Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
From:
FlixBus <update na serw. email.flixbus.com>Date: Wed, Jul 15, 2020 at 1:50 PM
Subject: Nowość w siatce FlixBusa
| FlixBus w krajach bałtyckich | | | | Kraje bałtyckie dołączają do zielonej siatki FlixBusa! 💚 | | | | | | | Stało się! Od jutra możesz zwiedzać z FlixBusem Litwę, Łotwę i Estonię. Zarezerwuj swój bilet już teraz i odkrywaj uroki krajów bałtyckich razem z nami! 🚌 | | | | | | Warszawa – Tallinn | Zarezerwuj teraz | | | | Warszawa – Ryga | Zarezerwuj teraz | | | | Warszawa – Wilno | Zarezerwuj teraz | | | | Białystok – Kowno | Zarezerwuj teraz | | | | Wilno – Berlin | Zarezerwuj teraz | | | | Poznań – Wilno | Zarezerwuj teraz | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Szanowni Państwo,
dziś po raz pierwszy trasę między Sochaczewem a Józefowem obsługują nowe pojazdy FLIRT. Na początku tego tygodnia odebrano kolejne pięcioczłonowe ezt produkcji Stadlera. W parku taborowym Kolei Mazowieckich jest obecnie osiem nowych pojazdów FLIRT. Pierwszym obsługiwanym dziś przez FLIRT pociągiem był pociąg nr 91442 relacji Sochaczew (godz. 6.06)– Warszawa Centralna (godz. 7.01).
W załączniku przesyłam do wykorzystania zdjęcia z przejazdu poc. nr 93440 relacji Warszawa Wschodnia – Sochaczew, obsługiwanego przez nowy FLIRT, w tym także ekipę obsługującą pojazd.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do UG w Zaborze
Szanowni Państwo,
Do UMWL złożyłem skargę na fatalną liczbę połączeń zbiorkomu, na co UMWL odpisał mi że powinienem skorzystać z wyszukiwarki tych połączeń. Podaje ona wyniki identyczne jak te jakie usłyszałem na skateparku (jakaś osoba nie mogła dojechać na skatepark, bo utknęła w Zaborze i nie było możliwości dojazdu do ZG). Od 12.50 do 1`7.40 nie oferowano żadnego połączenia, sądzę że jest to standard usług publicznych poniżej poziomu krajów Afryki Płn.
Przypominam że przewoźnik Zielonog. Komunikacja Powiatowa swojego rozkładu do Zaboru jakiś czas temu nawet nie wywiesił na przystanku przy placu Kolejarza w Zielonej Górze.
Oto dane z wyszukiwarki połączęń:
ZABÓR ul. LIPOWAZIELONA GÓRA D.A.
12:50
15 lipca
13:23
15 lipca
czas podróży
33min
8,50zł
Kup Bilet
ZABÓR ul. LIPOWAZIELONA GÓRA D.A.
17:40
15 lipca
18:10
15 lipca
czas podróży
30min
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
ALLRAIL <inf na serw.
allrail.eu>
Data: wtorek, 14 lipca 2020
Temat: PRESS RELEASE: ALLRAIL launches updated website (
allrail.eu) with a new visual identity & claim
Do: ALLRAIL <info na s.
allrail.eu>
Good afternoon,
ALLRAIL is the association of independent passenger rail operators & ticket vendors in Europe.
More competition in passenger rail puts the passengers first. It has led to modal shift to rail - more people taking the train - meeting the objectives of the EU Green Deal. Therefore, with the new graphic and website, we also have a new claim:
"The Future of Passenger Rail".
Please see our latest press release attached to this email:
"ALLRAIL launches updated website with a new visual identity & claim".
Thank you and kind regards,
Nick Brooks
Secretary General
ALLRAIL asbl
(..)
www.allrail.eu · @ALLRAIL_EU
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do Prezesa KPRM
Połączenia pasażerskie do/z Kłobucka zawieszono w 2012 r. Po zakończeniu modernizacji, czyli w 2023 r. pociągi będą mogły tam wrócić, ale nie będą się mogły zatrzymać, bo zakres realizowanej przez rząd modernizacji - uwzględniającej tylko potrzeby ruchu towarowego - obejmuje rozbiórkę peronów na stacji Kłobuck.
Z jakiego powodu rząd celowo rozbiera perony pasażerskie w większych miastach? W Pajęcznie perony na stacji - jedynej w tym mieście- Biała Pajęczańska- już rozebrano.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Czasopismo ZBS informuje:
"Europosłowie Sojuszu Lewicy Demokratycznej Bogusław Liberadzki i Marek Balt zaapelowali do rządu, by w wakacyjne weekendy otworzyć bramki na autostradach i zrezygnować z pobierania opłat. Postulat ten nie spotkał się z entuzjazmem koalicjantów z Partii Razem, którzy opowiadają się za wspieraniem transportu publicznego. Otwieranie bramek na autostradzie A1 między Toruniem a Trójmiastem było stosowane w wakacyjne weekendy za rządów Platformy Obywatelskiej. Ten upominek dla kierowców wiązał się z koniecznością wypłaty prywatnemu koncesjonariuszowi autostrady rekompensaty za utracone wpływy. W 2015 r. przeznaczono na ten cel 50 mln zł. Kwota ta stanowi równowartość kosztów budowy obwodnicy małego miasta lub rewitalizacji linii kolejowej. "
w serwisie Twitter na profilu tego czasopisma krytykowano akcję organizacji "Lewica":
"Taki "upominek" na kilka weekendów oznacza, że z budżetu państwa trzeba wypłacić prywatnym koncesjonariuszom autostrad kilkadziesiąt milionów złotych rekompensaty. To równowartość kosztów budowy obwodnicy małego miasta lub rewitalizacji linii kolejowej. #NieMaDarmowychAutostrad"
Opis akcji organizacji "Lewica"
@__Lewica w serwisie Twitter
· 5 lip
"Eurodeputowani prof. @BLiberadzki i @PoselBalt zwrócili się̨ do premiera @MorawieckiM z apelem o otwarcie bramek autostradowych i wstrzymanie pobierania opłat w wakacyjne weekendy. "
Szanowni Państwo,
dziś startuje kampania przewoźników kolejowych skupionych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych „Czekamy na Was”. W załączniku przesyłam informację prasową na temat akcji.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu publikuje otrzymaną informację z zapowiedzią nowego numeru ZBS:
---------- Forwarded message ---------
From:
Z BIEGIEM SZYN <z.biegiem.szyn na serw. interia.pl>Date: Fri, Jul 10, 2020 at 7:24 PM
Subject: Walcem po torach. Drogie oszczędności. Nowy numer "Z Biegiem Szyn"
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs108.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
WALCEM PO TORACH
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówi o odbudowie kolei, a podlegająca mu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wytyczając nowe drogi, przerywa nieczynne linie kolejowe, na zawsze grzebiąc ich szanse na powrót do życia. Wszystko odbywa się za zgodą Grupy PKP.
NIE PRZEWIDUJE SIĘ
Licząca 23 tys. mieszkańców Ostrów Mazowiecka to największe w województwie mazowieckim miasto powiatowe, do którego nie da się dojechać pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzają się do remontu biegnącej przez Ostrów Mazowiecką linii Ostrołęka – Małkinia, po której kursują tylko pociągi towarowe. Czy planowane prace umożliwią reaktywację ruchu pasażerskiego?
MAGISTRALA BEZ TOWARÓW
Centralna Magistrala Kolejowa ma zostać zamknięta dla pociągów towarowych. Według PKP PLK, składy towarowe jeżdżące z prędkością 100-120 km/h będą utrudniać kursowanie szybkich pociągów pasażerskich.
Pełne szuflady w PKP PLK?
PEŁNE SZUFLADY W PKP PLK?
Czy spółce PKP Polskie Linie Kolejowe uda się uniknąć luki inwestycyjnej w okresie przejściowym między perspektywami finansowymi Unii Europejskiej na lata 2014-2020 oraz 2021-2027? "Szuflady z projektami na kolejne lata mamy pełne" - zapewnił członek zarządu spółki Arnold Bresch.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
do Sz. Pan
Jakub Kapturzak
Zastępca Dyrektora
MI
Szanowny Panie,
Przypomnę że budowa i utrzymanie nieukończonego lotniska we wsi Nowe Kramsko trwa od lat 60-tych, pochłonęła do tej pory ponad miliard PLN. Otwarto go 10.10.1957 po trzech latach budowy. Po 63 latach budowy, lotnisko ma pierwszy miliard dopłat za sobą. Plany są ambitne- ma powstać trzeci terminal pasażerski, powierzchnia płyt postojowych ma pozwolić na zaparkowanie jednocześnie w sumie około 15 boeingów czy airbusów (obecnie port mieści jednocześnie jakieś 12-13 samolotów typu boeing czy airbus). Nieopodal jest aglomeracja Berlina która sama jedna obsługuje więcej pax i cargo niż cała Polska - wszystkie lotniska razem wzięte.
Budowa lotniska- giganta z dwoma płytami postojowymi- w tym jedną aż na 10 (!) boeingów, w sumie mieszczącego ok. 12-13 miejsc postojowych dla samolotów kodu C, wg dzisiejszych cen kosztowałaby co najmniej 400 milionów PLN. Utrzymanie portu pochłania jakieś 5 mln rocznie, co przez 60 lat daje kwotę 300 mln. Od równo 40 lat (z niewielkimi przerwami) dotowane są połączenia pasażerskie do tego portu lotniczego, co pochłonęło ok. 276 mln PLN wg cen z 2017 roku. Dodatkowo w doposażenie portu lotniczego zainwestowano ostatnio 60 mln PLN- zbudowano na przykład drugi terminal pasażerski. Z moich szacunków skali dopłat wychodzi kwota 1,037 miliarda PLN.
Samorząd lokalny - sejmik WL- podjął stosowną uchwałę o kolei na lotnisko, którą to uchwałę rozesłano mediom.
W owej uchwale sejmiku poświęcono wiele atramentu na wyliczenie zalet połączenia na lotnisko. Nic ten papier jednak nie dał, w moim odczuciu potrzebna jest akcja osób które bezpośrednio oczyszczą torowisko z krzaków i uzupełnią brakujące śruby etc. Nie jest to wielki zakres prac. Jako media szanuję mój czas i dziwi mnie że dla tak niewielkiej czynności wylano tyle atramentu. Gdyby ci autorzy tekstów, zamiast pisać, zebrali swoje siły, to w tym samym czasie co powstawały owe teksty i uchwały, naprawiliby sami uszkodzone torowisko.
Pozdrawiam,
Adam Fularz, wydawca
Szanowny Panie,
W załączeniu przesyłamy Panu odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury na mail z dnia 25 czerwca 2020 r. w połączeń kolejowych z Gorzowa do portu lotniczego w Babimost.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. (22) 630 13 00(...)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, June 25, 2020 10:03 AM
To: Centrum Informacyjne Rządu
Subject: Skarga redakcji do KPRM: kolej z Gorzowa do portu lotniczego i wsi Nowe Kramsko
Wnoszę do prezesa Rady Ministrów o przebicie balonu nieudolności. Mam już tego dość- na lotnisko prowadzi już kolej, ale - gdy zacząłem przekonywać lokalnych polityków by naprawili już obecnie istniejącą bocznicę, usłyszałem:
- że obecnie istniejącego torowiska nie ma w planach
- politycy wpisali w plany i strategie jakieś inne torowisko o przebiegu ledwie nieco innym, zamiast tymczasowo i byle jak- naprawić obenie istniejące torowisko które zarosło.
- proszę KPRM o doprowadzenie do powołania przez wojewodę zespołu d/.s połączenia kolejowego z Gorzowa na lotnisko Babimost, wzorem sąsiedniego województwa. Torowisko z kierunku Gorzowa do części wschodniej lotniska już istnieje, należy je odkrzaczyć i wynająć tymczasowo.
Kilkanaście sztuk podkładów nadaje się do wymiany, koszty szacuję na kilka do kilkunastu tys. PLN. Proponuję by raz dziennie pociąg w relacji Gorzów- Zielona Góra zajeżdżał na bocznicę w kierunku lotniska, skąd wytyczonoby ścieżkę 2000 metrów przez las do terminalu portu przy ulicy Szkolnej w Nowym Kramsku. Byłaby to tymczasowa kolej na lotnisko. Bocznica jest obecnie w rękach prywatnych. Z lotniska w Nowym Kramsku obecnie dwa razy dziennie odlatuje samolot do Warszawy.
Dzienny koszt połączenia kolei na lotnisko to tylko kilkadziesiąt złotych (koszt pociągokilometra razy długość bocznicy ze stacji w Babimoście do końca bocznicy). Przypomnę że torowisko obok (linia Czerwieńsk- Zbąszynek) jest w tej chwili nieczynne i remontowane, więc na podstawie istniejących przepisów prawa można pozyskać staroużyteczne podkłady bezpłatnie w myśl nowouchwalonego prawa. Brakuje tez kilkunastu śrub i innych elementów torowiska w kierunku lotniska.
Tematu mam już tak mocno dość, że niedługo skrzyknę znajomych, poproszę o pomoc lokalnych biznesmenów i sami będziemy wymieniać śruby i podkłady oraz wycinać drzewa, bo jest tego niewiele pracy, a dużo papierologii. Lokalne władze mnożą przeszkody podczas gdy jest to rzecz nieskomplikowana.
Poznań: Powstał zespół ds. połączenia kolejowego na lotnisko
| Justyna Urbaniak ⚫ źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Gazeta Wyborcza ⚫ 29.11.2016
Wojewoda wielkopolski powołał zespół, który ma się zająć inwestycjami kolejowymi w regionie. Wśród pomysłów takich jak budowa trzeciego toru kolejowego na Jeżycach z przystankiem na wysokości ul. Kościelnej, rozważana będzie też budowa linii kolejowej na lotnisko, prowadzącej dalej do Tarnowa Podgórnego.
Zespół powołany przez Zbigniewa Hoffmanna ma wypracować nowe rozwiązania dla poznańskiego dworca, który obecnie nie spełnia swojej podstawowej funkcji – a więc nie służy należycie podróżnym. Dlatego w planach jest zagospodarowanie starego dworca. Wstępny projekt dla tej inwestycji został już przygotowany, jednak nie zgadzają się z nim władze województwa. Zgodnie z koncepcją stary dworzec miałby bowiem służyć obsłudze pasażerskiej tylko w niewielkim procencie. Hoffmann podkreśla, że taki scenariusz jest niedopuszczalny, bo dworzec nie może być dodatkiem do obiektów komercyjnych.
Jaki pomysł na stary dworzec?
Zespół powołany przez wojewodę, składający się z parlamentarzystów, architektów, inżynierów, naukowców, ekspertów a także miejskich społeczników i radnych ma wypracować dla starego dworca nowe rozwiązania. Wśród podejmowanych kwestii pojawią się m.in. te dotyczące wydłużenia istniejącego przejścia podziemnego na stronę wschodnią wraz z budową perony, między peronem 3 a galerią handlową, oraz wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4 do 6.
Zespół zajmie się również pomysłem budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschó – Poznań Główny, oraz między Poznaniem Głównym a posterunkiem ruchu Poznań-Jeżyce z przystankiem kolejowym na wysokości ul. Kościelnej. Jedną z ciekawszych kwestii podejmowanych przez ekspertów będzie też koncepcja budowy połączenia kolejowego na lotnisko Ławica. Tory miałyby zostać pociągnięte aż do Tarnowa Podgórnego.
Na lotnisko pociągiem po 2025 roku
Projekt połączenia kolejowego na lotnisko Poznań-Ławica uwzględniono też w koncepcji kolei metropolitarnej, zamówionej przez urzędników a sporządzonej przez firmę WYG Consulting z Warszawy. Jej autorzy wyliczyli, że po 2025 roku Poznań powinien zbudować połączenie kolejowe na lotnisko a trasa powinna biec przez Jeżyce, Wolę, bocznicę do Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych i wzdłuż ul. Bukowskiej pod terminal.
Koszty oszacowano wówczas na około 55 mln zł. Pociągi miałyby jeździć co 30 minut i zatrzymywać się na stacjach: Poznań Jeżyce, Poznań Niestachowska i Poznań Dąbrowskiego. Dzięki pociągnięciu trasy do Tarnowa Podgórnego miasto miałoby zyskać dodatkową podmiejską trasę do ważnej gminy.
Prognozy pokazują, że z połączenia w 2040 roku mogłoby korzystać nawet 1 mln pasażerów rocznie.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
13 czerwca 2020
Marszałek Jarosław Stawiarski podpisał dzisiaj porozumienie z Ireneuszem Merchelem, prezesem PKP Polskie Linie Kolejowe SA, na powstanie Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej (LKA). Na spotkaniu obecny był również Minister Infrastruktury, Andrzej Adamczyk.
W idei porozumienia jest rozwój transportu kolejowego na terenie Lubelszczyzny, co może przyczynić się do znacznego ograniczenia ruchu drogowego w centrum Lublina.
– Województwo lubelskie dysponuje jedną z najrzadszych sieci kolejowych w kraju. Dlatego wierzę, że Lubelska Kolej Aglomeracyjna poprawi dostępność transportową, tak aby mieszkańcy mogli szybko i swobodnie przemieszczać się, korzystając ze zmodernizowanych linii kolejowych. – wyjaśniał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
LKA ma umożliwiać szybki i sprawny dojazd do stolicy województwa m.in. z Puław, Parczewa, Chełma i Kraśnika. Przeanalizowana zostanie możliwość budowy nowych linii kolejowych z Szastarki przez Janów Lubelski do Biłgoraja oraz z Lublina do Łęcznej. Rozważona zostanie też elektryfikacja odcinka Lublin–Łuków, a także budowa nowej łącznicy do Lotniska Lublin od Chełma. Perony mają zostać przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Opracowanie koncepcji planowane jest w latach 2020-2021. Jej koszt szacowany jest na ok. 400 tys. zł. Województwo lubelskie zobowiązało się pokryć połowę kosztów, pozostałą część sfinansują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Szanowni Państwo,
na początku lipca pan Karol Pakuła pobił rekord kilometrów przejechanych z Biletem dobowym Kolei Mazowieckich. W załączniku przesyłam informację prasową na ten temat. Zapraszam także do odwiedzenia profilu pana Karola Pakuły na Facebooku: W 10 dni dookoła Polski pociągami osobowymi, gdzie znajduje się szersza relacja z tego wydarzenia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja publikuje fragment odpowiedzi:
Zielona Góra, 02 lipca 2020 r.
Szanowny Panie,
Odpowiadając na wniosek z dnia 01.07.2020 r. w sprawie odbudowy linii kolejowej
nr 384 Sulechów – Świebodzin niniejszym informuję, że w projekcie Strategii Rozwoju
Województwa Lubuskiego 2030 wprowadzony został zapis uwzględniający potrzebę stworzenia
nowej osi komunikacyjnej Żagań/Żary – Zielona Góra – Sulechów – Świebodzin –
Międzyrzecz – Gorzów Wlkp. na bazie istniejących, nowych i zlikwidowanych linii
kolejowych.
Informuję ponadto, że aktualnie trwają analizy w zakresie projektów, które mogłyby
zostać zgłoszone do Programu Kolej +. Nie wykluczamy uwzględnienia w tym programie
odbudowy linii nr 384.
Z poważaniem
z up. Marszałka Województwa
Sławomir Kotylak
Dyrektor Departamentu
Departament Infrastruktury i Komunikacji