dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

100 lat planów budowy kolei pod Łodzią


 

Czy PKP PLK uważa że w sto lat od pierwszej publikacji planów prof. Michalskiego uda się zrealizować planowane od 100 lat połączenie kolejowe Łódź Fabryczna- Łódź Kaliska?

 

Załączam stosowny skan z gazety. Opis

"Przypomnę, jak stara jest już idea budowy tunelu średnicowego w Łodzi. Artykuł z "Ilustrowanej Republiki" opublikowany 4 kwietnia 1929 roku."

 

 

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski

"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Odpowiedzi
 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wariant realizacji tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Wariant realizacyjny jest tożsamy z postulatami samorządów – powstaną dwa nowe przystanki osobowe. To kolejny krok prac dotyczących Łódzkiego Węzła Kolejowego.

 

Zarząd PLK podjął decyzję o lokalizacji przystanków osobowych w tunelu średnicowym w Łodzi. Wybrano najbardziej korzystny wariant z dwoma przystankami w tunelu: u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki oraz u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej. Wybór potwierdziła analiza kosztów i korzyści oraz analiza wielokryterialna.

 

Wszystkie warianty realizacyjne zostały szczegółowo przeanalizowane pod kątem społeczno-gospodarczym, środowiskowym, technicznym oraz finansowo-ekonomicznym przez Wykonawcę studium wykonalności. Wybranie wariantu oznacza możliwość przygotowania dokumentacji przetargowej, która jest niezbędna do ogłoszenia zamówienia na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj".

 

Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Dworca Łódź Fabryczna na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska. Wybudowanie tunelu średnicowego w Łodzi umożliwi udrożnienie w skali kraju połączeń kolejowych północ – południe i wschód – zachód. Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei i transportu publicznego względem innych środków transportu.

 

Inwestycja prowadzona jest zgodnie z przyjętym harmonogramem. Do końca III kwartału 2016 roku planowane jest zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji przetargowej na realizację inwestycji. Zakończenie procedury wyłonienia wykonawcy robót w systemie „Projektuj i Buduj" planowane jest na III kwartał 2017 roku.

 

Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego". Pierwszym etapem jest budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują, że rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca w grudniu, czyli od nowego rozkładu jazdy 2016/2017.

 

 

 

Łukasz Kwasiborski

Wydział prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa

Posted by Telewizja Opera on 10:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for 100 lat planów budowy kolei pod Łodzią

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery