dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Minister Infrastruktury w sprawie polityki parkingowej- list z dn. 8 kwitnia 2020

Treść listu z MI:

Minister Infrastruktury, działając na podstawie art. 244 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.), zawiadamia, że wniosek z dnia
10 lutego br. przekazany drogą elektroniczną przez Ministerstwo Rozwoju w dniu 12 marca br. dotyczący
wprowadzenia odpłatności miejsc parkingowych, został uznany za bezzasadny.

Na wstępie należy wyjaśnić, że stanowiska postojowe dla pojazdów mogą być wyznaczane zarówno
w obrębie pasa drogowego drogi publicznej np. na pasie postojowym czy zatoce postojowej oraz na drodze
wewnętrznej np. parkingi osiedlowe, bądź na oddzielnych obiektach np. parkingi podziemne w budynkach
mieszkalnych.
Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470) droga
publiczna jest to droga zaliczona na podstawie niniejszej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której
może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej
ustawie lub innych przepisach szczególnych. Zarządcami dróg publicznych są: dla dróg krajowych –
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, wojewódzkich – zarząd województwa, powiatowych –
zarząd powiatu, gminnych – wójt (burmistrz, prezydent), publicznych w granicach miast na prawach
powiatu z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych – prezydent miasta. Od dróg publicznych należy
odróżnić drogi wewnętrzne, tj. drogi, drogi rowerowe, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu
pojazdów, niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym
tych dróg (art. 8 ustawy o drogach publicznych). Drogi wewnętrzne mogą być własnością organów
administracji publicznej) np. gminy, lub własnością podmiotu prywatnego np. spółdzielni mieszkaniowej.
Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie, ochrona i oznakowanie dróg wewnętrznych oraz
zarządzanie nimi należy do zarządcy terenu, na którym jest zlokalizowana droga, a w przypadku jego
braku - do właściciela tego terenu. Finansowanie ww. zadań, należy do zarządcy terenu, na którym jest
zlokalizowana droga, a w przypadku jego braku - do właściciela tego terenu.
Z obecnie obowiązujących przepisów wynika generalna zasada odpłatności za parkowanie pojazdów
samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania lub śródmiejskiej strefie
płatnego parkowania - art. 13 ust. 1 w zw. z art. 13b ust. 1 i 1b ustawy o drogach publicznych.
Kompetencje w zakresie ustalania strefy płatnego parkowania lub śródmiejskiej strefy płatnego
parkowania, ustalania stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych
w tych strefach ustawodawca pozostawił właściwym organom samorządu terytorialnego – radzie
gminy/miasta (art. 13b ust. 3 i 4).
Rada gminy (rada miasta), ustalając strefę płatnego parkowania lub śródmiejską strefę płatnego
parkowania ustala wysokość opłaty z tym, że opłata za pierwszą godzinę postoju pojazdu
samochodowego nie może przekraczać:
- w strefie płatnego parkowania - 0,15% minimalnego wynagrodzenia, w rozumieniu art. 2 ust. 1
ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r.
poz. 2177 oraz z 2019 r. poz. 1564);
- w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania - 0,45% minimalnego wynagrodzenia, o którym
mowa powyżej.
(...)

otrzymano elektronicznie, druga strona wniosku nie załadowała się.
opr. AF

Posted by Telewizja Opera on 05:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Minister Infrastruktury w sprawie polityki parkingowej- list z dn. 8 kwitnia 2020

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery