Redakcja pytała w MI o przystanek w centrum miasta Koniecpol, przy drowcu autobusowym. Obecna stacja kolei jest zdecydowanie poza centrum miasta. Wg informacji jakie zebrałem w pociągu do Koniecpola z Częstochowy, lokalizacja dodatkowego przystanku w centrum byłaby dogodniejsza dla części mieszkańców centrum maista.
REDAKCJA SERWISU OTRZYMAŁA LIST:
Od:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: wt., 24 wrz 2019 o 12:50
Subject: RE: Do MI- pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w propozycjach inwestycyjnych związanych m.in. z nową perspektywą 2021 – 2027 nie uwzględniono budowy postulowanego przystanku Koniecpol Centrum, m.in. ze względu na niedużą odległość dzielącą już istniejące punkty obsługi, tj. Koniecpol oraz Koniecpol Magdasz.
W latach 2013 – 2016 na terenie Koniecpola realizowany był przez PKP PLK SA projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odc. Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom". W ramach tego projektu zostały zrewitalizowane istniejące przystanki osobowe i stacje w omawianej lokalizacji.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(..)
Pytanie redakcji:
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, September 10, 2019 8:17 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Do MI- pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
do MI
Z jakich powodów monopolista PKP PLK blokuje budowę przystanku kolejowego Koniecpol Centrum?
Czy jest możliwe aby zmienić zarządcę tej linii kolejowej wzorem innych krajów typu Szwajcaria? Jeśli są podobne problemy, zmienia się zarząd danego fragmentu sieci kolejowej.
pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Głowacka Katarzyna <Katarzyna.Glowacka na serw. plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 7 stycznia 2019
Temat: pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
Do: "Adam.Fularz na wieczorna.pl" <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
DW: Rzecznik <Rzecznik na serw. plk-sa.pl>, Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw. plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskiego e-maila, niniejszym informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy peronów bliżej centrum miasta Koniecpol.
Z pozdrowieniami,
Katarzyna Głowacka
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.(..)
Czy PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<ratusz na serw
um.lomza.pl>
Data: wtorek, 24 września 2019
Temat: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl
Sent: Tuesday, September 24, 2019 8:32 AM
Subject: Re: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
KPM.0530.127.2019
Uruchomienie regularnego połączenia kolejowego do Łomży jest bardzo istotne dla rozwoju miasta i poprawy mobilności mieszkańców. Dałoby możliwość podróży do głównych ośrodków regionu (Białegostoku, Ełku, Warszawy) – transportu towarów i ludzi, co znacząco mogłoby skrócić czas podróży, ale i poprawić bezpieczeństwo – transport kolejowy jest bowiem bezpieczniejszą formą komunikacji od transportu samochodowego. Kwestie zarządu nad infrastrukturą PKP leżą jednak poza kompetencjami Miasta Łomży.
Z poważaniem
Sent: Tuesday, September 10, 2019 10:14 AM
Subject: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Sent: Tuesday, September 10, 2019 9:36 AM
Subject: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Czy UM popiera starania aby Pkp PLK S.A. oddało linię kolei do Łomży innemu zarządcy? Zdemontowano peron w tym mieście.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Data: środa, 5 grudnia 2018
Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Rzecznik <
rzecznik na plk-sa.pl>
Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
por. mapa odcinka:
https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw. Lot.pl>
Data: poniedziałek, 23 września 2019
Temat: LOT WYSTARTOWAŁ Z BUDAPESZTU DO SEULU
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl" <adam.fularz na
wieczorna.pl>
| | | LOT WYSTARTOWAŁ Z BUDAPESZTU DO SEULU
| | |
Warszawa, 23 września 2019 r. – Polskie Linie Lotnicze LOT w niedzielę zainaugurowały bezpośrednie rejsy z Budapesztu do Seulu. Boeingi 787 Dreamliner będą obsługiwały tę trasę trzy razy w tygodniu. To pierwsze dalekodystansowe połączenie polskiego przewoźnika ze stolicy Węgier do Azji. Uruchomieniem nowych międzynarodowych rejsów z Budapesztu - LOT realizuje kolejny etap budowy swojego drugiego europejskiego hubu.
Polskie Linie Lotnicze LOT – jeden z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników w Europie Środkowej i Wschodniej, w niedzielę 22 września zainaugurowały regularne loty na trasie pomiędzy Budapesztem i Seulem. Od teraz trasa ta będzie obsługiwana przez samolot Boeing 787 Dreamliner trzy razy w tygodniu według następującego rozkładu: LO 2001 BUD-ICN 12:25-6:05 (+1) wtorki, piątki i niedziele LO 2002 ICN-BUD 07:30-13:15 poniedziałki, środy, soboty - To kamień milowy w historii Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kolejny etap budowania naszej drugiej bazy w Budapeszcie. Jestem przekonany, że nasza oferta spełni oczekiwania Koreańczyków i Węgrów. Turystyczny i biznesowy potencjał współpracy pomiędzy Budapesztem i Seulem jest ogromny – ruch pasażerski na tej trasie sięga 75 tysięcy osób, a liczba podróżnych podróżujących co roku pomiędzy krajami Europy Środkowo-Wschodniej a Seulem przekracza 580 tysięcy osób. Jako lider w tej części Europy LOT odpowiada na potrzeby pasażerów, oferując loty nie do jednej, ale do dwóch stolic europejskich - do Warszawy i Budapesztu - mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Lot na trasie Budapeszt-Seul trwa niespełna 11 godzin. Nowa oferta polskiego przewoźnika umożliwi pasażerom przesiadki na połączenia z Warszawą oraz Londynem (LCY), a także od 30 marca 2020 r. – na rejsy LOT-u z Budapesztu do: Brukseli, Bukaresztu, Pragi i Stuttgartu. Pasażerowie podróżujący na pokładzie Dreamlinera mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka i kuchnią niczym z najlepszej restauracji, klasę LOT Premium Economy z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu, oraz klasę LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami i indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB. Specjalnie dla pasażerów podróżujących na trasie Budapeszt-Seul LOT zapewnia, m.in. koreańskie menu, a pokładowy system rozrywki dostępny w języku koreańskim i węgierskim zawiera filmy koreańskie i węgierskie. Docelowo LOT planuje także zapewnić podczas każdego lotu jednego członka obsługi pokładowej władającego językiem koreańskim i węgierskim. - Węgry są dla LOT-u jednym z kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla LOT-u to także zupełnie nowy rozdział w procesie wykorzystywania potencjału związanego z naszym działaniem. Po raz pierwszy w swej 90-letniej historii LOT uruchamia połączenie do Azji spoza Polski - dodaje Rafał Milczarski. Uruchomienie lotów na trasie Budapeszt-Seul to kolejny krok w procesie tworzenia portu przesiadkowego LOT-u w Budapeszcie. Począwszy od 30 marca 2020 r. liczba rejsów obsługiwanych przez LOT ze stolicy Węgier wyniesie łącznie 12 – pasażerowie będą mogli bezpośrednio polecieć do Warszawy, Krakowa, London-City, Bukaresztu, Brukseli, Stuttgartu, Pragi, Belgradu, Sofii, a także do Nowego Jorku, Chicago i Seulu. Do obsługi nowo zapowiedzianych europejskich lotów, trzy samoloty typu Embraer 195 będą na stałe stacjonować w Budapeszcie. Począwszy od następnego sezonu letniego, w skład floty przewoźnika w Budapeszcie wejdą cztery maszyny wykorzystywane do połączeń krótkodystansowych i jeden Boeing 787 Dreamliner. Obecnie do obsługi bezpośrednich połączeń z Budapesztu LOT zatrudnia 80 stewardes i stewardów oraz kilkunastu pilotów pochodzenia węgierskiego. Na bieżąco prowadzi rekrutacje pozyskując nowych kandydatów - tylko do końca tego roku planuje zatrudnić ok. 150 pilotów do obsługi baz w Warszawie i Budapeszcie. Uruchomienie nowych rejsów z Budapesztu to kolejny element realizacji strategii rentownego wzrostu Polskich Linii Lotniczych LOT, której celem jest budowanie pozycji lidera przewozów w Europie Środkowej i Wschodniej. Bilety m.in. na nowe połączenia z Budapesztu do Seulu są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na lot.com. | | (..) | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: (..)lot.pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2018 roku LOT przewiózł prawie 9 mln pasażerów, o dwa miliony więcej niż rok wcześniej. LOT rocznie zapewnia komfortową podróż w ramach 111 połączeń na świecie. W ofercie są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Polski przewoźnik w 2019 r. obchodzi 90. rocznicę powstania. (..) | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo, zapraszamy na konferencję podsumowującą 15 lat działalności spółki Koleje Mazowieckie. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Gazeta Nowiny podaje: "Pociąg odjedzie 28 września ze stacji Jasło o godz. 7.35. Cena biletu dla osoby dorosłej bez ulg wyniesie 12,50 zł. Powrotny kurs z Krynicy odjeżdża o godz. 17.56."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Rady Miasta
Petycja
Szanowni Państwo
Na ulicy Elektronowej róg Dekoracyjnej jest przystanek komunikacji miejskiej.
Ostatni autobus po południu do centrum miasta- linia 12- ma odjazd o godzinie 16.14 natomiast następny kurs z tego przystanku do centrum jest dopiero o godz. 21.03. Czyli mamy 5 godzin przerwy w kursach komunikacji miejskiej w części miasta gdzie jest jej bardzo mało mimo że kiedyś na al. Zjednoczenia autobusy kursowały nawet co 20 minut.
Powody są znane i jest nimi monopolizacja wykonywania tych usług przez jeden podmiot. W Elblągu czy w Gdyni istnieją wyspecjalizowane zarządy komunikacji miejskiej które dbają o to by w na rynku nie doszło do monopolizacji po stronie wykonywania usług. W Białymstoku w 1991 roku tamtejsze MPK podzielono na 3 komunalne spółki Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, Komunalny Zakład Komunikacyjny oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Wg moich informacji- teren zajedni po prostu podzielono siatką na 3 części. Wnoszę o podobne działania w Zielonej Górze tj. podział zajezdni i majątku na mniejsze podmioty celem rozbicia szkodliwego monopolu. Proponuję podział na 2-3 spółki przewozowe.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Ministra Infrastruktury
Dlaczego p. Andrzej Bittel, pracownik MI i podwładny ministra, występuje na zdjęciu i ze swoim tekstem w ogłoszeniu płatnym zarządcy torowisk PKP PLK S.A.? Czy to nie jest forma korupcji - np. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mogą w ten sposób korumpować urzędników MI by ci nie wprowadzali konkurencji na rynek zarządzania liniami kolei. Jak wygląda konkurencja na rynku zarządzania torowiskami w tej jurysdykcji skoro p. Bittel przyjmuje tego typu formy reklamy dla swoich opinii i treści?
Z szacunkiem
Adam Fularz
Polish News Agency
opr. na podstawie całostronnicowej reklamy w Gazeta Lubuska z piątku 20.9.2019 str. 5
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Portal Zambrow.org podaje cenę 2,3 mln za działkę kupioną po zlikwidowanym dworcu komunikacji publicznej w Zambrowie, Polska. Do Zambrowa prowadziła także linia kolei, ale zlikwidowano ją.
Opr. Adam Fularz
żródło:
https://zambrow.org/artykul/23-mln-zl-za-dzialke/401751
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UM Wadowic
Szanowni Państwo, Czytałem o planach budowy łącznicy skracającej czas przejazdu na trasie Kraków- Wadowice, załączam jej szkic w formie grafiki png
Proszę o odpowiedź, czy łącznica powstanie?
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Od:
Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Temat: Szybka kolej aglomeracyjna do Wadowic
Do: Urząd Miejski w Wadowicach <um na serw.
wadowice.pl>
Do Władz Miasta Wadowic
Petycja
Myślałem o zaproponowaniu kolej aglomeracyjnej w dookólnej relacji Kraków Główny- Skawina- Wadowice- Spytkowice- Skawina- Kraków Główny. SKM kursowałaby w pętli.
Proponuję ewentualnie Kraków Główny- Skawina- Wadowice-Trzebinia (odbudowa tej linii)- Kraków Główny. Takie dookólne relacje są dość popularne poza Polską. Wnoszę do UM o lobbing w sprawie SKM w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Gdzie wybrać się na jesienne wakacje, co można przewieźć w bagażu podręcznym, jak pracuje Lotniskowa Straż Pożarna. Tego wszystkiego dowiecie się … na Torze Wyścigów Konnych w najbliższą niedzielę. 22 września na Partynicach pojawią się pracownicy wrocławskiego lotniska, by świętować Dzień Portu Lotniczego Wrocław. Wstęp wolny.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (mat. Port Lotniczy Wrocław, Tor Wyścigów Konnych Partynice) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2m3dMq8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 19 września 2019 r.
Komunikat prasowy
Odlotowa niedziela na Partynicach
Gdzie wybrać się na jesienne wakacje, co można przewieźć w bagażu podręcznym, jak pracuje Lotniskowa Straż Pożarna. Tego wszystkiego dowiecie się… na Torze Wyścigów Konnych. 22 września na Partynicach pojawią się pracownicy wrocławskiego lotniska, by świętować Dzień Portu Lotniczego Wrocław.
22 września na wrocławskich Partynicach będzie można spotkać pracowników lotniska, którzy odkryją tajniki swojej pracy. Najbliższa niedziela na Torze Wyścigów Konnych zapowiada się odlotowo. - Zachęcamy wszystkich wrocławian do odwiedzenia toru, zarówno stałych bywalców, jak i osoby, które jeszcze nie miały okazji poznać Partynic. Dobra zabawa gwarantowana – zaprasza Jerzy Sawka, dyrektor Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych.
W niedzielę na Partynicach czekają atrakcje przygotowane przez lotnisko. Spotkamy tu m.in. funkcjonariuszy Urzędu Celnego, którzy wyjaśnią, które pamiątki z wakacji możemy bezpiecznie przewieźć w bagażu podręcznym i rejestrowanym. Największą gratką dla fanów Portu Lotniczego Wrocław będzie z pewnością wóz Lotniskowej Straży Pożarnej i ekipa strażaków, która na co dzień odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów. - Co roku organizujemy święto wrocławskiego lotniska na Partynicach. To doskonała okazja dla mieszkańców, by w jednym miejscu jednocześnie oglądać zmagania na torze i porozmawiać z pracownikami Portu Lotniczego Wrocław oraz… zaplanować jesienną podróż – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Niedziela na Partynicach będzie też okazją do spotkania z płetwonurkami ze stowarzyszenia Zorba. Pokażą oni swój ekwipunek, a także quada mogącego wjeżdżać pod wodę. Dla zainteresowanych zorganizowane zostaną warsztaty z pierwszej pomocy. Dodatkowo podczas niedzieli z Portem Lotniczym Wrocław będzie okazja do zarezerwowania jesiennych wakacji z wylotem z Wrocławia i sprawdzenia oferty biura podróży Almatur.
Dzień Portu Lotniczego na Partynicach
22 września (niedziela), godzina14.15-17.45
Wrocławski Tor Wyścigów Konnych Partynice
Wrocław, ul. Zwycięska 2
Wstęp wolny – zapraszamy!
Pytanie redakcji
do MIW Gnieźnie brak jest obecnie połączeń podmiejskich, PKS upadł likwidując 250 linii autobusowych, podobnie jest w Mławie, Ostródzie, Mrągowie etc.
Co wie MI na temat efektów nowej ustawy ?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
ODPOWIEDZI MI
Szanowny Panie Redaktorze,
w wyniku zakończonego naboru wnioskami o dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej objęto 1380 linii komunikacyjnych w całym kraju. Łączna liczba wozokilometrów na liniach komunikacyjnych objętych wnioskami wynosi 17 736 907. Przewozy z wykorzystaniem środków Funduszu są realizowane na obszarze 845 gmin.
Informacje na temat przebiegu tras linii komunikacyjnych objętych dofinansowaniem Funduszu znajdują się w umowach zawartych przez jednostki samorządu terytorialnego z poszczególnymi operatorami przewozów. Od 12 września br. można składać kolejne wnioski w ramach dodatkowego naboru o objęcie dopłatą do przewozów w 2019 r. Ponadto jeszcze w tym roku zostanie też ogłoszony nabór wniosków na 2020 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Petycja o lobbing w sprawie naprawy Kanału Ołobok
do Zarządu Województwa Lubuskiego
Po II Kongresie Żeglugi Śródlądowej w Opolu jestem przerażony stanem lubuskich dróg wodnych.
Czy planowana jest naprawa lub remont kanału Ołobok na odcinku jez. Niesłysz- rzeka Odra celem dojazdu jachtów i łodzi motorowych z terenu Niemiec i pobliskiego Berlina na jeziora Niesłysz i pojezierze lubuskie? Jest to istotne dla konkurencyjności z infrastrukturą turystyki wodnej po stronie niemieckiej. Po stronie niemieckiej w Brandenburgii i w landzie Mecklenburg-Vorpommern jest ok. 33 tysięcy km dróg wodnych.
Kanał Ołobok obecnie jest niedrożny wg posiadacza łodzi motorowej. Jest on nieżeglowny. Wnoszę do UMWL o lobbing mający na celu naprawę kanału. UMWL może wystapić do posła J. Materny w tej kwestii. Może lobbować w MGMIZS.
Kanał ten za pomocą dalszego kanału Niesulickiego łączy lubuskie pojezierze z rzeką Odrą. Zniszczone jazy na kanale Ołobok uniemożliwiają nawet kajakarstwo. Ongiś kanał Ołobok miał 20 m. szerokości. W mojej opinii należy
naprawić jazy i dodatkowo dodać śluzy dla ruchu małych statków i jachtów. Dodam ze kanal ten ma znaczenie w malej retencji. W tym regionie Europy panuje silna susza.
pozdrawiam
ADAM FULARZ
Gaz. Zielonogorska
Opis kanału Ołobok
KANAŁ OŁOBOK niepozorną, leniwie płynącą rzeczkę -Niemcy zmienili już na zawsze- w forteczny kanał. Powstało na niej 15 obiektów hydrotechnicznych: 6 mostów przesuwnych, z których dodatkowo część pełniła również funkcje piętrzące, oraz 9 jazów (w tym jeden tzw. zamek wodny). Utworzono 6 odcinków kanałów strategicznych o szerokości 20 m oraz osiem obszarów zalewowych. Spokojna z pozoru rzeczka -w każdej chwili mogła stać się przeszkodą wodną trudną do przebycia przez pojazdy przeciwnika. Dla ochrony mostów i jazów wybudowano po ich zachodniej stronie 19 schronów bojowych (B-werki).
Dzisiaj kanał bywa wykorzystywany szczególnie jako szlak kajakowy, umożliwiający poznanie zarówno walorów przyrodniczych i turystycznych doliny rzeki Ołobok, jak również elementów hydrotechnicznych i fortyfikacyjnych południowego odcinka fortyfikacji Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego (MRU). Ww. opisany szlak kajakowy należy zaliczyć do dość trudnych, chociażby ze względu na wiele przeszkód (np. właśnie poniemieckie budowle hydrotechniczne czy zwalone drzewa). Szczególnie polecam go osobom lubiącym trudne wyzwania, wysportowanym, co nie przeszkadza wycieczce tędy chociażby weekendowej.
więcej, źródło:
http://mojewyprawy.com/jednodniowe/nies ... lubuskiem/
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
List otwarty do Ministra Gosp. Wodnej i Żeglugi Śródlądowej
Szanowni Państwo,
Proszę ponownie o odniesienie się do tezy p. Kubca.
Gdy pytałem o to pana dr inżyniera Jacka Cichockiego który wg mojej wiedzy koordynuje z ramienia Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście projekt kaskadyzacji rzeki Odry, gdy prosiłem o odpowiedzi na zarzuty J. Kubeca wobec jego propozycji, najpierw uciekł, potem, gdy go dogoniłem, odmówił odpowiedzi twierdząc że rozmawia z kolegą. Gdy mu zarzuciłem że tylko szuka wymówki i ucieka przed polemiką, p.Jacek Cichocki stanowczo żądał by dać mu spokój. Później zarzucał mi że kim ja jestem by zadawać mu pytania albo wytykać mu błędy (przeprosiłem go wcześniej za przerwanie mu i za wytknięcie- tezy którą uznałem za rodzaj błędu w jego prezentacji).
Oto argumenty przeciwko planom Jacka Cichockiego z Zarządu Portów Morskich Szczecin- Świnoujście
Regulacja samych rzek celem ich dostosowania do wymogów żeglugi śródlądowej jest wysoce szkodliwa dla ekosystemów, przyspiesza gwałtowność powodzi ograniczając retencję, nie pozwala na osiągnięcie tak dobrych parametrów dróg wodnych jak w przypadku ich budowy dróg wodnych od podstaw, poza tym jest tylko nieznacznie tańsza. Według pobieżnych szacunków [1] koszt budowy kanału lateralnego wynosi w podobnych warunkach ok. 8 mln euro za kilometr wliczając w to koszty budowy śluz i innych budowli hydrotechnicznych. Jest to o około 20 % więcej niż koszt regulacji kilometra rzeki dla potrzeb żeglugi (ok. 6 mln euro- koszt stopnia wodnego to ok. 320 mln PLN), jednak przy poprawnym zaprojektowaniu kanału bilans kosztów inwestycji w kanał lateralny może być nawet niższy, ponieważ meandry rzeczne znacznie podnoszą koszty regulacji rzeki. Dla przykładu, odległość rzeczna z Wrocławia do Krosna Odrzańskiego wynosi 258 km, podczas gdy odległość w linii powietrznej jest o niemal 100 km mniejsza.
Jak argumentuje J. Kubec, jest ogólnie znanym faktem, iż warunki hydrologiczne na Odrze są nieporównywalne z tymi na Renie czy Łabie, Ale z kolei wg Kubca jest to główny argument właśnie za zastosowaniem kanałów lateralnych, ponieważ pozwalają one uniezależnić żeglugę od negatywnego wpływu warunków atmosferycznych (szczególnie niskich stanów wód, będących utrapieniem Odry) i utrzymać ciągłość żeglugi. Ponadto regulacja rzek przyczynia się do zniszczenia środowiska naturalnego w korytach regulowanych rzek i budzi ogromne, blokujące jakiekolwiek posunięcia protesty społeczne.
Poprzednia korespondencja:
W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 mediaMGM <media na serw.
mgm.gov.pl> napisał(a):
Szanowny Panie Redaktorze,
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe.
MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (np. porty i nabrzeża przeładunkowe).
Nie można jednoznacznie stwierdzić, że zostanie dokonana kaskadyzacja rzek, a projekty kanałów lateralnych zostaną odrzucone. Wspomniane studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) oraz drogi wodnej rzeki Wisły (E-40) jest realizowane w celu ustalenia najlepszych rozwiązań.
Z poważaniem
Zespół Biura Prasowego
Ministerstwo Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
tel.: 22 583 86 60
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Thursday, June 22, 2017 9:25 AM
To: mediaMGM
Subject: Prośba o polemikę z tezami p. J. Kubca dot. ODW
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
- z jakich powodów wybrano kaskadyację rzek i ich kanaliację zamiast budowy kanałów lateralnych?
- specjaliści zajmujący się tym tematem, wykształceni poza Polska (w Polsce specjalistów uczono tylko o kaskadyzacji rzek, zgodnie z duchem nauki radzieckiej), argumentują za budową kanałów lateralnych. Co uważa MGMiŻŚ? Cy prychyla się do poglądów nauki radzieckiej, czy do poglądów ekspertów spoza Polski?
(...).
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
6 procent dróg wodnych w Polsce ma kategorię 4 lub wyższą. Jest to niecałe 200 km. Prawie 4 tysiące dróg wodnych jest nizszej klasy. Białoruś doprowadziła kanał żeglowny IV klasy do granicy z Polską. Zarówno Gabriel Narutowicz jak i gen. Sikorski mieli wykształcenie hydrotechniczne. Obecnie w Polsce brak jest decydentów mających takie kwalifikacje. Dużych zapór w Polsce jest mniej (bodaj 50 - nie zapamietałem, musiałem dopytać innych osób na widowni), w Hiszpanii jest ich np. 1200.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji wypowiedzi na scenie Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Teresa Hacksteiner z European Barge Union mówiła o bezemisyjnym transporcie towarów drogą wodną. Wg niej istnieje lub istnieją już barki zasilane ogniwami elektrycznymi które mając ogniwa bateryjne mogą poruszać się bez spalin (emisje mają miejsce przy produkcji prądu). Natomiast francuski panelista Nicolas mówił o barkach zasilanych ogniwami wodorowymi.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji wypowiedzi na scenie Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Notatka z wystąpienia p. Przemysława Żukowskiego , MGMIZS na Kongresie Żeglugi Śródlądowej w Opolu.
Przepraszam za brak polskich znakow- Adam.
90 % ladunkow w Polsce jest transportowanych w Polsce transportem drogowym. W UE blisko 30 % transportu samochodowevo to polskie ciezarowki.
W Holandii transport wodny ma ok. 30 procent wolumenu.
Obecnie w Polsce udzial transportu wodnego w wolumenie przewozu ladunkow to 0.3 %. Srednia unijna to kila procent, bodaj 6-7 procent o ile zapamietałem z jego wypowiedzi.
Ilosc wody w Polsce w rzekach jest nie do porownania z Renem czy Dunajem. Szukane są analogie, np. Łaba- być może, po to by przekoać Komisję Europejską aby dofinansowała budowę dróg wodnych w Polsce.
Polska potrzebuje śluz i modernizacji urzadzeń regulacyjnych. Obecnie w rzekach typu Odra, Wisła okresowo jest tylko 30 centymetrow wody.
Jedna z innych osób obecnych na sali mowila mi ze ponizej Malczyc w zeszlym roku latem bylo w Odrze pomiedzy 30 a 50 cm wody.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji wypowiedzi na scenie Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Wiadomość przekazana przez redakcję----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: środa, 18 września 2019
Temat: LOT WZMACNIA OFERTĘ POŁĄCZEŃ Z KRAKOWA DO USA
Do: "adam.fularz
| | | LOT WZMACNIA OFERTĘ POŁĄCZEŃ Z KRAKOWA DO USA
| | |
Kraków, 18 września 2019 r. – Bezpośrednie połączenie do Nowego Jorku (JFK) oraz zwiększenie liczby rejsów do Chicago. Polskie Linie Lotnicze LOT w nowym sezonie letnim zaoferują bogatszą ofertę połączeń z Kraków Airport do USA. Tym samym mieszkańcy Krakowa i całego regionu będą mogli na pokładzie Boeinga 787 Dreamliner polskiego przewoźnika komfortowo dotrzeć do dwóch ważnych amerykańskich portów. Ameryka Północna w strategii rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT zajmuje ważne miejsce. Polski przewoźnik stale rozwija ofertę – latając dziś bezpośrednio Boeingami 787 Dreamliner do USA - z Warszawy (do portów w Nowym Jorku [JFK, EWR], Chicago [ORD], Los Angeles [LAX] i Miami [MIA]), Budapesztu (do portów w Nowym Jorku [JFK] i Chicago [ORD]), Rzeszowa (do portu w Nowym Jorku [EWR]) i Krakowa. LOT zdecydował właśnie o wzmocnieniu oferty z Kraków Airport.
- Małopolska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się regionów w Polsce, który przyciąga nie tylko turystów, ale również coraz więcej osób podróżujących w celach biznesowych. Dzięki dobrej współpracy z Kraków Airport LOT stale rozwija swoją ofertę w tym porcie. Po sukcesie naszych bezpośrednich połączeń z Krakowa do Chicago, Budapesztu, Bukaresztu i Dubrownika, a także nieustającej popularności krajowych rejsów do Warszawy, Gdańska i Olsztyna, jesteśmy przekonani, że zwiększenie częstotliwości rejsów do Chicago i nowe bezpośrednie połączenie do Nowego Jorku okażą się sukcesem – mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Nowe rejsy z Kraków Airport do portu lotniczego im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku będą realizowane od 3 maja 2020 r., raz w tygodniu według następującego rozkładu: LO 019 KRK-JFK 18:45-22:30 niedziela LO 020 JFK-KRK 00:15-14:50 niedziela
Rozwinięciu ulegnie również oferta LOT-u ze stolicy Małopolski do Chicago. Z obecnych dziś w rozkładzie trzech połączeń tygodniowo, liczba połączeń wzrośnie do pięciu lotów w tygodniu. Będą realizowane od początku nowego sezonu letniego według następującego rozkładu: LO 009 KRK-ORD 12:20-15:30 wtorek, środa, piątek, sobota, niedziela LO 010 ORD-KRK 17:25-09:35+1 poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek, sobota
- Jestem przekonany, że zarówno Polonia, pasażerowie biznesowi oraz turyści odwiedzający zarówno Polskę, jak i Stany Zjednoczone skorzystają nie tylko z gościnności naszych załóg i komfortowych Boeingów 787 Dreamliner, ale także docenią wciąż rozbudowywaną ofertę na pokładach - dodaje Rafał Milczarski.
Polskie Linie Lotnicze LOT z krakowskiego lotniska – oprócz ogłoszonych właśnie nowych połączeń do USA oferują także bezpośrednie rejsy do Budapesztu (sześć rejsów tygodniowo), Dubrownika (jeden rejs w tygodniu) Bukaresztu (trzy razy w tygodniu), a także aż trzy połączenia krajowe. LOT oferuje siedem rejsów dziennie do Warszawy, jeden dziennie do Gdańska oraz dwa razy w tygodniu samoloty przewoźnika łączą Kraków Airport z portem Olsztyn-Mazury.
- Cieszymy się z nowego LOT-owskiego połączenia Kraków - Nowy Jork, gdyż jest to długo oczekiwana trasa przez naszych pasażerów. Nowy Jork to miasto wielokulturowe, tętniące życiem artystycznym, w wielu aspektach podobne do Krakowa. Nowe połączenie jest szansą dla naszego regionu na rozwinięcie relacji biznesowych oraz turystycznych – mówi Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.
Bilety m.in. na nowe połączenia z Kraków Airport do Chicago i Nowego Jorku są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na lot.com. LOT w 2018 roku przewiózł rekordową liczbę ponad 8,9 mln pasażerów, o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku polski przewoźnik planuje przewieźć 10 mln pasażerów. LOT używa dziś na co dzień ponad 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie już 111 połączeń na całym świecie.
| | Informacja prasowa .docx kliknij tutaj Boeing 787 Dreamliner LOT-u .jpg kliknij tutaj | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: +48 22 606 79 19 tel.: +48 731 999 924 e-mail: (..)pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2018 roku LOT przewiózł prawie 9 mln pasażerów, o dwa miliony więcej niż rok wcześniej. LOT rocznie zapewnia komfortową podróż w ramach 111 połączeń na świecie. W ofercie są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Polski przewoźnik w 2019 r. obchodzi 90. rocznicę powstania. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.
Kliknij jeśli nie chcesz od nas otrzymywać tego typu korespondencji.
| | | Wykonując obowiązek wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO"), informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Komitetu Obrony Robotników 43. Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej na ww. adres,oraz adresem email iod@lot.pl. W każdym czasie masz możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym celu kontaktując się z administratorem we wskazany wyżej sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl