dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania o ceny biletów kolejowych w Polsce


Dlaczego przewoźnik PKP Intercity ma tak wysokie ceny biletów? Bilet jednorazowy z Zielonej Góry do Warszawy na jutro rano jest droższy niż karnet tygodniowy na wszystkie połączenia kolejowe w całych Czechach. Bilet jednorazowy na innej trasie jest droższy niż 2-tygodniowy karnet kolei czeskich na całą sieć.

Odpowiedzi:

 

Wysokość ceny biletu na przejazd pociągami uruchamianymi przez PKP Intercity SA uzależniona jest od przyjętej taryfy kilometrowej / odcinkowej. Przewoźnik tworząc taryfę bierze pod uwagę koszty uruchomienia pociągu (m.in. koszt dostępu do infrastruktury kolejowej, koszt energii trakcyjnej, koszty taboru, obsługi podróżnych) oraz opłaty taryfowe stosowane przez innych przewoźników (również drogowych). W przypadku przewozów komercyjnych przewoźnik kształtuje taryfę na zasadach swobodnych. Opłaty za przejazd mają pokryć koszty uruchomienia pociągu i  przynieść przewoźnikowi korzyść finansową przy względnie niewielkim obciążeniu pasażerów korzystających z usług. W przypadku przewozów uruchamianych w ramach służby publicznej, przy kształtowaniu opłat przewoźnik bierze również pod uwagę wysokość dotacji przeznaczonej na zorganizowanie oferty pasażerskich przewozów międzywojewódzkich / międzynarodowych, z której pokrywany jest ewentualny deficyt połączeń nierentownych (w zależności od wysokości dotacji możliwe jest obniżenie cen biletów na przejazd lub rozszerzenie oferty). Ceny obowiązujące  wg taryfy podstawowej mogą zostać obniżone. Podstawą są ulgi ustawowe dotyczące zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych. Wskazane grupy mogą podróżować ze zniżką od 37% do 95%, a nawet za darmo. Ponadto przewoźnik oferuje liczne promocje.

 


 

Elżbieta Kisil

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22

Posted by Telewizja Opera on 01:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania o ceny biletów kolejowych w Polsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery