Dzień dobry,
Alicante, Odessa, Amsterdam oraz Taba i Teneryfa. W sezonie zimowym 2019/2020 podróżni Portu Lotniczego Wrocław mają do dyspozycji w sumie 55 połączeń. Nowy rozkład lotów wchodzi w życie w niedzielę 27 października.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock): https://bit.ly/2MIqjub
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 24 października 2019 r.
Informacja prasowa
Wrocławskie lotnisko: top 6 połączeń na nowy sezon
Alicante, Odessa, Amsterdam oraz Taba i Teneryfa z oferty biur podróży. W sezonie zimowym 2019/2020 podróżni Portu Lotniczego Wrocław mają do dyspozycji w sumie 55 połączeń. Nowy rozkład lotów wchodzi w życie 27 października.
Na zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się w tym sezonie: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych. – Podróżnych cieszy przede wszystkim fakt, że siatka połączeń jest rozbudowana i różnorodna. Do wyboru są m.in. ciekawe kierunki południowe, zarówno w ofercie przewoźników niskokosztowych, jak i biur podróży. Z mocnych punktów składa się także oferta przewoźników sieciowych. Uwagę zwraca też bardzo szybki rozwój połączeń wschodnich. Nowością jest tu Odessa, kierunek interesujący przede wszystkim turystycznie – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku obowiązuje od 27 października. Przypomnijmy, że od początku roku do końca września Port Lotniczy Wrocław obsłużył już blisko 2,8 mln podróżnych.
Top 6 połączeń w sezonie zimowym 2019/2020:
Odessa
Perła Morza Czarnego to całkowita nowość. Co więcej, rejsy na trasie z Wrocławia do Odessy niemal równocześnie uruchamiają dwie tanie linie – Ryanair (we wtorki i soboty, od 29 października) oraz Wizz Air (w każdy poniedziałek i piątek, od 1 listopada). Pozostałe kierunki wschodnie to: Lwów (Wizz Air), Charków (Wizz Air), Kijów Żuliany (Wizz Air), Kijów Boryspol (Ryanair) oraz Kutaisi w Gruzji (Wizz Air). Od nowego sezonu (lato 2020) siatkę lotów uzupełnią loty do Zaporoża na Ukrainie od linii Wizz Air.
Amsterdam
Połączenie uruchomione przez holenderskie linie KLM w maju 2019 roku zostaje w rozkładzie na zimę. Ten kierunek cieszy się ogromną popularnością (jest oferowany 6 razy w tygodniu), podobnie jak bliźniacze połączenie na główne lotnisko Charlesa de Gaulle'a w Paryżu (obsługiwane przez linie Air France). Codzienne rejsy do Amsterdamu i Paryża umożliwiają łatwe zaplanowanie dalszej podróży. Są to huby (porty przesiadkowe) obu wymienionych przewoźników, oferujących stamtąd łącznie kilkaset kierunków na całym świecie, w Azji, obu Amerykach czy Afryce. Bardzo duże możliwości pod tym względem oferują również główne huby przesiadkowe Lufthansy, czyli Frankfurt i Monachium.
Alicante
Najbardziej znany kurort na hiszpańskim Costa Blanca zostaje w zimowej siatce połączeń wrocławskiego lotniska po raz pierwszy. Samoloty na tej trasie będą latały we wtorki i soboty, dzięki czemu swobodnie można zaplanować wyjazd na kilka dni lub np. na tydzień. Inne śródziemnomorskie kierunki oferowane w zimowej siatce połączeń to Palermo, Neapol oraz Malta.
Ofertę kierunków południowych uzupełniają Bolonia, Rzym i Mediolan. Przypomnijmy, że od kwietnia 2020 roku nowe połączenie do Cagliari (na Sardynii) uruchamiają linie Ryanair. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Taba
Egipski kurort, położony w północnej części wybrzeża Morza Czerwonego (nad Zatoką Akaba), to nowość w ofercie biur podróży. Pierwszy samolot odleci tam 30 października. Podróżni wrocławskiego lotniska mają do wyboru również dwa inne kurorty w Egipcie: Hurghadę oraz Marsa Alam (oba znajdują się w południowej części Riwiery Morza Czerwonego). Natomiast nad Morzem Śródziemnym niezmienną popularnością cieszy się Antalya w Turcji.
Teneryfa
Na największą z Wysp Kanaryjskich od tego sezonu można polecieć z biurem podróży – to nowość. Nikogo nie trzeba przekonywać, że Teneryfa jest wymarzonym miejscem na wypoczynek, zarówno ze względu na miejscowe atrakcje, jak i przyjazny kanaryjski klimat. Zimą średnie temperatury w dzień oscylują tam między 21 a 24 st. C, a średnia dobowa temperatura wody w oceanie w każdym miesiącu przekracza 20 st. C. Tour operatorzy proponują tutaj wypoczynek połączony z rejsami. Pierwszy lot zaplanowano na 7 listopada. Dodajmy, że przez cały rok z biurem podróży można polecieć z Wrocławia również na Fuerteventurę.
Zanzibar
Ta barwna wyspa na Oceanie Indyjskim od kilku sezonów jest hitem w ofercie biur podróży. W tym roku Zanzibar będzie dostępny tylko z Wrocławia lub z Warszawy (od 29 grudnia). Powiew egzotyki zapewniają też wycieczki do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Dubaj to jedno z najczęściej odwiedzanych miast na świecie).
Zimowy rozkład lotów obowiązuje do 28 marca 2020 roku.
ROZKŁAD LOTÓW jesień/zima 2019/2020
38 połączeń niskokosztowych:
Ryanair (26)
· Alicante – NOWOŚĆ (zostaje na zimę, połącznie z letniej siatki lotów)
- Birmingham
- Bolonia
- Bristol
- Bruksela Charleroi
- Cork
- Dublin
- East Midlands
- Edynburg
- Gdańsk
- Glasgow
- Kijów Borsypol
- Leeds/Bradford
- Liverpool
- Londyn Stansted
- Malta
- Manchester
- Mediolan Bergamo
- Neapol
- Newscastle
- Odessa - NOWOŚĆ zima 2019/2020
- Oslo Torp
- Palermo
- Paryż Beauvais
- Rzym Ciampino
- Shannon
Wizz Air (12)
- Charków
- Doncaster Sheffield
- Dortmund
- Eindhoven
- Kijów Żuliany
- Kutaisi
- Londyn Luton
- Lwów
- Odessa – NOWOŚĆ zima 2019/2020
- Oslo Torp
- Reykjavik
- Sztokholm Skavsta
9 połączeń sieciowych:
AIR France (1)
- Paryż (Charles de Gaulle)
KLM (1)
- Amsterdam NOWOŚĆ (zostaje na zimę, nowość lato 2019)
SWISS AIRLINES (1)
· Zurych
PLL LOT (2)
· Warszawa
· Tel Awiw
SAS (1)
· Kopenhaga
LUFTHANSA (2)
· Frankfurt
· Monachium
EUROWINGS (1)
· Düsseldorf
8 połączeń czarterowych:
Hiszpania (2)
· Fuerteventura
- Teneryfa NOWOŚĆ zima 2019/2020
Egipt (3)
· Hurghada
- Marsa Alam
- Taba NOWOŚĆ zima 2019/2020
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1)
Tanzania (1)
· Zanzibar
Turcja (1)
· Antalya
Warszawa, 13 marca 2018 r.
Komunikat prasowy
Wiosenna promocja Interrail
Już teraz zaplanuj wakacje po Europie
Senne piękno prowincji czy architektoniczny splendor europejskich miast? A może jedno i drugie? Bilet Interrail Global Pass umożliwia podróżowanie po 30 krajach Europy, a Interrail One Country Pass pozwala na nieograniczone podróże po wybranym państwie. Planując wakacje już teraz, warto skorzystać z wiosennej promocji. Oferta jest ważna do końca marca, ale z biletów można korzystać przez 11 miesięcy od daty zakupu.
Wolisz w czasie wakacji poznawać kulturę jednego kraju czy preferujesz zwiedzanie kilku państw jednocześnie? Bilety Interrail gwarantują swobodę podróżowania dopasowaną do Twoich indywidulanych potrzeb. To dobra oferta dla osób, które w czasie podróży elastycznie zarządzają czasem.
Koleją przez Europę
Bilet Interrail Global Pass upoważnia do przejazdów pociągami w 30 krajach, m.in. we Włoszech, Niemczech, Francji czy Hiszpanii. Dostępny jest w dwóch opcjach: flexi i continuous. Pierwsza z nich (flexi) umożliwia przejazdy pociągami w ramach określonego przy zakupie terminu ważności. Pasażerowie mogą wybrać 5 dowolnych dni przejazdów do wykorzystania w ciągu 15-dniowego terminu ważności albo 7, 10 lub 15 dni przejazdów w ciągu miesiąca. W przypadku drugiej opcji (continuous), pasażer może podróżować bez limitów przez 15, 22 następujących po sobie dni lub przez cały miesiąc.
Podróże po wybranym kraju
Bilet Interrail One Country Pass umożliwia wygodne podróżowanie po wybranym kraju. W ramach tej oferty dostępne są bilety typu flexi na 3, 4, 6 albo 8 dni przejazdów, do wykorzystania w ciągu miesiąca. Dodatkowo możesz łączyć podróż koleją z wycieczką statkiem, na przykład, jeśli podróżujesz z Rzymu na Sycylię, pokonasz Cieśninę Mesyńską na pokładzie specjalnego promu. Z oferty promocyjnej wyłączone są bilety na terenie państw: Norwegia, Szwecja, Dania, Finlandia i Szwajcaria.
Z biletu One Country Pass nie można również korzystać w kraju zamieszkania.
Wiosenna promocja
W marcu obowiązują promocyjne ceny – 15% na wszystkie bilety Global. Z oferty można skorzystać od razu lub w okresie 11 miesięcy od daty zakupu, co pozwala na wcześniejsze zaplanowanie wiosennej lub letniej wyprawy. Aby otrzymać zniżkę 15%, należy nabyć bilet za pośrednictwem strony www.interrail.eu. Trafi on do nabywcy kurierem. Za taką usługę doliczana jest dodatkowa opłata
w wysokości 15 euro. Bilet kupiony w promocji nie podlega zwrotowi lub wymianie.
TOP 5: najchętniej odwiedzane kraje z Interrail
Włochy, Niemcy, Szwajcaria, Francja i Hiszpania to najchętniej odwiedzane kraje z biletami Interrail. Polacy również najczęściej wybierają Niemcy, Szwajcarię i Francję. Chętnie podróżują także po Austrii
i Anglii. Najpopularniejszymi trasami są natomiast: Berlin – Praga, Hamburg – Kopenhaga, Budapeszt – Wiedeń, Praga – Wiedeń, Budapeszt – Praga. Z oferty Interrail najczęściej korzystają mieszkańcy: Anglii, Niemiec, Szwajcarii, Skandynawii i Hiszpanii. Od stycznia do sierpnia 2017 roku z biletami Global Pass
i One Country Pass podróżowało ponad 225 tys. pasażerów.
Rezerwacja miejsc
Większość pociągów nie wymaga rezerwacji miejsca. Warto mieć to jednak na uwadze szczególnie
w okresie wakacyjnym, gdy obłożenie składów jest większe niż zwykle. Aplikacja mobilna i rozkład jazdy pociągów na stronie interrail.eu podpowiedzą, czy rezerwacja w przypadku wybranego pociągu jest niezbędna. W niektórych przypadkach osoby podróżujące z biletem Interrail w ramach rezerwacji mogą bezpłatnie skorzystać również z posiłków, napojów oraz prasy. Zarezerwuj miejsce, aby mieć pewność, że dotrzesz do celu w komfortowych warunkach.
Więcej informacji na temat oferty można znaleźć w zakładce Interrail w serwisie www.intercity.pl oraz pod numerem infolinii 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto). Dla abonentów sieci zagranicznych obowiązujący numer to: +48 22 391 97 57 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora).
wg komunikatu PKP Intercity

Komunikat prasowy Enmaro
27.03.2018 r.
Smog a zdrowie. Co nas truje latem?
Smog to nie problem sezonowy. Latem także wdychamy spalany w piecach złej jakości węgiel i śmieci. Co się dzieje wtedy z naszym organizmem – tłumaczą eksperci zapytani przez Forum Rozwoju Efektywnej Energii.
Sezon grzewczy skończył się wiosną, ale nikt nie ma złudzeń, że w chłodne letnie noce, mieszkańcy dalej dogrzewają swoje domy lub podgrzewają wodę paląc plastikowymi butelkami, opakowaniami czy pociętymi meblami. Dookoła widać kopcące kominy, a wskaźniki szkodliwych substancji idą w górę.
Diagnoza: złe paliwo, stare piece
Piece na paliwa stałe w domach jednorodzinnych to w większości urządzenia znacznie wyeksploatowane i wiekowe. Średni wiek kotła w Polsce przekracza 13 lat, a pieca kaflowego zbliża się do 40 lat. Ponad 60 proc. kotłów to urządzenia dziesięcioletnie lub starsze, w których da się spalić niemal wszystko.
- Dodatkowo, Polacy są dotknięci ubóstwem energetycznym. 12,2 proc. populacji w 2016 r. miało trudność z zaspokojeniem swoich potrzeb energetycznych z powodu niskiego dochodu lub charakterystyki mieszkania. Skutkuje to tym, że stosują złej jakości albo przypadkowe paliwo - mówi Marta Szymczak, Koordynator Projektu Forum Rozwoju Efektywnej Energii. - Według ostatnich danych, 72 proc. ubogich energetycznie wykorzystuje węgiel jako podstawowe źródło energii, 19 proc. drewno opałowe, a jedynie 4,5 proc. ogrzewa się gazem ziemnym, który jest niskoemisyjny i przyjazny środowisku.
W efekcie, ponad połowa miast z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej znajduje się w Polsce, a sześć z nich plasuje się w pierwszej dziesiątce tego niechlubnego rankingu. Wkrótce ma się to zmienić. Parlament uchwalił ustawę antysmogową, która zakłada zakaz palenia w piecach byle czym. Powstają też przepisy dotyczące jakości dla paliw stałych, zgodnie z którymi, zakazane będzie sprzedawanie fatalnej jakości paliwa. Swoje robią także samorządy, które odpowiednimi uchwałami wprowadzają standardy środowiskowe i realizują programy modernizacyjne. Wreszcie, rośnie świadomość społeczna i presja najbliższego otoczenia. Do tego czasu jednak, dalej będziemy oddychać złym powietrzem. Jakie szkody wyrządza on naszemu organizmowi? Forum Rozwoju Efektywnej Energii zapytało o to lekarzy i ekspertów.
Objawy: zagrożenie zdrowia i życia
W zanieczyszczonym powietrzu unoszą się mikrocząsteczki, m.in. tlenki siarki, tlenki węgla, tlenki azotu, benzo(a)piren, sadza oraz pyły zawieszone PM 10 i PM 2,5. Te trujące związki chemiczne z łatwością przenikają do płuc i krwiobiegu, a następnie, transportowane wraz z krwią, wyrządzają szkody praktycznie we wszystkich układach i narządach wewnętrznych. Przyczyniają się do występowania oraz spotęgowania wielu dolegliwości. Oto czarna lista niektórych chorób wywoływanych prze smog: zapalenie gardła i choroby układu oddechowego, przewlekłe zapalenie oskrzeli, choroby oczu, w tym zapalenie spojówek, niewydolność płuc, astma oskrzelowa, osłabienie płodności, zaburzenia hormonalne, miażdżyca, choroby serca, nadciśnienie, udar mózgu, nowotwory. Na co dzień smog jest także sprzymierzeńcem bezsenności, bólów głowy i depresji.
- Przewlekłe narażenie na zanieczyszczenia powietrza uszkadza mechanizmy obronne płuc i może powodować objawy upośledzenia sprawności układu oddechowego. To może powodować zwiększanie się częstotliwości występowania nadreaktywności oskrzeli, zakażeń dolnych dróg oddechowych oraz wywoływać zmiany strukturalne w miąższu płuc – twierdzi dr n. med. Piotr Dąbrowiecki z Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie.
Oddychanie zanieczyszczonym powietrzem skraca długość życia nawet o rok. Według szacunków Europejskiej Agencji Środowiska, z tego powodu umiera co roku w Polsce ok. 50 tys. osób. Pediatra i reumatolog dr Małgorzata Biernacka-Zielińska tłumaczy, że oprócz kobiet w ciąży i osób starszych najbardziej narażone są dzieci.
- Smog upośledza funkcje obronne dróg oddechowych, drażni i uszkadza nabłonek rzęskowy oskrzeli, toruje drogę wirusom i rozmaitym bakteriom. Organizm usiłuje się bronić, chcąc usunąć szkodliwe cząsteczki poprzez wyksztuszanie i nadprodukcję śluzu. Pojawia się więc przewlekły i uporczywy kaszel - tłumaczy ekspertka.
U dzieci żyjących w bardzo zanieczyszczonych aglomeracjach występują przewlekłe bóle głowy, osłabienie, ciągłe zmęczenie i zaburzenie koncentracji, a kobiety ciężarne rodzą dzieci o mniejszej masie ciała, które są w późniejszym życiu podatniejsze na choroby. Zanieczyszczenia kumulują się przy gruncie, dlatego małe dzieci oddychając powietrzem o jeszcze gorszej jakości przez usta, omijają nos jako element usuwania szkodliwych pyłków - dodaje dr Biernacka-Zielińska. Największy problem mogą mieć z tym maluchy cierpiące na astmę lub alergię.
Jak podaje Health and Environment Alliance (HEAL), międzynarodowa organizacja zajmująca się wpływem środowiska na zdrowie, ponad połowa wszystkich zgonów w Polsce jest spowodowana chorobami układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. Szacuje się, że przy przewlekłym narażeniu na zanieczyszczenia powietrza, zagrożenie rozwojem chorób układu oddechowego, chorób krążenia i chorób infekcyjnych może wzrosnąć nawet czterokrotnie, a chorób nowotworowych – nawet pięciokrotnie!
Specjaliści alarmują również, że zanieczyszczone powietrze w Polsce prowadzi m.in. do wzrostu liczby osób, które chorują na różnego rodzaju choroby alergiczne.
- W ostatnim dziesięcioleciu nastąpił dwukrotny wzrost częstości występowania alergicznego nieżytu nosa, astmy i atopowego zapalenia skóry, mimo że stężenia alergenów pozostały w tym czasie na podobnym poziomie. To niemożliwe, żeby doszło do zmian w strukturze genów odpowiedzialnych za rozwój alergii. Zmieniło się środowisko, w którym żyjemy - wyjaśnia dr Piotr Dąbrowiecki, przewodniczący Polskiej Federacji Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergię i POChP. - Z dekady na dekadę rośnie poziom zanieczyszczeń w środowisku zewnętrznym, a alergolodzy notują zwiększoną zapadalność na choroby alergiczne.
Recepta: bądź świadomy i daj dobry przykład
Długotrwałe, skuteczne rozwiązanie problemu smogu wymaga działań systemowych. I choć władze podejmują działania prowadzące do ograniczenia emisji i zanieczyszczeń, problem smogu nie zniknie z dnia na dzień. Do tego czasu warto przestrzegać kilku podstawowych zasad: w czasie alarmów smogowych unikać przebywania na dworze i aktywności fizycznej, unikać podróży w godzinach szczytu, należy dbać o dobre nawodnienie organizmu i lekką dietę oraz zadbać o powietrze w domu - ograniczyć wietrzenie, sięgnąć po rośliny zielone i oczyszczacze powietrza. Wybierając oczyszczacz powietrza należy upewnić się, żeby rzeczywiście pomagał zamiast szkodzić. Dlatego należy wybierać przetestowane urządzenia, np. przez Polskie Towarzystwo Alergologiczne lub zagraniczne instytuty, np. Europejską Fundację Centrum Badania Alergii (ECARF).
- Można także zadbać o swoje najbliższe otoczenie i dać dobry przykład sąsiadom. Zamiana pieców węglowych na kotły gazowe może całkowicie wyeliminować emisję rakotwórczych składników smogu: bezno(a)pirenu i dwutlenku siatki oraz niemal całkowicie emisję tlenku węgla i pyłów zawieszonych PM10 (ponad 99 proc.). O dwie trzecie spadłaby emisja dwutlenku azotu i niemal o połowę dwutlenku węgla. Gaz płynny to czysto spalające się paliwo. Jego użycie praktycznie nie generuje cząstek stałych i sadzy - mówi Marta Szymczak z biura prasowego FREEE.
Enmaro.com
(...)
Enmaro.com (Energy Market Observer) to serwis infograficzny, który popularyzuje wiedzę o energetyce. Naszym celem jest zwiększanie świadomości społecznej w tym obszarze. Wizualizujemy najważniejsze informacje rynkowe i udostępniamy je opiniotwórczym mediom. Zachęcamy do publikacji naszych infografik!
l.witkowski@na serw. enmaro.com;
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy o połączeniach lotniczych z lotniska Olsztyn-Mazury.
Zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem.
Z poważaniem,
Komunikat
"Według danych z końca sierpnia br., po polskich drogach jeżdżą 6 672 samochody osobowe z napędem elektrycznym. W okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 2 416 samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in, czyli o 89% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Do dyspozycji kierowców EV jest 888 stacji ładowania– wynika z Licznika elektromobilności, uruchomionego przez PSPA oraz PZPM."
nadesłało:
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
00 - 332 Warszawa, ul. Oboźna 7/32
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Uwaga! W związku z nieplanowanym zamknięciem toru na odcinku Łowicz Główny – Bednary w dniach 23 – 30 października br. za pociągi Kolei Mazowieckich nr: 19403, 91410, 91817, 19810, 19417, 19419, 91422 zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Łowicz Główny PKP – Mysłaków PKP – Bednary PKP.
Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/sites/default/files/docs/ZKA%20%C5%81owicz-Bednary-%C5%81owicz%2023-30%20X.pdf
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
W wakacje 2019 r. „Słoneczny” przewiózł o ok. 5,5 tys. osób więcej niż rok temu. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Linie Wizz Air ogłosiły właśnie nowe połączenie z Wrocławia na Ukrainę. Od sezonu letniego przewoźnik poleci do Zaporoża. Rejsy będą realizowane w każdą środę i niedzielę. To już szósty kierunek na Ukrainę w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Bilety zaczynają się od 89 zł.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. AdobeStock, Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2qA2dJA
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 22 października 2019 r.
Informacja prasowa
Nowy kierunek lotniczy z Wrocławia na Ukrainę
Od sezonu letniego linie Wizz Air dwa razy w tygodniu polecą z Wrocławia do Zaporoża. To już szósty kierunek na Ukrainę w ofercie Portu Lotniczego Wrocław.
Nowość w rozkładzie lotów Portu Lotniczego Wrocław. Od sezonu letniego 2020 polecimy z Wrocławia do Zaporoża na Ukrainę. Nowe połączenie wprowadza tania linia lotnicza Wizz Air. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu: w środy i niedziele. Pierwszy samolot odleci ze stolicy Dolnego Śląska do Zaporoża 29 marca 2020 r. Bilety wkrótce będą dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Ceny rozpoczynają się od 89 zł*.
- Kierunki wschodnie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów połączeń w naszej siatce lotów – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. – Przewoźnicy systematycznie rozwijają ofertę w tym sektorze, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie ze strony podróżnych. Samoloty na każdej trasie latają wypełnione. Można spodziewać się, że Zaporoże będzie cieszyło się równie dużym zainteresowaniem jak pozostałe kierunki tego segmentu – dodaje.
Zaporoże to miasto w południowo-wschodniej części Ukrainy, położone nad Dnieprem. Jest stolicą obwodu zaporoskiego, liczącego milion mieszkańców. Zaporoże jest ważnym ośrodkiem przemysłowym. W mieście działa huta oraz fabryka samochodów. Jest też świetną bazą wypadową do zwiedzania regionu, który może pochwalić się m.in. jedną z najciekawszych atrakcji turystycznych Ukrainy - kompleksem historyczno-kulturowym Zaporoże Sicz.
- Jako pionier podróży lotniczych z najniższymi taryfami na Ukrainie, zawsze staramy się stymulować rynek i reagować na rosnące zapotrzebowanie na niskokosztowe bilety i wspaniałe wrażenia z podróży. Dodanie nowego, już piątego lotniska, w Zaporożu, do naszej siatki połączeń na Ukrainie jest dla nas ważnym kamieniem milowym, a sześć ogłoszonych tras z międzynarodowego lotniska Zaporoże do Austrii, Polski, Węgier i Litwy z pewnością stworzy nowe możliwości, na które czekali nasi pasażerowie – powiedział Johan Eidhagen, Chief People Officer of Wizz Air.
Zaporoże to szósty ukraiński kierunek w ofercie wrocławskiego lotniska oferowany przez tanie linie lotnicze. Większość z nich obsługuje właśnie Wizz Air: Charków, Kijów Żuliany, Lwów oraz Odessę, która debiutuje w zimowym rozkładzie lotów 2019/2020 (od 1 listopada). Loty do Odessy jednocześnie wprowadzają linie Ryanair (od 29 października), które latają także na lotnisko Kijów Boryspol.
* Cena biletu w jedną stronę z opłatą administracyjną. Dołączona jest jedna torba podręczna (maks.: 40x 30x20 cm). Duży bagaż podręczny i każda sztuka bagażu rejestrowanego podlega dodatkowym opłatom.
Dzisiaj redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
Data: poniedziałek, 21 października 2019
Temat: CBA zawiadamia prokuraturę po analizie w zielonogórskim PKS - komunikat 21.10.2019 r.
Do: Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
Od października 2017 r. do marca 2019 r. poznański Wydział Postępowań Kontrolnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego prowadził analizę „Ewentualnych nieprawidłowości związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi PKS Zielona Góra Sp. z o.o.".
Kontrolerzy CBA analizie poddali m.in. umowę zlecenia z czerwca 2013 r. Dotyczyła ona naprawy autobusów PKS. Uwagę kontrolujących zwrócił sposób rozliczania napraw - w formie ryczałtowej i uzależniony od długości naprawianych autobusów. We wcześniej zawieranych umowach na analogiczne usługi wynagrodzenie obliczane było zawsze w oparciu o ilość przepracowanych godzin, zgodnie z obowiązującym cennikiem, przyjętym uchwałą zarządu spółki oraz zawierało koszty materiałów użytych do napraw pojazdu. Analiza dokumentacji wewnętrznej wykazała, że w wyniku zawarcia przez prezesa PKS tej umowy spółka PKS Zielona Góra poniosła straty w kwocie ponad 400 tys. złotych.
CBA analizowało także umowę zawartą pomiędzy PKS Zielona Góra Sp. z o.o." a Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie. Umowa na usługi komunikacji miejskiej na terenie miasta Lublin doprowadziła do strat w zielonogórskim PKS na ponad 2,5 mln złotych. Na tę kwotę złożyły się nieprawidłowe ustalenie rzeczywistych kosztów dzierżawy autobusów niezbędnych do realizacji kontraktu oraz koszty ich dostosowania (modernizacji) do wymogów stawianych przez lubelską spółkę, a także brak zaplecza technicznego i kadry kierowców. Znaczną jej część stanowiły kary umowne za niepunktualne przyjazdy i nieprawidłową obsługę realizowanych kursów.
Po zakończeniu analizy w spółce poznańskie CBA złożyło zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Zielonej Górze, a ta wszczęła śledztwo w sprawie nadużycia udzielonych uprawnień lub niedopełnienia obowiązków przez zarząd spółki PKS Zielona Góra Sp. z o.o.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Temat: Petycja w sprawie kolei z Gorzowa do Zielonej Góry
Do: MI
P e t y c j a
Obecnie miedzy Zieloną Górą a Gorzowem kursuje mało połączeń kolejowych jak na możliwości gospodarce i ekonomiczne regionu. Brak jest letnich sezonowych połączeń do kurortów typu Łagów czy do bunkrów Rejonu Umocnionego MRU- dla rozwoju weekendowej turystyki z reszty kraju.
Zwracam się z petycją o:
- uzupełnienie nowymi trasami poc. pospiesznych obecnego połączenia między dwoma największymi miastami województwa o relacje poc. PKP Intercity prowadzące dwoma innymi trasami niż obecną trasą z przesiadką przez Zbąszynek. Poniżej przedstawiam dwie relacje o których uruchomienie wnoszę. Z czasem czas przejazdu tymi oboma trasami winien spaść do 2 godzin lub 2 godzin 30 minut co jest technicznie możliwe.
Wnoszę o:
- uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego PKP Intercity trasą z Gorzowa p. Międzyrzecz- Wędrzyn- Sulęcin- Ośno Lubuskie- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Połączenie to byłoby przyspieszone na całym odcinku i obsługiwałoby tylko wybrane stacje i przystanki.
-uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego sezonowego przeez lubuskie miasta wypoczynkowe finansowanego przez MI w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Kaława MRU- Gościkowo/ Paradyż- nowy przystanek przy bunkrach- Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku.
- połączenie wykorzystałoby nieczynną obecnie linię kolei od Toporowa do m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane. Odcinek od Nietoperka do Łagowa jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie są to podkłady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.
Wnoszę o zamówienie usług przewozów Intercity w wakacje letnie tymi trasami co najmniej raz do dwa razy dziennie w okresie nauki szkolnej oraz dwa do trzy razy na dzień w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Paradyżu/ Gościkowie- jest to sanktuarium katolickie z letnim festiwalem muzyki dawnej. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym.
- wnoszę o zamówienie obu usług nawet jako sporadycznej oferty tylko w okresie letnim. Obecnie w weekendy samochody zapychają miasteczko Łagów.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Petycja o wznowienie linii kolei turystycznej Sulechów- Babimost - Port Lotniczy
akcja portalu Riviera Zielonogórska Petycja
Do Polregio
Zwracam się z petycją o wznowienie kursów kolei turystycznej - szynobusów okazjonalnych do tutejszego portu lotniczego. Pociągi kursowałyby w dniu festiwalu lotniczego, imprez masowych oraz celem np. corocznych wycieczek kolejowych połączonych ze zwiedzaniem lotniska oraz Nowego Kramska czy Babimostu.
Zwracam się o zawnioskowanie do właściciela działki z torowiskiem o umożliwienie udrożnienia toru dla wjazdu wycieczki kolejowej oraz o wnioskowanie do PKP PLK o przeprowadzenie doraźnej naprawy linii kolejowej Sulechów- Babimost port lotniczy- dla kursów w dniu pikniku lotniczego. Przy bazie paliw uruchomionoby przystanek końcowy dla szynobusu turystycznego i naprawionoby końcowy fragment torowiska. Odkopanoby przejazdy. Oczyszczonoby torowisko. Wytyczonoby dojście piesze do terminalu portu lotniczego przez las- jest to trasa 2 kilometrów pieszo.
Prowadzę wydawnictwo i słucham narzekań na nieczynne torowisko do portu lotniczego. Wiele osób stara się by w porcie co jakiś czas odbywał się piknik lotniczy zaś z uwagi na nieczynny tor kolejowy możliwy jest tylko dojazd drogowy.
Zadaniem PKP PLK jest utrzymanie sieci kolejowej w regionie. Linia do Babimostu Port Lotniczy została porzucona. Wymaga ona pobieżnych u doraźnych działań celem jej naprawy. Zadaniem UMWL jest umożliwienie podróży transportu zbiorowego w regionie. Jest możliwym aby to torowisko było linią kolei okazjonalnej, turystycznej.
Domagamy się umożliwienia zorganizowania takich połączeń kolejowych dla turystów kierujących się do portu lotniczego na piknik lotniska. Obecnie nie jest to możliwe- zasypano piaskiem przejazd kolejowy, na torze rosną krzaki a brama jest zamknięta. Żądamy interwencji przewoźników kolei turystycznej (Turkol, Polregio) w PKP PLK celem naprawy przejazdu- odkopanoby tor spod piasku. Proszę o zawnioskowanie do PKP PLK i wniesienie opłaty wymaganej przez zarządcę celem naprawy torowiska i uzgodnienia z zarządem portu lotniczego - zadania oczyszczenia terenu prywatnego przy lotnisku- poprawy jakości stacji- przystanku kolejowego przy bazie paliw i terenu przy kozłach oporowych obu torów kolei na bocznicy. Są tam rozliczne tory kolejowe.
Fajnie byłoby zorganizowanać kursy wycieczkowe z Zielonej Góry przez Sulechów i Babimost- w czasie pikniku lotniczego lub w weekendy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Załacznik- korespondencja
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: niedziela, 21 lipca 2019
Temat: Petycja o odkrzaczenie linii kolejowej prowadzącej na lotnisko pasażerskie w woj. lubuskim
Do: Urząd Miejski w Babimoście <
babimost@babimost.pl>
Petycja do władz miasta Babimost- wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą
- wnoszę o przekazanie petycji radnym
- wnoszę o udzielenie odpowiedzi elektronicznie, w formacie do publikacji
Treść petycji
Jako ekonomista transportu widzę szansę na zaoszczędzenie 5-10 mln PLN rocznie. Przypomnę że w Olsztynie port lotniczy ożywiono dopiero po 20 latach od jego otwarcia- ruch pasażerski wzrósł dopiero po doprowadzeniu linii kolei pasażerskiej pod terminal. Czuję że lokalne lotnisko pasażerskie nie będzie konkurencyjne na rynku lotnisk jeśli linii kolei nie doprowadzi się w okolice terminalu pasażerskiego. W Berlinie linia kolei prowadzi na tamtejsze lotnisko, które jest największą konkurencją dla tutejszego lotniska.
Dzięki połączeniu kolejowemu skutecznie reaktywowano port lotniczy Szczytno- Szymany położony 55 km od Olsztyna. Przez 2 dekady od 1996 roku port lotniczy nie miał połączenia kolejowego i notował bardzo mały ruch pasażerski. Dopiero budowa linii kolejowej do terminalu pasażerskiego trwale ożywiła ten port lotniczy. Olsztyn-Mazury jest szóstym portem lotniczym w Polsce (po Krakowie, Warszawie, Szczecinie-Goleniowie, Lublinie i Gdańsku), który posiada pasażerskie połączenie kolejowe. Obecnie trwają prace nad planami budowy połączenia kolejowego do portu Jesionka koło Rzeszowa.
W Babimoście linia kolei jest zarośnięta krzakami, możnaby ją uruchomić dla szynobusu w relacji do Gorzowa Wlkp. - tak jak jest- ryzykując jakieś 50 tys. PLN.
Pasażerowie musieliby dojść pieszo ok. 1500- 2000 metrów gdyby przedłużyć istniejące połączenie Babimost- Gorzów Wlkp. do lotniska.
Lepsze jest dojście piesze niż zupełny brak połączenia. Dodatkowo na te 2 km dystansu od końca bocznicy do terminalu portu możnaby zorganizować ścieżkę pieszą lub nawet jakiś dowóz w początkowym okresie.
Rozmawiałem przed kilku laty z panią Adrianą Fibingier z linii lotniczych jakie kiedyś latały w tym regionie i linie te popierały wówczas pomysł połączenia komunikacji zbiorowej z Gorzowa i z północnej części województwa do portu lotniczego. Niestety, Pani Adriana informowała że wycięcie krzaków na linii kolejowej prowadzącej do portu lotniczego Zielona Góra-Babimost nie jest w zakresie ich możliwości i działalności jako linii lotniczych.
PKP PLK odpisało że linia jest bocznicą nie należącą do PKP PLK i nie mogą wyciąć krzaków. Linia należy do podmiotu prywatnego. Nie wiadomo jak uruchomić połączenie kolejowe lotnisko- Gorzów bez wsparcia lokalnej społeczności. Prawdopodobnie bowiem najprostsze będzie naprawienie linii kolejowej z dworca w Babimoście w kierunku portu lotniczego - w czynie społecznym.
Władze woj. lubuskiego w mojej ocenie od lat nie radzą sobie z tym problemem. Dopłacają tylko dotację kilkanaście mln PLN rocznie do lotów Warszawa- Babimost. Dyskutuje się jedynie o doprowadzeniu obwodnicy drogowej Kramska do lotniska, nie zaś o odkrzaczeniu istniejącej linii kolejowej dla obsługi połączenia kolejowego Gorzów- Lotnisko Babimost.
Naprawa i odkrzaczenie torowiska mogłoby sprawić że większość pasażerów samolotów linii LOT- po zmianie rozkładu lotów- docierałaby koleją, jak w Olsztynie- Szymany, a dotacje nie byłyby już potrzebne. Obecnie nie ma żadnego dojazdu tr. zbiorowym z północy województwa na to lotnisko.
Stworzenie możliwości dojazdu z północy województwa sprawiłoby że połączenie do Warszawy przestałoby być tak mocno nieopłacalne. Wydanie 50 tys. PLN na odkrzaczenie linii, jej wynajęcie od obecnego prywatnego właściciela i wyznaczenie tymczasowego przystanku przy rampie kolejowej na końcu tej bocznicy kolejowej mogłoby pozwolić zaoszczędzić rocznie w mojej ocenie nawet kilka mln PLN z rocznej dotacji do przewozów na linii lotniczej Warszawa- Zielona Góra.
Prośby i wnioski
Wnoszę aby z Gorzowa Wlkp. do Portu Lotniczego Babimost przedłużyć kursy autobusu szynowego- linia kolejowa do lotniska przecież istnieje. Z Gorzowa już teraz do Babimostu można dojechać szynobusem, który mógłby dotrzeć na lotnisko w Babimoście- rampę przy wschodniej części pasa startowego- po 1 godzinie i 10 minutach podróży z Gorzowa.
Wnoszę aby linie kolejową prowadzącą na lotnisko wynająć od podmiotu prywatnego, wyciąć drzewa i krzaki ją porastające, wyznaczyć przystanek na końcu tej bocznicy- są tutaj utwardzone rampy, mogące funkcjonować jako niby- perony, i przedłużyć raz lub dwa razy dziennie kurs autobusu szynowego bliżej lotniska po tejże bocznicy kolejowej.
Końcowy dystans około 2100 - 1900 metrów pasażerowie przeszliby piechotą- wyznaczonoby ścieżkę dla pieszych przez lasek przy lotnisku- od przystanku przy lotnisku pod terminal pasażerski. Byłoby to rozwiązanie tymczasowe.
Nakłady szacuję na 50 tys. PLN. Bocznica- linia kolejowa przecież istnieje. Problemem są jedynie krzaki i drzewka na istniejących już przecież torach.
Zakres prac:
- wynajęcie linii od podmiotu prywatnego
- wycięcie drzew i krzaków w czynie społecznym
- uzupełnienie kilkunastu ukradzionych elementów toru (śruby, elementy metalowe przy łączeniach szyn) w czynie społecznym z finansowaniem ze zrzutki wszystkich zaintetesowanych osób.
- wyznaczenie przystanku końcowego i wytyczenie ścieżki przez las.
- w przyszłości możliwa jest wymiana 20-30 podkładów drewnianych- już mocno zużytych. 99 % tej linii kolejowej to podkłady betonowe, w dobrym stanie.
Kurs powrotny realizowanoby w sposób następujący: autobus szynowy jadący od strony Sulechowa zmieniałby kierunek w Babimoście, wjeżdżał na bocznicę w stronę lotniska, zabierał pasażerów i po zmianie kierunku, już bez ponownego postoju w Babimoście dojeżdżałby do Gorzowa.
Wnoszę o pomoc w zorganizowaniu czynu społecznego w celu naprawy linii, o pomoc w kontakcie z obecnym właścicielem działki, o przeznaczenie 50 tys. PLN na tą inwestycję celem zaoszczędzenia kilku mln PLN rocznie.
Linię kolejową można obejrzeć, należy przejść przez dziurę w płocie (podnosząc siatkę płotu przy bramie zagradzającej wstęp na lotnisko) idąc wzdłuż bocznicy kolejowej od dworca kolejowego w Babimoście. Linia jest dość długa. Na końcu ma miejsce nadające się na tymczasowy przystanek kolejowy. Są różne rampy. Być może właściciel zgodzi się udostępnić tymczasowo ten obiekt.
Jeśli władze są zainteresowane inwestycją- to czy - gdyby linię kolejową naprawiły- poprzez odkrzaczenie- lokalne stowarzyszenia i miłośnicy kolei- to czy samorząd miasta sfinansowałyby kilka kursów kolei turystycznej do tymczasowego przystanku przy pasie startowym lotniska - w miejscu ramp dworca towarowego przy lotnisku? Istniejä organizatorzy pociągów specjalnych chętnych zwiedzać takie trasy kolejowe.
Aby na trasie na lotnisko kursował szynobus, nie trzeba wiele. Jest to tylko ok. kilkadziesiąt złotych dziennie licząc koszt pociągokilometra autobusu szynowego. Kilkadziesiąt zł dziennie nie jest kosztem który chyba jest zauważalny w skali województwa.
Pozdrawiam,
Zalacznik- list z UMWL dot. linii kolejowej na lotnisko
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Poznań 18.X.2019
Jak donosi witryna
polsatnews.pl w tekście "Wstrząsające nagranie..", 11-letni maluch został rozjechany busem na parkingu w Szprotawie. To jeden z tysięcy takich przypadków na parkingach- jak wnioskuję z obserwacji zdarzeń na parkingach. W Zielonej Górze na parkingach przy Focus Park podobne problemy rozwiązuje się bójkami. Ludzie też biją się o miejsca parkingowe zaś władze miasta Zielona Góra wraz z PKP zlikwidowały linię kolei - co prawda bocznicy kolejowej- która tutaj prowadziła.
W Polsce wg tego co pamiętam- brak jest ograniczenia prędkości na parkingach i ich sieci drogowej. Można jechać nawet 50 km/h. Tymczasem dzieci są za małe by je było w ogóle widać. Piesi nie mają pierwszeństwa na parkingach. Według koncepcji prawnej posłów- piesi targają się na jezdnie i co chwilę w redakcjach mediów policja donosi o kolejnych wtargnięciach o nierzadko śmiertelnym finale.
Rzekomo w Polsce rocznie ginie 800 pieszych zwykle targając się na samochody na drogach choć rząd nie odpowiada na pytania prasowe redakcji- czy istotnie jest to 800 osób? Czy po tym incydencie w Szprotawie ktoś z rządu zaplanuje jakieś zmiany w przepisach? Obecny minister nawet nie odpowiada na pytania prasoweredakcji w tych sprawach. Widocznie nie jeździ transportem zbiorowym czy nie chodzi pieszo- przecież wg swojego prawa gdyby chciał przejść przez jezdnię- to prawnie targałby się pod - częsty obecnie sznur samochodów. Przynajmniej to się można dowiedzieć od jego sąsiadów. MSWiA też ma problem z odpowiedziami na tego typu pytania prasowe redakcji.
Proponuję jako ekonomista transportu by wprowadzić rozwiązania z RFN czyli za przekroczenie prędkości o 30 km (a nie o 50 km jak obecnie) odbieranoby prawo jazdy.
Wzorem Finlandii za nie zatrzymanie się przed przejściem gdzie przechodzi pieszy- automatycznie odbieranoby prawo jazdy. W Polsce jest bardzo niebezpieczne by przejść przez jezdnię na parkingu ponieważ kierowcy często nie zatrzymują się jak się chce przejść pieszo przez przejście dla pieszych idąc do samochodu czy w ogóle przechodząc do centrum handlowego.
Potem można co najwyżej gonić taką osobę pieszo biegnąc za jej autem po parkingu- bo przecież bezpieczeństwo w Polsce należy sobie samemu wywalczyć- ostatnio pod centrum handlowym Auchan w Zielonej Górze biegłem za kierowcą busa- który prawie zrobił mi to samo co się stało z tą dziewczynką.
Mi tak samo niedawno zajechano drogę pod Centrum handlowym Auchan w Zielonej Górze. Ale według polskiego prawa czyli polskich posłów z Sejmu przy ulicy Wiejskiej w Warszawie- to ja mam przepuścić samochód nawet jeśli wchodzę na przejście dla pieszych. Przy wejściu na przejście dla pieszych- wg polskich przepisów prawa ja nie mam pierwszeństwa. Przecież nawet na parkingu i nawet na początku przejścia dla pieszych nie ma się jako pieszy pierwszeństwa- to jadący samochód ma pierwszeństwo. Wg polskich posłów- można takie osoby przejechać bo wtargęły np. na przejście dla pieszych.
Miesięcznie kilka razy ktoś na mnie wymusza pierwszeństwo samochodem gdy próbuję przejść przez pasy. Po stronie niemieckiej tego nie ma bo przepisy o ruchu drogowym są inne niż w Polsce. Nie rozumiem dlaczego w Polsce posłowie Sejmu RP zadecydowali aby poprzez odmienne przepisy uśmiercać rocznie kilkaset osób. Przecież to kosztuje- wg unijnej metodologii jest to ok. miliarda złotych strat rocznie. Wraz ze śmiercią ofiar kurczy się polskie PKB.
Polscy posłowie ustalili te przepisy prawa o ruchu drogowym pod siebie, by nie mieć samemu problemów prawnych gdy potrącą pieszego. To posłowie Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej chcą by im ustepowano gdy jadą przez przejście dla pieszych nawet na parkingu.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
-------- Wiadomość z Urzędu Marszałkowskiego--------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: piątek, 18 października 2019
Temat: odpowiedź
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plDW: i.kusiak na serw.
lubuskie.plDzień dobry Panie Adamie,
poniżej odpowiedź, który udziela:
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji:
Odpowiadając na pytanie pana Adama Fularza, nadesłane dziś mailem na adres elektroniczny sekretariatu DG, uprzejmie informuję, że zgodnie z raportem przewoźnika, we wtorek 15 października 2019 r. o godzinie 05.28 nastąpiła próba naprawy pojazdu SA139-004, który miał obsłużyć pociąg nr 87530 na trasie Kostrzyn - Poznań. O godz. 06.00, po nieudanej próbie naprawy, maszynista zgłosił defekt układu hamulcowego. Pociąg ten odwołano w całej relacji bez wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej z powodu braku przewoźników drogowych w okolicy. Podróżni pojechali kolejnym pociągiem w kierunku Krzyża o godzinie 6.36. Za odwołanie pociągu Województwo Lubuskie naliczy operatorowi karę umowną.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Wiadomość z PPL ----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: piątek, 18 października 2019
Temat: Lotniska Zielona Góra – Babimost: kolejny miesiąc z bardzo dobrymi wynikami
Do:
Lotniska Zielona Góra – Babimost: kolejny miesiąc z bardzo dobrymi wynikami
We wrześniu br. zarządzane przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) lotnisko Zielona Góra – Babimost obsłużyło 4287 pasażerów. To więcej o prawie 2,6 tys. osób (wzrost o 151 proc.), które skorzystało z usług portu lotniczego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei łączna liczba operacji lotniczych przekroczyła 140 (we wrześniu 2018 roku było ich nieco ponad 100).
To kolejny miesiąc, w którym lotnisko Zielona Góra – Babimost zanotowało bardzo dobre wyniki. Niewątpliwie miała na nie wpływ zmiana w siatce połączeń rejsowych, które także zostały dopasowane do dalszych połączeń długodystansowych PLL LOT. Przypomnijmy - między Zieloną Górą a Warszawą Polskie Linie Lotnicze LOT zdecydowały o podwojeniu rejsów na tej trasie. Loty do stolicy są realizowane rano i wieczorem w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. Zaś w środę i niedzielę oferowany jest jeden rejs dziennie.
Od początku roku na lotnisku Zielona Góra – Babimost zrealizowano 1387 operacji lotniczych (...)
Wg Biuro Prasowe PPL
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Stanowisko nadesłane przez MI:
Szanowny Panie,
odpowiadając na przekazaną pocztą elektroniczną skargę z dnia 7 października 2019 r. dotyczącą
wspierania przez Ministerstwo Infrastruktury działań PKP S.A. w zakresie utrudniania przez tę spółkę
wznawiania połączeń kolejowych, uprzejmie informuję, że w świetle podejmowanych dotychczas
i planowanych przez tutejszy resort inicjatyw w obszarze transportu kolejowego, nie można zgodzić się
dokonaną przez Pana oceną.
Wśród inicjatyw, które w sposób kompleksowy odnoszą się do zagadnień związanych z poprawą i rozwojem
transportu kolejowego nie można pominąć takich działań jak przygotowanie programu mającego na celu
wsparcie rozwoju i rewitalizacji linii kolejowych, przede wszystkim o znaczeniu lokalnym oraz powstrzymanie
ich degradacji – tzw. Program Kolej „Plus" czy zwiększenie środków na realizację inwestycji przewidzianych
w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Ponadto, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu jakości
infrastruktury kolejowej i likwidacji zaległości utrzymaniowych oraz zachowania odpowiedniej gęstości sieci
linii kolejowych przygotowany został program pn. „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania
infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku".
Jednocześnie informuję, że sposób gospodarowania przez PKP S.A. posiadanymi zasobami majątkowymi
wynika z przepisów ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa
państwowego „Polskie Koleje Państwowe". W myśl art. 39 przywołanej ustawy, PKP S.A. gospodaruje
mieniem, w szczególności, poprzez wnoszenie do spółek, sprzedaż, oddawanie do odpłatnego korzystania
w drodze umów prawa cywilnego, a także przez zbywanie mienia zbędnego. Mienie, którego
zagospodarowanie nie jest możliwe w powyższy sposób, a względy ekonomiczne nie uzasadniają jego
utrzymywania, może zostać zlikwidowane lub przekazane nieodpłatnie określonym w ustawie podmiotom.
Z poważaniem
Dokument podpisany elektronicznie przez:
Tomasz Rurka
Zastępca Dyrektora
Pierwotna skarga redakcji:
Skarga na MI
Do Ministra Infrastruktury, do KI
Szanowni Państwo,
Z listu MI nie wynika, że Państwa instytucja- MI- stoi na straży nie-likwidowania kolei w Polsce. Nie wiadomo nadal, jakie działki PKP S.A. wyprzedaje. Zwykle PKP S.A. likwiduje perony- jak ostatnio w Łomży, by celowo utrudnić wznawianie połączeń kolejowych- bądź by to uniemożliwić.
Sądzę że skoro spółka celowo utrudnia wznawianie ruchu na liniach kolejowych, to taka sama sytuacja ma miejsce w Kozienicach. Sądzę że PKP S.A. próbuje uniemożliwić powrót kolei pasażerskiej do Kozienic.
W moim mieście PKP S.A. sprzedała linię średnicową kolei, a na petycję o jej zachowanie - nigdy ten monopol nie odpisał.
Z doświadczenia wiemy że celem spółki PKP S.A. jest likwidacja infrastruktury kolejowej i sądzimy że firma ta działa w celu utrudnienia lub uniemożliwienia przywrócenia połączeń kolejowych. Wezwaliśmy MI do podjęcia działań w celu uniemożliwienia spółce PKP S.A tego procederu.
Odpowiedź MI sugeruje iż MI wspiera działania PKP S.A.w celu utrudnienia lub uniemożliwienia powrotu usług przewozowych koleją pasażerską. MI nie tylko nie utrudnia PKP S.A prowadzenia tej działalności (likwidacji peronów, demontażu torowisk) ale nawet ją wspiera.
Pytanie redakcji do MI
Dlaczego PKP PLK sprzedaje stację kolejową Kozienice? Po naprawie torów kolejowych p. Dęblin- czas przejazdu do Warszawy będzie konkurencyjny. Skąd jest ta decyzja PKP?
z prasy: (...)Wybory parlamentarne 2019. Posłanka PiS Anna Kwiecień pochwaliła się spotkaniem z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie powrotu pociągów pasażerskich do Kozienic. W tym samym czasie PKP szuka nabywcy części tamtejszej stacji kolejowej (...)
Opinia Ministerstwa Infrastruktury
Szanowny Panie Redaktorze,
działki związane z linią kolejową nr 76 Bąkowiec – Kozienice, które zlokalizowane są w obrębie miasta Kozienice, znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA.
Na 7 października br. wyznaczony został termin przetargu ustanego nieograniczonego na zbycie przez PKP SA jedynie dwóch działek. Natomiast działka gruntu, na której usytuowany był budynek dworcowo-mieszkalny, jest współwłasnością osób fizycznych od 2014 r.
Na linii kolejowej nr 76 Bąkowiec – Kozienice ruch pasażerski nie jest prowadzony od 1969 r., a ruch towarowy od 2000 r. Analizując aktualne zagospodarowanie terenu wokół dawnego dworca w Kozienicach, w przypadku wznowienia ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, odtworzenie peronów możliwe byłoby na dwóch działkach, które są obecnie skomunikowane z istniejącą infrastrukturą drogową.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Do MI
Czy to prawda że spółka Polregio uzyskała dostęp i zgodę Prezesa UTK na wykonywanie przewozów z zatrzymaniami na stacjach kolejowych w regionie łódzkim: Działoszyn, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, (...) Szadek, Poddębice, Dąbie, Babiak- zaś PKP PLK zamierzało zlikwidować wymienione stacje z peronami osobowymi na linii kolejowej Magistrala Węglowa?
Czy PKP PLK nadal istotnie zamierza zlikwidować wymienione stacje celem uniemożliwienia zatrzymywania się poc. pasażerskich na Magistrali Węglowej? Co ze stacją Działoszyn- czy będzie zlikwidowana?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Gazetalodzka.pl
Onet.pl donosi o drogowej ofensywie rządu:
Mateusz Morawiecki w Zawierciu: na rozwój dróg w województwie śląskim przeznaczamy kwoty, jakie nigdy wcześniej nie były przeznaczone.(..)
- W ostatnim czasie na drogi w powiecie zawierciańskim przeznaczono ponad 6 mln zł; w woj. śląskim kwoty, jakie nigdy wcześniej nie były przeznaczane - mówił w Zawierciu premier Mateusz Morawiecki. Dodał, że Program budowy stu obwodnic w Polsce to co najmniej 20 mld zł.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl