dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do MIB w sprawie połączenia kolejowego Kraków- Zakopane

do MIB

Zwracamy się z wnioskiem do MIB o wprowadzenie pojazdów EN63a na trasę Kraków- Zakopane z czasem przejazdu 2 godziny 37 minut, co jest możliwe przy obecnej infrastrukturze. Obecnie kolej posiada marginalny, szacowany na 2 promile, udział w rynku transportowym na trasie Zakopane- Kraków. W dniu dzisiejszym sieć Facebook opublikowała zestawienie pociągów na tej trasie w szczycie sezonu turystycznego, pokazujące że tą trasą praktycznie już nie kursują pociągi pasażerskie. 

Proponujemy- wzorem czasów przedwojennych- wprowadzenie podwójnej obsady trakcyjnej co dalej skróci czas przejazdu o 12 minut, czyniąc kolej konkurecyjna pod względem czasu przejazdu z autobusami kursującymi na tej trasie. 

Jak podaje portal inforail.pl, "W latach 30. XX wieku na polskich torach pojawił się pociąg SAx 90080 znany jako Luxtorpeda. Ten aerodynamiczny spalinowy pociąg kursował na trasie do Zakopanego i w roku 1936 ustanowił rekord szybkości przejazdu na trasie Kraków - Zakopane na 2 godziny 18 minut. Do dzisiaj ten rekord nie został pobity. Obecnie pociąg tą trasę pokonuje w 3 godz. 49 minut."


pytanie: czy planowane jest wprowadzenie pociągów kursujących na tej trasie w czasie 2 godziny 18 minut? Przed II wojna było to możliwe, dziś jest to także możliwe jeśliby kursowały np. ezt o możliwości szybkiej zmiany kierunku podróży.

Odpowiedź ministerstwa MIB:

Czas przejazdu na trasie Zakopane - Kraków jest niekonkurencyjny i powinien zostać skrócony. W tym celu prowadzone są inwestycje polegające na budowie łącznic w Suchej Beskidzkiej i Krakowie, dzięki czemu nie będzie konieczna zmiana czoła na stacjach Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka. Kolejnym rozwiązaniem jest wykorzystanie na tej trasie elektrycznych zespołów trakcyjnych.

 

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o przeprowadzenie analizy technicznych możliwości uzyskania czasu przejazdu 2 h 18 min. na odcinku Zakopane - Kraków Główny z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Zgodnie z materiałem przedstawionym przez zarządcę, zakładając wykorzystanie pojazdu EN63a możliwy do osiągnięcia czas przejazdu to 2 h 37 min. Uwzględniając zmianę kierunku jazdy na 2 min. w stacjach: Kraków Płaszów, Sucha Beskidzka i Chabówka czas ten skróci się o 12 minut, jednak takie rozwiązanie wiąże się z prowadzeniem pociągu przy udziale podwójnej obsady trakcyjnej i jest to w opinii PKP PLK S.A. minimalny możliwy czas, trudny do osiągnięcia w ramach ciągłej, bieżącej realizacji.

 

PKP PLK S.A. nie posiada danych o prędkościach maksymalnych i ograniczeniach stałych jakie obowiązywały w latach 30. XX wieku. Dlatego trudno jest się odnieść i porównać czasy jazdy do obowiązujących parametrów i przy udziale istniejących pojazdów trakcyjnych. Pojazdy Luxtorpeda, które uzyskiwały krótki czas przejazdu, miały inne parametry niż współczesny tabor dalekobieżny.

  

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Literatura:



-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do MIB w sprawie połączenia kolejowego Kraków- Zakopane

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery