Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania prasowe redakcji po wizycie na miejscu budowy Grand Paris Express:
---------- Wiadomość Ministerstwa Infrastruktury----------
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: środa, 20 listopada 2019
Temat: PYTANIE DO MI- Grand Paris Express
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
rozwój kolejowych przewozów aglomeracyjnych przewiduje zarówno przyjęta przez Radę Ministrów we wrześniu br., „Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku" (z dokumentem można zapoznać się na stronie MI: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/strategia-zrownowazonego-rozwoju-transportu-do-2030-r) oraz Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
PYTANIE
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, November 06, 2019 10:22 AM
To: media <media na serw mi.gov.pl>
Subject: PYTANIE DO MI- Grand Paris Express
do MI
Co MI sądzi o przewozach kolejowych aglomeracyjnych? Czy MI widzi dla siebie jakąś rolę na tym segmencie rynku? W wielu krajach np. w Japonii, przewozy aglomeracyjne mają większy udział w rynku niż motoryzacja indywidualna. W Polsce MI jest bardzo aktywne na polu motoryzacji indywidualnej, ale nie zabiera głosu- na polu transportu kolejowego w aglomeracjach.
W Paryżu powstaje "Grand Paris Express"- gdy byłem na treningu w podparyskim Bagneux, zabłądziłem i trafiłem przez przypadek na ogromny plac budowy tejże linii kolejowej. Co MI sądzi na temat podobnych nowych linii ekspresów podmiejskich w różnych aglomeracjach kraju? W Polsce takie systemy do tej pory likwidowano, jak np. likwidacja placu budowy systemu KRR (Kolej Ruchu Regionalnego) w Zagłębiu/ GOP.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Petycja
Do Radnych Miasta Międzyrzecz
Szanowni Państwo,
Zwracam się jako ekonomista transportu z petycją aby podjęto uchwałę RM w sprawie dodania nowego przystanku kolejowego o nazwie Międzyrzecz Centrum lub Międzyrzecz Północ. Przystanek przy przejeździe przez ul. B. Chrobrego za mostem nad Obrą jest znacznie bliżej centrum miasta co w mojej ocenie wydatnie zmniejszy kwotę dotacji wypłacanej za kursy pociągów regionalnych do Międzyrzecza. Proponuję peron wyspowy- tak aby w przyszłości mogły się tutaj także zatrzymywać poc. do Sulęcina po wznowieniu kursów na tejże linii, proponowana długość peronu to 50 lub 85 metrów.
Przystanek który jest obecnie, jest dalej od centrum miasta i obsługuje jego wschodnią część. Zachodnia część miasta jest pozbawiona dogodnie ulokowanego przystanku. To UMWL jako organizator powinno analizować, czy przystanki kolejowe są optymalnie usytuowane, niemniej żąda on w tym celu opinii władz miasta. Propozycję graficzną dołączam.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała komentarz z organizacji nowych przewoźników kolejowych Allrail:
---------- List z ALLRail ---------
From:
ALLRAIL <info na serw. allrail.eu>Date: Mon, Nov 18, 2019 at 3:55 PM
Subject: AW: Question from Poland: please comment the Polish Ministry statement about the competinion on the tracks
To: Adam
Doceniamy starania polskiego Ministerstwa Transportu o zapewnienie "połączeń dostępnych dla szerokiej grupy podróżnych po przystępnych cenach".
Uważamy jednak, że najlepszym sposobem na zapewnienie tego jest wprowadzenie większej konkurencji.
Jesteśmy więc bardzo niezadowoleni, że polskie Ministerstwo Transportu zdecydowało się nie zachęcać do otwarcia rynku.
Doświadczenie wskazuje, że wszędzie tam, gdzie w Europie miało dotychczas miejsce otwarcie rynku kolejowego, doprowadziło to do: zwiększenia innowacyjności; podniesienia standardu usług; obniżenia opłat; zmniejszenia dotacji i zwiększenia udziału kolei – która jest najbardziej zrównoważonym środkiem transportu – w transporcie pasażerskim.
Zamiast tego wydaje się, że zamiast tego Polska tworzy środowisko, w którym konkurencja nie jest możliwa.
Von: Adam
Gesendet: 18 November 2019 10:30
An: info na serw. allrail.eu
Betreff: Question from Poland: please comment the Polish Ministry statement about the competinion on the tracks
Question from Poland: please comment the Polish Ministry statement about the competinion on the tracks for long-distance traffic.
transport.org.pl
---------- Forwarded message ---------
From: media
Date: Wed, Nov 13, 2019 at 9:36 AM
Subject: RE: Pytanie o ceny połączeń kolei w Polsce i o ochronę monopolu na kolei
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
celem Ministra Infrastruktury jest zapewnienie, aby dalekobieżne połączenia kolejowe były dostępne dla szerokiej grupy podróżnych w przystępnych cenach. Dlatego ceny w przypadku pociągów kategorii TLK i IC uruchamianych na zamówienie MI są bardziej atrakcyjne dla podróżnych, a strata finansowa z tego tytułu pokrywana jest w formie rekompensaty wypłacanej przewoźnikowi ze środków budżetu państwa. Pociągi dalekobieżne, które nie są objęte Umową Ramową uruchamiane są przez PKP Intercity SA na zasadach komercyjnych, czyli na własne ryzyko finansowe przewoźnika, który ma prawo samodzielnego kształtowania cen za świadczoną usługę przewozową.
Obecnie PKP Intercity SA jest jedynym przewoźnikiem, który posiada wystarczający potencjał pozwalający zrealizować umowę o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, których organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22(...)
From: Adam
Sent: Wednesday, October 30, 2019 8:15 AM
To: media
Subject: Pytanie o ceny połączeń kolei w Polsce i o ochronę monopolu na kolei
do MI
Jakie działania antymonopolowe podjęło MI przeciwko spółce PKP Intercity która ma wg wskaźnika HHI- dominująca pozycję na rynku? Czy skierowano sprawę przeciwko spółce do sądu antymonopolowego? Czy MI złoży do prokuratury zawiadomienie w sprawie powstałego monopolu? W sąsiednich krajach ceny biletów kolejowych w firmach które konkurują z dawnymi monopolistami są często niższe niż w Polsce. Sam wykupiłem bilet na pociąg firmy podanej poniżej i skorzystałem z promocji. Ceny są niższe niż w Polsce.
MI jest często oskarżane o spiskowanie przeciwko mieszkańcom Polski i o tworzenie spisku wraz z managerami ze spółki PKP Intercity celem utrzymania monopolu tej państwowej spółki- na szkodę gospodarki kraju, celem ochrony pensji, wygody i miejsc pracy managerów ze spółki rządowej PKP Intercity. Proszę o odniesienie się do zarzutów.
transport.org.pl
---------- Forwarded message ---------
From: FlixBus <update na serw. email.flixbus.com>
Date: Mon, May 14, 2018 at 5:28 PM
Subject: Zugreisen im Mai ab 9,99€!
To: <phooli na serw. gmail.com>
| 🚆🚆🚆Der Mai ist der perfekte Reisemonat! Warum? Tolles Reisewetter, viele Feiertage und noch jede Menge verfügbare FlixTrain-Spartickets! Worauf wartest Du noch? Inspiration gibt's von uns gratis on top! |
| | | Reise mit FlixTrain im Mai ab nur 9,99€! |
| |
|
| | | | Der Mai ist der perfekte Reisemonat! Warum? Tolles Reisewetter, viele Feiertage und noch jede Menge verfügbare FlixTrain-Spartickets! Worauf wartest Du noch? Inspiration gibt's von uns gratis on top! | |
|
|
| Hamburg - Köln |
|
| Frankfurt - Hannover |
|
| Hamburg - Essen |
|
| Hamburg - Münster |
|
| Berlin - Frankfurt |
|
| Stuttgart - Berlin |
|
|
|
| | | | | | Copyright © 2017 – FlixMobility GmbH – All rights reserved – Impressum
|
|
|
FlixMobility GmbH Birketweg 33 München, Bayern, 80335, DE
|
| | | | | | | | | | | | |
|
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych
Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
Wiadomość ta jest przeznaczona do wyłącznego użytku adresata.
Jeśli nie jesteś adresatem tej wiadomości, to wszelkie jej rozpowszechnianie, dystrybucja, reprodukcja, kopiowanie, publikacja lub wykorzystanie jest zabronione.
Jeśli otrzymałeś tę wiadomość przez pomyłkę, bezzwłocznie skontaktuj się z nadawcą wiadomości oraz usuń wiadomość z komputera.
Please consider the environment before printing this e-mail.
This e-mail may contain privileged information.
If you are not the intended recipient (or have received this e-mail by mistake) please notify the sender immediately and destroy this e-mail.
Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
Do Zarządu Województwa Lubuskiego
Szanowni Państwo.
Do Nietkowa i Lasek kursujące autobusy "linii zielonej" są przegubowe z uwagi na większe potoki. Czy UMWL mógłby wykorzystać fragment linii kolejowej do Gubina i kursować na odcinku Zielona Góra- Czerwieńsk- Nietków- Laski? W Laskach brak jest toru odstawczego ale być może zarządca linii kolejowej pozwoli aby na czas zmiany kierunku jazdy pociągu tor główny po prostu był zajęty? Jest to boczna linia kolejowa tylko z ruchem towarowym. Ostatnio ten ruch towarowy rzekomo jeszcze spadł.
Czy UMWL mógłby wnioskować do PKP PLK o zgodę na takie kursy autobusów szynowych? Co UMWL sądzi o idei dobudowania przystanku kolejowego Czerwieńsk Rynek w okolicy mostu nad rzeczką Łącza?
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Zapraszam do zapoznania się z opisem zmian, jakie nastąpią w rozkładzie jazdy pociągów KM 15 grudnia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
UTK, urząd oskarżany o ochronę monopolu PKP przed innymi konkurentami, odpowiada że tak mu nakazuje prawodawstwo.
---------- List z UTK ---------
Od:
Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw. utk.gov.pl>Date: pon., 18 lis 2019 o 12:13
Subject: RE: Pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity
To: Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl Szanowny Panie Redaktorze,
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jako organ administracji publicznej jest zobowiązany działać na podstawie i w granicach przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Prezes UTK wykonuje zadania m.in. w zakresie wydawania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasach krajowych i międzynarodowych.
Procedurę wydawania takich decyzji ściśle regulują obowiązujące przepisy, a opisana jest tutaj: https://utk.gov.pl/pl/uslugi/przewoznicy/uslugi-dla-przewoznikow/otwarty-dostep.
Pełna, jawna treść decyzji administracyjnych wydawanych przez Prezesa UTK w zakresie otwartego dostępu dostępna jest tutaj: https://dziennikurzedowy.utk.gov.pl/du/tagi/19,otwarty-dostep.html .
Z wyrazami szacunku,
Wydział Prasowy
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
www.utk.gov.pl
NIP 5262695081 REGON 015481433(...)
Pytania redakcji:
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, November 12, 2019 7:43 AM
To: UTK
Subject: Pytania o program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity
Czy prawdą jest jakoby Prezes UTK prowadził "program ochrony monopolu rządowej spółki PKP Intercity" i niemieckiej firmie Arriva prowadzony przez niego Urząd Transportu Kolejowego nie pozwolił na uruchomienie komercyjnych pociągów na trasach Warszawa – Kraków, Warszawa – Łódź, Warszawa – Poznań czy Wrocław – Poznań – Szczecin?
Czy prawdą jest jakoby odmowę konkurowania na w/w trasach ze spółką PKP Intercity urząd uzasadnił tym, że nowe połączenia... „zaburzyłyby regularność obecnych przewozów" oraz spowodowałyby „spadek poziomu dostosowania układu połączeń do oczekiwań i przyzwyczajeń pasażerów"?
Czy Prezes UTK zna przepisy prawa karnego, w tym przepisy dotyczące prowadzonych przez Prezesa UTK- praktyk karteli, praktyk monopolistycznych? Czy Prezes UTK jest świadomy odpowiedzialności karnej za celowe utrudnianie konkurencji na rynku transportowym?
opr. A. Fularz na podstawie ZBS nr 104
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do MI
Wskaźnik HHI dla usług zarządzania liniami kolei jest w Polsce znacznie wyższy niż w krajach sąsiednich wyżej rozwiniętych. Czy MI nadal planuje współpracę z jednym, tylko zarządcą torowisk, czy też planuje jakieś zmiany w tym zakresie? Obecny zarządca torowisk jest oskarżany o skrajną nieudolność, w sieci Internet użytkownicy pomstują "15 lat remontu linii do Gdańska i nie zdążyli ERTMS zainstalować? " W dodatku na odcinku od mostu w Tczewie do mostu na Nogacie w czasie remontu były 4 pary torów, po remoncie dwa tory zdemontowano, co znacznie ograniczyło przepustowość tej linii. Czy te działania PKP PLK to nie jest celowe obniżanie przepustowości sieci kolei?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
transport.org.pl
Jutro na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się mecz piłki nożnej Polska – Słowenia. W związku z tym osoby posiadające bilet na mecz, bilet-zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej.
Uprawnienia będą obowiązywały od 19 listopada 2019 r. (wtorek) od godziny 6.00 do 20 listopada 2019 r. (środa) do godziny 1.00.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do UMWD
Pytanie o likwidację części połączeń kolei na odcinku Wołów- Wrocław
Czy UMWD wprowadzi dodatkową ofertę połączeń na trasie Wołów- Wrocław? Przewoźnik PKP IC wycofuje się z odcinka Rudna- Wołów- Wrocław. Czy UMWD wypełni tę lukę? Gdy jeździłem na tej trasie, widać było całkiem wielu podróżnych do miejscowości typu Brzeg, Wołów. Sam wielokrotnie podróżowałem z Ziel. Góry do Wołowa.
Czy UMWD może na tą trasę wprowadzić konkurencję dwóch przewoźników kolejowych? W wielu regionach Polski i Europy istnieją trasy gdzie ofertę połączeń regionalnych oferuje więcej niż jeden przewoźnik. Rozwija to konkurencję o pasażera i podnosi komfort usług. Czy UMWD może - na odcinku do Wołowa i Rudnej- Gwizdanów- wprowadzić konkurencyjne dla Przewozów Regionalnych pociągi innego operatora?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do MI
W sieci Internet rozgorzała dyskusja po wypowiedziach MI że nie zamierza wprowadzać konkurencji w przetargu na linie dalekobieżne. Część internautów wypowiedziała się. Czy MI skomentuje poniższą wypowiedź pod tekstem p. E. Bryły na temat konkurencji w ruchu dalekobieżnym w Polsce?
Pozdrawiam,
Adam
giles_corey_fan 13.11.2019, 20:28
"Czechy wprowadziły konkurencję na liniach dalekobieżnych po to, żeby państwowe koleje rozwijały sieć linii lokalnych łączących małe miasta z większymi. Nie oznacza to cięć, przeciwnie. I już naprawdę dajcie sobie spokój z tymi liberalnymi bożkami rentowności i wolnego rynku. W ogóle to nie jest ważne. Skutki polityki cięć i utrzymywania połączeń przynoszących zyski to pociągi kursujące między dużymi miastami. Bez różnicy, czy jeździ tam prywatna kolej, czy państwowa. Bo ta państwowa ma być kosztem dla budżetu, ale zyskiem dla społeczeństwa, ma zapewniać transport głównie tam, gdzie nie ma alternatyw, gdzie nikt nie będzie chciał jeździć. Jednym ze skutków dotychczasowej, antyludzkiej, liberalnej polityki jest katastrofa demograficzna w Polsce i zapaści mniejszych ośrodków. Brak możliwości dojazdu do pracy, lekarza, czy do rodziny, dla milionów (nie tysięcy) ludzi oznaczał bezrobocie, wpędzał ich w biedę i izolację, tracili przez to zdrowie i ogólnie wiedli po prostu smutne, nędzne życie. Ale nie, ważniejsza rentowność, pieniążki, wskaźniki ekonomiczne, racjonalna polityka. Niestety, owocem takiego myślenia także w innych dziedzinach jest g*wniany kraj, w którym żyjemy od wielu, wielu lat, a nie od 2015."
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf