NOWY ROZKŁAD JAZDY ŁÓDZKIEJ KOLEI AGLOMERACYJNEJ OD 12 MARCA
Od 12 marca br. zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Przyniesie on korzystne zmiany dla pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka uruchomi dodatkowe połączenia na terenie Łodzi, wprowadzone zostaną również korekty w siatce połączeń regionalnych i międzywojewódzkich. Trzy pociągi otrzymają swoje nazwy. Zmiany podyktowane są również pracami modernizacyjnymi, które na całej sieci kolejowej prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe.
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY POCIĄGÓW ŁKA:
·Nowy pociąg relacji Łódź Radogoszcz Zachód 7:17- Łódź Kaliska 7:25
·12 dodatkowych pociągów relacji Łódź Fabryczna- Łódź Widzew
·Od 23.IV dodatkowy postój w Rogowie dla pociągów ŁKA Sprinter Łódź- Warszawa
·Od 23.IV nowe popołudniowe pociągi Zgierz- Koluszki i Koluszki- Łowicz
·Wprowadzenie nazw dla trzech par pociągów na trasie Łódź Fabryczna- Warszawa Wschodnia: „Powidoki", „Fabrykant" i „Syrena"
Szczegółowe informacje dotyczące rozkładu znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej. Z uwagi na fakt, iż na jego kształt mają wpływ prace modernizacyjne PKP PLK dodatkowo przekazuję poglądową mapę tychże prac.
serdecznie pozdrawiam,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji
Pytaliśmy PKP PLK, jakie są szanse na remont torowiska kolejowego Wrocław- Milicz? Oto odpowiedź:
Stan trasy kolejowej z Oleśnicy do Milicza (i dalej do granicy woj. dolnośląskiego) zostanie poprawiony.
W II kwartale br. (maj, czerwiec) zostanie wykonany remont toru nr 2, na odcinku Dąbrowa Oleśnicka – Grabowno Wielkie. Wymienimy ok. 1400 szt. podkładów, 6 km szyn, oczyszczona zostanie podsypka i uzupełniony tłuczeń, oczyszczone i odtworzone zostaną rowy odwadniające. Wartość robót ok. 5 mln zł. Po wykonanej naprawie tor nr 2 będzie przystosowany do ruchu pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/godz. (remont toru nr 1 był przeprowadzony w ubiegłym roku).
Odcinek jednotorowy linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz do granicy woj. dolnośląskiego zostanie zrewitalizowany w latach 2017-18. Trwają prace nad dokumentacją projektową. Szacunkowy koszt dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych, wynosi ok. 100 mln zł. Prace budowalne planujemy rozpocząć we wrześniu br. Głównym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii kolejowej nr 281, umożliwiająca prowadzenie pociągów z prędkością 80-120 km/godz. Zostanie zwiększona przepustowość tego odcinka i podniesiony poziom bezpieczeństwa ruchu.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
--
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o. T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP, ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY I CBA Zlecenie "Realizacja przedsięwzięć profilaktycznych w zakresie zagrożeń terroryzmem bombowym" PKP powierzyły bez przetargu spółce, która nie ma siedziby, a odwiedzających jej stronę internetową wita słowami: "Nie szukaj z nami kontaktu. My znajdziemy ciebie". Prezes i dwoje członków zarządu PKP: "Zachowaliśmy się profesjonalnie i zgodnie z prawem". Trzeci członek zarządu: "Zleciłem działania kontrolne, które stanowiły podstawę działań organów ścigania". Wszystkim prokuratura postawiła zarzuty, wszyscy też zostali odwołani ze stanowisk.
EURO NA BOCZNYM TORZE Nowy pociąg na krzywych torach – to symbol dotychczasowej polityki władz województwa mazowieckiego dla linii znaczenia regionalnego. Marszałkowi województwa Adamowi Struzikowi marzyła się powtórka z poprzedniej unijnej perspektywy finansowej, podczas której z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 na modernizację linii kolejowych nie poszło ani jedno euro.
MAZOWSZE WYSIADA Podczas gdy w Polsce umocnił się trend wzrostu przewozów pasażerskich koleją, w województwie mazowieckim przewoźnicy stracili podróżnych. "Mamy obecnie rynek pasażera - jeśli ludzie nie są zadowoleni z oferty kolei, to przesiadają się na inne środki transportu" - wskazują eksperci.
JAK PENDOLINO OMINĘŁO REKOMENDACJĘ KOMISJI WYPADKOWEJ W żadnym z 20 składów Pendolino nie ma kamer rejestrujących obraz przed pociągiem. Co oznacza, że spółka PKP Intercity nie zrealizowała rekomendacji Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych z 2011 r. Umowa między PKP Intercity a koncernem Alstom jest tak skonstruowana, że na etapie produkcji, ale także serwisowania taboru do 2031 r. zmiany w wyposażeniu składów Pendolino zależą od dobrej woli producenta pociągów.
Warszawa, 8 Marca 2017 – Od 1 czerwca Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomią nowe bezpośrednie połącznie między Warszawą a Stuttgartem. Rejsy będą wykonywane od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie a w soboty i niedziele raz w ciągu dnia. Taki rozkład umożliwi pasażerom z Polski, Europy Centralnej i Azji wygodną podróż do jednego z najważniejszych ośrodków biznesowych w Niemczech.
Dogodny rozkład połączeń, krótkie przesiadki przez hub LOT-u w Warszawie oraz nowoczesna flota to tylko kilka z wielu atutów, dzięki którym LOT zamierza stać się jednym z głównych przewoźników latających na lotnisko w Stuttgarcie. Będzie to już piąte miasto obsługiwane przez polskiego przewoźnika w Niemczech, obok Frankfurtu, Monachium, Dusseldorfu i Hamburga.
Nowe połączenie do Stuttgartu skierowane jest do szerokiej grupy klientów LOT-u, zarówno tych podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych.
„Stuttgart jest jednym z najważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Niemczech. To tu swoje siedziby mają wielkie koncerny takie jak Bosch, Daimler AG czy Schwarz-Gruppe. Z drugiej strony nowe połączenie z pewnością docenią także osoby podróżujące do Stuttgartu i okolic na wakacje, do rodziny czy znajomych" – mówi Adrian Kubicki, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT.
„Jest nam niezmiernie miło, że LOT dziś ogłosił nowe połączenie między Warszawą a Stuttgartem. Dla nas jest to niezwykle ważne ze względu na ruch biznesowy jak i turystyczny w obu kierunkach na tej trasie" – mówi Georg Fundel, Prezes Stuttgart Airport.
Od czerwca, rejsy między Warszawą a Stuttgartem będą wykonywane od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie. W soboty, Embraery LOT-u zabiorą pasażerów porannym rejsem z Warszawy, natomiast w niedzielę samoloty LOT-u wystartują do Stuttgartu wieczorem.
WAW–STR LO 371 123456. 08:00 – 09:50 STR–WAW LO 372 123456. 10:30 – 12:25
WAW–STR LO 373 12345.7 17:05 – 18:55 STR–WAW LO 374 12345.7 19:35 – 21:30
Tak przemyślany rozkład połączeń zapewnia pasażerom z wielu miast w Europie i Azji dogodną podróż do Stuttgartu z jedynie 1-2 godzinną przesiadką przez hub LOT-u na Lotnisku Chopina w Warszawie. W ten sposób LOT oferuje najatrakcyjniejsze połączenia między Stuttgartem a Wrocławiem, Krakowem, Kijowem, Charkowem, Wilnem, St. Petersburgiem, Astaną, Pekinem, Tokio czy Seulem.
„Naszym największym atutem jest bogata siatka połączeń oraz najwygodniejszy port przesiadkowy w tej części kontynentu. Jesteśmy naprawdę jednym z nielicznych przewoźników w Europie, który jest w stanie zaoferować, a co najważniejsze, wykonać połączenia transferowe z czasem przesiadki, który wynosii mniej godzinę" – mówi Adrian Kubicki.
Wszystkie połączenia LOT-u do Stuttgartu będą wykonywane przez nowoczesne Embraery w konfiguracji 3 klas podróży. Polskie Linie Lotnicze LOT to jedyny przewoźnik w Europie, który na wszystkich połączeniach międzynarodowych oferuje klasę ekonomiczną, ekonomiczną premium oraz klasę biznes.
Ogłoszenie połączenia między Warszawą a Stuttgartem to element strategii rentownego wzrostu, którą LOT realizuje od początku 2016 roku. Zgodnie z jej założeniami, LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski ale również innych krajów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe połączenie to kolejny krok wzmacniający pozycję LOT-u w tej części kontynentu.
LOT planuje kontynuować intensywny rozwój siatki połączeń od 2017 roku. Od początku kwietnia 2017, polski przewoźnik uruchomi rejsy do nowych miast w USA – do Los Angeles i Newark rozszerzając w ten sposób ofertę podróży za Atlantyk. Wszystkie połączenia dalekiego zasięgu LOT wykonuje najnowocześniejszymi samolotami świata – Boeingami 787 Dreamliner.
Bilety na nowe połączenie LOT-u do Stuttgartu dostępne będą od czwartku 9 marca we wszystkich kanałach sprzedaży, między innymi na stronie lot.com, w LOT Call Center, biurach LOT Travel i u agentów.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w dniu 02.08.2016 r. umowę z firmą BBF sp. z o.o. z Poznania na dokończenie opracowania Studium Wykonalności w ramach projektu pn.:„Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie". Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały do dalszej realizacji wariant, w ramach którego planuje się m.in. elektryfikację całej linii Tarnowskie Góry - Zawiercie i przystosowanie jej do prędkości 140 km/h dla pociągów osobowych oraz 80 km/h dla pociągów towarowych. Zakończenie tych prac planujemy w II kwartale 2017 r. Ogłoszenie przetargu na wykonanie dalszych prac projektowych planowane jest w II połowie 2017 roku. W IV kwartale 2019 roku planujemy ogłoszenie przetargu na roboty budowlane, natomiast rozpoczęcie prac budowlanych planujemy w 2020 roku a zakończenie wszystkich prac w 2021 roku. Obecnie trwa postępowanie dotyczące oceny oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Procedura związana z uzyskaniem decyzji środowiskowej powinna zakończyć się w IV kwartale 2017 roku. Dojazd koleją do portu lotniczego w Pyrzowicach będzie możliwy zarówno od strony Tarnowskich Gór (z Katowic trasą przez Chorzów Batory, Bytom i Tarnowskie Góry ), jak i od strony Zawiercia (z Katowic przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Łazy lub Zawiercie ).
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
PKP Intercity startuje z konsultacjami nowego rozkładu jazdy na sezon 2017/2018. Podróżni przez najbliższy tydzień, od 8 do 15 marca, będą mogli wyrazić swoje zdanie czy przedstawić pomysły wypełniając specjalny formularz on-line.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
……………………………………………
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
tel. 22 47 42 832
email: rzecznik@intercity.pl NIP 526 25 44 258 REGON 017258024 Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
-------------------------------------------------------------------------- Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. -------------------------------------------------------------------------- The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. --------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry
Chciałabym przypomnieć o zbliżającej się zmianie rozkładu jazdy pociągów KM. W załączniku przesyłam szczegóły w komunikacji towarzyszące korekcie rozkładu.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. ul. Lubelska 26 03-802 Warszawa www.mazowieckie.com.pl Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Od dłuższego czasu, przy okazji realizacji dużych projektów modernizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe odcinają połączenia linii magistralnych z lokalnymi, likwidując na nich ruch bądź możliwość ich reaktywacji i generowania – również w przyszłości – dopływu pasażerów i ładunków do głównego korytarza transportowego.
Drastycznym przykładem w tym zakresie była likwidacja wyjazdu na linię 303 ze stacji Chojnów na magistrali E30, w wyniku czego pociągi pasażerskie jadące w kierunku Żagania skierowane zostały przez przystanek Goliszów – miejscowość liczącą 770 mieszkańców, która generuje minimalne potoki pasażerskie – ale z pominięciem liczącego ponad 13,5 tys. mieszkańców miasta Chojnów. Podobne przypadki na magistrali E20 dotyczyły wyjazdu ze stacji Zbąszyń na linię 373 do Międzychodu oraz wyjazdu ze stacji Opalenica na linię 367 do Grodziska Wlkp.
Niedawno, w ramach modernizacji współfinansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubuskiego zlikwidowano możliwość wyjazdu ze stacji Sulechów na linię 357 w kierunku Wolsztyna. Decyzję taką podjęto, mimo iż Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz samorządy lokalne negatywnie zaopiniowały plan likwidacji połączenia kolejowego.
Kolejne podobne działanie planowane jest przy okazji modernizacji magistrali E59. Zgodnie z zapisami studium wykonalności podczas modernizacji odcinka Poznań – Szczecin, przy przebudowie stacji Rokietnica zlikwidowana zostanie możliwość wyjazdu na linię nr 363. Plan ten całkowicie pomija obecny i przyszły potencjał linii leżącej bezpośrednio w aglomeracji poznańskiej (mającej początek 18 km centrum miasta) i stanowiącej alternatywę dla komunikacji drogowej. Jej odcięcie od głównego korytarza transportowego skazuje kolejny, ponad 60 kilometrowy fragment sieci kolejowej – a prawdopodobnie cały czterokierunkowy węzeł kolejowy w Międzychodzie – na fizyczną likwidację.
W połowie kwietnia 2015 Fundacja Pro Kolej zaapelowała do PKP PLK S.A. o ochronę spójności sieci kolejowej i pozostawienie w obecnym stanie wszystkich istniejących połączeń lokalnych linii i bocznic główną siecią kolejową tak aby w przyszłości możliwa była ich ewentualna modernizacja.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W imieniu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej serdecznie zapraszam na konferencję prasową inaugurującą "Dzień Kobiet z ŁKA". Jutro w godzinach 13:00- 17:00 na Dworcu Łódź Fabryczna na Panie czekać będą lekarze specjaliści m.in. dietetyk, pulmonolog, chirurg - onkolog, kardiolog, którzy nieodpłatnie będą konsultować i udzielać porad. O urodę i dobry nastrój zadbają kosmetyczka, specjalistka od pielęgnacji włosów i brafitterka. Dla świętujących 8 marca Pań przygotowaliśmy też niespodzianki.
Konferencja prasowa odbędzie się 8 marca o godz. 13:00 na Dworcu Łódź Fabryczna (przed Centrum Obsługi Pasażerów ŁKA).
serdecznie zapraszamy!
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji
zawód kolejarza kojarzy się z typowo męską profesją. Jednak niemal jedną trzecią pracowników PKP Intercity stanowią kobiety. Przedstawicielki płci pięknej można znaleźć w prawie każdym z kolejowych zawodów. Pociągi PKP Intercity prowadzi Aleksandra - pierwsza kobieta maszynista, w zespole elektromonterów od 30 lat pracuje Pani Wiesława, a obecnie na stanowisko rewidenta taboru szkoli się Pani Katarzyna. Z okazji Dnia Kobiet PKP Intercity prezentuje kobiecą twarz polskiej kolei.
Więcej szczegółów w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
……………………………………………
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
tel. 22 47 42 832
email: rzecznik@intercity.pl NIP 526 25 44 258 REGON 017258024 Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
-------------------------------------------------------------------------- Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. -------------------------------------------------------------------------- The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. --------------------------------------------------------------------------
W lutym 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 17% więcej pasażerów w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Więcej osób podróżowało zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych – sieciowych i niskokosztowych. Bardzo dobry wynik odnotowały też połączenia czarterowe.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
W lutym 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 17% więcej pasażerów w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Więcej osób podróżowało zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych – sieciowych i niskokosztowych. Bardzo dobry wynik odnotowały też połączenia czarterowe.
Luty przyniósł wrocławskiemu lotnisku imponujący wynik ponad 177 tys. obsłużonych pasażerów, co pozwala mówić o wzroście wielkości 16,6%. To o 25 tys. osób więcej niż rok temu.
Do Warszawy najlepiej samolotem
- Dynamicznie rośnie zainteresowanie pasażerów lotami krajowym, z których skorzystało prawie 43 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 34,5% - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. Aż o 81% więcej pasażerów zdecydowało się na podróż do Warszawy z tanimi liniami. Wynikało to przede wszystkim z większej liczby lotów na tej trasie oferowanych przez linie Ryanair oraz zmiany portu docelowego na lotnisko im. Chopina, co okazało się dużym ułatwieniem dla podróżnych.
W stronę słońca
W lutym tego roku więcej osób skorzystało też z tanich połączeń międzynarodowych, realizowanych przez linie Ryanair i Wizzair. W tym segmencie wzrost wyniósł 12,4%. To w największej mierze zasługa nowych kierunków - Madrytu, Kijowa, Belfastu, Birmingham, Manchesteru i Newcastle czy Malty, która została w rozkładzie na zimę. Drugim czynnikiem kształtującym wzrosty w tym segmencie połączeń jest coraz lepsze wypełnienie samolotów.- Tu poza tradycyjnie popularnymi kierunkami na Wyspy Brytyjskie, bardzo duże wypełnienie zanotowały samoloty lecące na południe Europy oraz na Wyspy Kanaryjskie – mówi Jarosław Sztucki. – Rekordowo wyglądało zainteresowanie Teneryfą, w przypadku której samoloty wypełnione były aż w 97% oraz Maltą, gdzie zajętych było 93% miejsc. Doskonale radziły sobie też Barcelona, Madryt i Rzym z wypełnieniem przekraczającym 90% - dodaje.Znacznie zwiększyło się również zainteresowanie lotami do Skandynawii - szczególnie do Oslo (wzrost o 15,5 %) i Sztokholmu (o 13,7%).
Popularne nie tylko tanie loty
W ubiegłym miesiącu obsłużono też więcej podróżnych w segmencie sieciowych połączeń międzynarodowych do największych europejskich hubów przesiadkowych. W tym czasie pasażerów było ponad 26,5 tys., czyli o 9,8% więcej niż w lutym 2016. Rekordowym zainteresowaniem cieszyły się loty do Düsseldorfu - wzrost na tej trasie wyniósł aż 66% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z kolei o 10,1% było więcej osób latających na trasie Wrocław - Frankfurt.
W oczekiwaniu na lato
O 33% wzrosła też liczba pasażerów korzystających z lotów czarterowych. Jednak prawdziwe zwiększenie zainteresowania tego typu podróżami przewidziane jest na okres wiosenno – letni, kiedy to rozpocznie się sezon wakacyjny. Swoją ofertę znacznie rozszerzą wówczas biura podróży, które obecnie proponują z Wrocławia loty na Fuerteventurę, Lanzarote, do Marsa Alam oraz Hurghady. Na wiosnę planowane jest także rozszerzenie siatki tanich lotów m.in. o Lizbonę, Majorkę, Rejkiawik oraz Lwów. Natomiast jesienią do rozkładu lotów niskokosztowych włączone zostaną: Palermo, Neapol, Tel Awiw, Bruksela, Gdańsk, Leeds Bradford, Edynburg i Oslo.
Stacja kolejowa Kraków Główny Towarowy nie ma przystanków pasażerskich. Proponuję wykorzystanie toru bocznicowego dla budowy linii kolei miejskiej typu SKM z trzema przystankami obsługującymi dzielnicę Krakó Krowodrza.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Linia kolejowa nr 95 przechodzi w pobliżu takich osiedli Krakowa jak os. Na Stoku, os. Mistrzejowice. Niestety, całkowicie brakuje infrastruktury przystanków kolejowych. Proponuję budowę gęstej sieci przystanków, rozmieszczonych co 1-2 km, wzorem niemieckich systemów kolei miejskich.
Pozwoli to na wprowadzenie na tą linię pociągów kolei miejskiej/ aglomeracyjnej Krakowa i doprowadzi to do rozwoju sieci osadniczej w korytarzu tej linii kolejowej.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Przystanki kolei miejskiej we wschodnich dzielnicach Krakowa: Kościelniki, Wyciąże, Przylasek, to szansa na szybką komunikację najbardziej na wschód wysuniętych dzielnic miasta Krakowa ze ścisłym centrum miasta. Pociągi kolei miejskiej kursowałyby koleją dookólną do Krakowa Głównego. Jedna z propozycji sieci kolei miejskiej Krakowa przewidywała, by pociągi kursowały dookólnie po pętli, jaką tworzy linia kolejowa nr 95 z siecią kolei miejskiej Krakowa.
Nigdy nie widziałem planów budowy przystanków pasażerskich na linii tzw. dużej kolei obwodowej, czyli linii kolejowej nr 95. Postanowiłem zaproponować lokalizację takich przystanków pasażerskich, celem obsługi pasażerskiej koleją miejską także wschodnich dzielnic Krakowa.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W odróżnieniu od Krakowa, w Szczecinie prace nad systemem szybkiej kolei miejskiej są znacznie bardziej zaawansowane. System złożony z 4 linii kolei miejskiej ma ruszyć w 2021 roku.
W Krakowie w prosty i tani sposób można uruchomić kolej miejską wykorzystując tzw. dużą kolej obwodową (linię nr 95) i torowiska Cementowni Nowa Huta. Wystarczy zbudować niewielki łącznik ok. kilkuset metrów toru pomiędzy torami przy cementowni Nowa Huta by pociągi spalinowe- wagony motorowe- mogły kursować w relacji Kraków Pleszów- Kraków Główny.
Przy pętli tramwajowo- autobusowej Pleszów zbudowanoby przystanek kolejowy Kraków Pleszów- w bezpośrednij bliskości pętli tramwajowej. Pociągi kolei miejskiej zatrzymywałyby się na przystankach Kraków Lubocza, Kraków Batowice i Kraków Główny.
Cel kolei miejskiej kursującej w tej relacji to skrócenie czasu przejazdu do wschodnich dzielnic Krakowa do centrum miasta i rozwój budownictwa mieszkaniowego na tych terenach.
Obsługiwane przystanki
Kraków Lubocza – nieczynny przystanek kolejowy w Krakowie – Luboczy, w województwie małopolskim, w Polsce. Przebiegająca przez stację linia kolejowa służy jedynie obsłudze połączeń towarowych, ale byłaby wykorzystana dla kolei miejskiej.
Kraków Batowice, Kraków Główny- czynne stacje na linii numer 8.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od dwóch lat władze Brzeska milczą w sprawie naszej propozycji odtworzenia kolei do centrum miasta. Poniżej list.
Data: 14 czerwca 2015 17:55
Urząd miejski
ul. Głowackiego 51 32-800 Brzesko
Szanowni Państwo, Brzesko to ponad 17-nastotysięczne miasto, w dużej mierze oddalone od stacji kolejowej, mimo że jeszcze niedawno torowisko kolejowe dochodziło do centrum miasta.
Proponujemy odtworzenie tej linii poprzez jej modernizację i naprawę oraz uzupełnienie ubytków toru na całej długości odcinka do stacji Brzesko Miasto. Jest to– dawna towarowa linia kolejowa w Brzesku, w województwie małopolskim, w Polsce.
Chciałbym zaapelować o odbudowę linii kolejowej do śródmieścia Brzeska. Przed laty do browaru w pobliżu centrum miasta Brzesko dochodziła bocznica kolejowa. Proponujemy odtworzenie torowiska i budowę stacji czołowej - ślepo zakończonej- o nazwie Brzesko Miasto w miejscu końca bocznicy w pobliżu centrum miasta. Powstałyby także przystanki pośrednie- propozycję załączono.
Odchodziłbyby stąd poc. pasażerskie do Krakowa (Krakowska Kolej Aglomeracyjna). Początkowo kursowałyby składy spalinowe do stacji Brzesko- Okocim i ewentualnie Krakowa, w dalszej kolejności linia mogłaby zostać nawet zelektryfikowana dla połączeń pasażerskich- do Krakowa i Tarnowa.
Koszty odbudowy torowiska i budowy przystanku sfinansowane byłyby z funduszy unijnych. Apelujemy o podjęcie prac mających na celu odbudowę połączenia.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o. T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Urząd M. Niepołomice
Radni Miasta Niepołomice
Szanowni Państwo, Uprzejmie apeluję o rozpoczęcie prac planistycznych nad odbudową linii kolei podmiejskiej Podłęże- Niepołomice, wraz z odcinkiem do centrum miasta Niepołomice. Jej likwidacja była nieprzemyślana, dziś połączenie do Wieliczki obsługiwane jest nowoczesnym taborem co 30 minut, a pociągi są często przepełnione. Linię do Niepołomic otwarto w 1958 roku, zelektryfikowano ją 2 lata później. Miała ona długość 4,74 km, ale przebiegała w odległości ok. 2 km od centrum miasta. Ominięcie centrum miasta Niepołomice było wielkim błędem jej budowniczych.
Gdyby kolej w Niepołomicach ocalała, czas przejazdu do centrum Krakowa wynosiłby zaledwie kilkanaście do dwudziestukilku minut. Bez kolei- jest około 2-krotnie dłuższy. Przesiadki wymagają sporo czasu, sieć drogowa jest dużo wolniejsza w terenie silnej urbanizacji, jak w aglomeracji krakowskiej. Kolej byłaby najszybszym środkiem transportu do centrum Krakowa.
Władze miasta powinny zaplanować odbudowę kolei do Niepołomic. Możliwa jest odbudowa linii uwzględniając przebieg do centrum miasta - wraz z budową bardziej dogodnie ulokowanej stacji w centrum miasta.
Brak linii kolejowej to największa przeszkoda w rozwoju Niepołomic. Wieliczka, dzięki nowoczesnemu połączeniu- stała się prawdziwym miastem satelickim Krakowa, możliwe są wygodne, codzienne i szybkie dojazdy do miejsc pracy i nauki.
Polityka władz miasta Niepołomice powinna się zmienić o 180 stopni. Zamiast likwidować linie kolejowe, władze miasta powinny odbudować ongiś tu istniejącą linię kolejową. Czasy się zmieniły, wystarczyła zresztą zmiana przewoźnika, by linia kolejowa do Wieliczki- ożyła. 10 lat temu, gdy linię do Wieliczki prawie demontowano, kolej była na dnie upadku, a rynek przewoźników był zmonopolizowany. Dziś sytuacja ulega bardzo powolnej poprawie. Zmieniono przewoźnika, i nagle kolej w tej relacji- odżyła.
Władze miasta powinny walczyć o środki na odbudowę torowiska, zaproponować linię w lekko innym przebiegu- częściowo po starym korytarzu, częściowo w nowej lokalizacji, by objąć centrum miasta Niepołomice.
Warto, aby z linii korzystali liczni turyści, którzy mogliby odwiedzać urokliwy zamek w Niepołomicach na podobnej zasadzie, jak odwiedzają Wieliczkę. Odbudowa kolei i doprowadzenie jej do historycznego centrum miasta to krok przyszłościowy: umożliwi rozwój oparty na turystyce i znacząco podniesie wartość nieruchomości w Niepołomicach. Gdyby połączenia do Niepołomic obsługiwane były w cyklu co 30 minut, a dojazd z centrum Niepołomic do centrum Krakowa zajmował ok. 20- 25 minut, wówczas miasto mogłoby liczyć na dużo szybszy rozwój niż obecnie.
Wyobraźmy sobie- że władze miasta Niepołomice miały inne władze- które nie zlikwidowały połączenia, ale- istniejącą linię przebudowano doprowadzając ją do historycznego centrum miasta. Połączenia obsługiwane przez innego, nowego przewoźnika, nowym taborem, co 30 minut, przywoziłyby codziennie stały potok turystów zwiedzających zamek, oraz przewoziłyby spory ruch podmiejski.
Niestety, wybrano inaczej. Zamiast rozwoju opartym na idei miasta satelickiego- wybrano demontaż infrastruktury transportu zbiorowego, uniemożliwiając wręcz rozwój Niepołomic jako miasta satelickiego.
Linię zlikwidowano dekadę temu: do 2000 roku prowadzony był ruch pasażerski. W 2001 zlikwidowano trakcję elektryczną, a w 2005 roku rozpoczęto rozbiórkę linii. Likwidacja linii kosztowała około 120- 200 mln PLN. Tyle kosztuje budowa takiej linii od podstaw. Możliwe jest zmniejszenie kosztów odbudowy poprzez budowę linii niezelektyfikowanej, zakładając jej obsługę zwykłym spalinowym autobusem szynowym. Naprawa istniejącej linii- gdyby taka się zachowała, kosztowałaby kilkadziesiąt razy mniej.
Niemniej- odbudowa linii jest możliwa, zależy od determinacji władz i wyniku negocjacji między władzami miasta, władzami województwa oraz na przykład zarządcą sieci kolejowej PKP PLK. Wokół Krakowa dotychczas powstały od podstaw jedynie krótkie odcinki linii kolejowych, ale w Polsce wiele linii kolejowych odbudowano po dawnym przebiegu, zbudowano też kilkanaście krótkich odcinków nowych linii. Sądzę że władze Niepołomic mogą spróbować powtórzyć kazus Wieliczki i jej kolei do Krakowa.
Obawiam się że likwidacja była najboleśniejszym ciosem ekonomicznym w przyszłość miasta Niepołomice. W Polsce kolej na razie nie działa, ale w przyszłości to kolej będzie podstawą komunikacji w aglomeracjach takich jak krakowska. Zlikwidowali Państwo najnowocześniejszy- w chwili obecnej- środek transportu aglomeracyjnego. Likwidacja połączeń miała miejsce 15 lat temu. Trakcje zaczęto likwidować w 2005 roku, 10 lat temu. Z tego co nam opowiadano, likwidacja linii była pomysłem byłego burmistrza miasta. Zmiana władz może oznaczać nikłą szansę na odbudowę zniszczonej infrastruktury.
Wg informacji udzielonych na zapytanie prasowe, gmina planuje budowę parkingów typu Park&Ride, aby mieszkańcy innych miejscowości gminy mogli zostawić przy stacjach kolejowych w okolicy swoje samochody i dojechać pociągiem do Krakowa. Planuje się również mgliście - dość niesprecyzowane busy dojeżdżające do przystanków kolejowych.
Wszelkie połączenia z przesiadką wymagają czasu na dokonanie przesiadki, poza tym przy ew. spóźnieniu przesiadki się rozpadają. Połączenia z przesiadką są dużo dłuższe, mniej wygodne i mniej popularne od bezprzesiadkowych. Wykorzystanie wolniejszego transportu drogowego dodatkowo wydłuży podróż, powodując niedorozwój gospodarczy miasta pozbawionego sprawnej komunikacji publicznej w aglomeracji. Można nawet policzyć szacunkowe koszty zdyskontowanych strat z tego tytułu i zestawić je z kosztami odbudowy linii kolejowej.
Apeluję o podjęcie prac nad odbudową połączenia kolejowego do Niepołomic. Koszty mogą sięgnąć od kilkudziesięciu do ponad 100 mln PLN, przy czym wkład samorządu musiałby wynieść minimum kilka- kilkanaście mln PLN. Koszty będą nieporównywalnie wyższe niż gdyby nie likwidowano torowiska kolejowego do Niepołomic dekadę temu. Koszty mogą znacząco spaść jeśli pozostały fragmenty terenu umożliwiające odbudowę toru np. na poboczu ul. Wimmera.
Schematyczną propozycję odbudowy załączam- władze powinny zamówić studium wykonalności by poznać dokładne koszty odbudowy. Zapraszam także władze miasta Niepołomice oraz radnych do podróży koleją na odcinku Wieliczka- Kraków Główny. Mam nadzieję że radni zechcą odbyć sesję wyjazdową w pociągu relacji Wieliczka- Kraków Główny, aby przekonać się, jak mogłaby działać odbudowana, nowoczesna kolej do Niepołomic. Przykład Wieliczki pokazuje że kolej można odbudować.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o. T +48604443623
Jeleniogórska Kolej Miejska, również Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna to częściowo zarzucona inicjatywa uruchomienia szybkiej kolei miejskiej w aglomeracji jeleniogórskiej. Pierwotnie projekt nosił nazwę „szybkiego tramwaju".
Projekt Jeleniogórskiej Kolei Miejskiej przygotowało Wojewódzkie Biuro Urbanistyczne we Wrocławiu. Podstawą działania jest dokument „Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie subregionu jeleniogórskiego" podpisany 28 września 2011 podpisany między miastem i sąsiednimi gminami.
Projektowany przebieg
Kolej aglomeracyjna, według założeń, ma połączyć Janowice Wielkie, Jelenią Górę i Szklarską Porębę na bazie istniejących, zelektryfikowanych linii kolejowych: 274 z Wrocławia do Zgorzelca oraz 311 z Jeleniej Góry do granicy państwa w Jakuszycach. Zaplanowano wybudowanie pięciu nowych przystanków: w okolicy obecnego dworca, na skrzyżowaniu ul. Drzymały i Kilińskiego, na wiadukcie przy Podchorążych, przy dawnej Celwiskozie i w dzielnicy Orle. Budowa SKM ma skrócić czas przejazdu z Jeleniej Góry do Piechowic do 28 minut. Zadeklarowano, że obsługa połączeń należała będzie do spółki Koleje Dolnośląskie.
Postęp projektu
Wykonanie projektu pierwotnie było przewidziane na trzy lata, a przewidywane koszty szacowano na 12 mln zł.
W realizację przedsięwzięcia włączył się zarządca państwowej infrastruktury kolejowej, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W latach 2014-2015, w ramach uzupełnienia dokonanego wcześniej remontu linii kolejowej nr 311, zmodernizowano perony na dwóch dodatkowych stacjach w ciągu projektowanej kolei aglomeracyjnej. Przedsięwzięciu nadano nazwę „Modernizacja peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach projektu Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna – etap I".
Na przełomie 2014 i 2015 roku Koleje Dolnośląskie zakupiły 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag Impuls 36WEa, które dedykowano do obsługi m.in. aglomeracji jeleniogórskiej.
Mimo dokonywanych inwestycji, w uchwalonym pod koniec stycznia 2014 roku planie transportowym dla Jeleniej Góry z perspektywą do roku 2023 stwierdzono oficjalnie, że kolej miejska nie przyciągnie wystarczającej liczby pasażerów. W dokumencie przyjęto zachowanie rezerw terenowych pod ewentualną rozbudowę infrastruktury kolei aglomeracyjnej „tak aby nie zamykać możliwości ich realizacji, jeśli pojawią się, podlegające dynamicznym zmianom, sprzyjające warunki zewnętrzne".
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Ikonografika przygotowana przez VBB pokazuje że w przeszłości pomiędzy Berlinem a Wrocławiem kursowało 14 pociągów dziennie. Obecnie kursuje jeden pociąg, i to w weekendy.
Czy MIB planuje jakieś zmiany na tej trasie? Równoległa autostrada jest wypełniona intensywnym ruchem samochodowym- to pokazuje że istnieje popyt na transport zbiorowy w tym korytarzu transportowym,
Odpowiedź
w obecnym rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017, PKP Intercity S.A. realizuje połączenia do Berlina z Warszawy i Gdyni na zasadach komercyjnych. Przewozy te nie są objęte umową o świadczenie usług publicznych zawieraną przez ministra właściwego do spraw transportu z PKP Intercity S.A.
W ramach prowadzonych rozmów pomiędzy przewoźnikiem polskim i niemieckim rozważana jest propozycja uruchomienia dodatkowych pociągów dalekobieżnych do Berlina w relacji Kraków – Wrocław – Berlin.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Proponujemy odbudowę dla potrzeb kolei miejskiej lub aglomeracyjnej miasta Krakowa dawnej linii kolejowej, po której zachował się pas terenu z elementami podtorza. Linia o której odbudowie jest mowa, nadaje się do wprowadzenia na nią kolei miejskiej lub aglomeracyjnej kursującej w takcie co 30 minut. Linia kolei miejskiej kursowałaby na odcinku Kraków Główny- Kraków ul. Spacerowa.
Proponujemy odbudowę linii w dawnym jej śladzie na odcinku Kraków Opatkowice- ul. Komuny Paryskiej- ul. Spacerowa. Linia byłaby odbudowana jako linia jednotorowa, zelektryfikowana. Kursowałby nią składy kolei miejskiej lub aglomeracyjnej do stacji Kraków Główny (i dalej).
Proponujemy 3 przystanki na trasie tej odbudowanej linii: Osiedle za Fortem, Komuny Paryskiej, Spacerowa (przystanek końcowy).
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.