-->
 |
Zmiany w Zarządzie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
|
|
|
W Rada Nadzorcza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej powołała w dniu 30 czerwca br. Janusza Malinowskiego- dotychczasowego Członka Zarządu na stanowisko Prezesa Spółki. Andrzej Wasilewski, któremu zakończyła się kadencja objął funkcję Członka Zarządu.
Andrzej Wasilewski pełnił funkcję Prezesa Zarządu od marca 2013 roku. Z powodzeniem przygotował Spółkę do rozpoczęcia działalności przewozowej w czerwcu 2014 roku. Nadzorował dostawę pojazdów i budowę zaplecza technicznego ŁKA. Odpowiadał za kwestie techniczno- eksploatacyjne, informatyczne oraz bezpieczeństwo i jakość przewozów. Dzięki jego staraniom Spółka jest w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. W okresie sprawowanej kadencji Spółka otrzymała wiele prestiżowych nagród m.in. Nagrodę Specjalną im. inż. Józefa Nowkuńskiego, Lokomotywę roku kolejowego 2015 w kategorii Nowi przewoźnicy, Polską Nagrodę Innowacyjności 2015. Od 1 lipca obejmie stanowisko Członka Zarządu.
Janusz Malinowski na stanowisku Członka Zarządu ŁKA od lipca 2015 roku odpowiedzialny był za politykę handlową i inwestycje rozwojowe, w tym w szczególności taborowe spółki. Nadzoruje realizację kontraktu na dostawę czternastu pojazdów Impuls II firmy Newag S.A. oraz związany z tym projekt rozwoju siatki połączeń przewoźnika. W 2016r. wdrożył weekendowe połączenia ŁKA Łódź-Warszawa oparte na jednym bilecie kolejowym i komunikacji miejskiej w Łodzi i Warszawie. Współautor udanej integracji biletowej i informacji pasażerskiej ŁKA i miasta Łódź. Z koleją związany od 30 lat. W latach 2011-2014 był Członkiem Zarządu i Prezesem PKP Intercity, gdzie wdrażał największe inwestycje taborowe PKP o wartości ponad 5,5 mld złotych, min. zakup pociągów Pendolino.
|
|
|
|
|
/KolejLodzkie
|
/KolejLodzkie
|  |
z poważaniem,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł

| Gorzów Wielkopolski - estakada zmienia się dla kolei i miasta Modernizacja estakady to lepszy dostęp do kolei i wyższy komfort obsługi podróżnych. Dzięki inwestycji PKP Polskie Linii Kolejowych S.A. historyczny obiekt zyskuje nowe możliwości. Sprawnie postępują prace. Od kwietnia pasażerowie korzystają już z nowego przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów ponad dwukilometrową estakadą przez Gorzów. To także ułatwienie dla komunikacji w regionie. Dla pasażerów dobra i bezpieczna podróż. Dla kierowców lepsze trasy przez miasto. Dla mieszkańców estetyczniejsze otoczenie. Prace zakończą się w 2018 r. Windą na peron Realizacja projektu jest na poziomie 20%. Pierwszym istotnym efektem jest nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Zmieni się także stacja Gorzów Wielkopolski. Zmodernizowany zostanie peron nr 2. Zdemontowana już została wiata. Usuwane są wyeksploatowane elementy. Budowany jest szyb dla windy. Stacja przystosowywana zostanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki pochylniom, windzie oraz fakturowanej nawierzchni, na perony bez problemów dostaną się osoby niepełnosprawne, opiekunowie z dziećmi, osoby z rowerem. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni system monitoringu. Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża /i dalej w kierunku Piły lub Poznań – Warszawa/ oraz w kierunku Kostrzyna. Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji oraz zwiększy możliwości obsługi pociągów pasażerskich. Prace na estakadzie Wykonawca zdjął już tory na 1,7 km estakady. Skuł płytę estakady dworcowej i wykonał część prac przy murze oporowym od zachodniej strony. Kontynuowane są prace przy odbudowie konstrukcji. Remont objął 6 z 50 nisz. W harmonogramie prac jest modernizacja 5 wiaduktów, 2 przejazdów, przejścia podziemnego. Później będzie ułożenie nowych torów. Na peronach montaż urządzeń systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Odnowione będą wszystkie nisze i arkady estakady. Gorzów Wielkopolski Wschodni – wygoda i lepsze dojazdy Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20 kwietnia zapewnia obsługę pociągów podczas modernizacji estakady. To także już stały, dodatkowy, wygodny dostęp do kolei w mieście. Jest wyposażony w długą wiatę, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie. Do przystanku prowadzi m.in. pochylnia. Sprawna komunikacja na czas modernizacji Na czas przebudowy odcinka pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim, została zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa. Skorelowana jest z rozkładami jazdy pociągów odjeżdżającymi ze stacji Gorzów Wlkp w kierunku Kostrzyna i z Gorzowa Wlkp. Wschodniego w kierunku Krzyża. Organizacja ruchu drogowego Wykonawca maksymalnie stara się ograniczyć zmiany w komunikacji. Jednak wyjątkowy zakres prac wymaga zapewnienia bezpieczeństwa obok terenu inwestycji. W związku remontem zamknięty został jeden pas ruchu ul. Spichrzowej od mostu Staromiejskiego do ul. Pionierów (z zachowaniem przejezdności na skrzyżowaniu ulic Pionierów – Spichrzowa). Ulica Spichrzowa na tym odcinku funkcjonować będzie jako droga jednokierunkowa. Zamknięta będzie również połowa ul. Nadbrzeżnej (bulwar zachodni) oraz chodniki przylegające do estakady kolejowej na długości remontowanych nisz. Wkrótce rozpoczną się prace przy modernizacji stalowego wiaduktu nad ul. Chrobrego oraz przejazdu przy ulicy Wodnej. Wartość projektu POIiŚ 5.2-12.1 „ Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim” wynosi ponad 115 mln zł. Około 81 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl tel.: 694 480 239 |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Urząd Marszałkowski, jako organizator przewozów prowadził rozmowy w sprawie uruchomienia wymienionych poniżej połączeń z przewoźnikiem, który złożył stosowne wnioski (zamówienia) do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. , odpowiedzialnych za konstrukcję rozkładu jazdy.
Oto planowane od lipca br. międzynarodowe wakacyjne połączenie z Rzeszowa i Sanoka do Medzilaborce wg poniższego rozkładu jazdy:
- poc. nr 30995/8984 rel. Rzeszów Gł. odj. 5.53 - Medzilaborce przyj. 10.23
- poc. nr 8987/30992 rel. Medzilaborce odj. 17.48 - Rzeszów przyj. 22.05 - kursuje w "soboty" i "niedziele" od 1 lipca do 3 września.
- poc. nr 8985/30990 rel. Medzilaborce odj. 10.31 - Sanok przyj. 12.16
- poc. nr 30997/8986 rel. Sanok odj. 15.50 - Medzilaborce przyj. 17.35 - kursuje w "soboty" od 1 lipca do 2 września. (pociągi o nazwie "Wojak Szwejk")
oraz w pozostałe dni tygodnia w okresie 31.07 – 01.09 (od poniedziałku do piątku) przewozy w relacji:
ü Sanok (odj.8.33) – Łupków (przyj.9.57),
ü Łupków (odj.10.55) – Sanok (przyj. 12.16)
ü Sanok ( odj. 15.50) – Łupków (przyj. 17.12)
ü Łupków (odj.18.11) – Sanok (przyj.19.32) obsługiwał będzie SPKL Cargo
W sprawie uruchomienia poc. na odcinku Zagórz – Krościenko nie podjęto jeszcze decyzji ze strony organizatora przewozów.
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
ZAPROSZENIE
NA KONFERENCJĘ PRASOWĄ
Kolejowa odnowa
Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt POIiŚ 5.2-12 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap I
– Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim"
30 czerwca (piątek) 2017 r.
godz.11:00
Qubus Hotel
ul. Orląt Lwowskich 3, Gorzów Wielkopolski
Plan spotkania:
- 10:45 – 11:00 – rejestracja gości
- 11:00 – rozpoczęcie konferencji
– informacje o projekcie modernizacji estakady w Gorzowie Wielkopolskim
- 11:30 – 11:45 czas dla mediów, catering
- 11:45 – 12:30 wizyta na placu budowy
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
- pytanie: co rząd zamierza zrobić aby statki polskich armatorów powróciły pod polską banderę?
" Dzisiaj, według informacji podawanych przez naszych armatorów na ich stronach internetowych, największy polski armator Polska Żegluga Morska eksploatuje 75 statków. Kolejny Chipolbrok – 17, Polskie Linie Oceaniczne – 3 statki. PŻM jest polskim przedsiębiorstwem państwowym, Chipolbrok, polsko-chińską spółką joint-venture, natomiast PLO – spółką skarbu państwa. Paradoks polega na tym, że są to polscy armatorzy, a żaden z ich statków nie pływa pod polską banderą. Jeżeli chodzi o Polskie Linie Oceaniczne, to warto przypomnieć, że armator ten eksploatował kiedyś 185 statków na liniach obejmujących praktycznie cały świat. I statki te pływały pod biało-czerwoną banderą." (za salon24.pl)
Jak wskazują polskie przedsiębiorstwa żeglugowe, główną przeszkodą w rejestrowaniu statków pod polską banderą są wysokie koszty zatrudnienia marynarzy – tj. podatki dochodowe (PIT) oraz składki na ubezpieczenia społeczne. Koszty te w przypadku rejestracji statku pod tzw. tanią banderą zazwyczaj nie występują.
Problem ten występuje również w innych państwach europejskich, co spowodowało, iż w 2004 r. Komisja Europejska opublikowała Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego" (Komunikat Komisji C(2004)43 (Dz. Urz. UE C 13 z 17.01.2004, str. 3).
Wytyczne te dopuszczają stosowanie instrumentów pomocy publicznej w stosunku do przedsiębiorstw żeglugowych.
Jednym z takich instrumentów jest możliwość zwolnienia marynarzy od podatku dochodowego (PIT).
Zwolnienie takie przewiduje ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (którą w dniu 26 września 2015 r. podpisał Prezydent RP), w przypadku zatrudnienia na Polskich statkach morskich eksploatowanych w żegludze międzynarodowej, po przepracowaniu na nich poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej więcej niż 183 dni w roku podatkowym.
Zwolnienie to jest jednak tylko jednym z instrumentów pomocowych przewidzianych w ww. Wytycznych. Jak wskazuje natomiast zarówno Komisja Europejska, jak i Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA) oraz Związek Armatorów Polskich, jedynie wykorzystanie wszystkich przewidzianych w Wytycznych elementów stanowić będzie zachętę do powrotu armatorów pod narodowe flagi UE. W szczególności postulowane jest wykorzystanie instrumentów pomocowych w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne marynarzy – poprzez ich redukcję lub refundację.
W związku z tym obecnie w MGMiŻŚ trwają prace mające na celu pełne wykorzystanie możliwości przewidzianych w ww. Wytycznych.
Obecne warunki już umożliwiają opłacane funkcjonowanie statków pod polską banderą, jednak ze zrozumiałych względów armatorzy akceptują korzyści wynikające z tytułu nieopłacania składek ubezpieczeń społecznych. W dalszej perspektywie może to doprowadzić do wystąpienia problemów ekonomicznych u obecnie zatrudnionych marynarzy pod obcą banderą.
Katarzyna Krzywda
Dyrektor Departamentu
Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
00-928 Warszawa
ul. Chałubińskiego 4/6
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jadę linią kolei z Zielonej Góry do Wrocławia. W wielu miejscach znajdowały się przejścia podziemne pod torami przy stacjach i przystankach. Zasypano je. Dlaczego? Odpowiedź
Przy prowadzonych pracach modernizacyjnych na przystankach lub stacjach o małym natężaniu ruchu, dla ułatwienia dostępu do peronów poprowadzone są nowe dojścia w poziomie torów.
Jest to ułatwienie, szczególnie dla osób o ograniczonej mobilności. Takie rozwiązanie zastosowano m.in. na przystanku w Brzegu Głogowskim. Wówczas przejście stare przejście podziemne jest zbędę i jest likwidowane.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy PKP PLK zamierza przywrócić drugi tor na jednotorowej linii Księginice -Brzeg Dolny?
Do połowy przyszłego roku zostanie opracowane studium wykonalności dla przyszłych prac na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów. Dopiero ukończenie tego studium da odpowiedź co do zakresu przyszłych robót – w tym ewentualnej odbudowy drugiego toru na odcinku Księginice – Brzeg Dolny.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
komunikat prasowy dotyczący letnich połączeń POLREGIO.
W tym roku pasażerowie będą mogli skorzystać z ponad 300 połączeń do miejscowości turystycznych, wśród których poza kursami całorocznymi znalazły się także pociągi sezonowe kursujące do końca wakacji.
Lato z POLREGIO
Nad morze, w góry, nad jezioro i do puszczy – w wakacje POLREGIO oferuje swoim pasażerom ponad 300 połączeń do miejscowości letniego wypoczynku. Turyści i wczasowicze mają do wyboru dodatkowe połączenia sezonowe oraz kursy całoroczne. Pociągami największego polskiego przewoźnika wygodnie można dostać się zarówno do najpopularniejszych kurortów, jak i do mniej znanych, ale równie atrakcyjnych miejsc oraz do sześciu sąsiadujących z Polską krajów. W letniej ofercie znalazła się także propozycja dla tych, którzy w czasie urlopu chcieliby nadrobić filmowe zaległości.
Klasycznie: nad morze
Nowością w wakacyjnym rozkładzie jazdy są pociągi z Słupska do Ustki oraz ze Sławna do Darłowa (po kilku latach przerwy!), z których już mogą korzystać mieszkańcy regionu oraz pasażerowie z innych części kraju. Pociągi na tych trasach będą dopasowane do godzin kursowania pociągów dalekobieżnych PKP Intercity. Sezonowe pociągi tradycyjnie jeżdżą również z Koszalina do Mielna oraz z Gdyni do Łeby. Miłośnicy plażowicze mają do wyboru także połączenia całoroczne. Do Świnoujścia i Międzyzdrojów można dojechać m.in. ze Szczecina i Poznania, a do Trójmiasta kursują bezpośrednie pociągi m.in. z Bydgoszczy, Olsztyna, Grudziądza i Elbląga. Poznaniacy i szczecinianie mają do dyspozycji bezpośrednie pociągi do Kołobrzegu. Specjalną ofertę przygotowaliśmy dla wybierających się na Półwysep Helski. Do końca wakacji z Gdyni do Helu będzie kursowało aż 15 pociągów dziennie, a do Władysławowa 16. Z myślą o turystach z rowerami część połączeń na tej trasie obsługiwana jest pociągami składającymi się z pojemnych wagonów piętrowych.
Na górskich szlakach i w uzdrowiskach
Z POLREGIO można dojechać i w Karpaty, i w Sudety. Z Krakowa kursują bezpośrednie pociągi m.in. do: Krynicy-Zdroju (przez Piwniczną), Zakopanego (przez Rabkę-Zdrój) oraz do Żywca (przez Jeleśnię). Dojazd w Bieszczady i Beskid Niski zapewni pociąg z Rzeszowa do Medzilaborzec, który będzie zatrzymywał się m.in. w Komańczy i Łupkowie. Mieszkańcom Wielkopolski szczególnie polecamy bezpośredni pociąg „Kamieńczyk" z Poznania do Szklarskiej Poręby składający się ze zmodernizowanych wagonów, w tym także z wagonu barowego cafeREGIO. Wrocławian zachęcamy do wyjazdów w Kotlinę Kłodzką. Ze stolicy Dolnego Śląska można dostać się m.in. do Kłodzka, Bystrzycy Kłodzkiej oraz Międzylesia. W stałej ofercie POLREGIO są także pociągi z Zielonej Góry do Jeleniej Góry oraz z Opola do Głuchołaz.
Nad jezioro, do puszczy i nie tylko
Wielbiciele wypoczynku nad mazurskimi jeziorami mają do dyspozycji pociągi z Olsztyna do takich miejscowości jak Giżycko, Ruciane-Nida czy Ełk. Lato to także doskonały czas, aby wybrać się na wycieczkę do miejsc, do których na co dzień nie można dojechać koleją. Weekendowe pociągi POLEGIO dojeżdżają m.in. z Chełma do Włodawy, zatrzymując się po drodze nad jeziorem Białym w pobliżu Okuninki oraz z Białegostoku do Walił, umożliwiając wygodny dojazd do Puszczy Knyszyńskiej. W weekendy na malownicze Roztocze można dojechać z Lublina (pociągi do Bełżca i Zamościa) oraz z Rzeszowa.
W mieście Ojca Mateusza
W tym roku do Sandomierza będą docierały aż dwa weekendowe pociągi: cieszący się dużym zainteresowaniem skład z Kielc oraz zupełnie nowy kurs z Rzeszowa. Ze stacji w Sandomierzu na starówkę można wygodnie dojechać autobusem, którego godziny kursowania zostały dopasowane do rozkładu jazdy pociągów. Mieszkańcom Kielc, którzy odwiedzili już Sandomierz w zeszłym roku, polecamy wycieczki do Bałtowa, Krzemionek i Ujazdu (Zamek Krzyżtopór). Dzięki współpracy POLREGIO z PKS Ostrowiec Świętokrzyski powstało połączenie kolejowo-autobusowe (autobusy skomunikowane z pociągiem), na które można wygodnie kupić bilet w ramach jednej transakcji na portalu e-podróż
nik.pl. Więcej informacji o tej ofercie można znaleźć na stronie internetowej POLREGIO.
Po sąsiedzku
Tegoroczną nowością jest powrót po kilkuletniej przerwie bezpośrednich pociągów z Polski na Słowację. To doskonała propozycja m.in. dla sympatyków dobrego wojaka Szwejka, którego zabawne perypetie podczas podróży przez Galicję opisał Jarosław Haszek. Trasa przejazdu pociągów z Rzeszowa i Sanoka do granicy stanowi część międzynarodowego szlaku turystycznego „Śladami dobrego wojaka Szwejka". Stacją końcową dla nowych pociągów są Medzialborce. To niewielkie miasteczko, w którym znajduje się m.in. muzeum Andy'ego Warhola, światowej sławy artysty pochodzącego z łemkowskiej rodziny. Korzystając z połączeń Kolei Słowackich (Železničná spoločnosť Slovensko), można wyruszyć na południe, np. do Koszyc.
Mieszkańcom zachodniej części kraju polecamy jednodniowe i weekendowe wycieczki do Berlina. Codziennie do stolicy Niemiec można wygodnie dojechać ze Szczecina, Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry. Wakacje to świetny czas, aby odkryć uroki Litwy. Pociągiem do Kowna można dotrzeć m.in. z Białegostoku, Augustowa i Suwałk. Nie trzeba zakończyć wyjazdu w Kownie – podróż do Wilna pociągami Kolei Litewskich (Lietuvos geležinkeliai) zajmuje nieco ponad godzinę.
Filmowe lato
„Kino na leżakach" to inicjatywa dla tych, którzy zamiast sal kinowych wolą oglądać seanse pod gołym niebem. W ramach tegorocznej edycji, której partnerem jest POLREGIO, w prawie 40 miejscowościach miłośnicy X muzy mogą zobaczyć ponad 80 filmów. Nadmorskie kurorty: Świnoujście, Ustronie Morskie, Ustka i Chałupy oraz miasta takie jak: Kielce, Radom, Tomaszów Mazowiecki – to tylko wybrane miejsca, do których zawita „Kino na leżakach". Dokładny terminarz wszystkich seansów znajduje się na stronie
www.kinonalezakach.pl.
Michał Stilger
główny specjalista ds. PR
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
130 nowych tramwajów, nowe i przebudowane torowiska, parkingi Bike&Ride,
ścieżki rowerowe, węzły przesiadkowe – to wszystko planowane efekty
inwestycji polskich miast w transport publiczny. Gorzów Wielkopolski,
Katowice, Poznań, Siechnice i Wrocław podpisały dziś z Centrum Unijnych
Projektów Transportowych umowy o dofinansowanie tych projektów z funduszy
unijnych.
Departament Komunikacji
Ministerstwo Rozwoju
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
tel. 22 273 7113
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Portal
Czt.org.pl podaje: O ile w 1999 r. polskimi kolejami w ruchu pociągami pospiesznymi i kwalifikowanymi (ekspresy) podróżowało ponad 72 mln pasażerów to w 2016 r. przy akompaniamencie triumfalnych fanfar zwiastujących „niesamowite" wzrosty już tylko 38,5 mln. Tej wielkości „sukces" upadku kolei (spadek przewozów w tym segmencie o połowę) był obserwowany w tylko tak silnych kolejowo potęgach jak: Syria, Irak (w obu krajach z powodu wojny), Albania, Ukraina, czy Bułgaria.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


ZAPROSZENIE
NA KONFERENCJĘ PRASOWĄ
Kolejowa odnowa
Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt POIiŚ 5.2-12 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap I
– Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim"
30 czerwca (piątek) 2017 r.
godz.11:00
Qubus Hotel
ul. Orląt Lwowskich 3, Gorzów Wielkopolski
Plan spotkania:
- 10:45 – 11:00 – rejestracja gości
- 11:00 – rozpoczęcie konferencji
– informacje o projekcie modernizacji estakady w Gorzowie Wielkopolskim
- 11:30 – 11:45 czas dla mediów, catering
- 11:45 – 12:30 wizyta na placu budowy
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
1. Co intercity sądzi o pomyśle przedłużenia kursów pociągu PKP Intercity z Warszawy/Gdyni do Zagórza -aż do Medzilaborce na Słowacji? To niewielki koszt aby z tej przygranicznej miejscowości pociąg pokonał odcinek graniczny. Umożliwia to mieszkańcom wschodniej części Słowacji podróż nad morze Bałtyk czy w polskie Bieszczady. Pociągi dalekobieżne kiedyś kursowały ta trasą.
Przejazdy do stacji Medzilaborce nie są zlecane w ramach umowy PSC (Public Service Contract). Brak również uzasadnienia ekonomicznego, jak również nie były zgłaszane takie potrzeby społeczne, dlatego obecnie PKP Intercity nie planuje wydłużenia relacji.
2) Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę? Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?
W relacjach międzynarodowych, tranzytem przez Polskę, zainteresowanie powinni wyrazić także koleje których ten temat dotyczy. Na chwilę obecną żadna z kolei sąsiednich nie wykazuje chęci uruchomienia nowych połączeń tranzytowych. Potoki pasażerów w podanych relacjach również nie uzasadniają ekonomicznie uruchomienia takich pociągów. Dobrym przykładem jest tu obwód Kaliningradzki, gdzie pomimo braku połączenia kolejowego, rynek działający wg zasad wolnej konkurencji nie wygenerował bezpośrednich połączeń w podanych przez Pana relacjach.
3) Proszę o informację czy spółka byłaby zainteresowana uruchomić połączenie Warszawa- Kowel linią normalnotorową gdyby poprawić jej stan techniczny?
Obecnie jest już realizowane podobne połączenie w relacji Warszawa - Chełm - Warszawa ze skomunikowaniem na pociąg Chełm - Kowel - Chełm. Taki układ pociągów powstał na podstawie dwustronnych ustaleń pomiędzy PKP Intercity a UZ i ma on na celu zapewnienia szybkiego połączenia.
4) Proszę więc o informację czy połączenie Chełm-Kowel zostanie utrzymane?
Połączenie zostało uruchomione niecałe trzy tygodnie temu, tak więc jest jeszcze za wcześnie na takie deklaracje. Obecnie na bieżąco monitorujemy zainteresowanie podróżnych.
Marta Ziemska
p.o. Rzecznika prasowego PKP Intercity S.A.
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.