dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MInisterstwo tłumaczy dlaczego w Polsce zbudowano tylko 46,3 km nowych linii kolejowych

- czy MIB zamierza zmienić te proporcje? Zbudowano 3 000 km nowych dróg i tylko 46 km nowych torowisk.

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej zbudowano zaledwie... 46,3 km linii kolejowych. Oznacza to, że polska kolej rozrasta się z prędkością zaledwie 3,8 nowych km torów na rok.
źródło:


ODPOWIEDŹ:

 

Zasadniczym celem w zakresie inwestycji kolejowych realizowanych i planowanych do realizacji w okresie 2014–2020 jest przede wszystkim dokończenie prac na głównych ciągach, tworzących sieć bazową i kompleksową TEN-T, jak również stanowiących kolejowe korytarze transportowe oraz usunięcie występujących wąskich gardeł.

Dokumentem wskazującym cele i kierunki rozwoju transportu jest „Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)",  przyjęta przez Radę Ministrów 22 stycznia 2013 r. Jest to średniookresowy dokument planistyczny, w którym wskazano, że podstawowym celem krajowej polityki transportowej jest zwiększenie dostępności terytorialnej oraz poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego przez utworzenie spójnego, zrównoważonego i przyjaznego użytkownikowi systemu transportowego w wymiarze krajowym (lokalnym), europejskim i globalnym.

Strategia wskazuje, że w pierwszej kolejności konieczne jest podejmowanie działań mających na celu usunięcie zaległości w rozbudowie, modernizacji i rewitalizacji infrastruktury transportowej oraz połączenie infrastrukturalne najważniejszych ośrodków wzrostu z obszarami o niższej dynamice rozwoju i włączenie ich w sieć transportu europejskiego. Następnie należy skupić się na zwiększaniu poziomu nasycenia infrastrukturą i stworzeniu zintegrowanego systemu transportowego.

 

W zakresie transportu kolejowego działania te realizowane m.in. są poprzez:

•             konsekwentną modernizację i rewitalizację istniejącej sieci linii kolejowych,

•             rewitalizację i rozbudowę linii kolejowych w obszarach funkcjonalnych miast oraz podejmowanie działań zmierzających do lepszej integracji transportu szynowego i kołowego,

•             modernizację przystanków kolejowych,

•             rozwijanie infrastruktury systemów usprawniających zarządzanie przewozami pasażerskimi i towarowymi; stopniowe wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) na najważniejszych szlakach kolejowych.

 

W zakresie transportu kolejowego strategicznym zadaniem ujętym w SRT jest wzmocnienie roli kolei w zintegrowanym systemie transportowym. Cel ten powinien zostać osiągnięty dzięki działaniom inwestycyjnym oraz zmianom organizacyjnym i technologicznym, które przełożą się na poprawę konkurencyjności przewozów kolejowych. Inwestycje mogą obejmować nie tylko budowę nowych linii czy nowych torów na eksploatowanej sieci, ale także modernizację istniejących linii oraz rewitalizację niewykorzystywanych odcinków.

Zgodnie z SRT przedsięwzięcia rozwojowe w zakresie kolei będą skoncentrowane na zapewnieniu wydajnej i efektywnej infrastruktury, charakteryzującej się odpowiednią do potrzeb przewozów towarowych zdolnością przepustową, prędkością maksymalną, dopuszczalnym naciskiem osi, skrajnią ładunkową, a także długością torów. Taka infrastruktura pozwoli zapewnić właściwą płynność ruchu pociągów.

Podjęcie decyzji o poniesieniu nakładów na budowę elementów infrastruktury musi być poprzedzone wnikliwą analizą, której rezultatem będą wiarygodne dane uzasadniające ekonomiczną opłacalność przedsięwzięcia. Należy odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących m.in. relacji kosztów do korzyści z uwzględnieniem prognozowanych potoków ruchu pasażerskiego, potencjału przewozu ładunków, ale także ograniczeń wynikających z faktu, że nowe linie kolejowe mogą przebiegać przez liczne obszary cenne pod względem środowiska naturalnego oraz obszary zurbanizowane.

  

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Tel. 22 630 11 22

Posted by Telewizja Opera on 10:11. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MInisterstwo tłumaczy dlaczego w Polsce zbudowano tylko 46,3 km nowych linii kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery