Komunikat przewoźnika:
FlixTrain fährt wieder zwischen Berlin und Köln! | |
|
|
|
| Ab 23. Juli sind wir endlich zurück auf den Schienen! Zum Start haben wir nicht nur ein umfangreiches Hygienekonzept erarbeitet, sondern uns auch für Euch schick gemacht: FlixTrain zeigt sich mit neuen Wagen. Hol Dir jetzt Tickets mit garantiertem Sitzplatz! | |
|
|
|
|
| Aktuelle FlixTrain Verbindungen für Dich: | |
|
|
🚂 Köln → Berlin | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Berlin → Düsseldorf | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Dortmund → Köln | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Hannover → Berlin | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Köln → Hannover | Buche jetzt! |
|
|
|
🚂 Berlin → Essen | Buche jetzt! |
|
|
|
|
|
|
| na podstawie newslettera Flixtrain opr. A. Fularz
|
|
|
Szanowni Państwo, 6 lipca rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii nr 7 Warszawa – Dęblin. W załączniku przesyłam informacje dotyczące organizacji ruchu w czasie prac na torach.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
List otwarty w sprawie PKS w Zielonej Górze
do Pan Krzysztof Kaliszuk
Zarząd miasta Zielona Góra
Szanowny Panie Krzysztofie,
O ile Pana obserwuję, nie porusza się Pan autobusami PKS, mimo że- jak mniemam z pism procesowych i decyzji UOKiK- do Pana zadań należy nadzór właścicielski nad PKS w Zielonej Górze, którego UM jest współwłaścicielem.
Opiszę sytuację z wczoraj. Organizujemy treningi poza terenem gminy miasta Zielona Góra, i potrzebowałem się tam dostać. Nie były oferowane po godz. 16-tej żadne kursy autobusowe, poza trzema wymienionymi na stronie PKS Zielona Góra:
PŁOTY LUBUSKA za torami
17:2030 czerwca
17:3830 czerwca
18min
ZIELONA GÓRA D.A.PŁOTY LUBUSKA za torami
20:1030 czerwca
20:2830 czerwca
18min
ZIELONA GÓRA D.A.PŁOTY LUBUSKA za torami
22:3030 czerwca
22:4830 czerwca
18min
Gdy idąc pieszo z dworca PKP dochodziłem do miejscowości Płoty, o godzinie 18:53 minął mnie ... autobus PKS jadący od strony Zielonej Góry, którego nie było w rozkładzie w sieci Internet.
Czy w ogóle wie Pan o tym? Czy wie Pan w jaki sposób PKS Zielona Góra umieszcza informacje o rozkładzie na przystankach? Autobus w kierunki Zielonej Góry jest opisany na tabliczce rozkładowej jako "kierunek Laski", mimo że z opisu trasy (małymi literkami, niewidocznej) wynika że jedzie w kierunku Zielonej Góry.
Niektóre kursy są pozamazywane na czarno na tabliczkach rozkładowych, mimo że je wznowiono, a do tego rozkładu jazdy tej akurat linii w sieci Internet się nie uświadczy, poza błędną informacją na stronach oferujących informację o rozkładach jazdy autobusów.
Mój kolega dojeżdża czasem z głębi kraju do Gubina, i od dłuższego czasu klnie, bo na przesiadkę na pociąg do Zielonej Góry musi dojeżdżać samochodem, choć do niedawna było to możliwe autobusem. Możliwe że te autobusy nadal kursują, wznowiono je, ale nie zamieszczono informacji o ich kursach w internetowych wyszukiwarkach.
Mam wrażenie że nie jest Pan w stanie sprawować nadzoru właścicielskiego. Sugeruję aby zrezygnował Pan z tego zadania całkowicie.
Nie mogłem też znaleźć informacji o kursach konkurencji w rodzaju ZKP- w sieci Internet. Ceny biletów w podróżach miejskich są z sufitu- podróż z centrum miasta- przystanek MZK "Elżbietanki" do ulicy Łużyckiej- w zeszły czwartek kosztował mnie 7 złotych, bo jechałem z przesiadką. Zapłaciłem za bilet MZK a na ulicy Dąbrówki przesiadłem się na autobus ZKP, za który - za jeden przystanek do ul. Łużyckiej na wysokości ul. II Armii, gdzie trenuję- zapłaciłem 4 złote, razem 7 złotych za podróż 2 przystanków w mieście Zielona Góra. Gdy mieszkałem w Wielkiej Brytanii, za podobny dystans płaciłem 50 pensów.
Kończę czasem treningi w Przylepie o godzinie 23-ciej, a skasowano już kurs powrotny o 23.10 do zajezdni MZK, gdzie można było się teoretycznie przesiąść na autobus nocny. Między 10 w nocy a 1 w nocy podróżuje się po mieście Zielona Góra bardzo trudno, kursy nocne są sporadyczne, przez co pokazują Państwo młodym ludziom, że nie mają czego szukać w tym mieście. Moi koledzy i znajomi poprzeprowadzali się. Nawet nastolatki ze skateparku chyba na wakacje przeprowadziły się do Nowej Soli, bo ich tam ciągle widzę na skateplaza, pełnym dużo bardziej ambitnych ramp, bowli i flyboxów niż te miniskateparki w Zielonej Górze.
W Zielonej Górze nawet Państwa nie stać na skateplaza, komunikacja zbiorowa ma udział możliwe że nawet mniejszy niż w najbardziej prosamochodowych miastach USA. W rozmowie ze mną przed laty twierdził Pan że jest konserwatystą, ale chyba się Pan pomylił, tego typu polityka transportowa jest typowa dla dużo bardziej radykalnych ultrapoglądów.
Pozdrawiam, z szacunkiem,
Adam Fularz
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo,
W Europie wiele innych osób bardzo się boi kierowców z Polski. Oto jedna z opinii internautów: " Mieszkałem 2 i pół roku w Irlandii, gdzie infrastruktura, delikatnie mówiąc, jest sporo słabsza niż w Polsce. Ale kultura jazdy absolutnie nieporównywalna. Nie widziałem tam wyprzedzania na trzeciego, spychania na pobocze czy notorycznego lekceważenia ograniczeń prędkości. To się przekłada na to, co widać na wykresie poniżej. Argumentu starych samochodów nie kupuję, bo one same się nie prowadzą. No i od czegoś są chyba te przeglądy.
Polacy jeżdżą jak małpy, a kary są żadne i zaklinanie rzeczywistości infrastrukturą tego nie zmieni." (Za
wykop.pl)
Czy KPRM przewiduje jakieś zmiany w przepisach o ruchu drogowym i w wysokości mandatów karnych? Sam znam osobę która zabiła już chyba dwie inne osoby na pasach. Nikt jej nawet nie odebrał prawa jazdy- dlaczego?
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
"Prawidłowo jadąca rowerzystka została czołowo potrącona przez kierowcę wyprzedzającego "na trzeciego", na podwójnej ciągłej, na wzniesieniu. 43-latka, amatorsko uprawiająca triathlon, z podejrzeniem poważnego urazu głowy została zabrana helikopterem do szpitala."
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list z linii lotniczych LOT:
From:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Date: Thursday, June 25, 2020
Subject: KOLEJNE, NOWE KIERUNKI W MIĘDZYNARODOWEJ SIATCE POŁĄCZEŃ LOT-U
To: "adam.fular na
s.wieczorna.pl" <adam.fular na sm
wieczorna.pl>
| | |
Warszawa, 25 czerwca 2020 roku – Od 15 lipca siatka połączeń międzynarodowych PLL LOT zyska kolejne kierunki. Pasażerowie będą mogli skorzystać między innymi z kolejnych rejsów do Niemiec, Francji, Hiszpanii, Danii, Szwajcarii, Chorwacji, Słowenii, Estonii i na Łotwę. W planach przewoźnika jest także uruchomienie regularnych połączeń do Wielkiej Brytanii. Dzięki temu, siatka połączeń wznowionych przez LOT do końca sierpnia, może objąć prawie siedemdziesiąt kierunków.
Dopiero ogłoszona została oferta wakacyjnych podróży LOT-u #LOTnaWakacje, a przewoźnik już planuje wznowienie rejsów na kolejnych kierunkach rozwijając siatkę połączeń europejskich. Dotychczasowy rozkład 20 międzynarodowych kierunków, uzupełniony zostanie 15 nowymi. Od 15 lipca pasażerowie będą mogli skorzystać z następujących lotów:
- siedem razy w tygodniu do Monachium, Stuttgartu, Frankfurtu, Hamburga, Paryża, Kopenhagi, Mediolanu, Zurich i Genewy; - od czterech do siedmiu rejsów dostępne będzie na kierunkach: Zagrzeb i Ljubljana; - pięć razy w tygodniu pasażerowie polecą do Madrytu; - cztery razy w tygodniu dostępne będą połączenia do Rygi i Tallinna.
Wszystkie nowe rejsy realizowane będą z Lotniska Chopina w Warszawie.
Rozkład pasażerskich rejsów LOT-u dostępnych od 15 lipca zostanie poszerzony także o regularne loty na trasie Warszawa-Katowice, zaplanowane 13 razy w tygodniu. Na trasach z Warszawy do Wiednia, Brukseli, Amsterdamu, Berlina, Dusseldorfu, Oslo, Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, Sofii, Wilna oraz z Budapesztu do Warny i Dubrownika LOT zwiększy częstotliwość rejsów.
– Trzy miesiące zawieszenia połączeń lotniczych było ogromnym wyzwaniem dla wszystkich przewoźników. Odmrożenie lotów pasażerskich to szansa na powrót do normalności, czyli stopniowe przywracanie rejsów na zawieszonych kierunkach i zaoferowanie pasażerom możliwości realizowania wyjazdowych planów. Intensywnie pracujemy nad wznawianiem kolejnych połączeń, obserwując jednocześnie bieżącą sytuację epidemiczną i dostosowując do niej procedury bezpieczeństwa obowiązujące na pokładach naszych samolotów. Jeśli uda się zrealizować wszystkie nasze plany, to nasza siatka dostępna do końca sierpnia powinna obejmować prawie 70 z 98 zaplanowanych na 2020 rok kierunków – powiedział Rafał Milczarski, Prezes Zarządu PLL LOT.
W planach rejsów LOT-u wznawianych w lipcu i sierpniu znajdują się także kolejne połączenia, w tym między innymi długo wyczekiwane loty do Wielkiej Brytanii. W zależności od aktualnych regulacji w Polsce oraz decyzji administracyjnych krajów docelowych, siatka LOT-u może zostać rozszerzona o następujące kierunki: - Kijów – pięć do siedmiu razy w tygodniu od 1 lipca; - Nursułtan – raz w tygodniu od 15 lipca; - Istambuł – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Londyn – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Kiszyniów – trzy razy w tygodniu od 15 lipca; - Belgrad – cztery do siedmiu razy w tygodniu od 15 lipca; - Mińsk – cztery razy w tygodniu od 15 lipca; - Lwów – siedem razy w tygodniu od 15 lipca; - Odessa – siedem razy w tygodniu od 15 lipca;
– Piętnaście europejskich kierunków to połączenia, które jeszcze w lipcu mogą pojawić się w naszej siatce połączeń, zaś kolejne dziewięć jest na razie w fazie planowania. Uruchomienie regularnych rejsów pasażerskich na tych trasach uzależnione jest od bieżących regulacji administracyjnych zarówno po stronie polskiej, jak i w krajach docelowych. Obecnie na przykład Wielka Brytania nakłada na podróżnych obowiązkową kwarantannę. Liczymy na pozytywną zmianę tych regulacji, co umożliwi wprowadzenie naszych planów w życie i przekazanie kolejnych optymistycznych informacji naszym pasażerom – mówi Prezes Rafał Milczarski. | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Unsubscribe
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wniosek do Radnych Województwa Lubuskiego
Wnoszę do Radnych Województwa Lubuskiego o doprowadzenie do powołania zespołu d/.s połączenia kolejowego z Gorzowa na lotnisko Babimost, wzorem sąsiedniego województwa. Torowisko z kierunku Gorzowa do części wschodniej lotniska już istnieje, należy je odkrzaczyć i wynająć tymczasowo.
Kilkanaście sztuk podkładów nadaje się do wymiany, koszty szacuję na kilka do kilkunastu tys. PLN. Proponuję by raz dziennie pociąg w relacji Gorzów- Zielona Góra zajeżdżał na bocznicę w kierunku lotniska, skąd wytyczonoby ścieżkę 2000 metrów przez las do terminalu portu przy ulicy Szkolnej w Nowym Kramsku. Byłaby to tymczasowa kolej na lotnisko. Bocznica jest obecnie w rękach prywatnych.
Dzienny koszt połączenia kolei na lotnisko to tylko kilkadziesiąt złotych (koszt pociągokilometra razy długość bocznicy ze stacji w Babimoście do końca bocznicy). Przypomnę że torowisko obok jest remontowane, więc na podstawie istniejących przepisów prawa można pozyskać staroużyteczne podkłady bezpłatnie w myśl nowouchwalonego prawa. Brakuje tez kilkunastu śrub i innych elementów torowiska w kierunku lotniska.
Adam Fularz
ekonomista transportu
Poznań: Powstał zespół ds. połączenia kolejowego na lotnisko
| Justyna Urbaniak ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gazeta Wyborcza ⚫ 29.11.2016
Wojewoda wielkopolski powołał zespół, który ma się zająć inwestycjami kolejowymi w regionie. Wśród pomysłów takich jak budowa trzeciego toru kolejowego na Jeżycach z przystankiem na wysokości ul. Kościelnej, rozważana będzie też budowa linii kolejowej na lotnisko, prowadzącej dalej do Tarnowa Podgórnego.
Zespół powołany przez Zbigniewa Hoffmanna ma wypracować nowe rozwiązania dla poznańskiego dworca, który obecnie nie spełnia swojej podstawowej funkcji – a więc nie służy należycie podróżnym. Dlatego w planach jest zagospodarowanie starego dworca. Wstępny projekt dla tej inwestycji został już przygotowany, jednak nie zgadzają się z nim władze województwa. Zgodnie z koncepcją stary dworzec miałby bowiem służyć obsłudze pasażerskiej tylko w niewielkim procencie. Hoffmann podkreśla, że taki scenariusz jest niedopuszczalny, bo dworzec nie może być dodatkiem do obiektów komercyjnych.
Jaki pomysł na stary dworzec?
Zespół powołany przez wojewodę, składający się z parlamentarzystów, architektów, inżynierów, naukowców, ekspertów a także miejskich społeczników i radnych ma wypracować dla starego dworca nowe rozwiązania. Wśród podejmowanych kwestii pojawią się m.in. te dotyczące wydłużenia istniejącego przejścia podziemnego na stronę wschodnią wraz z budową perony, między peronem 3 a galerią handlową, oraz wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4 do 6.
Zespół zajmie się również pomysłem budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschó – Poznań Główny, oraz między Poznaniem Głównym a posterunkiem ruchu Poznań-Jeżyce z przystankiem kolejowym na wysokości ul. Kościelnej. Jedną z ciekawszych kwestii podejmowanych przez ekspertów będzie też koncepcja budowy połączenia kolejowego na lotnisko Ławica. Tory miałyby zostać pociągnięte aż do Tarnowa Podgórnego.
Na lotnisko pociągiem po 2025 roku
Projekt połączenia kolejowego na lotnisko Poznań-Ławica uwzględniono też w koncepcji kolei metropolitarnej, zamówionej przez urzędników a sporządzonej przez firmę WYG Consulting z Warszawy. Jej autorzy wyliczyli, że po 2025 roku Poznań powinien zbudować połączenie kolejowe na lotnisko a trasa powinna biec przez Jeżyce, Wolę, bocznicę do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych i wzdłuż ul. Bukowskiej pod terminal.
Koszty oszacowano wówczas na około 55 mln zł. Pociągi miałyby jeździć co 30 minut i zatrzymywać się na stacjach: Poznań Jeżyce, Poznań Niestachowska i Poznań Dąbrowskiego. Dzięki pociągnięciu trasy do Tarnowa Podgórnego miasto miałoby zyskać dodatkową podmiejską trasę do ważnej gminy.
Prognozy pokazują, że z połączenia w 2040 roku mogłoby korzystać nawet 1 mln pasażerów rocznie.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List redakcji do:
Urząd Gminy Milejów
21-020 Milejów
Partyzancka 13a
Szanowni Państwo,
Poszerzam informację dotyczącą rozpatrzenia wniosku o
odbudowę linii kolei pasażerskiej z Lublina do Milejowa i uwzględnienie
jej w strategii rozwoju Gminy Milejów. Obecnie trwa nabór do programu Kolej Plus.
Proponuję aby gmina porozumiała się z miastem Łęczna, i razem z tym miastem złożyła wniosek do PKP PLK o odbudowę linii na odcinku do Milejowa (z perspektywą dobudowy odcinka do miasta Łęczna w drugiej fazie projektu). W obecnej pierwszej fazie którą złożonoby do PKP PLK na obecnie trwający, już ogłoszony nabór wniosków do rządowego programu Kolej Plus, złożonoby tylko wniosek o sfinansowanie podkładów i szyn na odcinku do Milejów - Osada. Jest to niewielka kwota i sądze że wniosek taki miałby szansę.
Pozdrawiam,
Adam Fularz