dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przetargi na wykonywanie połaczeń kolejowych w województwie kujawsko-pomorskim

Wydawnictwo, próbując opisać stan sieci kolejowej w Państwa województwie, natrafiło na problem polegający na:

 

Sprzecznym z ustanowionym prawem przekazywaniu dotacji dla wykonawcy usług przewozów kolejowych.

 

Wg naszych ustaleń, dotację niekiedy przekazywano jednemu z operatorów z pominięciem uchwalonych procedur, nakładających na samorządy szczebla wojewódzkiego obowiązek rozpisywania przetargów na relizację w/w usług.

 

1. Ile takich przypadków mialo miejsce? 

 

2. Czy na każdy okres realizacji usług rozpisywano przetargi? 

 

3. Jakie prawne przesłanki wg Urzędu Marszałkowskiego umożliwiają wg Państwa-przekazywanie dotacji wybranej spółce z pominięciem prawa? Prawnicy którzy z ramienia wydawnictwa analizowali dokumentację w tej sprawie, uznali że skoro samorząd posiada jedynie marginalną liczbę udziałów w/w spółki, samodzielnie nie posiada żadnej kontroli nad jej działalnością. Jest to w dodatku spółka z rozdrobionym akcjonariatem, i z treści licznych podręczników ekonomicznych wynika że w tego typu spółkach kluczową rolę odgrywają managerowie, zaś rozdrobnieni udziałowcy mają marginalny wpływ na działalność biznesową tego typu spółek.

 

4. Czy mają Państwo opinię prawną sugerującą możliwość przekazywania dotacji z pominięciem procedury przetargowej? Czy radca lub kancelaria prwna przygotowująca dla Państa tą opinię, posiada ubezpieczenie OC? 

 

5. Czy ex- post Urząd Marszałkowski wystąpi o zgodę na udzielenie pomocy publicznej spółce Przewozy Regionalne? Sądzimy, że prawną kwalifikacją przekazanych środków jest właśnie pomoc publiczna. Nie można w tym przypadku mówić o przekazywaniu dotacji na organizację pasażerskich przewozów publicznych koleją, skoro możliwe że nie rozpisano przetargów na wykonywanie w/w usług i przekazywano jedynie pomoc publiczną ze środków własnych województwa.

  

 

poniżej odpowiedzi, którch udzielił Bartosz Nowacki, dyrektor marszałkowskiego Departamentu Transportu Publicznego i Inwestycji Transportowych:

 

Ad 1. Jedna z czterech umów o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, po unieważnieniu postępowania przetargowego, została zawarta na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13, z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 6 Rozporządzenia (WE)NR 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 roku dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70.

Ad 2. Tak.

Ad 3 i 4. Umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa kujawsko-pomorskiego zawierane są w trybach określonych w art. 19 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13, z późn. zm.)


Ad 5. Nie wymagane jest uzyskanie zgody na udzielenie pomocy publicznej przewoźnikom wybranym na postawie ww. ustawy i rozporządzenia. Udzielenie dotacji przewoźnikowi, niezależnie od trybu jego wyboru, jest udzieleniem pomocy publicznej.

 

 

Małgorzata Brzykcy

Posted by Telewizja Opera on 03:10. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przetargi na wykonywanie połaczeń kolejowych w województwie kujawsko-pomorskim

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery