PSO (Public Service Obligation), która pozwala na dofinansowywanie przez podmiot publiczny rejsów wewnątrz UE o szczególnym znaczeniu. Rząd Litwy rozpoczął przetarg na obsługę tego połączenia latem tego roku. Komisja przetargowa ogłosiła właśnie, że oferta złożona przez LOTspełniła wszystkie wymagania zamawiającego. Uruchomienie połączeń planowane jest na 1 maja 2019 r. LOT oferować będzie na trasie między Wilnem i London City 12 rejsów w tygodniu (dwa rejsy dziennie od poniedziałku do piątku, a po jednym w soboty i niedziele).
London City (LCY) to lotnisko optymalne dla tych pasażerów, którzy chcą dostać się wnajszybszy i najwygodniejszy sposób do centrum stolicy Wielkiej Brytanii, unikając problemów z dojazdem i stania w korkach. Port jest zlokalizowany w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks), a zatem znajduje się najbliżej biznesowego centrum Londynu: niespełna 10 km od City i Canary Wharf.
- Dla pasażerów podróżujących między Litwą i Wielką Brytanią nowe połączenie jest doskonałą alternatywą wobec operacji z położonych w większej odległości od centrum lotnisk Luton i Stansted. Ponadto Wschodni Londyn jest miejscem, w którym mieszka wielu Litwinów, w związku z czym uruchomienie tych rejsów powinno cieszyć się sporym zainteresowaniem i przyczynić się do zacieśniania relacji między Litwą a Wielką Brytanią– mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.
- To połączenie będzie miało kluczowe znaczenie dla rozwoju relacji biznesowych między Litwą i Wielką Brytanią i dlatego będzie wspierane przez rząd. Jesteśmy szczęśliwi, że wspólnie z naszymi partnerami możemy uczestniczyć w tym ważnym lotniczym projekcie. Zarówno strona litewska, jak też brytyjska, długo czekały na uruchomienie bezpośredniego połączenia, które umożliwi wygodne i atrakcyjne czasowo rejsy między Wilnem i Londynem – mówi Aurimas Stikliunas, dyr. ds. rozwoju połączeń Litewskich Portów Lotniczych.
Już dziś LOT posiada najbogatszą ofertę dla pasażerów podróżujących z i do Wilna spośród wszystkich tradycyjnych przewoźników lotniczych. Oprócz zapowiedzianych dziś rejsów ze stolicy Litwy do London City przewoźnik oferuje pięć razy dziennie połączeniamiedzy Wilnem i Warszawą. Pozwalają one na dogodne podróże przez Lotnisko Chopina w wielu kierunkach w tym na londyńskie lotnisko Heathrow (LHR), dokąd LOT utrzymuje trzy połączenia dziennie.
Z początkiem stycznia LOT uruchomi również bezpośrednie połączenie z Warszawy do London City, które będzie doskonale skomunikowane z rejsami do Wilna i Kowna. Taka siatka zapewni dużą elastyczność, np. w razie odwołania rejsu na trasie Wilno-London City, LOT może szybko skierować pasażerów do Londynu przez Warszawę.
Ze względu na krótki pas startowy i stromy kąt podejścia do lądowania na lotnisku Londyn City, tylko kilka rodzajów samolotów – w tym Embraer 190 - jest certyfikowanych do wykonywania operacji z tego portu. Specjalnie pod kątem swoich operacji z i do LCY polski przewoźnik zdecydował się na leasing od firmy NAC czterech nowych Embraerów 190. Samoloty, z których każdy będzie miał na pokładzie 106 wygodnych foteli, zostaną dostarczone w drugiej połowie grudnia br. bezpośrednio z fabryki producenta w Brazylii.
LOT będzie oferować połączenia do London City Embraerami 190 łącznie z trzech miast. Oprócz zapowiadanego dziś połączenia z Wilna są to jeszcze połączenia z Warszawy i Budapesztu.
> Od 7 stycznia LOT zacznie latać samolotami E190 między London City a Warszawą. Rejsy będą odbywały się 12 razy tygodniowo: dwa razy dziennie w dni powszednie oraz jeden raz w soboty i niedziele. Połączenie Warszawa-London City zostało ogłoszone przez LOT w połowie czerwca jako nr 100 w siatce polskiego przewoźnika.
> Od 18 lutego polski przewoźnik zabierze pasażerów na trasie między London City a Budapesztem. Podobnie jak z Warszawy i Wilna rejsy będą odbywały się 12 razy w tygodniu.
Planowany rozkład lotów między Warszawa, Wilnem i Budapesztem pozwoli pasażerom podróżującym z na wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia, bez konieczności nocowania w Londynie.
LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma dziś w swojej rozkładowej ofercie 105 połączeń (najnowsze to ogłoszona w połowie listopada trasaWarszawa-Bejrut). Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 64 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.
Przewoźnik posiada dziś w swojej flocie 75 samolotów, a ta liczba będzie rosła nie tylko ze względu na zaplanowane na grudzień dostawy Embraerów 190 do obsługi połączeń do London City. Przewoźnik czeka na kolejne z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie z czterech obecnie do 12. Do końca 2019 r. do floty zostaną włączone cztery kolejne szerokokadłubowe Boeingi 787-9 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba wzrośnie z 11 do 15.
W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się przewieźć 8,9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln.
Bilety na połączenia – m.in. z Warszawy i Budapesztu do London City - są dostępne za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży, w tym LOT.com, LOT Contact Center i u Agentów. Oferta z Wilna do London City pojawi się w tych wszystkich kanałach po podpisaniu umowy między Ministerstwem Transportu Litwy i LOT-em, które planowane jest na połowę grudnia.
|
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do PLK
Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
Szanowny Panie,
Proszę o rozważenie zmiany nazwy dworca kolei Białka Pajęczańska na Pajęczno- wówczas, po takim marketingowym liftingu dworca- bardziej możliwe jest wznowienie połączenia kolei regionalnej z Pajęczna do Łodzi. Bardziej możliwe jest także uruchomienie linii komunikacji miejskiej Biała Pajęczańska - stacja kolejowa Pajęczno- centrum miasta Pajęczno.
Proszę o rozważenie zmiany Pańskiej decyzji o likwidacji tego i peronów na linii 146 zgodnie z odpowiedzią MI: . Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Ponawiam pytania o zmianę decyzji- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię. Proponuję aby nie likwidowano żadnych peronów a tylko poprawiono ich kosmetykę. Nie wiem czy lokalny samorząd w ogóle wie o Państwa planach likwidacyjnych i jest świadom planu likwidacji dworców i przystanków. Fakt wiedzy UMWL o planach likwidacji przystanków nie wynika z korespondencji, którą dołączam.
-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
---------- Forwarded message ---------
From:
SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw.
wieczorna.pl <adam.fularzna serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. 22 630 13 00
sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: pon., 29 paź 2018 o 12:06
Subject: Fwd: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
To:
Jaka była odpowiedź na to pismo?
pozdrawiam
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: pon., 14 lis 2016 o 12:42
Subject: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
prosimy o odpowiedź na petycję w formie listu email. Petycja jest nie mojego autorstwa, ale chcę opublikować Państwa odpowiedź w serwisie wolnorynkowy.pl
Do:
Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
dotyczy: Rewitalizacji linii 146 Wyczerpy –Chorzew Siemkowice
Szanowny Panie,
3 Listopada PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu POIIŚ 5.2 – 4 „Prace
na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice".
Według wypowiedzi Pana Łukasza Kwasiborskiego, Rzecznika PKP PLK, cytuję:, „Prowadzone były rozmowy z właściwymi Urzędami
Marszałkowskimi. Marszałkowie zapewnili, że nie mają w planach uruchomienia połączeń kolejowych na linii. W związku z tym w Studium
Wykonalności nie był brany pod uwagę remont infrastruktury pasażerskiej. Pozostawienie peronów w obecnym złym stanie technicznym
byłoby niewskazane z przyczyn bezpieczeństwa oraz konieczności utrzymania zbędnej infrastruktury. W przypadku decyzji uruchomienia
połączeń pasażerskich Wykonawca „zabezpieczył teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z
samorządami."
W zupełności nie zgadzamy się z tą wypowiedzią, ponieważ warto przypomnieć, że: przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia
przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi.
Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń. Powołując się na wyżej wymienioną wypowiedź Rzecznika,
uważamy, że podejmowanie kroków w celu likwidacji peronów jest absurdalne. Pamiętać należy, iż wybory samorządowe odbywają się co
4 lata, a każda nowo wybrana władza może mieć swój własny pomysł na transport kolejowy, w tym na reaktywacje tych połączeń.
Obecnie w kontekście częściowego zrewitalizowanej już linii 131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Chociw Łaski oraz zbliżającej się
rewitalizacji linii 146 istniałaby realna szansa na powrót tego typu połączeń i. Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych
relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie
dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze
bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie
przywrócenie nie będzie możliwe.
Likwidacja infrastruktury pasażerskiej na linii 146 można odbierać jako działania na szkodę Państwa, jako właściciela infrastruktury, a
także samorządu i społeczeństwa. Brak tej infrastruktury spowoduje bowiem jeżeli nie obecnie to także w następnych latach brak
możliwości ewentualnego odtworzenia obsługi pasażerskiej na tym obszarze. Tym samym będzie to równoznaczne z trwałym
wykluczeniem komunikacyjnym lokalnej społeczności i ograniczeniu możliwości rozwojowych.
Ewentualna likwidacja krawędzi peronowych na linii 146 byłaby wydarzeniem niespotykanym. Nigdzie dotychczas podczas modernizacji,
czy też rewitalizacji linii kolejowych będących pod zarządem PKP PLK S.A nie doszło do sytuacji, w której całkowicie ulegałaby likwidacji
infrastruktura służąca obsłudze ruchu pasażerskiego. Takie traktowanie majątku państwowego nie znajduje uzasadnienia i nie może być
zgody na takie działania
W związku z tym wnioskujemy do Pana Prezesa o interwencję w sprawie zachowania obecnych peronów jak i ich modernizację, dzięki temu
trasa będzie w przyszłości, pełni gotowa do wznowienia ruchu pasażerskiego. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie Naszej prośby.
Niżej podpisany/a: Kuba Gułajewski Zduńskowolskie Wieści Kolejowe 98-220 Zduńska Wola |
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
______________________________________
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam komunikat prasowy do wykorzystania.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
kom. 697 890 097
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do UMWŁ
Proszę o rozważenie zmiany decyzji UMWŁ o likwidacji peronów zgodnie z odpowiedzią MI: .
Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.Ponawiam pytania- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię.
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::
---------- Forwarded message ---------
From:
SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw.
wieczorna.pl <adam.fularzna serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. 22 630 13 00
sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych
Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie od lat inwestują w młodzież szkolną, umożliwiając m.in. odbywanie praktyk zawodowych na terenie Sekcji Eksploatacyjnych. W październiku praktyki rozpoczęli uczniowie z Technikum Nr 7. W załączniku przesyłam szczegóły. Zapraszam do zapoznania się z tekstem.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja otrzymała tekst public relations-
Od: Woldanska, Karolina (WAW-WSW) <Karolina.Woldanska na serwerze
webershandwick.pl>
Data: wtorek, 20 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20260] Wystartował program Marka Otrivin kontra smog_informacja
Szanowni Państwo,
Na 50 najbardziej zanieczyszczonych europejskich miast, 36 znajduje się w naszym kraju. W listopadzie br.wystartował program „Marka Otrivin kontra smog", który ma na celu uświadomienie Polakom, jak ważne jest prawidłowe oddychanie i jak może ono wpłynąć na nasze zdrowie fizyczne, szczególnie w okresie podwyższonego stężenia zanieczyszczeń.
Marka Otrivin, oprócz dbania o swobodę oddychania i drożność górnych dróg oddechowych pacjentów, wspiera również innowacyjne projekty, które przyczyniają się do walki o czyste powietrze.
19 listopada w Krakowie podczas Wielkiego Finału Smogathon 2018 producent marki Otrivin po raz kolejny ufundował nagrodę specjalną, którą otrzymała firma Degrum z projektem antysmogowych przystanków autobusowych, gdzie oddychać będzie można bez wdychania smogu i innych zanieczyszczeń.
Szczegóły znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej.
(...)
Karolina Woldańska
Karolina Woldańska
Karolina Woldańska
Associate, Client (...)
W
www.webershandwick.plWeber Shandwick, ul. Cybernetyki 19, 02-677 Warszawa
Learn more about our bespoke approach to communications in an era of technology-driven (..)
PRWeek Global Agency of the Year (2015, 2016, 2017, 2018)
The Holmes Report Global Agency of the Year (2017)
The Holmes Report Pan-EMEA Consultancy of the Year (2017)
Weber Shandwick jest częścią McCANN Worldgroup.
McCANN Worldgroup Sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Linie KLM ogłosiły uruchomienie lotów na trasie Wrocław-Amsterdam Schiphol. Nowy kierunek ruszy od sezonu letniego 2019. To już piąte nowe połączenie sieciowe z wrocławskiego lotniska w ciągu roku.
Bilety będą dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika od dziś (20 listopada).
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, KLM, shutterstock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2Kiw5Qk
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 20 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Mamy to! Polecimy do Amsterdamu!
Linie KLM, światowy potentat, ogłosiły uruchomienie lotów na trasie Wrocław-Amsterdam Schiphol. Nowy kierunek ruszy od maja 2019. To już piąte nowe połączenie sieciowe z wrocławskiego lotniska w ciągu roku!
Pierwszy rejs zaplanowano na 6 maja 2019 roku, a połączenie będzie obsługiwane maszynami Embraer 175, które mogą zabrać na pokład 88 pasażerów. Rejsy na trasie z Wrocławia do Amsterdamu będą realizowane codziennie. Z Holandii samolot wystartuje o godz. 11.50, a we Wrocławiu wyląduje o godz. 13.35. W drogę powrotną wyruszy o godz. 14.05, a w Amsterdamie zamelduje się o godz. 15.55. Warto podkreślić, że Amsterdam Schiphol pod względem liczby obsłużonych pasażerów zajmuje obecnie 11 miejsce na liście największych portów lotniczych na świecie (ponad 68 mln podróżnych w 2017 roku). – Połączenie do Amsterdamu to ogromny sukces, ponieważ było jednym z naszych kluczowych celów. Cieszymy się, że został osiągnięty. To doskonała wiadomość zarówno dla pasażerów podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Otwiera m.in. jeszcze bogatsze możliwości planowania podróży z Wrocławia na trasach transkontynentalnych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Znaczenie ma też fakt, że połączenie do Amsterdamu uruchamiają linie KLM, czyli flagowy przewoźnik holenderski. To również najstarsze istniejące dziś linie lotnicze na świecie, działające nieprzerwanie od 99 lat. Obecnie funkcjonują w ramach holdingu Air France-KLM.– Dodanie Wrocławia do naszej sieci wzmacnia pozycję KLM jako ważnego gracza na rynku w Europie Środkowej. Wrocław staje się również nowym kierunkiem z naszego głównego portu Schiphol, a tym samym rozwija się sieć połączeń z tego lotniska – mówi Peter Elbers, KLM President & CEO. Lotnisko Shiphol to główny hub linii KLM. Korzystając z oferty tego przewoźnika z Amsterdamu można polecieć do kilkudziesięciu portów na całym świecie, w tym w największych metropoliach, jak Nowy Jork, Chicago, Pekin, Tokio, Kapsztad czy Mumbaj. Przewoźnik oferuje również rejsy m.in. do Paramaribo, Akry czy na Curaçao. Pod lotniskiem znajduje się też dworzec kolejowy zapewniający bezpośrednie połączenie z centrum Amsterdamu i do wielu innych miast w Holandii.
Dodajmy, że oferta sieciowych połączeń międzynarodowych z Wrocławia rozwija się w imponującym tempie. – Łącznie z Amsterdamem pasażerowie naszego lotniska w ciągu roku zyskali aż pięć nowych połączeń sieciowych, w tym do najważniejszych hubów w Europie. To pokazuje, jak rośnie ranga Wrocławia, nie tylko na mapie lotniczej – dodaje Dariusz Kuś. Pod koniec maja siostrzane dla KLM linie Air France uruchomiły rejsy na główne lotnisko Paryża, od początku cieszące się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Wcześniej Swiss Airlines wprowadziły połączenie do Zurychu, a linie Eurowings (należące do Lufthansy) uruchomiły rejsy do Stuttgartu. Z kolei od 25 lutego 2019 r. wystartuje nowe połączenie do Brukseli, wprowadzane przez flagowego belgijskiego przewoźnika - linie Brussels Airlines. Dziś połączenie do Amsterdamu będzie dostępne w systemie przewoźnika.