Informuję iż wydawnictwo badało możliwości wznowienia przewozów pasażerskich w relacji Lipiany- Pyrzyce- Szczecin Główny.
Informujemy iż technicznie jest możliwośc osignięcia w tej relacji czasu przejazdu na poziomie ok. 65-60 minut. Czas przejazdu odcinka Pyrzyce- Stargard Szczeciński (25 km toru) powinien wynieść ok. 15-17 minut aby osiągnąć ten czas przejazdu. Odcinek Pyrzyce- Stargard powinien być zmodernizowny do prędkości ok. 80- 85 km/h dla szynobusów. Wydaje się, że remont linii byłby wystarczający dla osiągnięcia tego efektu.
Chcemy wznowić ruch pasażerski w zupełnie inny sposób niż to usiłowno dekadę temu. Wprowadzonoby autobusy szynowe kursujące jako pociągi przyspieszone na całej trasie, pomijające wszystkie mniejsze przystanki i mniej istotne stacje. Już dziś czas przejazdu ze Stargardu do Szczecina Głównego to 32 minuty dla składów pomijających stacje pośrednie. Możliwe wydaje się osiągnięcie czasu przejazdu ok. 40 minut na całej trasie, po bardzo konsekwentnej moderniacji odcinka do Pyrzyc.
W ramach modernizacji powstałby nowy przystanek Pyrzyce Stargardzka. Pociąg obsłużyłby też Stargard Kluczewo, być może- także z nowym przystankiem. Inne przystanki pominiętoby.
Wg wikipedii: Linia obecnie obsługuje jedynie ruch towarowy na odcinku Stargard-Pyrzyce, w dalszej części nieprzejezdna. Pierwszy fragment linii z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 sierpnia 1991 dla ruchu towarowego w 2000. 30 maja 1992 całkowicie zamknięto odcinek Pyrzyce-Godków. Ostatni fragment linii ze Stargardu do Pyrzyc zamknięto dla ruchu pasażerskiego 14 grudnia 2003, otwarto go w styczniu 2004, by w kwietniu tego samego roku ponownie go zamknąć.
Prosimy o informację, czy taki czas przejazdu pozwoli uzyskać konkurencyjny czas podróży na w/w trasie.
Po realizacji inwestycji Pyrzyce mogłyby stać się miejscowością podmiejską, "sypialnią" i satelitą Szczecina. W przyszłości zakładamy przedłużenie linii do miejscowości Lipiany (18 km) i dokonania zwykłej rewitalizacji torowiska. Czas przejazdu na trasie Lipiany- Szczecin wyniósłby ok. 60- 65 minut. Najlepiej byłoby całej inwestycji dokonać za jednym razem, ale nie znamy możliwości ekonomicznych wznowienia przewozów na trasie do Lipian, stacja jest tam oddalona od centrum miejscowości.