List
---------- Forwarded message ----------
From:
Telewizja Opera <telewizjaopera na
gmail.com>
Date: Thursday, September 22, 2022
Subject: skarga na cenzurę treści
To: wojciech.paczynski na
polskapress.plDzień dobry. Ja rozumiem jakiego mają Państwo właściciela ale dziś jest dzień bez samochodu. Jako mała redakcja bylismy w stanie zrobić tematy transportu ekologicznego w ok. 60 lokalnych mutacjach online. Czy przesłać linki?
Państwo zaś nawet nie wspomnieliście w wydaniu papierowym gazeta lubuska z dzisiaj- ani słowem ze jest dzień bez samochodu.
To trochę przesada.
Pozdrawiam
Adam
Polish news agency
--
--
null
Otrzymałem
---------- Forwarded message ----------
From:
media <media na
mi.gov.pl>
Date: Wednesday, September 21, 2022
Subject: RE: w sprawie rowerów miejskich
To: Adam Fularz <adam na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe w sprawie, o którą Pan pyta.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
tel. 22 630 11 22
(..)
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:adam wieczorna.pl]
Sent: Saturday, September 3, 2022 12:26 AM
To: media <media na mi.gov.pl>
Subject: w sprawie rowerów miejskich
Szanowni państwo
Istnieje możliwość wypożyczenia tzw. rowerów miejskich ale jedynie przez aplikację co zwykle odstrasza osoby które aplikacji nie chcą na swoich telefonach komórkowych. W dodatku takie systemy nie działają poprawnie- na przykład w Łodzi na 152 stacjach powinno być 1520 rowerów- zostało ich jedynie 13 a reszta jest porozrzucana po mieście zaś aplikacja ma problemy, jeśli wierzyć doniesieniom.
Czy MI nie powinien powołać oficera rowerowego do tego typu problemów i czy Minister zatrudnia kogokolwiek do spraw stricte rowerów miejskich? Takie systemy jak ów rozpadły Łódzki Rower Publiczny istnieją w szeregu innych miast.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
null
Dzień dobry,
Rusza nowe jesienne połączenie z wrocławskiego lotniska. Już 30 października polecimy razem z liniami Ryanair do portugalskiego Porto.
· Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Jego symbolem jest okazały most Ludwika I. Turyści cenią Porto za klimatyczne uliczki starówki, zabytki, plaże i doskonałą kuchnię.
· Loty z Wrocławia do Porto będą realizowane dwa razy w tygodniu – w niedziele i w środy. Bilety można już rezerwować w systemie przewoźnika.
· Porto to jeden z 28 kierunków oferowanych przez linie Ryanair w zimowej siatce lotów z Wrocławia. Łącznie przewoźnik będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć ze stolicy Dolnego Śląska 1,5 mln pasażerów.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/tJ3Zl64O
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 września 2022 r.
Informacja prasowa
Jesienna nowość w rozkładzie lotów z Wrocławia. Polecimy do Porto!
Spacer nadbrzeżami rzeki Duero, zwiedzanie wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO starówki i delektowanie się lokalną kuchnią. Linie lotnicze Ryanair właśnie ogłosiły nowy kierunek z wrocławskiego lotniska. Od 30 października z Wrocławia polecimy do drugiego największego miasta w Portugalii – Porto.
Uwielbiane przez turystów, zachwycające swoją zabytkową architekturą i przyciągające aromatem owoców morza. Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Teraz będzie je można zwiedzić również jesienią i zimą. Ryanair właśnie zapowiedział start nowego połączenia z Wrocławia. Od 30 października do Porto polecimy dwa razy w tygodniu. – Portugalia to szczególny kierunek, wyczekiwany przez wielu pasażerów. Porto przyciąga turystów, oferując im zarówno wypoczynek na plaży, jak i spacery klimatycznymi uliczkami miasta. W listopadzie temperatury wynoszą tam około 20 stopni Celsjusza, co sprawia, że kierunek będzie idealną propozycją na city break jesienią i zimą – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Samoloty będą startować w niedziele o godzinie 11.25 z Wrocławia i o 6.30 czasu lokalnego z Porto. W środy odlot z Wrocławia planowany jest na godzinę 20.15, a z Porto na 15.20 czasu lokalnego. Lot trwa 3 godziny 30 minut. – Po ogłoszeniu rozbudowy naszego centrum obsługi technicznej samolotów we Wrocławiu i utworzeniu 200 dodatkowych miejsc pracy dla inżynierów, nowe połączenie jeszcze bardziej podkreśla zaangażowanie Ryanaira w rozwój na wrocławskim lotnisku. Dodatkowo nasi klienci mogą teraz zarezerwować bilety w promocyjnych cenach już od 99 zł za podróż w jedną stronę od października tego roku do stycznia 2023 roku. Rezerwacji należy dokonać bezpośrednio na www.ryanair.com do soboty 17 września – mówi Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair.
Zabytkowe Porto. Co warto zobaczyć?
Symbolem Porto, porównywalnym do wieży Eiffla, jest most Ludwika I (zaprojektował go inżynier pracujący w biurze słynnego konstruktora). Ta dwukondygnacyjna stalowa konstrukcja liczy sobie prawie 386 metrów długości i wygląda zjawiskowo, zwłaszcza nocą, gdy podświetla ją iluminacja. W Porto nie można również ominąć starówki, która wpisana została na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a także deptaka nad rzeką Duero, gdzie znajdują się klimatyczne restauracje i kawiarnie. Uwagę warto poświęcić również na zwiedzanie monumentalnej Katedry Se. Dla poszukujących odpoczynku nad Oceanem Atlantyckim idealne będą miejskie plaże. Najpopularniejsze z nich to Praia das Pastoras, Praia do Ourigo czy Praia do Molhe. – Porto wzmocni naszą i tak rozbudowaną ofertę kierunków południowych. Liczymy, że to połączenie stanie się hitem sezonu jesienno-zimowego, a pasażerowie będą chętnie korzystać z uroków Portugalii i atlantyckiego wybrzeża – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Ryanair z mocną pozycją we Wrocławiu
Porto to jeden z 28 kierunków przewoźnika, które znajdą się w zimowej siatce lotów z wrocławskiego lotniska. Łącznie Ryanair będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć z Wrocławia 1,5 mln pasażerów. Ryanair ruszył również z rozbudową swojej bazy serwisowej w Porcie Lotniczym Wrocław. Do sierpnia 2023 roku powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8200 mkw. Przewoźnik zamierza również zatrudnić blisko 200 osób na stanowiskach mechaników i inżynierów.
do UM
dzien dobry,
W mieście jest unikalny Hochbahn, Elevated Railway, kolej na estakadzie. Dziś w Gorzowie na posiedzeniu komisji RM mówiłem o wykorzystaniu estakady gorzowskiej, podobna jest w Strzegomiu, o czym przypominam, domagając się wykorzystania tej kosztownej, drogiej, unikalnej i atrakcyjnej turystycznie infrastruktury- jako atrakcji dla turystów i środek transportu miejskiego.
do wcześniejszego wniosku dołączam schemat.
Organizator ustawowy ze względu na przebieg linii: Urząd Miasta Strzegomia z dofinansowaniem UMWD
Proponuję użycie wahadłowo jednego spalinowego szynobusu, proponowany rodzaj wykończenia pojazdu- typ Zwickau (wykonanie jak dla tramwaju miejskiego, szynobus w wykonaniu podobnym do tramwaju)
Proponowane nowe przystanki:
Trasa- ul. Górnicza- po estakadzie- Dworzec Miasto- Dworzec Główny.
Przystanki proponowane:
na bocznicy do Granit Strzegom- przystanek końcowy na osiedlu, na wysokosci ul. Górniczej,
ul. Dolna- nowy
Strzegom Miasto- istnieje
ul. Koszarowa- nowy
Dworzec Główny- istnieje. Peron istnieje.
--
Pozdrawiam
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
informujemy, iż oznaczenia szlaków turystycznych na terenie Gminy Stronie Śląskie na przestrzeni dwóch ostatnich lat były inwentaryzowane i odnawiane. W siedzibie Urzędu Miejskiego w Stroniu Śląskim można odebrać najnowsze wydanie mapy turystycznej, która zawiera opisy szlaków oraz QR kody odwołujące do szlaków na stronie www.stronie.pl
Na terenie gminy nie funkcjonuje komunikacja miejska. Kursy uruchomione przez firmę Polbus w latach poprzednich nie cieszyły się zainteresowaniem podróżnych i ze względu na niską frekwencję zostały zniesione.
Z poważaniem,
Sylwia Janukowicz
ul. Kościuszki 55, 57-550 Stronie Śląskie
tel. 74 811 77 22, fax 74 811 77 32
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Linie Ryanair ogłosiły największą inwestycję w Polsce. Przewoźnik rozbuduje swoje centrum serwisowe na wrocławskim lotnisku i stworzy nowe miejsca pracy.
· W ramach inwestycji powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8200 mkw. Rozbudowa będzie kosztowała 25 mln euro.
· Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego we Wrocławiu powstanie ponad 200 stanowisk dla inżynierów, mechaników i personelu pomocniczego.
· Przewoźnik ogłosił również nowy rozkład lotów na sezon zimowy. W siatce linii Ryanair z Wrocławia jest aktualnie 26 tras do 10 krajów. Trwają rozmowy na temat uruchomienia kolejnych połączeń.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/ZAUCgMR6
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 07 września 2022 r.
Informacja prasowa
Wielka inwestycja we Wrocławiu. Ryanair rozbuduje swoją bazę
Nowy hangar i ponad 200 miejsc pracy dla inżynierów i mechaników. Linie lotnicze Ryanair ogłosiły rozbudowę swojej bazy serwisowej we Wrocławiu. To największa inwestycja przewoźnika w Polsce. Jej wartość to 25 mln euro.
Linie lotnicze Ryanair ogłosiły rozbudowę zaplecza obsługi technicznej samolotów we Wrocławiu. W ramach inwestycji powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8 200 mkw. Budowa ruszy już w przyszłym tygodniu i zakończy się w sierpniu 2023 roku. Do tej pory w bazie technicznej Wrocław Aircraft Maintenance Services (w skrócie WAMS), gdzie zatrudnionych jest 300 osób, przeprowadzono kompleksowe przeglądy aż 335 samolotów. We Wrocławiu działa też centrum IT Ryanair - Travel Labs Poland, gdzie powstają aplikacje mobilne przewoźnika dla pasażerów. – To dla nas jedno z najważniejszych miast w Europie pod względem rozwoju. To tu powstało pierwsze w Polsce i trzecie w Europie centrum obsługi technicznej samolotów. To we Wrocławiu bazują nasze trzy samoloty, których łączna wartość to ponad 300 milionów dolarów. Tu mamy nasze centrum IT. I to właśnie tutaj będziemy rozbudowywać naszą bazę, która pozwoli podwoić liczbę serwisowanych samolotów – mówi Michael O'Leary, dyrektor generalny linii lotniczych Ryanair. Dodaje także: – Inwestycja o wartości 25 milionów euro jeszcze bardziej podkreśla zaangażowanie Ryanair w najwyższe standardy operacji lotniczych i obsługi technicznej, a także w przewodzenie procesowi odbudowy ruchu i zatrudnienia w Polsce po COVID. Nowa inwestycja realizowana przez przewoźnika to również nowe miejsca pracy. Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego we Wrocławiu powstanie ponad 200 stanowisk dla wysoko wykwalifikowanych inżynierów, mechaników i personelu pomocniczego. Kadry przewoźnik chce szukać głównie na Politechnice Wrocławskiej czy w Lotniczych Zakładach Naukowych we Wrocławiu. Łącznie do 2024 roku Ryanair będzie zatrudniał we Wrocławiu ponad 500 osób. – Ogłoszenie rozbudowy bazy w Porcie Lotniczym Wrocław to efekt naszej wieloletniej i owocnej współpracy. To również wielki sukces miasta Wrocław, bo takie decyzje pokazują, że Ryanair czuje się tu dobrze i chce rozwijać swoją infrastrukturę oraz poszerzać ofertę połączeń – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje również, że decyzja o rozbudowie pozytywnie wpłynie na cały region. – Ta inwestycja to nie tylko ugruntowanie pozycji linii Ryanair we Wrocławiu, ale przede wszystkim potężny zastrzyk nowych stanowisk na rynku pracy. Wielką pracę w koordynacji tego procesu wykazała Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dolnoślązacy zyskają na rozbudowie bazy podwójnie – jako pasażerowie lotniska i jako przyszli pracownicy.
Michael O'Leary: – Ta inwestycja to kontynuacja naszego 10-letniego rozwoju. Jesteśmy bardzo wdzięczni partnerom we Wrocławiu, którzy wiele lat temu, bardzo przewidująco, zabezpieczyli nam odpowiednio duże tereny i stworzyli możliwości do takich wzrostów.
Ryanair ogłasza nowy rozkład lotów
Linie lotniczego Ryanair ogłosiły również rozkład na sezon zimowy. W nowej siatce lotów z Wrocławia znajdzie się 26 połączeń tego przewoźnika do 10 krajów. Samoloty linii Ryanair będą realizowały ponad 70 lotów tygodniowo. Trwają jeszcze rozmowy, w wyniku których ta rozbudowana siatka połączeń może zostać jeszcze wzbogacona o kolejne kierunki i dodatkowe rotacje samolotów. Dodatkowo linie lotnicze przygotowały specjalną promocję dla pasażerów. Od 8 września podróżni lecący z Wrocławia mogą zarezerwować bilety w atrakcyjnej cenie już od 99 zł na loty w terminach od października 2022 do stycznia 2023. W puli jest 100 tys. biletów.
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
rzecznik <rzecznik na s..
metro.waw.pl>
Date: Tuesday, September 6, 2022
Subject: RE: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
To: Adam Fularz <Adam na.s..
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Kontrakt związany z budową odcinka centralnego linii M2 został zakończony, otwarcie odbyło się 8 marca 2015r. Informacje, które uzyskał Pan w 2015 roku związane z zadaniami składającymi się na to przedsięwzięcie nie uległy zmianom.
Z poważaniem,
Anna Bartoń
Dyrektor Biura Prasowego
Rzecznik Prasowy
tel. 022 655 45 31
(..)
(..)
From: Adam
Sent: Friday, September 2, 2022 12:49 PM
Subject: Fwd: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
dzien dobry, prosze o aktualizację danych.
a
---------- Forwarded message ---------
Od: Rzecznik
Date: pon., 9 mar 2015 o 13:35
Subject: Re: Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km
To: Adam Fularz
Witam,
Orientacyjny koszt 1km dla budowy centralnego odcinka II linii metra to 118,612 mln Euro.
Podana przez Pana kwota całkowita "projektu", to składowa kilku inwestycji - m.in. budowy centralnego odcinka II linii metra, zakupu taboru, rozbudowy Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz przygotowania rozbudowy o kolejnych 6 stacji (3 w stronę Bemowa i 3 w stronę Targówka).
Kwota przetargowa dla budowy centralnego odcinka II linii metra to ok 4,117 mld PLN.
Przedmiotem inwestycji pod tytułem „odcinek centralny II linii metra" są trzy główne przedsięwzięcia:
Zadanie 1. - budowa odcinka centralnego II linii metra (w tym: stacje,
wentylatornie, tunele z torowiskami, komory rozjazdów, infrastruktura
podziemna i nadziemna – razem 6308 metrów podwójnego tunelu) –
koszt: 3 000,3 mln (118,612 mln Euro za 1 km),
Zadanie 2. - budowa infrastruktury dla przyszłej sieci metra (w tym: łącznik między liniami, komora rozjazdów, systemy przejść między liniami, podwójna stacja Stadion, warunki techniczne dla nowego taboru) – koszt: 281,234 mln zł
Zadanie 3. – przebudowa i budowa nowej infrastruktury miejskiej: (w tym: systemy
stref ogólno miejskich pod Rondem ONZ, skrzyżowaniem
Marszałkowska/Świętokrzyska oraz Al. Solidarności/ Targowa przebudowa
placu Wileńskiego, związana z tym przebudowa infrastruktury podziemnej
oraz zagospodarowanie terenu na powierzchni); – koszt: 835,543 mln zł.
Z poważaniem,
--
Paweł Siedlecki
Dział Rzecznika Prasowego
METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
ul.Wilczy Dół 5, 02-798 Warszawa
NIP 526-26-73-576, KRS 0000146121
Wysokość kapitału zakładowego 328.917.500,00 zł
Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy XIII Wydział Gospodarczy
W dniu 2015-03-09 o 10:47, Adam Fularz pisze:
orientacyjny koszt całkowity projektu to 5,92 mld złotych.
wg http://metro2.ztm.waw.pl/?c=35&l=1
6,1 km za 5,92 mld zł (przy kursie 4,129 PLN/EUR) = ok. 235 mln EUR za 1 km centralnego odcinka II linii metra.
Prośba o potwierdzenie wyliczenia kosztu 1 km metra w Warszawie (ii linia) jako ok. 235 mln euro/km- proszę odpwoiedzieć czy wyliczenia są poprawne,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
--
null
do MI
Szanowni Państwo,
Czy w sezonie letnim Nieporętu i Radzymina z Warszawą nie powinny połączyć pociągi dalekobieżne pospieszne?
Istnieje możliwość rozbudowy tej linii kolejowej, przekierowanie części oferty pośpiesznych połączeń na kolei łączącej Warszawę z Białymstokiem, dodania większej liczby mijanek, i skierowania w sezonie letnim pociągów Intercity na trasie Warszawa- Białystok z postojami w Radzyminie, Nieporęcie, Legionowie- Piaski.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <Adam na s.
wieczorna.pl>
Data: czwartek, 9 grudnia 2021
Und 4 September 2022.
Temat: Erinnerung bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der täglichen Linie Bomst- Dresden
Date: czw., 9 gru 2021
Betreff: bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der taeglichen Linie Bomst- Dresden
Bundesrep. Deutschland, Flughafen Dresden
Hallo,
Gleich hinter der Grenze haben wir die tägl. Luftverbindung mit Deutschland längst verloren - obwohl so viele in Deutschland arbeiten und stets pendeln. Nur mit Auto ist es meist möglich.
Ich habe eine Frage bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft die täglich die Linie Bomst- Dresden betrieben hatte, die Flüge gab es weiter bis Warschau. Es bestand eine Strecke Dresden- Bomst- Warschau. Ich habe eine Frage ob es moeglich waere die Flüge neu zu starten, zumindest einmal pro Woche, Freitags abend. Bomst selbst ist eine Kleinstadt, Züllichau auch. Grünberg in der Niederschlesien ist die erste grössere Stadt hinter der poln.-deutsche Grenze.
MfG
Adam Fularz
Dolina Ziel. 24a Ziel. Góra
DZIEWICZY REJS WARSZAWA-DREZNO. NOWE POŁĄCZENIE LOTNICZE JET AIR
Na pokładzie samolotu JetStream 32 znajdował się min. Prezes Zarządu Spółki Jet Air Sp. z o.o. Pan Krzysztof Wicherek oraz Członek Zarządu Województwa Lubuskiego Pan Tomasz Hałas, odpowiedzialny bezpośrednio za nadzór nad Departamentem Gospodarki i Infrastruktury min. utworzenia Środkowo – Europejskiego Korytarza Transportowego (CETC) mającego w przyszłości kolosalne znaczenie dla województwa lubuskiego.
Punktualnie o godz.11:00. oczekiwany z niecierpliwością samolot z Polski wylądował w Porcie Lotniczym Dresden International. Załoga, zaproszeni Goście oraz przedstawiciele mediów zostali entuzjastycznie powitani na płycie lotniska przez samego Króla Augusta II zwanego „Mocnym" oraz Zarządcę lotniska dr Michaela Hupe i przedstawicieli miejscowych władz.
Podczas zorganizowanej następnie konferencji prasowej, Prezes linii Jet Air Pan Krzysztof Wicherek, wyjaśnił iż nowa propozycja z oferty Jet Air skierowana jest głównie do pasażerów podróżujących służbowo do Warszawy zarówno z Drezna, jak i Zielonej Góry – miasta która od września ponownie zyska nie tylko bezpośrednie połączenie z Warszawą, ale również pierwsze połączenie międzynarodowe. Proponowany rozkład lotów, umożliwia zorganizowanie dnia pracy w Warszawie i powrót tego samego dnia. Dodatkowo pasażerowie podróżujący z Drezna będą mogli przesiąść się w Warszawie na samoloty innych przewoźników, obsługujących połączenia na wschód od Warszawy.
To historyczna chwila tak dla Drezna jak i dla Zielonej Góry. Kiedyś łączyła nas osoba wspólnego króla Augusta II, a teraz przybliży nas bezpośrednie połączenie lotnicze. To również wielka szansa na rozwój współpracy regionalnej i kontaktów biznesowych- powiedział przedstawiciel samorządu województwa lubuskiego Pan Tomasz Hałas, zajmujący miejsce po prawicy Króla Augusta II.
Dr. Michael Hupe, Zarządca Portu Lotniczego w Dreźnie (Flughafen Dresden GmbH) dodał -Cieszymy się z drugiego (pierwsze od dnia 3 lipca 2009 obsługuje Aeroflot na linii Drezno-Moskwa) bezpośredniego połączenia z Drezna do Europy Wschodniej, gdyż stosunki gospodarcze między Polską a Saksonią stają się od momentu poszerzenia Unii na Wschód coraz bardziej intensywne.
Podczas krótkiego pobytu w Dreźnie zostaliśmy podjęci przez naszych niemieckich sąsiadów iście po królewsku (w końcu powitanie przez samego Króla Augusta II zobowiązuje) delektując się regionalną kuchnią w jednej z najdroższych drezdeńskich restauracji, skąd mogliśmy podziwiać unikalna panoramę miasta wkomponowaną w dolinę Łaby.
Miłym i zaskakującym akcentem było zorganizowanie dla nas krótkiego ale intensywnego zwiedzania miasta z miejscową przewodniczką doskonale posługującą się językiem polskim.
Do największych atrakcji miasta należy odbudowany kościół NMP. Wokół Theaterplatz podziwiać można pałac Zwinger – późnobarokową budowlę w Niemczech, wznoszącą się w centrum Starego Miasta (Altstadt), pałac królewski (Residenzschloss) ze stajnią i Długą Galerią (Fürstenzug) oraz katedrę (Kathedrale).
Zwinger należy do najwspanialszych obiektów późnego baroku w Europie. Brama Koronna (Kronentor) ze złoconą kopułą uchodzi za symbol miasta. Nazwa „Zwinger" (międzymurze) pochodzi od pierwotnej lokalizacji pałacu pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym murem obronnym. Niezapomniane wrażenie wywarł na nas drezdeński kościół NMP, stanowiacy jeden z głównych protestanckich obiektów sakralnych w Saksonii. Po zburzeniu kościoła w lutym 1945 roku imponujące ruiny stały się symbolem protestu przeciwko wojnie i zniszczeniom. Dzięki hojnym darowiznom płynącym z wielu krajów świata (w tym z Polski) świątynia – jako przybytek wiary, nadziei i wspólnoty – została poddana archeologicznej rekonstrukcji przy wykorzystaniu zachowanych materiałów budowlanych.
Na koniec obfitującego we wrażenia dnia udaliśmy się do słynnej drezdeńskiej dzielnicy Neustadt, stanowiące centrum życia towarzyskiego wśród licznych kawiarenek, pubów i restauracji.
Zakwaterowanie otrzymaliśmy w Hostelu Lollis Homestay przy Görlitzer Strasse 34, gdzie jako członkowie Stowarzyszenia Polskich Mediów otrzymaliśmy 20% zniżkę. Następnego dnia punktualnie o 6:35 rano nasz samolot wzbił się z gracją w powietrze i udaliśmy się w drogę powrotną.
Podczas krótkiego międzylądowania w porcie lotniczym Babimost w Zielonej Górze na pokład samolotu dołączył Pan Marcin Jabłoński- Marszałek Województwa Lubuskiego oraz kilku innych pasażerów, w tym Pan Jerzy Hoffman oraz Pani Maja Komorowska.
Punktualnie o godzinie 8:45 wylądowaliśmy na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina kończąc tę krótką ale jakże doniosłą i owocną podróż.
Dziękujemy serdecznie organizatorom za zaproszenie!
Michał A. Zieliński
Jet Air lata z Babimostu do Drezna
2009-09-08
Województwo lubuskie posiada od poniedziałku pierwsze w historii międzynarodowe połączenie lotnicze. Babimojski port każdego dnia będzie odprawiał samoloty wykonujące rejsy: Drezno - Warszawa.
r e k l a m a
Pierwszy rejs przebiegł bez żadnych zakłóceń. Międzylądowanie w Babimoście nastąpiło o godz. 7.15. Z Drezna poleciało porannym samolotem kilka osób związanych z lotniskiem. Tylko jedna zapłaciła za bilet. Z wypowiedzi pasażerów wynika, że nowe połączenie ułatwi im życie, skracając czas podróży do dwóch godzin.
Jet Air, przewoźnik obsługujący kursy na tej trasie, nie planuje jak na razie uruchamiania innych kierunków. Jak powiedział Krzysztof Wicherek, prezes Jet Air, firma chce obecnie ustabilizować to, co już ma, czyli połączenie Drezno - Warszawa. Ma zamiar wprowadzić karnety stałego klienta, które stworzą pasażerom możliwość zbierania mil oraz otrzymywania za to zniżkowych czy też darmowych biletów. W czasie Winobrania Jet Air ogłosił akcję latania do Warszawy za 99 zł i konkursy, dzięki którym będzie można wygrać bilety lotnicze.
Rejs z Drezna do Babimostu zabiera 40 minut. Szef marketingu Jet Air, Ireneusz Dylczyk poinformował, że godziny zostały dostosowane do potrzeb osób, które latają służbowo, tak, by mogły szybko dostać się do Warszawy i tego samego dnia wylądować w Dreźnie. Obecnie firma planuje obsługę połączenia raz dziennie, pięć razy w tygodniu. Jeśli pojawi się odpowiednie zainteresowanie, zostanie zwiększona liczba kursów do dwóch razy dziennie.
Do Jet Air lotnisko w Dreźnie zgłosiło się z propozycją uruchomienia lotu 1,5 roku temu. Jak powiedział Dylczyk, posiadają tam bardzo ciekawą ofertę dla przewoźników regionalnych. Mało tego, kuszący jest duży potencjał ruchu biznesowego, który dotychczas odbywał się przez Gdynię albo Monachium. Lot do stolicy trwał pięć godzin, obecnie - dwie i 10 minut.
Przewoźnik pokrywa wszystkie koszty uruchomienia połączenia. Urząd Marszałkowski, w przeciwieństwie do rejsowych połączeń z Warszawą, do tych kursów nie dopłaca. Marszałek zamierza wydać w tym roku na bilety lotnicze między Zieloną Górą a Warszawą ponad 1,4 mln zł. 400 tys. zł ma dopłacić dodatkowo zielonogórski Urząd Miasta.
Jet Air startuje ze stolicy od poniedziałku do czwartku oraz w niedziele o godz. 18.50 w kierunku Drezna. O godz. 20.05 następuje międzylądowanie w Babimoście. O godz. 21 maszyny wylądują płycie portu Dresden International.
Z Drezna samoloty odlatują od poniedziałku do piątku o godz. 6.35. O godz. 7.15 lądują w Babimoście. Stamtąd 15 min później startują do stolicy. O godz. 8.45 lądują na pierwszym terminalu warszawskiego Okęcia.
Loty można zarezerwować w wybranych biurach podróży, na stronach www.jetair.pl, a także www.dresden-airport-de
Bilet na całą trasę w obie strony kosztuje do końca września 234 euro. Rejs Drezno - Zielona Góra można rezerwować osobno. Za bilet w obie strony zapłacimy wówczas 180 euro.
Połączenie jest obsługiwane niewielkie samoloty British Aerospace Jetstream 31. Na ich pokładzie zmieści się 18 pasażerów.
MITTELDEUTSCHE FLUGHAFEN AG
Postal address:
P.O.B. 1
04029 Leipzig
Building address:
Terminalring 11
04435 Flughafen Leipzig/Halle
Hallo,
Ich habe frage bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft die die Linie Bomst- Dresden betrieben hatte, die Flüge gab es weiter bis Warschau.
Es bestand eine Strecke Dresden- Bomst- Warschau. Ich habe eine Frage ob es moeglich waere die Flüge neu zu starten, zumindest einmal pro Woche, Freitags abend. Bomst selbst ist eine Kleinstadt, Züllichau auch. Grünberg in der Niederschlesien ist die erste grössere Stadt hinter der poln.-deutsche Grenze.
MfG
Adam
Szanowny Panie Adamie,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na Pana maile.
----- Przekazana wiadomość -----
Od:
kyocera na lubuskie.pl Do: "Sandra Nowak" <
s.nowak na lubuskie.pl>
Wysłane: czwartek, 9 grudnia, 2021 8:57:39
-------------------
%Sekretariat DG
-------------------
--
Pozdrawiam,
Sandra Nowak
Departament Infrastruktury i Komunikacji
Wydział Transportu
tel. +48 (68) 45 65 784
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
[
http://www.lubuskie.pl/ ] [
http://www.lubuskie.pl/ |
www.lubuskie.pl ]
--
--
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Port Lotniczy Wrocław i linie lotnicze Ryanair
zapraszają na konferencję prasową z okazji
ogłoszenia nowej inwestycji Ryanaira w Polsce
Data: 6 września (wtorek) 2022 roku, godz. 14.30
Miejsce: sala konferencyjna w hali ogólnodostępnej wrocławskiego lotniska (poziom + 1, wjazd windą)
Tematy spotkania prasowego:
- Plany dotyczące rozwoju Ryanaira w Polsce.
- Ogłoszenie nowej inwestycji Ryanaira we Wrocławiu.
- Podsumowanie dotychczasowej obecności przewoźnika we Wrocławiu.
- Połączenia Ryanaiara z Wrocławia na kolejne sezony.
W spotkaniu wezmą udział:
- Michael O'Leary - Dyrektor Generalny Linii Lotniczych Ryanair
- Dariusz Kuś - Prezes Portu Lotniczego Wrocław
- Cezary Pacamaj – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
- Przemysław Myszakowski – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału na adres: biuroprasowe@prexpert.com.pl Adriana Kondratowicz, + 48 502 322 358 do poniedziałku do godz. 15.00
Wzrost liczby nocnych pociągów transgranicznych w UE u operatora kolejowego działającego na zasadach komercyjnych (Open Access)
Dalekobieżny międzynarodowy operator kolejowy Snälltåget oferuje nocne pociągi pomiędzy Szwecją, Danią i Niemcami przez 220 dni w roku. Od momentu uruchomienia nowej trasy Sztokholm - Malmö - Kopenhaga - Hamburg - Berlin w czasie pandemii, 27 czerwca 2021 roku, ponad 120 000 pasażerów podróżowało nocnym pociągiem. W porównaniu ze starą trasą Malmö - Berlin oznacza to 500% wzrost liczby pasażerów.
- Tego lata każdy wyjazd był w pełni zarezerwowany, a w kilku wyjazdach w lipcu i na początku sierpnia zwiększyliśmy pojemność dzięki dodatkowemu wagonowi z miejscami siedzącymi - mówi Marco Andersson, szef sprzedaży i marketingu w Snälltåget. W miesiącu lipcu 2022 roku mieliśmy 100% więcej podróżnych niż w zeszłym roku.
Snälltåget prowadzi nową trasę całkowicie bez dotacji od państwa, jako usługę napędzaną komercyjnie (open access) i z tego powodu pociągi kursują tylko wtedy, gdy jest odpowiednio duże zapotrzebowanie ze strony pasażerów. W przyszłym roku Snälltåget planuje zwiększyć ruch o kolejne 20 dni do 240 dni w roku, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu. Snälltåget uważa jednak, że konkurencja ze strony szwedzkiego operatora SJ w postaci nowego nocnego pociągu kursującego między Szwecją a Niemcami narusza zasady uczciwej konkurencji.
- SJ otrzymuje dotacje państwowe od Szwedzkiego Zarządu Transportu (Trafikverket) na prowadzenie równoległych nocnych połączeń kolejowych z pociągami Snälltåget przez ponad 100 dni w roku, tj. w dni, w które my ze Snälltåget już kursujemy. To zakłóca konkurencję i jest po prostu marnowaniem pieniędzy z podatków, mówi Marco Andersson. Snälltåget musi konkurować z podatnikami. Domagamy się uczciwych warunków dla WSZYSTKICH firm kolejowych, tzn. że konkurencja w tych dniach odbywa się na równych warunkach i bez dotacji państwowych, kontynuuje Marco Andersson.
W umowie z SJ szwedzki zarząd transportu Trafikverket ma możliwość zmniejszenia liczby odjazdów, które otrzymują dotację podatnika, aby nie zakłócać konkurencji. Ale nie zrobiła tego, mimo że Snälltåget ogłosiła, że ruch zostanie zwiększony, zanim jeszcze rozpoczął się proces zamówień publicznych.
- Kiedy rząd zlecił Szwedzkiemu Zarządowi Transportu zamówienie na przewozy, minister infrastruktury Tomas Eneroth obiecał, że nie będzie równoległych przewozów dotowanych przez państwo. Szwedzki Zarząd Transportu ma możliwość skorygowania tego stanu rzeczy, ale tego nie zrobił, kontynuuje Marco Andersson.
Snälltåget z zadowoleniem przyjmuje konkurencję na torach i potrzebna jest większa przepustowość w ruchu międzynarodowym, ale konkurencja musi odbywać się na równych warunkach.
Snälltåget wezwał do uproszczeń w obsłudze ruchu międzynarodowego. Przykłady pożądanych uproszczeń, które sprawiedliwie traktują wszystkich operatorów kolejowych
- zharmonizowane przepisy dotyczące pojazdów
- ulga w wysokości opłat za dostęp do torów dla ruchu międzynarodowego
- zwolnienie z podatku od paliwa i VAT - w taki sam sposób, w jaki dotowany jest ich przemysł lotniczy.
Podobne pomysły zaproponowała również Komisja Europejska w celu pobudzenia międzynarodowych usług kolejowych w UE. Rządy Szwecji i Danii poszły jednak inną drogą i jako rozwiązanie wybrały inwestowanie w subsydiowanie przez Szwedzką Administrację Transportu jednego konkretnego przedsiębiorstwa kolejowego, zasiedziałego SJ. Jest to coś, co można porównać do zażywania tabletki na ból głowy zamiast leczenia prawdziwego problemu.
Przetłumaczono z
www.DeepL.com--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Koniec taniego transportu. Niemcy wycofują bilet za 9 euro
wg
obserwatorlogistyczny.pl "Bilet za 9 euro, wprowadzony trzy miesiące temu przez niemiecki rząd, traci dziś ważność. Być może pojawi się podobna oferta."
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
PLK zleciła skucie zabytkowych kafli w Gdańsku Oliwie
wg
rynek-kolejowy.pl"PKP PLK prawdopodobnie bezpowrotnie zniszczyła niemal połowę z zabytkowych kafli, którymi wyłożono przejście podziemne. I dziwi się decyzji konserwatora, który powstrzymał to działanie.".
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Szanowni Państwo,
uprzejmie przypominamy, że już od najbliższej niedzieli, 4 września, wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich. Będzie ona obowiązywać do 5 listopada br.
Szczegółowe informacje dotyczące zmian na poszczególnych liniach znajdą Państwo na stronie: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/wrzesniowa-korekta-rozkladu-jazdy.
Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami korekty rozkładu jazdy pociągów.
Pozdrawiam,
Ewa Oraczewska
Specjalista
Tel. 885 955 324
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Te remonty torowisk to jakiś gruby szwindel. Jeździłem na studia (trasa ~70 km) i już były remonty, pociąg potrafił jechać 2,5 godziny, przez większość trasy wlókł się 20 km/h, były mijanki bo tylko jeden czynny tor itd. Przeszło 10 lat po skończeniu studiów znów wsiadłem w pociąg i... w połowie trasy przesiadka na autobus, bo co? A no, jeszcze nie skończyli, dalej tory remontują. A potem narzekanie, że ludziom się w dupach poprzewracało i tylko samochody i samochody. A jak ma być inaczej skoro transport publiczny w naszym kraju to pośmiewisko? Długie trasy po głównych magistralach jeszcze ok, chociaż i tam można znaleźć pełno absurdów, ale lokalnie? Komunikacja zbiorowa w Polsce powiatowej, jeśli w ogóle jakaś jest, służy raczej zbiorowemu wk#!$ieniu niż przemieszczaniu się."
wg wykop.pl- artykuł o zamknięciu dla remontu trasy kolei do Zakopanego
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra