W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Biura Podróży ITAKA
zapraszamy na
powitanie na lotnisku we Wrocławiu
7-milionowego Klienta Biura Podróży ITAKA
W spotkaniu udział wezmą:
- Piotr Henicz, Wiceprezes Biura Podróży ITAKA
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Rekordowy pasażer Biura Podróży ITAKA
Podczas spotkania eksperci przybliżą wakacyjną ofertę połączeń z Wrocławia u progu sezonu wakacyjnego.
Świętujmy wspólnie 30 lat ITAKI i powitanie we Wrocławiu 7-milionowego Klienta od początku istnienia biura!
Data: 6 czerwca (czwartek), godz. 11.45. Przewidywany czas zakończenia spotkania: godz. 12.45.
Miejsce: Hala dla pasażerów odlatujących (spotkanie w Punkcie Informacyjnym, gdzie przekażemy przepustki).
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (spotkanie odbędzie się w hali dla pasażerów odlatujących), prosimy o przekazanie danych (imię, nazwisko, nr PESEL lub nr dowodu osobistego) w celu wystawienia przepustki. Na spotkanie należy zabrać dokument tożsamości.
* Do maila załączam klauzulę informacyjną na temat sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Proszę o potwierdzenie udziału do 5 czerwca 2019 roku.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do Rady Miasta Zielona Góra
Drodzy Radni,
Decyzją władz miasta Zielona Góra zlikwidowano komunikację autobusową przez most w Cigacicach. W sobotę chciałem wybrać się do Cigacic lecz jedyne połączenie w dobie o godz. 18.20 firmy Milla okazało się błędem rozkładu. Nadal istniało ale jednakże omijało Cigacice innym mostem. Jak mnie poinformowano, w rozkładzie jazdy w sieci Internet był błąd. "Skoro było w Internecie- niech Pan jedzie w Internecie"- już raz mi powiedziano przy takiej okazji.
Protestuję przeciwko dyskryminacji osób korzystających z transportu zbiorowego. Po likwidacji torów kolei w centrum miasta Zielona Góra- likwidacja połączeń autobusów do Cigacic to kolejny krok władz miasta zorientowany na demontaż jakiejkolwiek alternatywy dla transportu zbiorowego.
Przypomnę że jako media oceniamy fakty i stan obecny.
W sobotę musiałem jechać do Cigacic tak jak stałem- na hulajnodze wyczynowej i z namiotem na plecach. Jedyna możliwość to blablacar albo podróż hulajnogą drogą samochodową. Powrót okazał się trwać dwie godziny bez 15 minut. Mimo że udało mi się dotrzeć do Sulechowa- to rozkład jazdy autobusów okazał się zawierać niewykreślone kursy już zawieszone i autobusu z m. Sulechów do Zielonej Góry z godz. 20.25 już nie było na peronie na dworcu mimo że ujęto go w rozkładzie jazdy na dworcu. Musiałem udać się kilka km dalej na dworzec kolei na ostatnie połączenie kolejowe.
Jako wydawca prasy odnoszę wrażenie że władze miejskie Zielonej Góry celowo i z zasady prowadzą systemowy demontaż transportu zbiorowego jako swoją celową politykę. Likwidacja torowiska kolei podmiejskiej z dworca PKP do galerii Focus Mall trasą przez ul. Strzelecką w celu budowy Drogowej Trasy Aglomeracyjnej oraz drogi rowerowo-pieszej jest tego przykładem.
Kolejnym przykładem jest fakt braku komunikacji zbiorowej z Zielonej Góry do Cigacic co jest dowodem celowej polityki dyskryminacji innych form transportu niż motoryzacja indywidualna. Tutaj przecież to władze miasta podjęły działania na rzecz uniemożliwienia dojazdu autobusem do Cigacic i jest to działanie celowe. Dojście pieszedo Cigacic także jest trudne bo w pomoście dla pieszych jest dziura wprost w nurt rzeki i jest to wina zarządcy czyli UM Zielona Góra. Zaś ruiny drogi rowerowej są źródłem żartów o torze przeszkód dla pieszych.
Na drodze pieszej do Cigacic są liczne niezpieczeństwa - na nielicznych odcinkach asfaltowej dróżki leżą ostre kamienie. Reszta to plac budowy przez który wiedzie jedyny szlak pieszy. Ja musiałem jechać hulajnogą po drodze samochodowej z uwagi na bezwzględną politykę władz miasta zorientowaną na eliminację konkurencji.
Do tego dochodzi likwidacja kursowania autobusów komunikacji miejskiej wieczorami - np. takimi ulicami jak ul. Sulechowska. Wieczorem na wielu ulicach autobusy kursują tylko raz na godzinę lub raz na dwie godziny. Sytuacja transportu zbiorowego w Ziel. Górze jest dużo gorsza niż w 60-tysięcznych miastach po stronie niemieckiej.
W dodatku z uwagi na odmowę przez władze miasta wyznaczenia buspasów czyli pasów ruchu tylko dla autobusów- komunikacja miejska stoi w korkach, jest niepewna i powolna. W odpowiedzi na korki na drogach- MZK likwiduje linie autobusów i np. linia nr 30 została zlikwidowana w jej północnej części przez moje osiedle. Rzekomy powód to brak możliwości zabezpieczenia jej punktualności.
Trudno nie odnieść wrażenia że władze miasta prowadzą celową politykę likwidacji jakiejkolwiek konkurencji dla motoryzacji indywidualnej. Historia zna przypadki gdzie politycy byli niemalże w całości sponsorowani przez koncerny samochodowe. Ikonicznym przykładem była współpraca Henry'ego Forda z Adolfem Hitlerem.
Sądzę że zaobserwowane braki takie jak dziura w moście na wylot do nurtu to temat dla prokuratora. Przecież dziecko może wpaść w nurt rzeki. Wnoszę by o sprawie dziury zawiadomiono tutejszą prokuraturę. Jest to narażanie życia i zdrowia. Wnoszę o dyscyplinarne rozwiązanie umowy o pracę z osobami winnymi tego stanu. Wnoszę o zmiany osobowe i o dyscyplinarne zwolnienie osób winnych tej karygodnej sytuacji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dzień dobry,
W najbliższy weekend (1 i 2 czerwca) wrocławianie mają szansę wygrać weekend dla dwojga w Amsterdamie wraz z bezpośrednim przelotem do stolicy Holandii. To nagroda w konkursie przygotowanym w ramach „Europy na Widelcu" przez linie KLM, które od 6 maja oferują regularne loty między Wrocławiem a Amsterdamem, wraz z Portem Lotniczym Wrocław. Wystarczy zrobić sobie „holenderskie" selfie z gigantycznym chodakiem.
Więcej informacji w załączeniu – w materiale linii lotniczych KLM.
W razie pytań, pozostaje do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2HO4CXf
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Informacja prasowa
Wygraj weekend w Amsterdamie!
KLM zaprasza do konkursu podczas wrocławskiego festiwalu „Europa na Widelcu".
Wrocław, 31.05.2019 r. – W najbliższy weekend wrocławianie i goście odwiedzający stolicę Dolnego Śląska będą mieli szansę wygrać weekend w Amsterdamie. Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM, które od 6 maja oferują regularne loty między Wrocławiem a Amsterdamem, wraz z Portem Lotniczym Wrocław, przygotowały atrakcję podczas festiwalu „Europa na Widelcu". KLM postawi we Wrocławiu gigantyczny holenderski chodak, przy którym będzie można zrobić sobie zdjęcie udając „Holendra". Autor najbardziej „holenderskiego" selfie będzie miał szansę wygrać weekend w Amsterdamie dla dwojga, wraz z bezpośrednim przelotem z Wrocławia. Akcja jest planowana na 1 i 2 czerwca b.r.
Zostań „Holendrem" i wygraj weekend w Amsterdamie!
Zadaniem osób zainteresowanym konkursem jest w pierwszej kolejności odnalezienie holenderskiego chodaka podczas imprezy „Europa na widelcu", w dwóch miejscach Wrocławia: 1-ego czerwca na Rynku Głównym, a 2-ego czerwca przy Browarze Mieszczańskim. Następnie należy zrobić sobie przy nim oryginalne selfie, które w pomysłowy i zabawny sposób będzie nawiązywało do Holandii i jej symboli. Zdjęcie trzeba zamieścić na stronie konkursowej https://www.dutchselfie.pl/, a potem podzielić się nim ze znajomymi na Facebooku i zachęcić do głosowania. Z 20-tu zdjęć, które zgromadzą najwięcej głosów na stronie konkursowej, jury konkursu wybierze jedno najlepsze. Jego autor wygra wycieczkę do Amsterdamu dla dwojga.
Szczegóły konkursu są dostępne na stronie https://www.dutchselfie.pl/
Loty KLM z Wrocławia do Amsterdamu odbywają się od 6.05.2019 codziennie: samolot KLM startuje z lotniska Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika o godzinie 14:05, z lądowaniem w Amsterdamie o 15:55. Loty powrotne na nowej trasie zaplanowano o następujących porach: wylot z Amsterdamu o godzinie 11:50 i przylot do Wrocławia o 13:35.*
Rezerwacja biletów oraz więcej informacji na temat rozkładu połączeń i promocji cenowych dostępnych jest na stronie klm.pl, pod numerem telefonu 48 (22) 51 23 947 oraz w biurach podróży na terenie całego kraju.
* godziny lotów mogą się różnić w zależności od daty lotu
Redakcja otrzymała odpowiedź na list:
Dzień dobry,
W odpowiedzi na maila z dnia 15 maja br. w sprawie połączeń kolejowych Kielce – Sandomierz – Kielce informuję, że Samorząd Województwa Świętokrzyskiego od 2016 roku uruchamia w okresie długich weekendów majowych oraz czerwcowych, jak również w okresie wakacyjnym (z wydłużeniem od 2018 r. do końca września) jedną parę w dobie połączeń, którą obsługuje operator kolejowy „Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Połączenia te corocznie uruchamiane są w zbliżonych godzinach, tj. obecnie wyjazd z Kielc zaplanowano o godz. 7:40, natomiast wyjazd z Sandomierza w okresie od 20 czerwca do 10 sierpnia o godz. 18:00, a po 11 sierpnia o godz. 17:45. Drugie połączenie, o którym Pan pisze obsługuje Spółka „Intercity" S.A. na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Jest to połączenie codzienne, pełniące rolę POŁĄCZENIA DALEKOBIEŻNEGO kursującego w relacji Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia. Pociąg ten nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach, a trasa przejazdu pokrywa się z pociągiem uruchamianym przez tut. Samorząd jedynie na odc. Sandomierz – Wąchock.
Jak wspomniano powyższej, pociąg REGIONALNY uruchamiany przez tut. Samorząd stanowi stricte ROLĘ TURYSTYCZNĄ, tak więc obydwa w/w pociągi nie stanowią dla siebie konkurencji, ani połączeń komplementarnych wobec siebie.
Po uruchomieniu stałych połączeń regionalnych w kierunku Sandomierza, konstrukcja rozkładu jazdy będzie uwzględniać konieczność dostosowania godzin do potrzeb pasażerów mieszkających wzdłuż linii kolejowej nr 25 i dalej nr 8, tak aby wypełnić zapisy „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego Województwa Świętokrzyskiego" i umożliwić mieszkańcom bezpośredni transport z Sandomierza i okolic do stolicy województwa, i w kierunku powrotnym.
Odnosząc się natomiast do drugiego Pańskiego zagadnienia w zakresie zmiany nazwy przystanku kolejowego „Metan" informuję, że pociąg relacji Kielce – Sandomierz – Kielce, nie zatrzymuje się na wskazanym przystanku. Ponadto, kwestia ustalania nazewnictwa bądź jego zmiany leży w gestii zarządcy infrastruktury kolejowej na podstawie określonych procedur, w tym na wniosek władz lokalnych zawierający propozycję nowej nazwy wraz ze szczegółowym uzasadnieniem oraz uchwałą rady miasta lub gminy.
Pozdrawiam,
Izabella Liwanowska
Kierownik
Departament Transportu i Komunikacji
Oddział Przewozów Kolejowych
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(..)
do PKP IC
Czy planowane pociągi Łódz- Lotnisko Okęcie będą wprowadzone? Czy PKP IC nie uważa że większość ruchu na trasie z Łodzi do Warszawy wygeneruje kompleks biurowy zwany "Mordorem"?
Adam Fularz
Odpowiedź:
Szanowny Panie,
jesteśmy przewoźnikiem dalekobieżnym i naszym celem jest łączenie Polski w taki sposób, aby zapewnić pasażerom jak najlepszą ofertę przewozową, która będzie odpowiadała na ich potrzeby. W związku z dostrzeżeniem zapotrzebowania niektórych regionów Polski na połączenia na lotnisko, wystąpiliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych o przydzielenie tras pociągów na Lotnisko Chopina w Warszawie i stację Warszawa Służewiec. O szczegółach połączeń będziemy informować dopiero po zatwierdzeniu tras pociągów i przyjęciu rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od grudnia 2019 roku, a którego proces konstruowania właśnie trwa. To zarządca infrastruktury zajmuje się ułożeniem rozkładu jazdy, który jak najlepiej ma odpowiadać na potrzeby podróżnych, uwzględniając wnioski wszystkich przewoźników oraz możliwości techniczne linii.
Agnieszka Serbeńska
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Przegląd prasy.
Jak donosi radomska "GW", pociągi z Radomia do Warszawy pojadą "objazdem objazdu"
wybrał Adam Fularz
1 czerwca dzieci i młodzież jeżdżą Kolejami Mazowieckimi za darmo. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do Państwa Radnych Miasta Gdańska
Skarga
Drodzy Państwo Radni,
Spółka PKP PLK jest znana z taktyki polegającej na demontażu przystanków i peronów stacji pasażerskich- by potem żądać wielu milionów PLN za ich odbudowę (w Szczekocinie PKP PLK żądała 6 mln PLN za odbudowę peronu wg listu tamtejszego UM- prasa tak to opisywała Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.
).
Perony stacji SKM Gdąńsk Zaspa Towarowa rzekomo "są zużyte" a ich utrzymanie wstanie opuszczonym- rzekomo wg tłumaczeń monopolisty- ma słono kosztować tą firmę mimo że perony porastają trawą i nikt na nich nic nie robi. Nawet przy ulicy na której mam swoje biuro, istniał peron kolejowy i został kilkanaście miesięcy temu zlikwidowany- nie wiadomo w zasadzie- po co.
W Gdańsku zlikwidowano już następujące stacje i przystanki:
stacje
Gdańsk Brama Nizinna
Gdańsk Brama Oliwska
Gdańsk Brama Wyżynna
Gdańsk Wąskotorowy
Lewy Brzeg Wisły
Piaski Gdańskie
przystanki kolejowe
Gdańsk Biskupia Górka
Gdańsk Brętowo
Gdańsk Święty Wojciech
Kiełpinek
Klukowo
Kokoszki
Owczarnia
Przegalina
Przegalina Kolonia
Szewce
Gdańskie Świbno
przystanki SKM
Gdańsk Brzeźno
Gdańsk Kolonia
Gdańsk Nowy Port
Gdańsk Nowe Szkoty
Gdańsk Zaspa Towarowa- aktualnie ma zostać rozebrany nieużywany peron.
Plany likwidacji peronów SKM w Gdańsku
Obecnie PKP PLK chce zlikwidować całą stację SKM Zaspa Towarowa, mimo że w pobliżu intensywnie budowane są ogromne osiedla mieszkaniowe w Letnicy. Wnoszę aby UM Gdańsk i radni miejscy wystąpili do PKP PLK o odstąpienie od likwidacji krawędzi peronowych na przystanku kolei miejskiej o nazwie "Zaspa Towarowa" Na tym przystanku ostatnio całkowicie zmodernizowano schody na most drogowy w ciągu ul. Uczniowskiej.
W okolicy powstaje 2,5 tys. mieszkań i osiedli się tutaj ok. 8-10 tys. osób. W tej petycji wzywam radę miasta Gdańsk by przeciwstawiła się likwidacji całej, kompletnej stacji SKM w Gdańsku. PLK likwidację planuje i motywuje że jest to ze względu na "stan obiektu"- ale jest to nieprawdą. Proponuję odchwaścić perony zamiast je likwidować i potem wydawać kilka mln PLN na ich odbudowę. Proponuje się też zmianę nazwy przystanku na "Gdańsk Letniewo" zgodnie z wolą i sugestiami internautów.
Społeczny opór przeciw likwidacji
Ludność pisze w komentarzach tekstu linkowanego powyżej:
"Była skm do Nowego portu, było połączenie kolejowe do Gdyni Oksywie i wystarczyło tyko zmodernizować ale u nasz niszczy się potem buduje od nowa , a wszystko to nie dla ludzi ale po to by ktoś mógł zarobić tanim kosztem"
albo "Zaspa towarowa powinna zostać ze wzgledow na potencjal i w interesie spolecznym."
albo
"W sytuacji gdy planuje się budowę nowych osiedli, 2500 mieszkań plus to co już istnieje należy się zapytać gdzie tu sens i logika likwidacji przystanków SKM do Nowego Portu. Tym samym można być zapytać po co budowano PKM przecież nie potrzebna można zamknąć? Zamiast rewitalizować linię kolejową która była potrzebna aż do czasu rozkwitu komunikacji samochodowej to w sytuacji gdy przybędzie tam ok 10 tys nowych mieszkańców chyba zrobi się na drogach gęsto tym bardziej że żadnych inwestycji drogowych na widnokręgu nie widać.Ale co tam pomyślimy o tym gdy będzie już za późno, patrz rejon Jabłoniowa i dojazd do Fashion House, wszystko o kilka lat za późno i po co są jakieś biura analiz, projektowania,planiści itp. tysiące myślicieli którzy mają myśleć by było lepiej."
albo "Najpierw zniszczą a za trzy lata będą odbudowywać za grubą kasę.Bo dzielnica się rozrosnie i będą mega korki."
albo "A jest już jasne, że Gdańsk Zaspa Towarowa zostanie zlikwidowana i nie powstanie przystanek w tym miejscu dostosowany do nowo planowanego układu torowego?"
albo "Ten przystanek ,to naturalny węzeł przesiadkowy! Dzielnica się zmienia i rozbudowuje.Tramwaje nie wystarczą.Przystanek okazjonalny - przy stadionie , jest oddalony od ciągów komunikacyjnych.Czemu likwidują coś co może mieć kolosalne znaczenie dla przyszłych mieszkańców tej okolicy?!"
albo
"Budowane są nowe osiedla i aż się prosi aby przystanek Gdańsk Zaspa Towarowa mogła być zmodernizowana i ulepszona dla potrzeb mieszkańców celem ożywienia tego miejsca,ale jak zwykle brak solidarności..."
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
9 czerwca wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Szykuje się sporo zmian. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do MI
W Polsce praktycznie brak jest systemów kolei miejskich. Jedyny system w pełnym tego slowa znaczeniu uruchomiono w Trójmieście wykorzystując tabor skm i sprzęt techniczny zabrany po IIWŚ z Berlina.
Od około kilkadziesięciu lat nie uruchomiono żadnego systemu SKM z własnym wydzielonym torowiskiem. Dodatkowo zlikwidowano kolej SKM do Nowego Miasta w Trójmieście, do dzielnicy Oksywie w Gdyni. Zlikwidowano cały system kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- przedwojenne torowiska PKP.S.A. mimo petycji- zlikwidowała i w 2018 roku rozebrano odcinek do centrum miasta.
Co MI planuje w sprawie kolei miejskiej SKM w Polsce?
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Już za miesiąc rusza na szlak wakacyjny pociąg Kolei Mazowieckich –„Słoneczny”. W załączniku przesyłam komunikat prasowy i rozkład jazdy zawierający szczegóły kursowania połączenia podczas jego 15. edycji oraz kilka zdjęć do wykorzystania.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
Od:
media <media na
serw.mi.gov.pl>
Data: wtorek, 21 maja 2019
Temat: Pytanie- majówka
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
z informacji spółki PKP Intercity wynika, że w okresie szczytu przewozowego została wykorzystana cała rezerwa wagonowa. Wzmocnieniem nie został objęty pociąg TLK BACHUS, ponieważ analizy przewoźnika nie dawały podstaw do takiego działania.
Ministerstwo Infrastruktury wraz ze spółką PKP Intercity SA podjęło działania mające na celu zapewnienie środków pomocowych na modernizację taboru kolejowego w perspektywie finansowej UE 2021 - 2027. W 2018 r. zawarto dwie umowy dofinansowanie dla projektu „Kolej na dobre połączenia - unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A." oraz „Przyspieszamy komfortowo - unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A."
Łącznie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 z tytułu zawartych umów o dofinansowanie planowane jest pozyskanie ponad 653,7 mln zł dotacji dla projektów wartych blisko 2 mld złotych, z czego na modernizację i zakup taboru maksymalne dofinansowanie ma łącznie wynosić 579,09 mln zł. Dzięki temu przewoźnik zmodernizuje i zakupi 335 wagonów oraz 53 lokomotywy. Działania te doprowadzą do polepszenia komfortu podróżnych i zwiększenia liczby miejsc siedzących w pociągach.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, May 07, 2019 11:03 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie- majówka
Skoro majówka jest od lat, skąd te ogromne problemy z miejscem stojącym w składach pociągów? Mi w tym tygodniu bardzo ciężko było wcisnąć się z bagażem do zapchanego pociągu regionalnego, do którego już na stacji początkowej nie wpuszczano podróżnych. Gdy wracałem, ludzie opisywali pociąg w dn. przedwczorajszym odj. ok. 14,50 do Zielonej Góry, w którym musieli stać z Warszawy do Wrocławia, kilka godzin. Większość osób to wie i wybiera inne środki transportu.
Oto kolejna historia w tym duchu w prasie lokalnej:
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania prasowe.
Od:
Liwanowska, Izabella <Izabella.Liwanowska na serw.
sejmik.kielce.pl>
Data: poniedziałek, 20 maja 2019
Temat: dot. modernizacji przystanków i stacji kolejowych w woj. świętokrzyskim
Do: "
adam.fularz@wieczorna.pl" <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na zapytania przesłane drogą elektroniczną w dniu 19 kwietnia 2019 r. w zakresie modernizacji peronów na przystankach i stacjach kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego poniżej informuję, co następuje:
Przystanki kolejowe znajdujące się na linii kolejowej nr 73 Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój zostały przewidziane do modernizacji w ramach zadania wpisanego do załącznika nr 3 Krajowego Programu Kolejowego pn. „Modernizacja istniejących i budowa nowych przystanków kolejowych" (nr KPK 3.087). Zgodnie z ustaleniami poczynionymi wraz z zarządcą infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w/w pracami zostaną objęte przystanki: Nida, Dębska Wola, Grochowiska (przesunięcie przystanku na styk miejscowości Kameduły oraz Galów zgodnie z sugestiami mieszkańców), Włoszczowice, Kije, Brzeziny, Szarbków, Stawiany Pińczowskie oraz Busko Zdrój Miasto (nowy przystanek wraz z dobudową 1,5 km linii kolejowej).
Mając na uwadze, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Świętokrzyskiego brak jest obecnie wystarczających środków finansowych na wykonanie w/w zadania, podjęto decyzję o opracowaniu dokumentacji przedprojektowej w obecnej perspektywie finansowej UE. Powyższe umożliwi uplasowanie projektu na wyższej pozycji wśród priorytetów realizacyjnych na kolejną perspektywę (2021 – 2027) i tym samym zwiększy prawdopodobieństwo realizacji inwestycji przez PKP PLK S.A. Nie mniej jednak, uwzględniając pozytywny odbiór ubiegłorocznych sezonowych pociągów wakacyjnych do Buska-Zdrój, zarządca infrastruktury zdecydował o wykonaniu, w ramach własnych środków finansowych doraźnego remontu przystanku kolejowego w miejscowości Kije, w terminie przed uruchomieniem pierwszych połączeń do uzdrowiska w bieżącym sezonie.
Dodatkowo należy również wskazać, że zadanie obejmujące m.in. wydłużenie linii kolejowej nr 73 w kierunku centrum Buska-Zdroju znalazło się na liście projektów planowanych do realizacji w ramach rządowego Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej (Kolej+), z okresem realizacji przewidzianym na lata 2019 – 2023.
Natomiast odnosząc się do zagadnienia obejmującego modernizację przystanków znajdujących się na linii kolejowej nr 70 Włoszczowice – Chmielów informuję, że Samorząd Województwa zgłosił do PKP PLK S.A. zadanie pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 70 Włoszczowice – Chmielów" do realizacji w perspektywie finansowej 2021 – 2027 ze środków RPO WŚ. W ramach niniejszej inwestycji planuje się również modernizację przystanków kolejowych.
Jednocześnie przypominam, że podmiotem odpowiedzialnym za zarządzanie infrastrukturą kolejową, w tym za przeprowadzanie modernizacji przystanków kolejowych jest spółka PKP PLK S.A., do której może Pan kierować wnioski w przedmiotowej sprawie.
Pozdrawiam,
Izabella Liwanowska
Kierownik
Departament Transportu i Komunikacji
Oddział Przewozów Kolejowych
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 248 18 00 wew. 207
fax 41 248 18 00 wew. 201
al. IX Wieków Kielc 4; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała odpowiedzi na pytania prasowe:
Od:
Dep Strategii i Rozwoju <dsr na
um.bialystok.pl>
Data: poniedziałek, 20 maja 2019
Temat: Lotnisko Krywlany
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.pl Pan Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
adam.fularz@wieczorna.pl
Szanowny Panie
W odpowiedzi na pytania z dnia 14 maja br. wyjaśniamy jak niżej.
Obecnie trwa wnikliwa analiza dokumentacji, która została przekazana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego dotycząca postępowania o usunięcie przeszkód naturalnych na lotnisku Krywlany.
Po zapoznaniu się z dokumentacją uruchomione będzie stosowne postępowanie administracyjne odnośnie obiektów naturalnych stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego, zgodnie z wprowadzonymi zmianami w ustawie Prawo lotnicze.
--Departament Strategii i RozwojuUrząd Miejski w Białymstokuul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystoktel.85 869 6119, fax. 85 869 6211
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Link:
trwają prezentacje:
dr Michał Wolański, Mateusz Zaremba Wolański Sp. z o.o.
„Rola kolei aglomeracyjnych w systemie transportu publicznego"
oraz:
Roman Walaszkowski Dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
„Współpraca partnerska przy tworzeniu projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej"
opr.A. Fularz na podst. SSOM
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego organizuje konferencję pt. „Kolej aglomeracyjna jako przyjazny system transportu publicznego". Oto zapis z dnia poprzedniego:
https://www.youtube.com/watch?v=Ti3UkINhjhg&feature=youtu.be
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała odpowiedź dot. przystanku kolei w centrum miasta Tczew
Od:
Adam Burczyk <burczyk na serw. um.tczew.pl>Date: czw., 16 maj 2019 o 08:14
Subject: Przywrócenie funkcjonowania przystanku kolejowego
To: Adam.Fularz
Przywrócenie funkcjonowania przystanku kolejowego w okolicy „starego dworca" w naszej ocenie nie znajduje w chwili obecnej zarówno funkcjonalnego jak i ekonomicznego uzasadnienia. Przede wszystkim jakiekolwiek decyzje w tej sprawie zależą od decyzji narodowego zarządcy linii kolejowej (PLK), który przed 5-6 latami zakończył jej przebudowę. Obszar „starej stacji" należy dziś głównie do spółek grupy PKP, a w byłych budynkach „wokółdworcowych" pojawiły się już nowe funkcje: mieszkaniowe oraz publiczne.
Miasto zlokalizowało w tym obszarze MOPS, którego skomunikowanie odbywa się za pomocą transportu autobusowego łączącego wszystkie dzielnice miasta.
Zwróćmy również uwagę na argumenty funkcjonalne, które przemawiały za rezygnacją już w okresie powojennym z odbudowy dworca w jego pierwotnej lokalizacji. Wybudowanie przez samorząd miejski zintegrowanego węzła przesiadkowego przy ul Pomorskiej wraz z modernizacją dróg i budową ścieżek rowerowych i parkingów potwierdziły celowość i atrakcyjność lokalizacji „centralnej" i jedynej jak na dziś stacji kolejowej w mieście, w najlepiej skomunikowanym jego punkcie. Reaktywacja przystanku osobowego w starej lokalizacji dworca mogłoby mieć znaczenie bardzo ograniczone znaczenie - wyłącznie dla lokalnego ruchu z kierunków wschodnich.
Nie wyobrażamy sobie pominięcia stacji Tczew przy hipotetycznym ruchu na kierunku Bydgoszcz Malbork. Pełne zagospodarowanie terenu w tej lokalizacji, konieczność budowy nowych peronów i infrastruktury pasażerskiej oraz brak rozbudowanej infrastruktury drogowej wskazują na koszty niewspółmierne do korzyści społecznych wynikających z realizacji tej infrastruktury.
Brak miejsca na realizacje
Lokalizacja tego przystanku osobowego w dosyć krótkiej odległości od peronów stacji Tczew /ok 600 m/ również nie uzasadnia z operacyjnego oraz funkcjonalnego punktu widzenia ponoszenia przez zarządcę infrastruktury kolejowej ogromnych i niewspółmiernych do korzyści nakładów oraz zatrzymywania pociągów na tak krótkich odległościach międzystacyjnych.
Zwracam tez uwagę na aktualne dokumenty planistyczne i strategiczne Miata, które nie przewidują w tej lokalizacji funkcji transportowych m in z wyżej przytoczonych powodów.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf