Redakcja serwisu publikuje propozycje internautów dot. Kolei Miejskiej w Krakowie
"W wariancie długofalowym apelujemy o poważne zaangażowanie się finansowe miasta w następujące rozwiązania:
wykup terenów niezbędnych do przygotowania i budowy przyszłej trasy SKA Kraków Olsza – Kraków Łęg – Plac Centralny,
budowa nowych przystanków kolejowych, m.in. nowy peron w Łobzowie, Żabiniec, Pilotów, Mogilska, Al. Pokoju, Klimeckiego, Dąbie Plaza, Elektrociepłownia, Łęg Sołtysowska (przy Archiwum), Prądnik Czerwony, Os. Piastów, Zesławice, Kocmyrzowska, Kościelniki, Wyciąże, Przylasek Rusiecki, Górka Narodowa, Witkowice, Azory.
Oczywiście nie wszystkie od razu – ten proces musi być rozłożony na dziesięć – kilkanaście lat,integrację kolei miejskiej z systemem transportu autobusowego, tramwajowego, rowerowego, nowymi zdobywającymi popularność środkami lokomocji (rolki, deskorolka do jazdy miejskiej, hulajnoga klasyczna, hulajnoga elektryczna), komunikacją samochodową – parkingi przy stacjach i przystankach, car sharing, z wykorzystaniem wspólnych rozwiązań taryfowych i nowoczesnych rozwiązań informatycznych."
Wg listu K. Longinow wybrał AF
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
do UM Gliwice uchodzą za najbardziej prosamochodowe miasto w Polsce, tot tutaj zlikwidowano sieć tramwajową czy przecięto centrum miasta drogą dla samochodów. Czy UM w ogóle obchodzi i organizuje dzień bez samochodu? Pozdrawiam, Adam Fularz Polish News Agency
do UM
Gliwice uchodzą za najbardziej prosamochodowe miasto w Polsce, tot tutaj zlikwidowano sieć tramwajową czy przecięto centrum miasta drogą dla samochodów. Czy UM w ogóle obchodzi i organizuje dzień bez samochodu?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana z UMG ----------
Od:
uk@um.gliwice.pl <uk na s.
um.gliwice.pl>
Data: środa, 23 września 2020
Temat: Odpowiedź na korespondencję nr UM.881462.2020<br />Pytanie dzien bez samochodu
Do: Adam na s.
wieczorna.pl Szanowny Pan
Adam Fularz,
Wydział Usług Komunalnych informuje, iż Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (ETZT) został zainaugurowany 16 września w siedzibie Zarządu Transport Metropolitalnego. Pracownicy ZTM-u przez tydzień byli obecni w kilku miastach Metropolii – w Sosnowcu, Świętochłowicach, Bytomiu, Gliwicach, Tychach, Katowicach i Knurowie. Przy specjalnych stoiskach można było zapytać o wszystko, co związane jest z komunikacją miejską organizowaną przez ZTM. W Gliwicach takie stoisko było zlokalizowane przy CH Arena w dniu19 września (sobota) od godz. 15:00 do 19:00.
Zwieńczeniem tygodnia ETZT był "Dzień bez samochodu" (22 września), w którym wszyscy kierowcy Metropolii mogli skorzystać z komunikacji bezpłatnie, za okazaniem dowodu rejestracyjnego samochodu.
Więcej na ten temat można przeczytać na stronie: https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/etzt-ztm-przygotowal-dzien-otwarty-bezplatne-przejazdy-i-oferte-dla-pracodawcow
oraz https://metropoliagzm.pl/2020/09/16/tydzien-zrownowazonego-transportu-naprawisz-rower-i-pojedziesz-bezplatnie-ztm/
Z poważaniem,
Anna Koralewicz
p.o. Zastępca Naczelnika Wydziału UK
Oryginalny temat wiadomości: Pytanie dzien bez samochodu
---------------------------------------------------------------------------
do UMGliwice uchodzą za najbardziej prosamochodowe miasto w Polsce, tot tutaj zlikwidowano sieć tramwajową czy przecięto centrum miasta drogą dla samochodów. Czy UM w ogóle obchodzi i organizuje dzień bez samochodu?Pozdrawiam,Adam FularzPolish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Jeszcze do niedzieli obowiązuje wzajemne honorowanie biletów na linii lotniskowej. W załączeniu przesyłam informację na ten temat.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
Z okazji Dnia bez Samochodu redakcja proponuje:
- podwyżka cen parkowania do 9 PLN za godzinę
- proponowana kara za brak biletu parkingowego w wysokości 225 PLN
- proponowana likwidacja parkowania na chodnikach
Mam pytanie czy Państwo popierają pomysł wprowadzenia opłat za korzystanie z sieci dróg miasta Łodzi - myto kordonowe komgestyjne za wjazd samochodem osobowym do centrum miasta. Czy cena za wjazd rzędu 80-90 PLN wystarczy na pokrycie kosztów zajęcia powierzchni użytkowej centrum miasta przez samochody?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja publikuje otrzymany tekst:
Szanowny Panie Redaktorze,
odpowiadając na Pana pytanie w sprawie budowy linii kolejowej Lubin-Polkowice-Głogów informuję, że że Gmina Polkowice proceduje własnie podpisanie umowy w sprawie pomocy finansowej dla Województwa Dolnośląskiego na opracowanie studium wykonalności z uwarunkowaniami środowiskowymi dla zadania "Budowa linii kolejowej Lubin-Polkowice-Głogów wraz z rozbudową linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica-Lubin-Rudna Gwizdanów. Treść umowy została już zaakceptowana przez obie strony, jest podpisana przez Gminę Polkowice i przekazana do Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Informuję jednocześnie, że inwestorem i właścicielem linii kolejowej Lubin-Polkowice-Głogów będzie Województwo Dolnośląskie, stąd Gmina Polkowice nie mogła złożyć wniosku w sprawie ujęcia przedmiotowego zadania w Programie Uzupełnienia Lokalnej i regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+. Powyższa inwestycja została natomiast wpisana w lutym br. przez PKP Polskie Linie Kolejowe na listę projektów do realizacji w perspektywie 2021-2027.
Pozdrawiam,
| Roman Tomczak Rzecznik Prasowy
ul. Rynek 1 pok. 105 59-100 Polkowice |
Do Radnych Sejmiku województwa
Szanowni Państwo.
W pobliżu terminalu pasażerskiego lotniska w Bydgoszczy dochodzi linia kolejowa. Jest stale rozkręcana i rozbierana. Jest to mienie samorządu terytorialnego województwa.
Opis z korespondencji redakcji :
wojskowa bocznica kolejowa nr 505 o długości 2451m odgałęziająca się od stacji kolejowej Trzciniec została przekazana protokołem zdawczo-odbiorczym nr 1/RZI/2013 z dn.23.04.2013r przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury Bydgoszcz na rzecz Województwa Kujawsko- Pomorskiego z przeznaczeniem na utworzenie portu lotniczego.
Opr. Adam Fularz
Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Drodzy Państwo,
Chyba jest jakiś spory problem z mediami- i jest to doprawdy problemem od kilkunastu lat. Tematyka alternatywy dla samochodów osobowych- nie przebija się w Polsce. Dla przykładu- nadal rozbierane w Polsce są linie kolejowe i tramwajowe w sercach dużych miast.
Weźmy na przykład sprawę rozbiórki torów "kolejki aglomeracyjnej" czy tramwai miejskich. W Gliwicach, gdzie także zlikwidowano wewnątrzmiejskie torowiska (lokalny prezydent miał rządzić w Gliwicach 30 lat bez przerwy), sprawa ich likwidacji była przedmiotem bardzo niewielkiej debaty w lokalnych mediach.
W Zielonej Górze- o tym temacie pisało tylko lokalne wydanie mojej gazety. Dziwi mnie to- o ile np. w Gliwicach była niewielka debata, w której starli się zwolennicy rozbiórki ze zwolennikami modernizacji infrastruktury wewnątrzmiejskich torowisk, w Zielonej Górze- tylko moje wydanie lokalne coś o tej sprawie w ogóle napisało.
Lokalne redakcje nie są niestety tym tematem zainteresowane. Dziwi mnie to- jako ekonomista boleję nad tym, że nasza tutejsza aglomeracja łącząca Zieloną Górę z Nową Solą czy Sulechowem, może już nigdy nie powstać- szybki transport zbiorowy miał umożliwić jej powstanie, ale tory do centrum miasta- rozebrano w roku 2016-18.
Doprawdy, dziwi mnie, że temat największego od lat procesu likwidacji komunikacji szynowej w mieście został przez lokalne media całkowicie przemilczany.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Zielonogórska- red. naczelny
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
W Zielonej Górze nie masz alternatywy dla samochodu. Komunikacja miejska kursuje sporadycznie, połączenia są rzadkie i skąpe. Linia "8" wieczorami kursuje co 20 minut, mi zdarzało się trafić w ciągu dnia także na 20-minutowe przerwy w dojeździe z centrum w kierunku os. Łużyckiego czy Piastowskiego.
Szkoda mi zwłaszcza linii kolei prowadzącej przez centrum miasta, którą rozebrano do końca w ubiegłym roku, pod budowę Trasy Aglomeracyjnej. Wg mnie bezsensownie rozpatrywano rolę torów do centrum miasta w kontekście przewozów miejskich, a nie- podmiejskich. Teraz już nie ma szansy na powstanie aglomeracji- przesiadki na dworcu zajmują zbyt długo, ba autobusy miejskie nawet omijają ów dworzec, który ma przewozy jak w małym Żmigrodzie..
Politycy, likwidując sieć miejskich torowisk kolejowych, zlikwidowali szansę na powstanie aglomeracji. Sądzę, że oni do dziś nie rozumieją, jaki majątek zmarnowali, i ileset milionów strat spowodowali dla lokalnej gospodarki i dla samych mieszkańców.
Politycy obrani w poprzednich wyborach zlikwidowali sieć wewnątrzmiejskiej kolei, sądząc że omijające centrum torowisko s-bahnu, ocalałe, ale nieużywane od wielu lat, jest zbyteczne, nie rozumiejąc, że jednocześnie zniszczyli największą szansę tego miasta. Okazję na stworzenie aglomeracji razem z okolicznymi miastami, poprzez odtworzenie sieci kolei podmiejskich jakie działały przed II wojną światową.
Wewnątrzmiejska sieć kolei umożliwiała bezprzesiadkowe połączenia do miast wokół Zielonej Góry. Ludność nie lubi się przesiadać, a decyzja polityków o likwidacji torów do centrum miasta spowodowała, że podróżnych do kłopotliwych przesiadek po prostu zmuszono. Dworzec jest położony poza centrum miasta, wszelkie czasy podróży się znacznie wydłużą. Przesiadek będzie musiało być więcej, w efekcie aglomeracja po prostu nie wykształci się, albo- wykształci się gorzej.
Pociągi - autobusy szynowe z okolicznych miast wokół Zielonej Góry- Sulechowa, Nowej Soli, Żar, Żagania, mogłyby dojechać bez przesiadek aż do okolic ścisłego centrum, np. al. Wojska Polskiego, okolic biblioteki wojewódzkiej (nawet tam dochodziły bocznice do Polmosu) czy Focus Parku, gdyby nie decyzje lokalnych polityków- którzy zerwali torowisko, ścieżkę rowerową projektując na torach, zamiast obok torów (pas terenu był szeroki). Odbudowa tego systemu pokosztuje setki milionów złotych, a straty z tytułu niepowstania lub słabszego rozwoju aglomeracji- to mogą być miliardy złotych. Ci ludzie tego przecież nie zapłacą, choć to ich decyzje spowodowały te straty.
W Ziel. Górze i okolicach transport zbiorowy niemalże nie istnieje, poza jednym korytarzem linii autobusowych (o numerach 0/8/80). Ludność musi posiadać 2 razy więcej samochodów (w przeliczeniu na mieszkańca) niż w Berlinie, i nawet więcej niż w Warszawie, mieście nadzwyczaj prosamochodowym. W Warszawie ludność posiadała kilka lat temu około 550 samochodów na 1000 mieszkańców, w Zielonej Górze aż 590! Tymczasem na tysiąc berlińczyków przypadało niedawno 300 samochodów, w Amsterdamie - 350, w Wiedniu - 390.
Czy politycy naprawią kolej miejską w Zielonej Górze? Nie liczmy na to. Chyba trzebaby jakiejś rewolucji...
Kolej, która działa po niemieckiej czy czeskiej stronie granicy, po polskiej stronie całkowicie obumarła, co obserwuję mieszkając kilkadziesiąt metrów od torów- przy linii ongiś popularnej kolei podmiejskiej, którą dziś, coraz rzadziej i rzadziej kursują przerażająco opustoszałe pociągi. Czy jest szansa że kolej podmiejska jeszcze powróci?
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Na witrynie Skyscrapercity ukazał się fragment wypowiedzi K. Trammera dla
next.gazeta.pl "Proces wygaszania popytu rozłożony był zwykle na dwa, trzy lata i zawierał zestaw działań, powtarzanych na różnych liniach w całej Polsce. Punkt pierwszy: likwidujemy wieczorny pociąg o godz. 22, bo przecież jeździ pustawy. Niby nic, ale jeśli ktoś musi zostać w mieście dłużej, bo coś my wypadło, albo po pracy poszedł do znajomych, to nie ma jak wrócić.
Drugi element to zmiana rozkładu jazdy tak, żeby nie uwzględniał ośmiogodzinnego dnia pracy. Przyjeżdża pociąg do dużego miasta o 6.40, wiezie ludzi zaczynających pracę o 7.00, oni kończą zmianę o 15.00, a pociąg powrotny odjeżdża już o 14.40. Następny jest dopiero po 19.00. Lekcje zaczynają się o 8.00, to przyjazd pociągu z 7.40 przesuwano na 8.05, żeby rodzice uczniów zaczęli się rozglądać za innym środkiem transportu.
A trzeci sposób był taki: jeśli do stacji węzłowej zgodnie z rozkładem dojeżdżało się o 14.35, bo o 14.45 można było się przesiąść na inne połączenia, to nagle jeden pociąg - wytypowany do wygaszenia - zaczynał przyjeżdżać o 14.47. Ta ostatnia technika ma zresztą swoją nazwę: rozkomunikowanie połączeń.
I to była świadoma polityka?
Też nie chciałem w to wierzyć, wydawało mi się, że to jakaś teoria spiskowa, a te dziwaczne zmiany rozkładów wynikają po prostu z niechlujstwa lub bałaganu. Tymczasem pojęcie "wygaszanie popytu" jako taktyki działania pojawia się w oficjalnych dokumentach PKP.
W żadnym kraju postkomunistycznym nie doszło do takiego spadku znaczenia kolei. I jeśli słyszymy teraz radosne komunikaty PKP, że przewozi coraz więcej pasażerów, to pamiętajmy: w ubiegłym roku to było 310 mln podróży. Czyli wciąż mizernie. Taki wynik przewozowy to ma kolej w Austrii, czterokrotnie mniejszej od Polski.
Eksperci z Centrum Zrównoważonego Transportu uważają, że wygaszanie popytu spowodowało coś więcej, niż tylko spadek liczby pasażerów - przesunięcie w świadomości społecznej znaczenia kolei z powszechnego środka transportu w stronę czegoś, co służy głównie osobom nieprzystosowanym społecznie."
Karol Trammer (1985) jest dziennikarzem zajmującym się transportem, infrastrukturą i mobilnością, redaktorem naczelnym dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" (
www.zbs.net.pl). Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Ostatnio wyszła jego książka "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej"
Za Skyscrapercity
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Fot. Poprzedni, stary namiot dla podróżnych, wg archiwum redakcji
Nowy namiot dla podróżnych
Komunikat UMWL
Lotnisko w Babimoście nie poprzestaje na raz wprowadzonych procedurach walki z epidemią. Kolejnym krokiem w kierunku zwiększenia komfortu podróżnych będzie specjalny namiot halowy z utwardzaną podłoga o wymiarach 15x20 m. Inwestycja ma związek z planowanymi przez samorząd województwa działaniami na polu rozwoju połączeń wakacyjno-czarterowych oraz uruchomieniem kolejnych regularnych połączeń na nowych kierunkach.
Obecnie namiot zabezpieczy potrzeby związane z obsługą pasażerów wylatujących do Warszawy. Będzie stanowił dodatkową przestrzeń do obsługi podróżnych, przy uwzględnieniu wszystkich, wymaganych obostrzeń i przestrzeganiu przepisów dotyczących bezpiecznych zachowań oraz dystansu sanitarno-społecznego. W przyszłości budowla zostanie wykorzystana do organizacji wydarzeń promocyjnych. (..)
wg https://www.lubuskie.pl/wiadomosci/15518/lotnisko-babimost-kolejne-inwestycje-i-optymistyczne-dane-za-i-k
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Szanowni Państwo,
22 września, czyli najbliższy wtorek, jest ukoronowaniem obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, który w tym roku rozpoczął się 16 września. Tego dnia komunikacją zbiorową jeździmy za darmo.
Załączam komunikat na ten temat.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami UTK Urząd Transportu Kolejowego na pytanie o odszkodowanie za opóźnienie pociągu. Jak się okazuje- wszystko zależy od przyczyny opóźnienia.
Opr. Adam Fularz
---------- Wiadomość przekazana z Utk----------
Od:
<pasazer na s.
utk.gov.pl>
Data: czwartek, 17 września 2020
Temat: Odpowiedź UTK: Utrudnienia w realizacji podróży na trasie Giżycko - Zielona Góra [DPP-WOPN.612.642.2020]
Do: adam na s.
wieczorna.plSzanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana korespondencji z 23 sierpnia 2020 r. dziękujemy za kontakt z Urzędem Transportu Kolejowego (UTK).
W przekazanej wiadomości e-mail nie sprecyzował Pan pociągu, którego opóźnienie spowodowało utrudnienia w kontynuacji Pana podróży. Z treści skargi wynika jednak, że był to prawdopodobnie pociąg TLK nr 35104 Branicki (rel. Kraków Główny - Gdynia Główna). Weryfikacja przeprowadzona przez UTK w Systemie Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej (SEPE) wykazała, że powodem opóźnienia ww. składu było, m.in.: wstrzymanie ruchu z powodu awarii innego pociągu, potrącenie zwierzyny domowej oraz wydłużony czas lokowania podróżnych.
Niezależnie od powyższego, podmiotem właściwym w kwestii wyjaśniania przyczyn opóźnień jest przewoźnik, w tym przypadku:
"PKP Intercity" Spółka Akcyjna
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Wskazujemy ponadto, że podróżni mają prawo do złożenia reklamacji w związku z opóźnieniem składu pasażerskiego.
Zasady wypłaty rekompensat z tytułu opóźnień pociągów dalekobieżnych wynikają z rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14, ze sprost.) dalej jako: "rozporządzenie 1371/2007".
Art. 17 ust. 1 rozporządzenia 1371/2007 stanowi, że pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał on zwrotu kosztów biletu. Minimalna kwota odszkodowania wynosi:
a) 25 % ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut;
b) 50 % ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.
Przepis art. 17 ust. 3 zdanie drugie i trzecie rozporządzenia 1371/2007 stanowi natomiast, że przedsiębiorstwa kolejowe mogą wprowadzić próg minimalny, poniżej którego odszkodowanie nie będzie wypłacane. Wysokość progu nie przekracza 4 euro.
"PKP Intercity" S.A. wprowadziła próg wypłaty rekompensat za opóźnienia pociągów. Zgodnie z § 25 ust. 7 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez "PKP Intercity" S.A., dalej jako: "RPO-IC", wynosi on 16,00 zł, a zatem na chwilę obecną nie przekracza 4 euro.
Prosimy mieć jednak na uwadze, że przytoczone regulacje unijnego rozporządzenia nie ograniczają prawa pasażerów wszystkich kategorii pociągów w Polsce do reklamacyjnego dochodzenia roszczeń z tytułu naprawy szkody na podstawie krajowych przepisów Kodeksu cywilnego (tj. art. 363 § 1 i 471 k.c.) oraz ustawy Prawo przewozowe. W tym przypadku brak jest progów kwotowych limitujących odszkodowanie.
Zgodnie z art. 62 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 8), przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego. Odpowiedzialność może obejmować rzeczywistą stratę na mieniu, jak również utracone pożytki.
W przypadku dochodzenia roszczeń na podstawie ww. przepisów krajowych konieczne jest udowodnienie przewoźnikowi poniesionej straty (np. przedstawienie rachunków mających związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy faktem opóźnienia pociągu a powstałą szkodą). Co istotne, przewoźnik może uchylić się od odpowiedzialności, jeżeli opóźnienie pociągu i powiązana z nim szkoda wynikły z przyczyn całkowicie od niego niezależnych, tj. ze zdarzeń nadzwyczajnych:
- na powstanie których nie miał on wpływu (np. utrudnienia na szlaku po nawałnicy),
- których, mimo zachowania należytej staranności, nie mógł przewidzieć lub których skutkom nie mógł zapobiec (np. wtargnięcie pod pociąg osoby postronnej czy zderzenie pociągu z samochodem na niestrzeżonym przejeździe drogowo-kolejowym).
Nie jest to więc odszkodowanie za sam fakt opóźnienia środka transportowego, lecz za udowodnioną stratę materialną powstałą wskutek opóźnionego przyjazdu pociągu do stacji docelowej zgodnej z danymi na bilecie.
Do zdarzeń nadzwyczajnych nie zaliczają się jednak przypadki awarii taboru niewywołanej czynnikami zewnętrznymi, samoczynne usterki urządzeń sterowania ruchem kolejowym czy niewłaściwa organizacja prac torowych. Za takie zdarzenia przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność odszkodowawczą.
Usystematyzowane informacje na temat zasad dochodzenia roszczeń z tytułu opóźnień pociągów znajdzie Pan w artykule poradnikowym UTK pod adresem:
https://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/14068,Odszkodowanie-za-opozniony-pociag.html?search=37004438
Formularz reklamacyjny spółki PKP Intercity znajduje się na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/obsluga-klientow/reklamacje-i-skargi/zglos-reklamacje.htmlPrzewoźnik będzie miał obowiązek rozpatrzyć reklamację w przepisowym terminie do 30 dni od momentu jej wpływu. O dochowaniu wymaganego terminu decyduje data wysłania odpowiedzi.
Istotnym dokumentem, który należy dołączyć do reklamacji jest kopia (skan lub czytelne zdjęcie) biletu papierowego lub plik/numer biletu internetowego na przejazd pociągiem. Prosimy o zachowanie jego oryginału na wypadek, gdyby jego dostarczenie do spółki kolejowej okazało się na dalszym etapie sprawy niezbędne.
W przypadku gdy odpowiedź przewoźnika nie będzie dla Pana satysfakcjonująca, ma Pan prawo złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie UTK w celu polubownego rozwiązania sporu pasażerskiego. Formularz wniosku wszczynającego postępowanie i więcej informacji o tej procedurze znajdzie Pan na stronie Rzecznika: https://www.pasazer.gov.pl
Zaznaczamy również, że zgodnie z § 23 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 1356, z późn. zm.): danym środkiem transportu albo pojazdem można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej osób niż wynosi 100% liczby miejsc siedzących albo 50% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących określonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej dla danego typu środka transportu albo pojazdu przy jednoczesnym pozostawieniu w środku transportu albo pojeździe co najmniej 50% miejsc siedzących niezajętych.
"PKP Intercity" S.A. wybrała limit odnoszący się do liczby 100% dostępnych w pociągu miejsc do siedzenia, całkowicie wyłączając na okres epidemii COVID-19 sprzedaż biletów bez gwarancji miejsca siedzącego. Rozwiązanie takie pozwala spółce ściśle przestrzegać wynikający z przepisów limit przewozu pasażerów w transporcie zbiorowym i zapobiegać przypadkom przepełnienia pociągów.
Prosimy o przyjęcie powyższych informacji.
Jednocześnie informujemy, że zasady przetwarzania Pana danych osobowych znajdują się w załączonym pliku.
==============cytowana wiadomość
==============From: Adam Fularz [mailto:adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Sunday, August 23, 2020 9:29 PM
To: UTK <utk na s. utk.gov.pl>
Subject: Skarga na koleje w Polsce -brak gwarancji podróży
Do Utk
Utknalem podczas wakacyjnych wyjazdów- dziś z Giżycka nie mogłem się wydostać. Jeden pociąg co odjechał ok. 18-tej mial opóźnienie 1.5 do 2 godziny i zerwał przesiadki a inny- połączenie przesiadkowe z Mazur z Giżycka do Zielonej Góry przez Ełk Białystok i Wrocław- niestety nie mogłem kupić biletu bo nie było już miejsc w pociągu Intercity.
Redakcja Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MSWiA
Wniosek do MSWiA dot. kształcenia kierowców samochodów w Polsce
Szanowni Państwo,
Mam wrażenie że WORD-y stosują jakieś przestarzałe testy, przestarzałe arkusze pytań testowych- w których nie ma popularnych uczestników ruchu typu dziecko na hulajnodze wyczynowej. Takie dziecko- jako pieszy z zabawką- w mojej ocenie winno mieć pierwszeństwo i może poruszać się dowolnie we wszystkich kierunkach, bo nie ma wolnej ręki by sygnalizować, w którą stronę skręci.
W czasie weekendu byłem świadkiem dyskusji w której mężczyzna opowiadał o "agresywnych rowerzystach". Mam wrażenie że część kierowców samochodów nie rozumie że większość popularnych obecnie modeli rowerów wyścigowych czy sportowych- nie ma fabrycznie montowanych hamulców. W tych rowerach nie ma możliwości hamowania inaczej niż przez wejście w ślizg bokiem roweru.
Hamowanie albo w ogóle nie ma miejsca, albo wymaga zarzucenia całym rowerem. W rowerach bmx które też nie mają hamulców - hamuje się wsadzając buta jednej nogi między ramę a oponę (umiem to, jest to niewygodne). Mam wrażenie, jeżdżąc na rowerach moich kolegów i znajomych, że hamulce są współcześnie rzadkością w rowerach popularnych wśród osób młodszych.
W rowerach typu bmx zamontowanie hamulców jest bardzo skomplikowane i bardzo drogie, wymaga stosowania rotorów. Nierzadko jest to koszt większy niż koszt całego roweru. Zwłaszcza dzieci nie stać na hamulce z rotorami w bmx-ach. Syn sąsiada na pewno nie ma hamulców, i chyba wszystkie inne rowery bmx w mojej okolicy- także nie mają rotorów.
Prawo o ruchu drogowym powinno te zmiany uwzględniać. Kierowcy powinni być edukowani o braku hamulców- możliwe że w większości spotykanych obecnie "szybkich rowerów" w ruchu miejskim.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dzień dobry
Z Cezarym Stacewiczem, autorem strony Zaznaj Łodzi, odwiedzamy ciekawe miejsca na mapie Mazowsza i nie tylko. Więcej na ten temat w załączonym komunikacie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Czy po ujawnieniu że były minister transportu posiadał 4 mln zł w gotówce- jego decyzje będą sprawdzone? Oto na przykład pan S. wstrzymał decyzję dot. Projektu Kolei Dużych Prędkości.
Pozdrawiam
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 26 września 2016
Temat: Pytania o politykę transportową Hiszpanii
Czy PKP PLK planuje, wzorem władz Hiszpanii, gruntowną zmianę polityki transportowej kraju? W Hiszpanii zbudowano od podstaw wiele nowych linii kolejowych w standardzie kdp.
Uprzejmie informujemy, że na razie nie ma wiążących decyzji w sprawie dalszych prac dotyczących budowy KDP. W grudniu 2011 r. ówczesny Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Pan Sławomir Nowak ogłosił zawieszenie prac nad tym projektem i wstrzymanie podjęcia decyzji o budowie KDP w Polsce do 2020 r. „uznając uzasadnienie i realność uruchomienia linii KDP „Y" do końca 2030 r."
Stroną decyzyjną w tej sprawie nadal pozostaje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Zatem jeżeli chodzi o planowane przyszłe działania odnośnie przygotowania i budowy KDP prosimy o skierowanie pytań do resortu.
Zespół prasowy PLK
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja otrzymała 230 minut temu:
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: wt., 15 wrz 2020 o 09:51
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
Śledztwo dot. Sławomira N. Nowe ustalenia
Centralne Biuro Antykorupcyjne kontynuuje śledztwo przeciwko Sławomirowi N. i innym osobom, podejrzanym o przestępstwa korupcyjne. Realizując kolejne czynności w ramach ww. śledztwa funkcjonariusze ujawnili i zabezpieczyli składniki majątkowe należące do Sławomira N.
CBA zabezpieczyło środki pieniężne pochodzące z przestępstw korupcyjnych popełnionych przez Sławomira N. Pieniądze były ukryte w dwóch specjalnie przygotowanych skrytkach. Funkcjonariusze zabezpieczyli gotówkę w kwocie ponad 4 mln zł (4,163 mln) w tym 536.400 Euro, 470.000 USD i 30.000 zł. Zabezpieczono również inne składniki majątkowe, nabyte ze środków pochodzących z przestępstw korupcyjnych, w tym dwa mieszkania, których szacunkowa wartość wynosi ok. 2 mln zł, oraz luksusowy samochód marki Land Rover.
W ramach prowadzonych czynności dokonano także zabezpieczenia innych rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie.
W ocenie śledczych sprawa pozostaje rozwojowa. CBA kontynuuje czynności związane m.in. z ujawnianiem kolejnych wątków ww. śledztwa oraz składników majątkowych osób, objętych postępowaniem.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
--
LargePrefPlaceholder-XKUz1MEJBwkOM
---------- Wiadomość przekazana z PLL LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: piątek, 11 września 2020
Temat: LOT ZNOSI OPŁATY ZA ZMIANY W REZERWACJI BILETÓW
| |
LOT ZNOSI OPŁATY ZA ZMIANY W REZERWACJI BILETÓW NA WSZYSTKICH POŁĄCZENIACH
|
|
Warszawa, 10 września 2020 r. – Od dziś pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT mogą wielokrotnie zmieniać plany podróży bez dodatkowych opłat. To kolejne udogodnienie, jakie LOT wprowadza z myślą o pasażerach w czasie globalnej pandemii.
LOT wprowadził nowe, elastyczne zasady zarządzania rezerwacją. Oznacza to nie tylko większe bezpieczeństwo i kontrolę nad planem podróży w dobie globalnej pandemii, ale także zniesienie dodatkowych opłat za dokonywane zmiany. Według danych IATA (raport IATA i McKinsey & Company z sierpnia br.) w przypadku ruchu biznesowego, najważniejszym kryterium decydującym o podróży lotniczej w czasie pandemii jest możliwość dokonywania modyfikacji w rezerwacji biletów i dostępność połączeń bezpośrednich. Dlatego LOT wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom znosząc opłaty za zmiany w rezerwacjach. - Rozumiemy potrzeby naszych klientów, którzy w obliczu stale zmieniających się obostrzeń w poszczególnych krajach w związku z globalną pandemią oczekują usługi, która zapewni im maksymalny poziom bezpieczeństwa, komfort i elastyczność w planowaniu podróży. Dotyczy to nie tylko pasażerów, którzy zamierzają wybrać się na urlop wczesną jesienią, ale również stopniowo powracającego ruchu biznesowego. Oferujemy naszym klientom jeden z najbardziej konkurencyjnych produktów na rynku, a w ramach niego: elastyczność rezerwacji i łatwe zarządzanie nią online, atrakcyjne ceny biletów i wysoki standard produktu pokładowego. Nieustanie podwyższamy jakość naszej oferty walcząc o każdego pasażera – mówi Michał Fijoł, Członek Zarządu ds. Handlowych Polskich Linii Lotniczych LOT. Zmiana daty i kierunku podróży
Od dziś pasażerowie mają możliwość dowolną liczbę razy, bezpłatnie zmienić datę i kierunek lotu w ramach swojej rezerwacji. Dotyczy to biletów zakupionych w okresie od 10 września do 31 grudnia br. na wszystkie połączenia LOT-u, w każdej dostępnej taryfie, w tym również najtańszej opcji saver, bez dodatkowego bagażu. Ewentualne dopłaty wiążą się wyłącznie z różnicą w cenach biletów w przypadku braku dostępności taryfy, w której dokonano początkowej rezerwacji. W ramach biletów zakupionych do 10 września br. pasażerom przysługuje możliwość jednorazowej bezpłatnej zmiany trasy i daty podróży. Łatwa obsługa rezerwacji online
W przypadku wyboru nowej daty podróży na tej samej trasie, pasażerowie mogą samodzielnie dokonywać modyfikacji przez stronę lot.com w zakładce „Zarządzaj rezerwacją". Zmiany kierunku podróży można dokonać kontaktując się bezpośrednio z LOT Contact Centre lub agentami. Dbając o komfort podróży i najwyższą jakość obsługi pasażerów, w obecnej sytuacji epidemicznej LOT wdrożył również szereg technologicznych zmian w swojej ofercie. Nowy formularz na stronie lot.com pozwala na zgłoszenie chęci zmiany lub zwrotu biletu bez konieczności kontaktu telefonicznego lub mailowego. Na stronie dostępny jest także chatbot, który automatycznie odpowiada na zadawane przez pasażerów pytania. Dzięki dodatkowej usłudze TIME2THINK pasażerowie mają możliwość czasowej rezerwacji biletu w określonej cenie maksymalnie do 72 godzin. Wysoka jakość produktu i usług dla pasażerów Ponadto polski przewoźnik podnosi jakość produktu pokładowego – ostatnio zastąpił prasę papierową udostępniając ofertę liczącą ponad 1000 tytułów w prasie cyfrowej dla wszystkich pasażerów, niezależnie od klasy i kierunku podróży. W ostatnim czasie przewoźnik rozszerzył bezpłatny serwis pokładowy o nowe przekąski. W rejsach krajowych jest słodka drożdżówka, butelka wody 0,5 l dla każdego pasażera i chusteczka dezynfekująca. Na rejsach krótkodystansowych pasażerom bezpłatnie oferowany jest ponadto wybór słonych i słodkich przekąsek (precle, orzeszki i drożdżówki). Na lot.com pojawiła się możliwość zamawiania bezpłatnego posiłku specjalnego (do wyboru 25 różnych posiłków, m.in.: dla małych dzieci, koszerny, bezglutenowy czy z owocami morza) na rejsach dalekodystansowych we wszystkich klasach rezerwacyjnych oraz w klasie LOT Premium Class i LOT Business Class na trasach krótkodystansowych. Wkrótce w opcji samoobsługowej na lot.com pojawią się również posiłki płatne. Bieżące informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa i serwisu dostępnego na pokładach samolotów LOT-u, umieszczone są na stronie lot.com w zakładceZalecenia dla podróżnych. Szczegółowy opis procedur epidemicznych, wprowadzonych w ramach wznowionych lotów pasażerskich, znajduje się w zakładce #BezpiecznyLOT.
|
| | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. Unsubscribe
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja otrzymała:
From:
Katarzyna Żuchowska Sekretarz Miasta <urzad-miasta na serw. lubawa.pl>Date: Thu, Sep 10, 2020 at 1:23 PM
Subject: Re: Wniosek do Radnych Miasta Lubawa dot. programu Kolej Plus
To: Adam Fularz <Adam na s.
wieczorna.pl>
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.
W dniu 2020-08-13 o 08:21, Adam Fularz pisze:
> *Urząd miejski*
> ul. Rzepnikowskiego 9a
> 14-260 Lubawa
>
>
>
--
(..)
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra