dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Dlaczego linia kolejowa PKM ucierpiała w wyniku zwykłej ulewy? UTK tłumaczy.

Dlaczego na otwartej niecały rok temu linii PKM w Trójmieście doszło do tak poważnych zniszczeń w czasie ulewy? Czy to normalne? Czy poprawnie wykonano odwodnienie torowiska? Oglądałem zdjęcia, i zniszczenia liniii kolejowej- podmycia- wyglądają bardzo poważnie. Czy UTK rozpozna sprawę i przekaże dokładne informacje, dlaczego linia kolejowa uległa tak znacznym zniszczeniom?

Odpowiedzi:

Linia kolejowa nr 248 będąca w zarządzie Pomorskiej Kolei Metropolitarnej została otwarta niecały rok temu – linia ta została udostępniona dla ruchu pasażerskiego we wrześniu 2015 r.

Licząca około 18 km długości i osiem przystanków linia kolejowa nr 248 jest pierwszą od prawie 40 lat wybudowaną od podstaw linią kolejową w Polsce. Inwestorem był samorząd województwa pomorskiego.

Należy wskazać, że kwestie podniesione w pańskiej wiadomości związane są prawdopodobnie z zagadnieniem odwodnienia linii kolejowej (poprawności projektu i jego wykonania). Wymagania prawne w tym zakresie zawiera Rozdział 8 „Urządzenia odwadniające linii kolejowych i stacji" rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. z 1998 r. Nr 151 poz.987, z późn. zm.). Zostało ono wydane na podstawie art. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 poz. 290, z późn. zm.) jako przepisy techniczno-budowlane. 

Zgodnie z art. 81 ust. 1 pkt 1 lit. c tej ustawy do obowiązków organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego należy nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej. Organem nadzoru budowlanego dla obiektów i robót budowlanych zlokalizowanych w obszarze kolejowym jest wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego (art. 83 ust. 1 pkt 3 ustawy prawo budowlane). W związku z powyższym Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nie nadzorował budowy wskazanej linii.

Reasumując, ocena poprawności wykonania inwestycji we wskazanym przez Pana zakresie pozostaje poza zakresem kompetencji Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Jednocześnie wskazuję, że z informacji otrzymanych od zarządcy linii wynika, że obecnie prowadzona jest jej inwentaryzacja, która ma na celu ocenę stanu faktycznego i dobranie technologii napraw, tak by ekipy budowlane w sposób optymalny mogły pracować nad przywróceniem linii do stanu umożliwiającego bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

 

 


Maciej Bębenek

Ekspert
Wydział Prasowy i Komunikacji Społecznej
Biuro Prezesa

Urząd Transportu Kolejowego

Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa

Posted by Telewizja Opera on 02:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Dlaczego linia kolejowa PKM ucierpiała w wyniku zwykłej ulewy? UTK tłumaczy.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery