do MI
Wniosek do Ministra Infrastruktury
Drodzy Państwo,
W regionach przy granicy zanikła turystyka, także dlatego że przygraniczne miasta przypominają bardziej parkingi samochodowe niż atrakcje turystyczne. Odpycha to turystów, bo po czeskiej czy niemieckiej stronie tego w ogóle brak. Parkingów w Czechach czy w RFN jest mało, parkowanie w centrach miast jest kosztowne i zwykle jest to ponad 100 PLN/ dzień.
Dla odmiany, centrum miasta Zielona Góra jest pełne samochodów które zajmują niemalże całą wolną powierzchnię. Przepisy są tak skonstruowane że kierowcy parkują na wszystkich trawnikach czy placach jeśli te place czy trawniki nie są obudowane słupkami czy obstawione betonowymi donicami na kwiaty. W lokalnej prasie dziennikarz Szymon Kozica argumentował ostatnio za likwidacją pomnika Niepodległości ustawionego rok temu na placu Matejki, celem zamiany kolejnego placu na parking. Przebudowa placu z pomnikiem spowodowała że zamienił się on w parking bo placu nie obstawiono słupkami.
Samochody parkują tam na chodnikach mimo że zastosowano na nich delikatną nawierzchnię z cieńkich płyt granitowych, tak cieńkich że gdy ostatnio w okolicy zechciałem skoczyć ze schodów wyłożonych tymi płytami na rowerze do DH, stopnie natychmiast popękały.
Sądzę że przystosowywanie polskich miast dla turystów i poprawa ich estetyki na przykład poprzez budowę takich chodników jak granitowe chodniki po stronie niemieckiej- nie ma sensu bo chodniki zostaną zdemolowane przez parkujących.
Polskie miasta pełne samochodów są po prostu brzydkie. Deptaki stały się już parkingami, a wiele części miasta Ziel. Góra jest slumsami, przy czym slumsyfikacja - zgodnie z argumentacją ekonomistów transportu- powodowana jest przez nadmierny ruch samochodowy. Zamożni wyprowadzają się z centrów miast z powodu uciążliwości powodowanej przez ruch samochodowy, i w centrach pozostaje biedota. Wiele okolic centrum miasta Ziel. Góry jest dziś slumsowiskami z ogromnym ruchem sam. osobowych.
W tym przygranicznym mieście niemal wszystkie place są parkingami. Owszem, istnieją opłaty parkingowe, ale są one w śmiesznie niskiej wysokości przez co w praktyce zanikła komunikacja zbiorowa. Wieczorami na większości linii autobusy jeżdżą np. tylko co 1- 2 godziny. Z autobusów korzystają niemalże tylko uczniowie oraz seniorzy.
Jeden z internautów proponuje by wzorem Eur. Zachodniej, zlikwidować bezpłatne parkowanie:
Na początek, w miastach: Samochód powinien mieć miejsce garażowe albo opłacone miejsce na zbiorowym parkingu. Dla pozostałych należy wprowadzić opłatę za zajmowanie kilku metrów kw wspólnej powierzchni. Nie ma darmowego parkowania "przy krawężniku".
Co MI sądzi o tej propozycji internauty? Proponuję aby kierowcy musieli wnosić opłaty za każdy metr powierzchni ulic, jaki zajmują, także przed swoimi domami. W Ziel. Górze na budowę dodatkowej infrastruktury drogowej w ost. dekadzie wydano kilkaset mln PLN i miasto jeszcze bardziej pogrążyło się w korkach. Dzisiaj z mojego biura do centrum miasta w godzinach szczytu można chodzić tylko pieszo, ponieważ korek samochodowy na drodze uniemożliwia podróż czy to autobusem, czy to samochodem.
Obawiam się że to nie ma sensu. W Holandii, gdy parkowałem, tam dekadę temu, zapłaciłem ponad 100 PLN za kilka godzin. Po polskiej stronie stawki opłat są praktycznie zerowe (rzędu kilkudziesięciu centów euro za godz.). W efekcie następuje proces ekonomiczny znany jako tragedy of the commons albo "Die Tragödie der Almende". Przestrzeń wspólna stała się koszmarnie brzydkim parkingiem. W mojej okolicy parkujący zdemolowali trawniki czy chodniki. W efekcie nie można nawet używać butów z airsystemem, bo chodniki są tak mocno zdemolowane.
Jako że większość wydatków miasta pochłania stała rozbudowa wiecznie za ciasnej infr. drogowej, nie ma na inne wydatki. Większość młodych mieszkańców już nie mieszka w tym przygranicznym mieście, w moim pokoleniu wyemigrowało ok. 95 % osób. Wskaźnik motoryzacji jest prawie dwukrotnie wyższy niż w najbliższym większym mieście- Berlinie. Poruszanie się po polskiej stronie granicy po mieście bez sam. osobowego praktycznie nie jest możliwe- sieć komunikacji zbiorowej jest archaiczna.
Sądzę że największe straty gospodarcze powoduje całkowity upadek turystyki. Polskie miasta, będąc głównie morzem parkingów wśród starej zabudowy, są turpizmem, który nie jest popularny wśród turystów. W dodatku dominacja sam. osobowego powoduje że poza nielicznymi białymi plamami, brak jest oferty transportu zbiorowego. Turyści z zagranicy muszą więc wynajmować samochody by móc się przemieszczać. Mieszkańcy chcąc uniknąć smogu muszą także przemieszczać się sam. osobowym czy odwożą samochodem dzieci do szkoły by te były jak najkrócej narażone na smog. Wszystko to prowadzi do samonapędzającej się spirali.
Adam Fularz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dołączam zdjęcia do wykorzystania.
From: Jolanta Maliszewska [mailto:j.maliszewska@mazowieckie.com.pl]
Sent: Thursday, February 14, 2019 3:23 PM
Subject: ZNTK Mińsk Mazowiecki przeprowadzi naprawy dla KM
Dzień dobry
W załączeniu przesyłam komunikat ws. napraw.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
W załączeniu przesyłam komunikat ws. napraw.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
W środę,13 lutego 2019, MI udzieliło mi odpowiedzi na pytanie o politykę ministerstwa w zakresie przystanków komunikacji zbiorowej:
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie z ustawą Prawo przewozowe publikacja rozkładów jazdy należy do obowiązków przewoźnika.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, January 24, 2019 7:58 AM
To: media
Subject: Pytanie o politykę ministerstwa w zakresie przystanków komunikacji zbiorowej
Pytanie do MI
Czym spowodowana jest sytuacja wielu tablic rozkładowych na przystankach komunikacji zbiorowej? Czasami jest ich kilkanaście, czasami- np. w miejscowościach nadmorskich- nawet po dwadzieścia i więcej. Natomiast po stronie czeskiej wszystkie rozkłady są na jednej tablicy posegregowane po obsługiwanych kierunkach oraz osobno- po numerach linii, bo linie międzymiastowe także mają swoje numery, inaczej niż w Polsce.
Czym MI motywuje swoje stanowisko w tej sprawie, które skutkuje wielością tabliczek z rozkładami na przystankach?
W ZAŁĄCZNIKU ZDJĘCIE PRZYSTANKU ZE WSI JELEŚNIA. DYSTRUBUUJE JE MIEJSCOWE STOWARZYSZENIE ZAJMUJĄCE SIĘ TEMATEM TRANSPORTU.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała:
Od:
Polonus <marketing na serw.
pkspolonus.pl>
Data: środa, 13 lutego 2019
Temat: [wydawnictwo:20843] Informacja prasowa. Bilety na kursy Polonusa taniej aż do 70%
Do:
wydawnictwo@wieczorna.pl | Zimowe promo-podróżowanie z Polkiem do -70% Bilety na kursy Polonus w super promocyjnych cenach! |
|
---|
| |
---|
|
---|
| Polonus, najwyższej jakości polski przewoźnik autokarowy przygotował dla swoich pasażerów wspaniałą, zimową odsłonę swojej szalenie popularnej promocji, w której bilety na podróże od teraz do 17 kwietnia br. dostępne są w cenach niższych nawet o 70%! To doskonała okazja, by wybrać się na zimowy odpoczynek w góry i nie tylko na pokładach nowoczesnych i komfortowych autokarów Polonusa. Zapraszamy do rezerwowania wyjazdów na stronach www.pkspolonus.pl i www.PolonusPartner.pl. Nasz sympatyczny orzeł Polek powraca z nową odsłoną promocji, w której do zdobycia są bilety tańsze nawet aż o 70%. Mamy nadzieję, że zachęci ona naszych klientów do rodzinnych, zimowych podróży. – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor Zarządzający Polonus. Bilety w niezwykle atrakcyjnych cenach zostały udostępnione zarówno na liniach dłuższych m.in. do Koszalina w cenie już od 29 zł czy Kudowy-Zdroju już od 40 zł, jak i krótszych m.in. do Tomaszowa Mazowieckiego już od 15 zł. Dzięki nowej promocji podróż z Warszawy do takich miast jak Olsztyn, Mrągowo czy Tarnobrzeg kosztuje już od 10 zł. Bilety w promocyjnych cenach dostępne są w sprzedaży internetowej i obowiązują na wybranych liniach. Warto się spieszyć z zakupem, ponieważ pula jest ograniczona. Jak zawsze obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy!
|
|
---|
| |
---|
|
---|
| | | Piotr Pogonowski - Dyrektor Zarządzający Polonus (..) |
|
---|
| |
---|
|
---|
|
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
---
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
Teraz jest najlepszy czas, żeby zaplanować wypoczynek wiosną i latem. W biurach podróży dostępna jest wciąż oferta First Minute. Wśród podróżnych wylatujących z Wrocławia coraz większą popularnością cieszy się Turcja, tradycyjnie powodzenie mają też kurorty w Grecji i Hiszpanii. Zorganizowane wakacje ruszają w kwietniu - szybciej niż przed rokiem.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Galeria zdjęć (Fot. Port Lotniczy Wrocław, Shutterstock) dostępna tutaj: https://bit.ly/2SHVF7V
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 13 lutego 2019 r.
Informacja prasowa odlocie
First Minute z Wrocławia: zaplanuj majówkę i wakacje
Teraz jest najlepszy czas, żeby zaplanować wypoczynek wiosną i latem. W biurach podróży dostępna jest wciąż oferta First Minute. Wśród podróżnych wylatujących z Wrocławia coraz większą popularnością cieszy się Turcja, tradycyjnie powodzenie mają też kurorty w Grecji i Hiszpanii. Zorganizowane wakacje ruszają szybciej niż przed rokiem.
Układ dni wolnych w tym roku sprzyja: np. na majówkę, biorąc tylko kilka dni wolnego, można się wybrać na dłuższy wyjazd (aż 9-12 dni przy 3-6 dniach urlopu). Teraz – po feriach zimowych - jest najlepszy moment na planowanie wypoczynku w sezonie letnim, ponieważ w biurach podróży trwa oferta First Minute. – W tej chwili mamy najbogatszy i najciekawszy wybór bazy hotelowej, a do tego, już w cenie wycieczki, dochodzi często gwarancja niezmiennej ceny, ubezpieczenie od ewentualnej rezygnacji, a także różne inne bonusy, w tym zniżki dla dzieci – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
Które kierunki cieszą się największym powodzeniem wśród podróżnych wylatujących z Wrocławia? W dwóch poprzednich latach palmę pierwszeństwa dzierżyły kierunki greckie, w tym roku na pierwsze miejsce wychodzi Turcja. – W ramach oferty all inclusive podróżni mogą tam liczyć na bardzo dobre ceny, jest też dużo ofert dla rodzin z dziećmi – dodaje Michał Kozak.
O popularności tureckich kurortów świadczy fakt, że ten kierunek ruszy miesiąc wcześniej niż przed rokiem. Pierwsi podróżni do Bodrum nad Morzem Egejskim polecą już w kwietniu. Tour operatorzy wprowadzają na tych trasach także dodatkowe samoloty. Pomimo renesansu tureckich kurortów, dużym powodzeniem nadal cieszy się Grecja – tu podróżni mają do wyboru aż osiem kierunków, w tym dwa na popularnej Krecie, a także Rodos, Kos, Korfu, Zakynthos czy Kefalonię. Już tradycyjnie swoich zwolenników ma też Hiszpania, Barcelona, jak i wyspy Majorka oraz Teneryfa i Fuertenventura, jak również Burgas i Warna w Bułgarii. Nowością w tegorocznym sezonie letnim jest Algarve w południowej Portugalii. Ofertę tam uzupełnia też atlantycka wyspa „wiecznej wiosny" Madera. W sezonie letnim 2019 podróżni wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji łącznie 25 kierunków czarterowych. – Oprócz tradycyjnych wyjazdów na tydzień lub dwa, rośnie też zainteresowanie wycieczkami 11-dniowymi. Biura podróży z roku na rok zwiększają liczbę miejsc w ramach tego rodzaju oferty – mówi Michał Kozak. Dodajmy, że zorganizowane wczasy z wrocławskiego lotniska oferują największe biura podróży: Itaka, TUI, Coral Travel-Wezyr, Grecos, Rainbow, EXIMtours, Neckermann, Sun&Fun Holidays.
Rejsowym samolotem na zorganizowane wakacje
Jest jeszcze jedna możliwość wyjazdu z biurem podróży – lecimy z Wrocławia samolotem rejsowym tanich linii, a wypoczynek mamy zorganizowany na miejscu, w tym oczywiście pobyt w wybranym hotelu, a wszystko - podróż i pobyt - organizuje tour operator. W ten sposób można wybrać się m.in. do Madrytu, Alicante, Lizbony, Porto, Aten, Rzymu, Bari, Mediolanu, Neapolu, jak również do Czarnogóry. To dodatkowa możliwość dla tych podróżnych, którzy chcieliby wybrać się w miejsce nie znajdujące się w regularnej ofercie wycieczkowej biur podróży, a jednocześnie preferują wypoczynek zorganizowany.
Redakcja odebrała informację o liczbie samochodów osobowych w Polsce. Pragniemy ustalić, czy liczba samochodów osobowych w przeliczeniu na liczbę ludności w Polsce jest już najwyższa na kontynencie europejskim.
W poprzednich latach Polskę przegoniła już tylko Finlandia i Włochy. W krajach CEE to Polska przoduje pod względem motoryzacji. Koszty wypadków i leczenia ofiar wypadków pochłaniają ok. 1/4 rocznego PKB i oszacowałem je na ok. 80 mld PLN rocznie na podstawie kosztów wypadków obliczonych wg unijnej, a nie polskiej, metodologii. Jeśli policzyć same roczne koszty wypadków i zabójstw pieszych na chodnikach ( 22 osoby zabite, 628 osób rannych rocznie), to korzystając z metodologii unijnej koszty wypadków tylko na chodnikach wynoszą 1,3 miliarda złotych rocznie. W Polsce można jeździć po chodniku by np. zaparkować. W wielu krajach nie wolno ani jeździć ani tym bardziej parkować na chodniku. Co więcej, w wielu krajach piesi zbliżając się do przejścia dla pieszych, mają pierwszeństwo. W Polsce rocznie kilka tys. osób ginie na przejściach dla pieszych, rzekomo "wtargnąłwszy" na nie. Polskie prawo nie daje pieszym pierwszeństwa przy wejściu na pasy. Odszkodowanie za śmierć osoby bliskiej na pasach to np. 10 tys. PLN, za utratę zdrowia i inwalidztwo w wyniku wypadku na pasach- ok. 2-3 tys. PLN.
Zmianom prawa zwykle przeciwstawiają się osoby o osobowości autorytarnej, a taki typ osobowości dominuje w Polsce- są różne badania na ten temat opisujące zależności psychiki i stosunku do przepisów ruchu drogowego. Jak donosi think-tank PIE, "naukowcy MIT zbadali 40 mln decyzji podjętych przez mieszkańców ponad 200 krajów. Francuzi najczęściej ze wszystkich wskazywali na konieczność ratowania osób młodszych kosztem starszych. Polacy nadali najniższy priorytet pieszym ze wszystkich państw UE.
Sam eksperyment dostępny jest pod adresem: Natomiast opracowanie wyników tutaj:
Korespondencja:
From:
Bolesławska Ewa <E.Boleslawska na serw. stat.gov.pl>Date: Mon, Feb 11, 2019 at 4:37 PM
Subject: RE: Pytanie sam. os.
Szanowny Panie – informujemy, że GUS nie ma jeszcze opublikowanych danych dotyczących liczby samochodów zarejestrowanych w 2018 roku. Dane te znajdą się pod koniec pierwszego półrocza w Małym Roczniku Polski 2019.
W RS 2018 publikowana informacja o liczbie samochodów osobowych zarejestrowanych w 2017 roku (wg stanu na 31 grudnia) to 22 504 tys. sztuk
Z poważaniem
Ewa Bolesławska
Naczelnik Wydziału Współpracy z Mediami
Główny Urząd Statystyczny
Departament Edukacji i Komunikacji
Aleja Niepodległości 208, 00-925 Warszawa
(..)
From: Telewizja Opera
Sent: Friday, February 8, 2019 9:17 AM
To: Sekretariat-DK <Sekretariat-DK na serw. stat.gov.pl>
Subject: Pytanie sam. os.
Czy GUS moze podać dane o liczbie zarejestrowanych samochodów w 2018 roku? W roku 2017 roku było to 22,57 mln
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Ferie w Mazowieckiem już się skończyły, ale jeszcze do 24 lutego można skorzystać z oferty Bilet Turysty. Więcej na temat zasad korzystania z oferty Kolei Mazowieckich znajduje się tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/bilet-turysty-w-okresie-ferii-zimowych
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.