


Dzień dobry,
Jednym gestem potrafią zatrzymać na płycie lotniska nawet największy samolot. Są nazywani „marszałkami", „follow me", koordynatorami ruchu naziemnego. Teraz doczekali się swojej własnej maskotki. Poznaj pracowników Działu Obsługi Samolotów wrocławskiego lotniska i dowiedz się, czym się zajmują.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 28 lipca 2017 r.
Informacja prasowa
Marszałkowie mają maskotkę. Kim są i co robią na lotnisku?
Jednym gestem potrafią zatrzymać na płycie lotniska nawet największy samolot. Są nazywani „marszałkami", „follow me", koordynatorami ruchu naziemnego. Teraz doczekali się swojej własnej maskotki. Poznaj pracowników Działu Obsługi Samolotów wrocławskiego lotniska i dowiedz się, czym się zajmują.
Koordynatorzy ruchu naziemnego to jedni z najbardziej charakterystycznych pracowników wrocławskiego lotniska. Można ich rozpoznać po żółtym kombinezonie. Najczęściej mówi się o nich „marszałkowie", od angielskiego słowa „marshaller", czyli „sygnalista". Popularnym określeniem jest również „follow me", od takiego samego zwrotu na kamizelkach i samochodach, co oznacza „podążaj za mną". Ich praca polega na sterowaniu oraz ustawianiu samolotów oraz pilnowania porządku na płycie lotniska. - Po lądowaniu koordynator prowadzi samolot na jedno ze stanowisk postojowych za pomocą prostej sekwencji znaków wydawanych załodze samolotu – mówi Michał Płachecki, kierownik działu Obsługi Samolotów, jeden z koordynatorów ruchu naziemnego Portu Lotniczego Wrocław. - Takich sygnałów jest około 25, ale najczęściej używa się tylko około 10 z nich. Dotyczą kierunku jazdy, wyłączenia bądź uruchomienia silników czy hamowania – dodaje.
Jak zostać „marszałkiem"?
Koordynatorzy ruchu naziemnego wrocławskiego lotniska należą do Działu Obsługi Samolotów, w którym pracuje 20 osób. 11 z nich to „marszałkowie", a 9 to kierowcy-operatorzy (pracownicy, którzy jeżdżą cysternami i zaopatrują samoloty w paliwo). Na wrocławskim lotnisku na jednej zmianie pracuje przynajmniej dwóch koordynatorów ruchu naziemnego. Dzięki temu możliwa jest obsługa nawet kilkudziesięciu samolotów dziennie. – Aby zostać koordynatorem ruchu naziemnego trzeba wykazać się umiejętnościami analitycznego myślenia i patrzenia przestrzennego. Następnie przyszły pracownik bierze udział w szkoleniach w jednym z ośrodków szkoleniowych, które znajdują się przy lotniskach w Łodzi i w Warszawie – mówi Michał Płachecki.
Poznajcie Czesława
Wrocławscy „marszałkowie" doczekali się własnej maskotki - Czesława. Ma tradycyjny żółty kombinezon z napisem „follow me", duże słuchawki, a także charakterystyczne latarki sygnalizacyjne. Skąd ta nazwa? - To imię na cześć jednego z najstarszych i najbardziej doświadczonych koordynatorów ruchu naziemnego wrocławskiego lotniska. Pan Czesław dobrze pamięta czasy, kiedy na lotnisku lądowały maksymalnie dwa samoloty dziennie, podczas gdy dzisiaj realizujemy około 40 operacji. Zawdzięczamy mu wyszkolenie wielu pokoleń naszych pracowników, a także pozytywną atmosferę, którą wnosi wszędzie tam, gdzie się pojawi – mówi Michał Płachecki, kierownik działu Obsługi Samolotów. Maskotkę „marszałka" Czesława można kupić w kasie biletowej Portu Lotniczego Wrocław.
Trwa realizowany na szeroką skalę przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. proces inwestycyjny. W ramach projektów zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym budowane są nowe przystanki i prowadzone modernizacje istniejących. Podróżni zyskują wygodniejszy i lepszy dostęp do kolei. Realizacja inwestycji zawsze jest poprzedzona analizami i uwzględnia potrzeby mieszkańców. Tylko w tym roku na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiono trzy nowe przystanki: Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni. W ubiegłym roku podróżni w aglomeracji warszawskiej zaczęli także korzystać z nowego przystanku Mokry Ług. Na południu kraju PLK otworzyły przystanki Mokre i Chmielów Zagumnie.
Zespół Rzecznika prasowego
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Rzeszów z jednym biletem na pociąg i komunikację miejską - komunikat prasowy
komunikat prasowy dotyczący zintegrowanych biletów na kolej i komunikację miejską.
Bilety komunikacji miejskiej będą honorowane w pociągach POLREGIO na terenie aglomeracji rzeszowskiej oraz na obszarze ograniczonym stacjami: Boguchwała, Wisłoczanka, Strażów, Rudna Wielka, Świlcza oraz Trzciana.
Małgorzata Pisarewicz-Lalak
Specjalista ds. PR
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jak informuje portal
pasazer.com, lotnisko Babimost w pierwszym półroczu "dzięki przejęciu obsługi połączeń do Warszawy przez LOT, odnotowało wzrost o 23,8 proc. i obsłużyło o 53 pasażerów więcej niż Radom." Tak więc port lotniczy Zielona Góra przestał być najmniej popularnym portem lotniczym Polski.
Na podst. Dominik Sipinski @
pasazer.com

Dzień dobry,
Kolejne dolnośląskie samorządy stawiają na odnawialne źródła energii. W piątek powołano Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Strzelińskich, do którego należą gminy Domaniów, Kondratowice, Przeworno, Wiązów i Strzelin. To już czwarty taki klaster w Polsce. Dzięki niemu tańsza energia pochodząca z elektrowni, farm fotowoltaicznych i paneli słonecznych popłynie do 44,5 tysiąca osób.
Więcej informacji oraz zdjęcie w załączeniu.
Na zdjęciu od lewej:
Jacek Ryński - Polski Solar Holding, Członek Rady Nadzorczej spółki komunalnej Strzelin PS Energetyka Odnawialna
Wojciech Głogulski - Wójt Gminy Domaniów
Wojciech Bochnak - Wójt Gminy Kondratowice
Dorota Pawnuk - Burmistrz Miasta i Gminy Strzelin
Jarosław Taranek - Wójt Gminy Przeworno
Michał Kołodnicki - Wiceprezes Zarządu Spółki Strzelin PS Energetyka Odnawialna
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Ada Kondratowicz
PR Expert
akondratowicz@prexpert.com.pl
GSM + 468 502 33 23 58
Wrocław, 25 lipca 2017 r.
Informacja prasowa
Dolny Śląsk liderem energii odnawialnej. Powstał kolejny klaster
Domaniów, Kondratowice, Przeworno, Strzelin i Wiązów powołały w piątek Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Strzelińskich. Do 44,5 tys. osób popłynie tańsza energia, a gminy z czasem staną się „wyspami energetycznymi". To kolejna tego typu inicjatywa – wcześniej klastry stworzyło 15 dolnośląskich samorządów.
Powołanie klastra oznacza, że w gminach Domaniów, Kondratowice, Przeworno, Strzelin i Wiązów mogą powstać elektrownie fotowoltaiczne i bioelektrownie. Przewidywana moc odnawialnych źródeł energii wyniesie średnio 3 MW w jednej gminie - 2 MW z fotowoltaiki oraz minimum 1 MW z bioelektrowni. Docelowo gminy staną się tak zwanymi „wyspami energetycznymi", czyli uzyskają całkowitą samowystarczalność. Nadwyżka będzie mogła zostać przeznaczona na potrzeby Wrocławia.- Źródła energii odnawialnej są przyszłością sektora energetycznego – mówi Dorota Pawnuk, burmistrz miasta i gminy Strzelin. - Od dłuższego czasu pracujemy nad utworzeniem elektrowni fotowoltaicznej na terenie po byłej oczyszczalni ścieków. Liczymy, że współpraca z innymi samorządami stworzy taką możliwość. Mieszkańcy są bardzo zainteresowani tym tematem. Zdają sobie sprawę, że czysta energia przyniesie oszczędności, ale też przysłuży się środowisku – dodaje.
Miejsce na swoją elektrownię wytypowała również gmina Domaniów. - Planujemy farmę fotowoltaiczną na dwóch nieużytkach zlokalizowanych w Danielowicach i Grodziszowicach, na łącznym obszarze 4,3 ha. Dzięki temu z pożytkiem wykorzystamy ten teren. Jednocześnie chcemy instalować panele słoneczne na dachach budynków użyteczności publicznej, a z czasem wymieniać źródła ciepła w domach mieszkańców – mówi Wojciech Głogulski, wójt gminy Domaniów. Podobne plany ma gmina Przeworno. - Wdrażamy efektywne programy i rozwiązania służące poprawie środowiska naturalnego. Przy udziale środków zewnętrznych, pragniemy montować panele fotowoltaiczne na budynkach użyteczności publicznej, będących naszą własnością. Zamierzamy magazynować, przetwarzać i wykorzystywać energię, którą uda nam się pozyskać z odnawialnych źródeł. W perspektywie chcemy pomagać naszym mieszkańcom w działaniach proekologicznych, w tym w wytwarzaniu „czystego" prądu – mówi Jarosław Taranek, wójt gminy Przeworno.
Zasady funkcjonowania klastrów reguluje znowelizowana w ubiegłym roku ustawa o odnawialnych źródłach energii. Jej celem jest restrukturyzacja i modernizacja polskiej energetyki, połączone z dążeniem do osiągnięcia gospodarki niskoemisyjnej. Zgodnie z brzmieniem ustawy, obszar działania tego rodzaju klastra nie może przekraczać granic jednego powiatu lub pięciu gmin, a jego koordynatorem powinien być jeden z członków – w tym przypadku jest to gmina Strzelin. - Pozyskanie środków zewnętrznych oraz współpraca pomiędzy samorządami otwierają zdecydowanie większe możliwości niż ma to miejsce w przypadku inwestycji prowadzonych przez pojedyncze gminy – mówi Wojciech Bochnak, wójt gminy Kondratowice. – To nie pierwszy raz, gdy łączymy siły. Wcześniej z sukcesem realizowaliśmy projekt wyposażenia szkół w nowoczesne pracownie komputerowe. Jestem przekonany, że powołanie klastra energii powtórzy ten sukces. Aktualnie wprowadzamy zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Farma fotowoltaiczna powstanie prawdopodobnie w okolicach Gołostowic – dodaje.
Podobnego zdania jest Jerzy Krochmalny, burmistrz miasta i gminy Wiązów: – Klastry energii odnawialnej mają ogromne znaczenie nie tylko, gdy chodzi o ochronę środowiska, ale również ze względu na zwiększenie innowacyjności, obniżenie kosztów funkcjonowania gminy oraz możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację planowanych inwestycji – dodaje. Przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju i realizacją inwestycji w ramach przedsięwzięcia zajmie się jego koordynator, spółka komunalna Strzelin PS Energetyka Odnawialna, utworzona przez gminę Strzelin i firmę Polski Solar Holding. Powołanie klastra umożliwia dostęp do dodatkowych dotacji, w tym krajowych oraz ze środków unijnych. - Cieszymy się, że kolejne gminy postawiły na odnawialne źródła energii, zwiększenie niezależności energetycznej i rozwój lokalnej przedsiębiorczości. Potwierdziły swoją innowacyjność, gospodarność i zaangażowanie w ochronę środowiska, a także stały się przykładem dla innych samorządów - mówi Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki komunalnej Strzelin PS Energetyka Odnawialna.
Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Strzelińskich jest czwartym tego rodzaju przedsięwzięciem w Polsce realizowanym przez samorządy. Pierwszą tego typu inicjatywą był Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej, który powołały gminy Olszyna, Gryfów Śląski, Leśna, Siekierczyn i Lubań. W ślady tych samorządów poszły Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznia Mała, Wołów i Żmigród, tworząc Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich. Z kolei Mirsk, Wleń, Lubomierz, Lwówek Śląski i Stara Kamienica połączyły siły tworząc Izerski Klaster Energii Odnawialnej. Wszystkie cztery gminy zamieszkuje ponad 200 tys. mieszkańców. Tym samym Dolny Śląsk stał się krajowym centrum energetyki odnawialnej. Trwają rozmowy dotyczące uruchomienia kolejnych klastrów.

| | Nowe przystanki – kolej bliżej pasażera Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni to nowe przystanki, które już służą podróżnym w Małopolsce i Lubuskiem oraz na Lubelszczyźnie. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ułatwiają dostęp do kolei oraz zwiększają możliwość dobrych podróży. Wygodne przystanki są dostępne dla wszystkich pasażerów i dobrze oznakowane. PLK już przygotowują kolejne m.in. na Dolnym Śląsku i Lubelszczyźnie. Zwiększaniu komfortu obsługi pasażerów na modernizowanych stacjach oraz istniejących przystankach towarzyszy budowa nowych obiektów. To przedsięwzięcia, dzięki którym szybciej i wygodniej można korzystać z kolei. Łatwiej wyruszyć koleją w Polskę Od czerwca z nowego przystanku Sucha Beskidzka Zamek na trasie Kraków – Zakopane korzystają mieszkańcy i turyści. W ramach budowy łącznicy w centrum miasta powstał 200 – metrowy peron z wiatami, systemem oznakowania, oświetleniem i tablicami informacyjnymi. Przystanek jest dostępny dla osób o ograniczonej mobilności. Winda ułatwia dojazd z parkingu na peron. Lepszy dostęp do kolei mają także mieszkańcy Wólki Orłowskiej, którzy z oddanego w tym roku przystanku mogą dojechać do Lublina i Zamościa. Wiaty, oświetlenie i monitoring zapewniają bezpieczną i komfortową obsługę. Pochylnia ułatwia dostanie się na peron osobom z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi oraz niepełnosprawnym. Ścieżki naprowadzające służą osobom niedowidzącym. Przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni zapewnia sprawną komunikację podczas modernizacji kolejowej estakady. Równie ważne jest, że ułatwił mieszkańcom dostęp do kolei w centrum miasta. Zadaszony, funkcjonalny obiekt przy ul. Teatralnej stał się stałym elementem systemu komunikacyjnego. Wysoki peron sprawia, że wsiadanie i wysiadanie z pociągu jest łatwe. Dostęp do przystanku ułatwia pochylnia. W ubiegłym roku podróżni w aglomeracji warszawskiej zaczęli także korzystać z nowego przystanku Mokry Ług. Na południu kraju PLK otworzyły przystanki Mokre i Chmielów Zagumnie. Nowe przystanki dla aglomeracji Nowe przystanki – zwiększenie możliwości kolei w aglomeracjach, to jeden z celów założonych w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycje PLK uwzględniają potrzeby mieszkańców i osób dojeżdżających do miast. Już widać kształty nowych przystanków w Krakowie. W ramach budowy łącznicy dostęp do pociągów ułatwią przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki. Na przebudowywanej linii obwodowej w Warszawie będą nowe: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązki. Rozpoczęta modernizacja linii Lublin – Warszawa to także dodatkowy przystanek Lublin Zachód. W ramach podpisanej umowy na trasę Legnica – Rudna Gwizdanów przewidziano - nie tylko dla kibiców, nowy przystanek Lubin Stadion. Więcej osób wsiądzie do pociągów dzięki największemu projektowi Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Na trasie Lublin – Stalowa Wola będą dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach. Dostępność do kolei poprawi się także na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, bowiem zbudowany będzie przystanek w Parzniewie. Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl tel. 694 480 239 | | | |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne









Dzień dobry,
36 prac światowej sławy ilustratorów mody można podziwiać na wystawie w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław. Są wśród nich również dzieła dwóch artystek związanych ze stolicą Dolnego Śląska - Joanny Gniady i Anny Halarewicz. To prawdziwa gratka dla wielbicieli tej dziedziny sztuki.
Więcej informacji oraz zdjęcia w załączeniu.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław, ilustracje: organizator.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 24 lipca 2017 r.
Informacja prasowa
Na wrocławskim lotnisku zagościła moda wysokich lotów
36 prac światowej sławy ilustratorów mody można oglądać na wystawie w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław. Są wśród nich również dzieła dwóch artystek związanych ze stolicą Dolnego Śląska - Joanny Gniady i Anny Halarewicz. To prawdziwa gratka dla wielbicieli tej dziedziny sztuki.
„Across Europe with best fashion illustration 2017-2018" to wystawa pokazująca najnowsze trendy proponowane przez największych światowych projektantów mody, przedstawione za pomocą różnych technik ilustratorskich. Na wrocławskim lotnisku można ją oglądać do 30 lipca 2017 r. Później będzie prezentowana w innych krajach europejskich m.in. w Niemczech, Francji i Szwajcarii.
Wśród prac 35 artystów z całego świata znalazły się również dzieła dwóch artystek związanych z Wrocławiem – Joanny Gniady i Anny Halarewicz. Pierwsza z nich to wrocławianka współpracująca z magazynami, wydawnictwami, instytucjami kulturalnymi oraz agencjami reklamowymi na całym świecie. Jej ilustracje znane są czytelnikom „The Guardian", „ELLE Italia", „Glamour", „Wysokich Obcasów" czy „Twojego Stylu". Z kolei Anna Halarewicz to absolwentka wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych znana przede wszystkim ze swoich wybitnych ilustracji modowych. Można je spotkać na łamach wielu czasopism – zarówno polskich i zagranicznych.
- Wrocławskie lotnisko jest nie tylko doskonałym miejscem na początek podróży, ale również na spotkanie ze sztuką – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Cieszymy się, że tak szerokiej publiczności, jaką są nasi pasażerowie, możemy przedstawić dzieła wybitnych artystów, wśród nich twórców związanych z naszym regionem. To prace na prawdziwie światowym poziomie.
Warto przypomnieć, że do 25 sierpnia w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław można także podziwiać dzieła Magdaleny Abakanowicz – jednej z najwybitniejszych artystek awangardowych Europy Wschodniej XX wieku. Wcześniej prezentowana tu była również instalacja znanego wrocławskiego artysty Jerzego Kosałki, przedstawiająca bociany i krasnale, a także „Glasshenge" – rzeźby Tomasza Urbanowicza czy „Linie" Urszuli Wilk. Natomiast przed terminalem Portu Lotniczego Wrocław znajduje się instalacja kinetyczna Copernicus, która inspirowana jest układem słonecznym. Jej autorem jest wrocławski artysta Piotr Jędrzejewski, który na koncie ma wiele nagród i kilkadziesiąt międzynarodowych wystaw, między innymi w Europie i Azji.
Informacja władz miasta:
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie przetargu na budowę lotniska w Białymstoku informujemy, co następuje.
W dniu 18.07.2017 r. Miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę lokalnego lotniska na Krywlanach w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj". Zakres robót obejmuje budowę drogi startowej o wymiarach 1350 m na 30 m, o nawierzchni utwardzonej oraz drogi startowej o wymiarach 840 m na 160 m o nawierzchni trawiastej, płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania oraz płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem. Oferty można składać do dnia 29.08.2017 r.
Przewiduje się, że roboty budowlane zakończone zostaną w 2018 r. Lotnisko będzie podzielone na dwie części: część północna z drogą startową trawiastą i z płytą postojową będzie o charakterze szkoleniowym, natomiast część południowa z drogą startową utwardzoną o charakterze komunikacyjnym.
Informujemy, że program funkcjonalno-użytkowy opracowany dla potrzeb przekształcenia lotniska Krywlany w lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji przewiduje lokalizację terminalu pasażerskiego. Jednak o jego budowie zdecyduje popyt na usługi lotnicze i związane z tym zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie.
--
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1
15 - 950 Białystok
tel.85 869 6119, fax. 85 869 6211
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Szanowni Państwo,
podróżni, którzy planują przejazd pociągiem PKP Intercity mogą zakupić bilety na kilka sposobów. Do ich dyspozycji są intuicyjne biletomaty, kasy biletowe, a także bilety online, które można kupić o dowolnej porze, bez wychodzenia z domu. Z roku na rok liczba osób korzystających z internetowego systemu sprzedaży rośnie.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym i infografice.
Pozdrawiamy

Biuro Prasowe PKP Intercity
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------

Polityka władz wobec lokalnej linii kolejowej - do Lwówka Śląskiego. Załączono wpis z jednego z portali:
Cytat:
"Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.
W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:
Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD"). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.
Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.
Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.
Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie."
wg disk.us
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP S.A. przygotowują się do likwidacji ok. 100 linii kolejowych. Obecnie podjęto decyzje o likwidacji około 3 linii kolei.
Wykaz linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów:• linia kolejowa nr 34, Ostrołęka – Siedlce, od km 54,243, do km 90,104,• linia kolejowa nr 58, Granica Państwa – Zubki Białostockie, od km 937,00 do km 944,64,• linia kolejowa nr 80, Furmany – Olendry, od km 0,093, do km 3,773,• linia kolejowa nr 83, Zawada – Jarosławiec, od km 6,4 do km 20,733,• linia kolejowa nr 84, Grębów – Olendry, od km 0,394 do km 4,131,• linia kolejowa nr 116, Gr. Państwa – Kaplisze, od km 22,55 do km 24,254,• linia kolejowa nr 129, Tarnowskie Góry TGB – Kalety, od km 41,300 do km 47,200,• linia kolejowa nr 159, Orzesze – Wodzisław Śląski, od km 0,4 do km 12,8,• linia kolejowa nr 162, D.G. Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza, od km 3,35 do km 9,552,• linia kolejowa nr 170, Jastrzębie Zdrój Moszczenica – Zebrzydowice, od km 0,215 do km 13,624,• linia kolejowa nr 175, Kłodnica – Kluczbork, od km 2,625 do km 26,5,• linia kolejowa nr 175, Granica IZ Opole – Strzelce Opolskie, od km 26,5 do km 29,831,• linia kolejowa nr 178, Zabrze Mikulczyce – Tworóg, od km -0,160 do km 24,740,• linia kolejowa nr 195, Kędzierzyn Koźle – Baborów, od km 0,441 do km 16,100,• linia kolejowa nr 209, Brodnica – Bydgoszcz Wschód, od km 0,233 do km 49,542,• linia kolejowa nr 217, Bogaczowo – Braniewo, od km 13,05 do km 39,1,• linia kolejowa nr 222, Małdyty – Malbork, od km 0,720 do km 55,223,• linia kolejowa nr 224, Czerwonka – Sągnity, od km 0,900 do km 46,470,• linia kolejowa nr 231, Inowrocław Rąbinek – Mogilno, od km 12,400 do km 55,330,• linia kolejowa nr 233, Pszczółki – Kościerzyna, od km 0,591 do km 22,120,• linia kolejowa nr 240, Świecie nad Wisłą – Złotów, od km 8,356 do km 44,798, od km 45,88 do km 76,317, od km 77,61 do km 94,6, od km 94,6 do km 108,86,• linia kolejowa nr 240, Świecie n/Wisłą – Terespol Pomorski, od km -0,188 do km 1,68,• linia kolejowa nr 243, Skórcz – Starogard Gdański, od km 0,2 do km 15,035,• linia kolejowa nr 249, Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port, od km 6,615 do km 7,215,• linia kolejowa nr 251, Tama Brodzka – Iława Główna, od km 0,53 do km 39,55,• linia kolejowa nr 264, Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto, od km 0 do km 2,715• linia kolejowa nr 283, Jelenia Góra – Żagań, od km 77,621 do km 104,917,• linia kolejowa nr 285, Wrocław Główny – Jedlina Zdrój, do km 60,800 do km 81,500,• linia kolejowa nr 302, Malczyce – Marciszów, od km 56,08 do km 73,763,• linia kolejowa nr 303, Rokitki – Kożuchów, od km 10,9 do km 28,733,• linia kolejowa nr 304, Małujowice – Granica IZ Opole, od km 7 do km 11,• linia kolejowa nr 306, Gogolin – Prudnik, od km 0,34 do km 5,630,• linia kolejowa nr 307, Kępno Zachodnie – Kępno, od km 39,256 do km 41,503,• linia kolejowa nr 310, Kobierzyce – Piława Górna, od km 0,62 do km 40,207,• linia kolejowa nr 312, Marciszów – Jerzmanice, od km 0,421 do km 33,43,• linia kolejowa nr 314, Trzebień – Modła, od km 13,9 do km 32,019,• linia kolejowa nr 316, Złotoryja – Rokitki, od km 20,62 do km 29,688,• linia kolejowa nr 318, Srebna Góra – Bielawa Zachodnia, od km 12,38 do km 28,295,• linia kolejowa nr 319, Strzelin – Kondratowice, od km 32,88 do km 51,139,• linia kolejowa nr 323, Nowa Wieś Grodziska – Raciborowice Górne, od km 0,303 do km 8,28,• linia kolejowa nr 323, Iwiny – Bolesławic Wschód, od km 12,96 do km 24,762• linia kolejowa nr 331,Jawor – Roztoka, od km 10,920 do km 13,762,• linia kolejowa nr 339, Ruszów – Gozdnica, od km 0,36 do km 8,533,• linia kolejowa nr 341, Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów, od km 0,53 do km 5,89,• linia kolejowa nr 357, Sulechów – Luboń, od km 0,485 do km 34,045,• linia kolejowa nr 361, Puszczykówko – Osowa Góra, od km 0,35 do km 5,072,• linia kolejowa nr 366, Miejska Górka – Kościan, od km 8,737 do km 64,5,• linia kolejowa nr 377, Gniezno Winiary – Sława Wlkp., od km 0,51 do km 33,• linia kolejowa nr 384, Sulechów – Świebodzin, od km -0,245 do km 27,304• linia kolejowa nr 388, Konin – Kazimierz Biskupi, od km 9,05 do km 14,55,• linia kolejowa nr 410, Grzmiąca – Kostrzyń, od km 144,5 do km 174,54• linia kolejowa nr 411, Stargard Szczeciński – Siekierki, od km 72,41 do km 93,579,• linia kolejowa nr 414, Gorzów Wlkp. Zieleniec – Chyrzyno, od km -0,90 do km 53,390,• linia kolejowa nr 415, Gorzów Wlkp. – Myślibórz, od km 4,1 do km 48,603,• linia kolejowa nr 416, Wałcz Raduń – Wierzchowo Pomorskie, od km 0,56 do km 38,182,• linia kolejowa nr 420, Worowo – Wysoka Kamieńska, od km 0,77 do km 61,181,• linia kolejowa nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie, od km 3,330 do km 7,275,• linia kolejowa nr 514, Prostyń Bug – Treblinka, od km -0,163 do km 3,180,• linia kolejowa nr 518, Łęgówek – Lesk, od km 0,02 do km 1,292• linia kolejowa nr 564, Kolonia – Siedliska, od km 0 do km 1,264,• linia kolejowa nr 616, Jelinka – Kornie, od km 0 do km 1,482,• linia kolejowa nr 620, Basznia – Kaplisze, od km 0,471 do km 1,5,• linia kolejowa nr 662, D.G. Huta Katowice – D.G. Piekło, od km 0 do km 3,254,• linia kolejowa nr 671, Maciejów Półn. – Gliwice T3, od km 0 do km 2,661,• linia kolejowa nr 690, Jastrzębie Z. Moszczenica R22 – Jastrzębie Z. Moszczenica R21, od km 0 do km 0,394,• linia kolejowa nr 738, Lipusz R31 – Lipusz R32, od km 0 do km 0,674,• linia kolejowa nr 744, Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód, od km 0,045 do km 1,744,• linia kolejowa nr 746, Gdynia Główna – Gdynia Port Centralny, od km 206,034 do km 207,145,• linia kolejowa nr 762, Wrocław Osobowice – Jeżyny, od km 0 do km 1,275,• linia kolejowa nr 767, Kuniów – Smardy, od km 0 do km 7,16,• linia kolejowa nr 768, Ligota Dolna – Gotardów, od km 0 do km 3,112,• linia kolejowa nr 769, Opole Zach. OP2 – Opole Zach. OPZ1, od km 0 do km 0,88,• linia kolejowa nr 777, Bolesławiec – Bolesławiec Wschód, od km 0,03 do km 1,074,• linia kolejowa nr 781, Pieńsk – Granica Państwa, od km 0 do km 1,343,• linia kolejowa nr 782, Małowice Wołowskie – Iwno, od km 0 do km 1,301,• linia kolejowa nr 817, Leszno Grzybowo – Leszno, od km 0,142 do km 4,166,• linia kolejowa nr 818, Leszno – Marysiewice, od km 0,011 do km 1,089,• linia kolejowa nr 924, Bocznica Straszewo N, od km 0 do km 3,325,• linia kolejowa nr 925, Bocznica Grzybowce N, od km 0 do km 2,224,• linia kolejowa nr 926, Bocznica Straszewo S, od km 0 do km 2,489• linia kolejowa nr 927, Bocznica Grzybowce S, od km 1,1 do km 2,903• linia kolejowa nr 929, Bocznica Krzywólka, od km 0 do km 6,752,• linia kolejowa nr 969, Jaworzno Szczakowa – Szyb Sobieski, od km 0,184 do km 9,164.