Dzień dobry,
Nowy letni rozkład to aż 91 połączeń z Wrocławia - największą jego część stanowią niskokosztowe połączenia lotnicze, których jest aż 56. Na pasażerów czekają nowe kierunki i rejsy do lubianych miast w południowej Europie.
- W nowym sezonie pasażerowie będą mogli podróżować w dwa zupełnie nowe miejsca – 27 marca startuje połączenie do Sofii, a 28 marca – do Brindisi.
- Nowy rozkład lotów to także powrót lubianych przez pasażerów kierunków południowych takich jak Zadar, Split, Dubrownik, Podgorica, Ateny, Kreta, Korfu, Rodos, Barcelona-Girona, Majorka, Tirana, Burgas, Piza czy Bari. Od 26 marca pasażerowie będą mogli ponownie podróżować do Brukseli oraz na lotnisko Olsztyn-Mazury.
- Atrakcyjną ofertę w nowym rozkładzie stanowią też loty czarterowe – łącznie jest ich 29. W nowym sezonie swoją ofertę wzmacniają również przewoźnicy sieciowi, oferując dodatkowe połączenia z Wrocławia.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/qjhlkyPm
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 21 marca 2023 r
Informacja prasowa
Nowy letni rozkład lotów z Wrocławia. Gdzie polecimy na wakacje?
Dwie nowości i powroty ulubionych kierunków w południowe części Europy. W najbliższy weekend marca w życie wchodzi nowy letni rozkład lotów z Portu Lotniczego Wrocław.
Nowy letni rozkład to ponad 90 połączeń z Wrocławia. Największa jego część to niskokosztowe połączenia lotnicze, których jest aż 56. W tym roku bardzo atrakcyjnie prezentuje się też oferta lotów czarterowych – pasażerowie będą mogli wybierać aż z 29 kierunków. Dodatkowe 6 połączeń zapewnią przewoźnicy sieciowi. – To będzie pierwszy sezon letni, w którym możemy mówić o pełnym zniesieniu restrykcji covidowych. Widać to również po rozbudowanej ofercie przewoźników, a także po liczbie pasażerów na naszym lotnisku. Już w zeszłym roku podróżni chętnie wybierali się na urlopy w maju. W tym roku liczymy na jeszcze większy ruch pasażerski wiosną i latem – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Letnie nowości
W nowym sezonie pasażerowie będą mogli podróżować w dwa zupełnie nowe miejsca. 28 marca startuje pierwsze połączenie do włoskiego Brindisi. Samoloty linii Ryanair będą latać tam dwa razy w tygodniu – we wtorki i w soboty. Wylot z Wrocławia będzie możliwy w godzinach porannych, podobnie jak loty powrotne. Czas podróży to 2 godziny i 10 minut. Brindisi, leżące nad Adriatykiem, to doskonała propozycja dla fanów nurkowania i plażowania. Dużą atrakcją jest także port, który w XIX wieku przyczynił się do rozkwitu miasta. Drugą rozkładową nowością jest Sofia, stolica Bułgarii. Symbolami miasta są przede wszystkim: sobór św. Aleksandra Newskiego, Bania Baszi Dżamija, jeden z najstarszych meczetów w Europie oraz bulwar Witosza, przyciągający turystów ciekawych kuchni i nocnego życia. Pierwsze loty zaplanowano na 27 marca i będą one realizowane dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki. Lot do Sofii potrwa 2 godziny 5 minut. Po udanym zimowym debiucie, na wiosnę i lato w rozkładzie zostaje również Porto, do którego będzie można polecieć dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki. Nowy rozkład lotów to także powrót lubianych przez pasażerów kierunków południowych takich jak Zadar, Split, Dubrownik, Podgorica, Ateny, Kreta, Korfu, Rodos, Barcelona-Girona, Majorka, Tirana, Burgas, Piza czy Bari. Od 26 marca pasażerowie będą mogli ponownie podróżować do Brukseli oraz na lotnisko Olsztyn-Mazury. Łącznie w letnim rozkładzie lotów włoskich kierunków będzie aż 10, hiszpańskich – 5, greckich – 4, chorwackich – 3 i cypryjskich – 2.
– W nowym rozkładzie częstotliwość rejsów low cost zwiększyła się o 15 proc., co oznacza, że pasażerowie będą mogli jeszcze lepiej dostosować terminy wakacji oraz city i beach breaków do swoich planów – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Mocna oferta czarterowa
W tym roku 30 proc. letniego rozkładu lotów przypada na loty czarterowe. W ofercie znalazło się aż 29 połączeń do Europy, Afryki i Azji Zachodniej. Są to Albania (Tirana), Bułgaria (Varna i Burgas), Cypr (Larnaka), Egipt (Hurghada, Marsa Alam i Taba), Grecja (Heraklion, Chania, Rodos, Kos, Zakynthos, Korfu i Saloniki), Hiszpania (Majorka, Fuerteventura, Teneryfa, Gran Canaria, Minorka), Portugalia (Madera), Turcja (Antalya, Bodrum, Izmir i Dalaman), Tunezja (Djerba i Enfidha), Włochy (Palermo, Lamezia Terme i Olbia).
Przewoźnicy sieciowi latają częściej
Oferta lotów sieciowych na wiosnę i lato obejmuje sześć kierunków. Warszawa (PLL LOT), Frankfurt i Monachium (Lufthansa), Zurych (Swiss), Amsterdam (KLM) i Düsseldorf (Eurowings). Dobrą wiadomością dla pasażerów jest fakt, że od 26 kwietnia Lufthansa uruchamia dodatkowe połączenie do Frankfurtu o godz. 18.50 – łącznie ten przewoźnik będzie realizował aż cztery połączenia dziennie na tej trasie. Wiosną i latem pasażerowie polecą dwa razy dziennie do Monachium i sześć razy dziennie do Warszawy. Do Amsterdamu rejsy będą odbywały się codziennie, a do Zurychu i Düsseldorfu dwa razy w tygodniu. Po zeszłorocznym sukcesie, gdy w sezonie wakacyjnym – od maja do września 2022 – wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 1,6 mln pasażerów, władze Portu Lotniczego Wrocław spodziewają się jeszcze lepszego wyniku pod koniec tego lata.
– W 2022 rok zbliżyliśmy się liczbą pasażerów do rekordowego 2019 roku. Było to zasługą okresu wakacyjnego, w którym odnotowaliśmy najlepsze od trzech lat wyniki. Liczymy, że w tym roku podróżni jeszcze chętniej będą korzystać z oferty lotniska, a my będziemy mogli poinformować o nowych rekordowych statystykach – zaznacza Dariusz Kuś.
Szanowni Państwo,
pragnę poinformować, że od 26 marca br. na Lotnisku Olsztyn-Mazury obowiązywał będzie letni rozkład lotów.
Szczegóły znajdą Państwo w informacji prasowej załączonej do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam,
Dariusz Naworski
Rzecznik Prasowy
---------- Forwarded message ---------
From: media
Date: Fri, Mar 17, 2023 at 12:03 PM
Subject: RE: prośba o komentarz
To: Telewizja Opera
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie komentuje tego rodzaju wypowiedzi.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)
From: Telewizja Opera
Sent: Thursday, March 2, 2023 9:40 AM
To: media
Subject: prośba o komentarz
czy MI skomentuje doniesienie czy krytykę internautów:
Pociąg
"Halny" Bydgoszcz - Zakopane traci na dłuższe postoje w sumie dwie i pół godziny. Poznań Gł. 8 min. Wrocław Gł. 12 min. Brzeg 8 min. Bielsko-Biała Gł. 14 min. Żywiec 25 min. Sucha Beskidzka 14 min. Chabówka 33 min. Nowy Targ 11 min. Poronin 31 min.
--
wg ZBS
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Dzień dobry,
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie lotnisko. W porównaniu do lutego 2022 roku liczba operacji wzrosła o 25 proc., a liczba podróżnych o 62 proc.
· Krajem południowej Europy, który zdecydowanie cieszy się największą popularnością wśród pasażerów z Wrocławia, są Włochy. W lutym odwiedziło je blisko 22 tys. podróżnych.
· Samoloty wypełnione w ponad 96 proc. wylatywały również do Porto (nowość w zimowym rozkładzie lotów), w 95 proc. do Barcelony i w 93 proc. do Paryża.
· W lutym największy odsetek ruchu - ponad 71,5 proc. - stanowił międzynarodowy ruch sieciowy.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/oNhrs3dx
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 marca 2023 r.
Informacja prasowa
Ponad 195 tys. pasażerów w lutym na wrocławskim lotnisku
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie lotnisko. Port Lotniczy Wrocław kontynuuje dobrą passę ze stycznia i wszystko wskazuje na to, że rok zakończy rekordową liczbą pasażerów.
Loty na słoneczne Południe, a także city breaki w największych miastach Europy – te kierunki były najczęściej wybierane przez pasażerów z Wrocławia w minionym miesiącu. W lutym tego roku z oferty lotniska skorzystało o ponad 62 proc. więcej pasażerów niż w analogicznym miesiącu rok temu. W porównaniu z poprzednim rokiem o ponad 25 procent wyższa była także liczba operacji lotniczych. - W lutym zaobserwowaliśmy, że pasażerowie decydowali się równie chętnie na beach breaki w południowych częściach Europy, co na city breaki w dużych miastach. Wynika to przede wszystkim z okresu ferii zimowych, który sprzyja wypoczynkowi i podróżowaniu w każdej formie. Dzięki korzystnemu harmonogramowi lotów w połowie lutego pasażerowie mogli wybrać się zarówno na tydzień lub dwa klasycznych ferii zimowych, jak i na atrakcyjny przedłużony weekend w jednym z wielu miast europejskich dostępnych bezpośrednio z Wrocławia – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
City i beach breaki na topie
Krajem południowej Europy, który zdecydowanie cieszy się największą popularnością wśród pasażerów z Wrocławia, są Włochy. W lutym słoneczną Italię wybrało blisko 22 tys. podróżnych, a ponad 90 proc. wypełnienia zanotowano na trasach do Rzymu, Mediolanu, Neapolu i Palermo. Samoloty wypełnione w ponad 96 proc. wylatywały również do Porto (nowość w zimowym rozkładzie lotów), w 95 proc. do Barcelony i w 93 proc. do Paryża. Wzmożony ruch widoczny był również na typowo beach breakowych kierunkach takich jak Larnaka, Pafos, Malta czy hiszpańskie Alicante i Malaga. Samoloty wypełnione w ponad 90 proc. latały także do Oslo. - Lutowe trendy w podróżowaniu to kontynuacja styczniowych wyborów pasażerów. Widzimy wyraźnie, że podróżni są spragnieni słońca i po blisko trzech latach obostrzeń sanitarnych chętnie decydują się zimą na częste, kilkudniowe urlopy z bezpośrednim wylotem z Wrocławia – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Prawie 30 proc. wszystkich pasażerów w lutym stanowili ci, którzy wybrali się do Wielkiej Brytanii. Najwięcej pasażerów podróżowało do Londynu (prawie 30 tys.), East Midlands (ponad 4 tys.), Birmingham (ponad 3 tys.) i Edynburga (blisko 3 tys.). W lutym największy odsetek ruchu, podobnie jak w styczniu, stanowił międzynarodowy ruch sieciowy – 71,5 proc. (ponad 139 tys. podróżnych), następnie międzynarodowy ruch sieciowy – 11,3 proc. (ponad 22 tys.), sieciowy krajowy (20 tys. podróżnych) i ruch czarterowy – blisko 4,3 proc. (ponad 8 tys. pasażerów).
Nowy rozkład
Marzec to ostatni miesiąc, w którym podróżni mogą skorzystać z zimowego rozkładu lotów. W ostatni weekend marca w życie wejdzie niezwykle atrakcyjny letni rozkład lotów z ulubionymi południowymi kierunkami i rozkładowymi nowościami takimi jak Brindisi czy Sofia.
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
Z BIEGIEM SZYN <z.biegiem.szyn na s
interia.pl>
Date: Friday, March 10, 2023
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Sytuacja graniczna. Wytyczne zdalnie sterowane.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl i pod bezpośrednim linkiem:
https://www.zbs.net.pl/zbs123.pdf W nowym numerze między innymi:
SYTUACJA GRANICZNA
Kurpie od likwidacji w czerwcu 2001 r. połączeń między Ostrołęką a Szczytnem stały się jedną z większych białych plam na kolejowej mapie Polski. Z wsi gminnej Jednorożec do najbliższych czynnych stacji, w Ostrołęce albo Ciechanowie, jest ponad 40 km. Ale już wkrótce na Kurpie wrócą pociągi. Koleje Mazowieckie na czerwiec zapowiedziały reaktywację połączeń z Ostrołęki do Chorzel. A kiedy pociągi dojadą do Szczytna i Olsztyna?
VAT ZERO, EFEKTÓW ZERO
Nad obniżeniem podatku VAT na bilety kolejowe z 8% do 0% rząd pracował trzy lata, lecz nic nie osiągnął. Aż w końcu opozycja zaczęła zgłaszać to rozwiązanie jako własny pomysł
WYTYCZNE ZDALNIE STEROWANE
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe za setki milionów złotych buduje lokalne centra sterowania, które następnie zamierza zlikwidować
PASAŻERÓW DUŻO, PASAŻERÓW MAŁO
– Rekordowe wyniki w 2022 r. to rezultat konsekwentnie realizowanej przez nas polityki transportowej: inwestycji na liniach kolejowych, modernizacji i zakupu taboru – szczyci się minister Andrzej Adamczyk. Liczba pasażerów wciąż jest jednak mniejsza niż w 2000 r., choć był to czas masowych cięć połączeń i dramatycznego niedoinwestowania kolei.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Szybką Koleją Miejską do Piaseczna- komunikat
W niedzielę, 12 marca, po raz pierwszy na tory wyjadą pociągi nowej linii Szybkiej Kolei Miejskiej – S4, która połączy Piaseczno przez Warszawę Gdańską z Wieliszewem. Dzień później ruszą pociągi linii S40, które będą obsługiwały w dni powszednie trasę Piaseczno – Warszawa
To będzie nowe połączenie kolejowe z południa aglomeracji warszawskiej do stolicy. Rozkłady jazdy obydwu linii S4 i S40 w dni powszednie są ze sobą skoordynowane, co oznacza, że z Piaseczna do Warszawy pociąg SKM będzie wyruszał dwa razy na godzinę, co około pół godziny. Trasa w wielu miejscach przecina się z trasami innych linii Warszawskiego Transportu Publicznego, co umożliwi przesiadki między pociągami, autobusami, tramwajami i metrem. I tak, np. przy przystankach Warszawa Jeziorki, Służewiec, Żwirki i Wigury, Aleje Jerozolimskie można skorzystać z autobusów, a przy Służewcu i Rakowcu także z tramwajów. Dużym węzłem przesiadkowym jest Dworzec Zachodni – tu można skorzystać nie tylko z innych połączeń kolejowych, ale także autobusów odjeżdżających stąd w różne rejony miasta. Pociągi S40 dojadą do Warszawy Głównej, czyli na pl. A. Zawiszy, gdzie krzyżują się trasy wielu linii autobusowych i tramwajowych. Natomiast pociągi S4 na północnym odcinku trasy będą skomunikowane nie tylko z autobusami i tramwajami (stacje Warszawa Wola, Koło, ZOO, Toruńska), ale również z metrem – linią M2 przy stacji Warszawa Młynów i M1 przy Dworcu Gdańskim. Na trasie przejazdu nowej SKM są dwa parkingi P+R – przy przystankach Warszawa Jeziorki i Warszawa Żerań. Nowe połączenia będą obsługiwane dostępnym taborem, w tym najnowszymi pociągami typu Impuls 2, dostarczonymi w ubiegłym roku.
S4 z Piaseczna do Wieliszewa
Od niedzieli 12 marca pociągi SKM linii S4 będą jeździły na trasie:
S4: PIASECZNO – Nowa Iwiczna – Warszawa Jeziorki – Warszawa Dawidy – Warszawa Okęcie – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Al. Jerozolimskie – WARSZAWA ZACHODNIA peron 9 – Warszawa Wola – Warszawa Młynów – Warszawa Koło – Warszawa Powązki –WARSZAWA GDAŃSKA – Warszawa ZOO – Warszawa Praga – Warszawa Toruńska – Warszawa Żerań – Warszawa Płudy – Warszawa Choszczówka – LEGIONOWO – Legionowo Piaski – Michałów-Reginów – WIELISZEW.
Pociągi będą kursowały codziennie. Całą trasę pokonają w ok. 70 minut. Podróż z Piaseczna do Warszawy Gdańskiej zajmie ok. 37 minut, a z Legionowa do Warszawy Gdańskiej ok. 20 minut.
Zaplanowano po 20 połączeń w ciągu doby w kierunku północnym i południowym. Składy będą odjeżdżały ze stacje co ok. godzinę. Pierwszy pociąg w dni powszednie wyruszy z Piaseczna o godz. 4.28, a ostatni o 23.24. W przeciwnym kierunku składy będą zaczynały kursowanie o godz. 5.00 z Warszawy Gdańskiej, a pierwszy kurs na trasie Wieliszew – Piaseczno będzie rozpoczynał się o 5.22. Ostatni pociąg do Piaseczna wyruszy z Wieliszewa o godz. 22.18, a z Warszawy Zachodniej o 23.29.
S40 z Piaseczna do Warszawy Głównej
Od poniedziałku 13 marca pociągi SKM linii S40 w dni powszednie będą obsługiwały trasę:
S40: PIASECZNO – Nowa Iwiczna – Warszawa Jeziorki – Warszawa Dawidy – Warszawa Okęcie – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia –WARSZAWA GŁÓWNA.
Na przejechanie całej trasy trzeba zarezerwować ok. 35 min. Pociągi będą kursowały co ok. godzinę. W kierunku Warszawy Głównej będzie realizowanych 18 kursów na dobę. Pierwszy skład będzie wyruszał z Piaseczna o godz. 4.54, a ostatni o 21.52. W przeciwnym kierunku zaplanowano 19 kursów. Pociąg rozpocznie pierwszy kurs na stacji Warszawa Główna o godz. 4.26, a ostatni o 22.25.
Jakie bilety
W pociągach SKM linii S4 i S40 będą obowiązywały wszystkie bilety Zarządu Transportu Miejskiego (w tym także Bilety Metropolitalne). Przystankami granicznymi między 1. a 2. strefą biletową są Warszawa Jeziorki i Warszawa Choszczówka.
Rozkłady jazdy SKM są dostępne w zakładce „Rozkłady jazdy".
Wg ZTM.waw.pl
--
null
List do Urząd Miejski w Busku w sprawie odtworzenia połączenia kolei pod podmiejski szynobus kursujący do stacji Gacki Osiedle po dawnej bocznicy
do UM w Busku
Szanowni Państwo,
Wnoszę aby UM w Busku Zdroju wystąpił do PLK PLK i do Min. Infrastruktury o połączenie dwóch projektów w jeden projekt- z tych samych środków odtworzonoby połączenie do centrum Buska Zdroju- na które już przyznano środki- i pod ten sam projekt podłączonoby pobliski projekt odtworzenia połączenia kolejowego do stacji Gacki Osiedle i do Pińczowa jako torowiska normalnotorowego.
Wnoszę aby Radni Miasta wystąpili do Ministra Infrastruktury aby z tych samych środków- czy z tego samego projektu odbudowano torowisko - dawną bocznicę do stacji Gacki Osiedle i do Pińczowa, i aby oba projekty połączono w jeden spójny projekt. Torowisko do Gacki Osiedle i do Pińczowa nie byłoby zelektryfikowane i służyłoby początkowo pociągom spalinowym. Wokoło Buska kursowałby podmiejski szynobus na trasie Pińczów- Stawiany Pińczowskie zmiana kierunku- Busko Centrum zmiana kierunku- Gacki Osiedle. Dopiero z czasem dobudowanoby odcinek z Pińczowa Towarowego dawną łącznicą kolejową do centrum Pińczowa.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
From:
Urząd Miejski w Pińczowie Date: Thu, May 13, 2021 at 1:54 PM
Subject: Urząd Miejski w Pińczowie
To: <adam na s.
wieczorna.pl>
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
do Szanowny Pan Andrzej Bittel
sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu
Dzień dobry, w 1936 na terenie ówczesnego Księstwa Żagańskiego przejętego przez nazistów, pociąg pasażerski na odcinku Żagań- Lubsko osiągnął rekord prędkości 205 km/h. Czy planują Pastwo przywrócenie tego typu prędkości handlowych dla sieci kolejowej terenu dawnego księstwa, obecnie niewygasłego lenna?
Pisałem o tej linii kolei:
The high speed train line Sagan- German border, called "Nowa Berlinka" with vmax 205 km per hour in 1936- was stolen by thieves, who stole whole sections and even whole viaducts.
Znamiennym przykładem losów stacji kolejowej Lubsko, jest zdarzenie sprzed lat: autor tego tekstu, będąc na zawodach żużlowych w Zielonej Górze, zupełnym przypadkiem usłyszał rozmowę zbieracza złomu (wynoszącego puszki po napojach ze stadionu) z menelikami zbierającymi puste butelki - "przestańcie zbierać to szkło, jedźcie na tory do Lubska, tam wszyscy kradną!". (...) Poznikały też szyny na całych kilometrach szlaku do Gubinka, ale tego nie zrobili już miejscowi złodzieje, tylko zorganizowana szajka, która musiała w taką akcję najpierw zainwestować, spore środki. Opłaciło się! Co dziś widać dokładnie w lasach Mierkowem a Gębicami Gubińskimi!
wg
http://lubuskie.atlaskolejowy.pl/?id=opis1translation:
A notable example of the fate of the Lubsko railway station is an incident from years ago: the author of this text, while attending a speedway competition in Zielona Góra, overheard, by chance, a scrap collector (carrying drink cans out of the stadium) talking to men collecting empty bottles - "stop collecting that glass, go to the tracks in Lubsko, everyone steals there!". (...) Rails on whole kilometres of the track to Gubinek also disappeared, but this was no longer done by local thieves, but by an organised gang who first had to invest considerable resources in such an operation. It paid off! As can be seen today in the forests of Mierkow and Gubin Gebice!
according to
http://lubuskie.atlaskolejowy.pl/?id=opis1
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From: media
Date: Mon, Feb 20, 2023 at 3:26 PM
Subject: RE: prosba o komentarz
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
MI nie jest właściwe w sprawie komentowania treści reklam.
Z poważaniem
Zespół prasowy
Biuro Komunikacji
22 630 11 22
(..)
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
From: Adam
Sent: Monday, February 6, 2023 8:52 AM
To: media
Subject: prosba o komentarz
do MI
Dzien dobry, Do redakcji nadchodzą reklamy że samolotem jest najtaniej podróżować po Polsce, czy MI to skomentuje?
Pociąg jest za drogi? Bez obaw, po prostu poleć do celu!
Ryanair zawsze Ci pomoże, oferując najniższe ceny. Wszyscy doskonale wiedzą o naszych zagranicznych trasach, ale oferujemy w Polsce także loty krajowe. Podróżując po Polsce, rozważ Ryanair jako najtańszą i najprostszą opcję.
From:
media Date: Monday, February 20, 2023
Subject: RE: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
To: Telewizja Opera
Szanowny Panie Redaktorze,
MI podtrzymuje przekazane już Panu wcześniej wyjaśnienia. Więcej o projekcie: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/podleze-piekielko-o-krok-blizej-realizacji
Realizacja zadań inwestycyjnych dotyczących infrastruktury transportowej odbywa się na podstawie programów wieloletnich, takich jak m.in. „Rządowy program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r." w przypadku inwestycji drogowych oraz „Krajowy Program Kolejowy" w przypadku inwestycji kolejowych. Są one przyjęte przez Radę Ministrów i wyznaczają kierunki polityki transportowej MI. Zgodnie ze „Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku" coroczne wydatki budżetu państwa przeznaczone na inwestycje kolejowe i drogowe oraz utrzymanie infrastruktury drogowej i kolejowej są ponoszone w wysokości przyjętej przez Radę Ministrów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (....)
From: Telewizja Opera
Sent: Monday, February 6, 2023 2:37 PM
To: media
Subject: Re: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
dzien dobry, czy nadal "nie wbito pierwszej łopaty" w ten projekt? Skad się wzięły tak ogromne pieniadze na równoległą "Zakopiankę"? Czy rząd celowo przelewa strumień ruchu na drogi i ogranicza kolej swoją polityką kierowania pieniedzy podatników?
Państwa poprzednia odpowiedż już jest opublikowana.
On Tue, Dec 27, 2022 at 8:31 AM media wrote:
Szanowny Panie Redaktorze,
otwarcie połączenia kolejowego Kraków – Nowy Sącz – Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna.
Wskazane wymagania wynikają ze wspólnych ustaleń Ministerstwa Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej oraz Ministerstwa Transportu i Budownictwa Republiki Słowacji.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Biuro Komunikacji
22 630 11 22
(...)
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
From: Adam
Sent: Saturday, December 10, 2022 9:58 AM
To: media
Subject: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
do MI
Dzien dobry, Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
"Otwarcie linii kolejowej Kraków-Nowy Sącz-Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej na odcinku Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna, która ułatwi połączenie z Tatrami i Beskidami, usprawni połączenia w relacji Kraków-Muszyna przez Nowy Sącz i znacznie skróci czas przejazdu w porównaniu z połączeniem przez Tarnów. Wówczas będą mogły być opracowane rozwiązania dot. rozkładu jazdy pociągów dla połączeń przez Muszynę na Słowację i dalej – informuje Port Europa Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.
Zwlekanie z otwarciem połączenia do czasu wybudowania nowej magistrali być może byłoby uzasadnione, gdyby miało to nastąpić za rok czy dwa, tak jak to planowano w 2016 roku. Przypomnijmy, gdy minister Andrzej Adamczyk przystąpił w 2016 roku do projektu Podłęże-Piekiełko, planowana data przejazdu pierwszych pociągów była „za osiem lat", czyli w 2024 roku. W roku 2019, po trzech latach przygotowań, horyzont czasowy się nie zmienił: nadal było „za osiem lat" od tamtego momentu, z tym że czas otwarcia przesunął się na rok 2027. Dziś mamy rok 2022, nie wbito nawet pierwszej łopaty, a obecnie mówi się o roku 2030 jako o realnym terminie oddania nowej magistrali do użytku." wg port Europa.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
nowosadecka.pl
Dol. Zielona 24a Ziel. Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null
---------- Forwarded message ----------
From:
Rzecznik Prasowy UTK <
rzecznikprasowy@utk.gov.pl>
Date: Friday, February 17, 2023
Subject: pytania prasowe- krytyka
To: Telewizja Opera
Cc: Rzecznik Prasowy UTK
Szanowny Panie Redaktorze,
Prezes UTK nie zwalcza konkurencji na torach. W Polsce, tak jak w całej Unii Europejskiej przewoźnicy kolejowi zainteresowani wykonywaniem usług przewozowych w trybie otwartego dostępu mogą aplikować o przyznawanie otwartego dostępu. Te same jednolite zasady obowiązują w całej Unii Europejskiej.
Regulacje dotyczące otwartego dostępu wynikają z przepisów prawa UE. Prezes UTK nie stosuje żadnych odstępstw w tym zakresie. W 2021 roku Prezes UTK przyjmując metodykę prowadzenia postępowań w sprawie otwartego dostępu oraz badania równowagi ekonomicznej poddał wcześniej ten dokument publicznym konsultacjom z wszystkimi pasażerskimi przewoźnikami kolejowymi, organizatorami publicznego transportu zbiorowego oraz organizacjami reprezentującymi interesy pasażerów i działającymi na rzecz rozwoju rynku kolejowego. Każdy z tych podmiotów miał prawo przedstawienia swojego stanowiska oraz zgłoszenia uwag do tych dokumentów.
W latach 2016-2023 Prezes UTK wydał ok. 150 decyzji dotyczących otwartego dostępu, z których ponad 85% było pozytywnych. Jedynie w ok. 8% przypadków, w związku z wynikiem badania równowagi ekonomicznej, Prezes UTK odmówił aplikantom przyznania otwartego dostępu (w kilku przypadkach doszło do umorzenia postępowań np. z uwagi na wycofanie wniosków przez aplikantów). Dotychczas Prezes UTK przyznał otwarty dostęp przewoźnikom: Arriva RP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, LeoExpress, Polregio, PKP Intercity, PKP Cargo, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście oraz RegioJet. Tylko w latach 2021-2022 Prezes UTK wydał decyzje administracyjne w sprawie otwartego i ograniczonego dostępu umożliwiające czeskim przewoźnikom uruchamianie połączeń m.in. w relacjach:
• Warszawa-Kraków,
• Praga-Gdynia,
• Praga-Kraków,
• Warszawa-Poznań-granica państwa (docelowo do Ostendy przez Berlin, Amsterdam i Brukselę),
• Kraków-Katowice-granica państwa (docelowo do Splitu/Rijeki przez Ostrawę, Wiedeń, Graz i Zagrzeb),
• Warszawa-Katowice-granica państwa (docelowo do Landeck-Zams przez Ostrawę, Wiedeń i Innsbruck),
• Przemyśl-Medyka/Mościska.
Zdecydowana większość tych połączeń, pomimo medialnych zapowiedzi przewoźników, nie została jak dotąd uruchomiona.
Wszystkie decyzje administracyjne Prezesa UTK dotyczące otwartego dostępu podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK i są publicznie dostępne. Decyzje te podlegają kontroli sądowej - strony niezadowolone z rozstrzygnięć organu mogą korzystać ze środków odwoławczych.
Z poważaniem
Wydział Komunikacji Społecznej
Biuro Prezesa
Urząd Transportu Kolejowego
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
tel.: 22 749 14 00
www.utk.gov.pl
NIP 5262695081 REGON 015481433
--------------------------------------------------------------------------
W związku z przesłaną wiadomością przetwarzamy Państwa dane osobowe. Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej, prosimy zapoznać się z informacjami dostępnymi na www.utk.gov.pl/pl/rodo
--------------------------------------------------------------------------
Due to the received message, we process your personal data. If you want to learn more, please read the information available at www.utk.gov.pl/en/rodo
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
From: Telewizja Opera
Sent: Wednesday, February 8, 2023 12:46 PM
To: UTK
Subject: pytania prasowe- krytyka
Uwaga! Ta wiadomość e-mail pochodzi spoza UTK. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi podczas otwierania załączników i linków oraz odpowiadania na tę wiadomość. |
do UTK
dzień dobry, czy odpowiedzą Państwo na krytykę prasową? Do redakcji przyszedł list z takim fragmentem: "Tak działają monopole. Urząd Transportu Kolejowego – państwowa instytucja mająca porządkować konkurencję na torach – de facto ją zwalcza. Od lat bowiem odmawia wpuszczenia niezależnych przewoźników na linie magistralne, takie jak Warszawa - Kraków.
Co przyniosło uwolnienie rynku lotniczego, dobrze wiemy. W przypadku kolei przykładu daleko nie trzeba szukać, bo w Czechach. W 2011 r. uwolniono tam główny ciąg Ostrawa - Praga. Od tego czasu państwowe České Dráhy oraz prywatni przewoźnicy RegioJet i Leo Express (obaj próbują bez powodzenia wejść do Polski) walczą o klientów cenami, komfortem i częstotliwością. Efektem jest podwojenie liczby połączeń i… potrojenie liczby podróżujących koleją między Ostrawą a Pragą. Na tej operacji zyskały przy tym inne, faktycznie niedochodowe trasy: przekierowując na nie dotacje zwiększono i tam liczbę kursów."(wg wyborcza.pl) - czy Państwa korporacja UTK odpowie na zarzuty o tłumienie konkurencji na tym rynku? Czy sprawę można skierować do sądu?
Dol. Ziel. 24a Ziel.Góra.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null
Dzień dobry,
Ponad 200 tys. pasażerów obsłużyło w pierwszym miesiącu 2023 roku wrocławskie lotnisko. Port Lotniczy Wrocław zakłada, że w tym roku wyrówna najlepszy w historii lotniska wynik z 2019 roku.
· W styczniu we wrocławskim Porcie Lotniczym wykonano prawie 40 proc. więcej operacji lotniczych niż w analogicznym okresie w 2022 roku, a liczba pasażerów wzrosła aż o ponad 80 proc.
· Południowa Europa to zdecydowanie najchętniej wybierany kierunek z Wrocławia. Najpopularniejsze były Włochy i Hiszpania, a także Portugalia oraz Malta i Cypr.
· W styczniu niskokosztowy ruch międzynarodowy stanowił blisko 73 proc. całego ruchu lotniska. Z połączeń sieciowych skorzystało ponad 40 tys. podróżnych, a z czarterów - ponad 8 tysięcy podróżnych.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/xRtxPNNL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 lutego 2023 r.
Informacja prasowa
Rok 2023 na wrocławskim lotnisku. Czy padnie rekord?
Ponad 3,5 mln pasażerów – Port Lotniczy Wrocław zakłada, że w 2023 roku wyrówna najlepszy w historii lotniska wynik z 2019 roku. Styczeń w porcie rozpoczął się dobrze, a według prognoz ruch pasażerski nabierze jeszcze większego tempa wiosną.
Ponad 200 tys. pasażerów obsłużyło w pierwszym miesiącu 2023 roku wrocławskie lotnisko. Podróżni chętnie wybierali kierunki południowe i korzystali z oferty lotów do dużych miast europejskich. Popularne były również krajowe loty do Gdańska. Łącznie w styczniu tego roku w Porcie Lotniczym wykonano ponad 1500 operacji lotniczych (ruch regularny) tj. o około 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Liczba pasażerów natomiast wzrosła aż o ponad 80 proc. - co pokazuje, że istotnie zwiększyło się również wypełnienie samolotów latających z i do Wrocławia. Początek roku zapowiada się nadzwyczaj dobrze, a władze lotniska z optymizmem patrzą w przyszłość. – W 2022 roku zbliżyliśmy się do poziomu z rekordowego 2019 roku, obsługując 2,9 mln pasażerów. Zakładamy, że w tym roku wyrównamy, a może nawet przekroczymy liczbę 3,5 mln podróżnych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Popularne kierunki
Południowa Europa niezmiennie jest kierunkiem najchętniej wybieranym przez pasażerów z Wrocławia. Najpopularniejsze są Włochy, do których podróżowało w styczniu prawie 24 tys. osób. Najczęściej wybierali Palermo, Neapol i Rzym – wypełnienie samolotów na tych kierunkach przekroczyło 91 proc. Popularna była Hiszpania, którą odwiedziło ponad 10 tys. osób. Najchętniej podróżowano na wybrzeże – Costa del Sol (Malaga) i Costa Blanca (Alicante). Największe wzrosty odnotowano jednak na trasach na Cypr - zarówno do Pafos jak i do Larnaki. Warto zaznaczyć, że te kierunki w ogóle nie były oferowane w styczniu 2019 roku. W ubiegłym roku obsłużono na nich około 1,5 tys. pasażerów, natomiast w styczniu bieżącego roku było to już blisko 8,5 tys. pasażerów, a więc ponad 5-krotnie więcej. Do portugalskiego Porto, które w zimowym rozkładzie jest nowością, poleciało ponad 3 tys. osób, a samoloty na tym kierunku były wypełnione w 93 proc. Rejsy na Maltę wypełniły się w 90 proc. i poleciało tam prawie tyle samo pasażerów co do Porto.
– Można zauważyć, że podróżni w zimie nadal chętnie wybierali city i beach breaki, czyli krótkie okołoweekendowe wyloty do dużych miast i znanych kurortów, gdzie mogli odpocząć i po prostu zregenerować siły w nieco cieplejszym klimacie niż w Polsce. Dużą popularnością cieszył się również Gdańsk, który Dolnoślązacy też chętnie odwiedzają w celach turystycznych – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Ponad 28 proc. wszystkich pasażerów w styczniu stanowili ci, którzy podróżowali do Wielkiej Brytanii. Ze względu na dużą częstotliwość i szeroką ofertę lotów (m.in. do Londynu, Edynburga, Manchesteru, Liverpoolu, East Midlands czy Bristolu) z połączeń na Wyspy skorzystało ponad 56 tys. osób. Łącznie niskokosztowy ruch międzynarodowy stanowił blisko 73 proc. całego ruchu lotniska w styczniu. Z połączeń sieciowych skorzystało ponad 40 tys. podróżnych, a z czarterów - ponad 8 tysięcy podróżnych.
Port Lotniczy Wrocław na kursie wznoszącym
Port Lotniczy Wrocław w styczniu kontynuował dobrą passę z 2022 roku. Ubiegły rok wrocławskie lotnisko zaliczyło do szczególnie udanych pod względem liczby podróżnych, która wyniosła 2,9 mln. W porównaniu do roku 2021 stanowiło to 102 proc. wzrostu i tylko 19 proc. mniej niż w rekordowym 2019 roku. W tym roku dzięki bardzo bogatej wiosenno-letniej siatce połączeń, która będzie dostępna już na przełomie marca i kwietnia, władze portu spodziewają się jeszcze lepszego wyniku niż cztery lata temu i wyrównania, a może nawet ustanowienia nowego rekordu w liczbie obsłużonych pasażerów.
Odpowiadając na Pana mail informuję:
W Bolesławcu nie istnieje centrum przesiadkowe.
Miasto planuje budowę Subregionalnego Centrum Przesiadkowego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą na terenach bezpośrednio przyległych do dworca PKP.
Realizacja tego zadania jest jednak uzależniona od dostępności i możliwości pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania w postaci środków pochodzenia unijnego lub krajowego.
Do dnia dzisiejszego opracowano koncepcję budowy.
Władze miasta nie planują odtworzenia istniejącej podmiejskiej sieci kolei - jako kolei aglomeracyjnej.
Robert Rzepnicki
Naczelnik Wydziału
Zamówień Publicznych
i Inwestycji Miejskich