Od: Biuro Prasowe PLL LOT
Data: poniedziałek, 4 grudnia 2017
LOT-EM DWA RAZY DZIENNIE
Warszawa, 4 grudnia 2017 – Od dzisiaj LOT wykonuje bezpośrednie rejsy między Warszawą a Berlinem. W czerwcu 2018 r. polski przewoźnik uzupełni rozkład o dodatkową częstotliwość na tej trasie.
Połączenie między lotniskiem Berlin-Tegel a Warszawą od dzisiaj obsługują Bombardiery Q400 a także nowoczesne Embraery LOT-u. W ramach nowego połączenia między stolicami Polski i Niemiec, LOT oferuje pasażerom tygodniowo na pokładach ponad 1000 miejsc. Od czerwca 2018 r. samoloty LOT-u będą obsługiwały to połączenie trzy razy dziennie.
Wygodny rozkład rejsów na tej trasie (przed południem i wieczorem) odpowiada potrzebom pasażerów podróżujących zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych. Rejs poranny wystartuje z Warszawy od 8:20 a po południu o 17:20. Tak zbudowany rozkład umożliwia także pasażerom podróżującym ze stolicy Niemiec wygodne przesiadki przez hub LOT-u w Warszawie do 60 miast Europy Wschodniej, Ameryki Północnej, Azji Centralnej i Dalekiego Wschodu. Wszystkie rejsy dalekodystansowe wykonywane są za pomocą najnowocześniejszych samolotów na świecie – Boeingów 787 Dreamliner.
„Cieszymy się, że możemy odpowiadać na potrzeby naszych pasażerów i zaoferować im dziś najdogodniejsze połączenie między Warszawą a Berlinem. Dla wielu osób podróżujących z Polski, będzie to nieporównywalne zaoszczędzenie czasu podróży. Z kolei dla pasażerów podróżujących z Berlina, nowe połączenie LOT-u zapewni dostęp do wielu kierunków azjatyckich w tym m. in. do Astany, Pekinu, Seulu czy Tokio. Od maja 2018 dołączy do nich także Singapur" – mówi Adrian Kubicki, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT.
Berlin-Tegel to szóste lotnisko w Niemczech obsługiwane przez Polskie Linie Lotnicze LOT. Już wkrótce LOT będzie oferował bezpośrednie rejsy do siódmego portu - Norymbergi. Nowe połączenia lotnicze to wynik konsekwentnej strategii rozwoju, jaką LOT przyjął w 2016 roku. Równolegle z uruchomieniem połączeń na nowych trasach, polski przewoźnik inwestuje w nowe samoloty. LOT zamówił m.in. 4 maszyny typu Boeing 787-9, 6 Boeingów 737 MAX 8, którego pierwszy egzemplarz rozpoczął już operacje w barwach LOT, a także Embraery 195, które od przyszłego roku stopniowo będą zasilać flotę. W tym roku LOT rozbudował flotę o cztery samoloty typu Boeing 737NG oraz dwie maszyny typu Boeing 787 Dreamliner.
„Jesteśmy istotnym łącznikiem między Wschodem i Zachodem. Naszym celem jest budowanie silnej pozycji nie tylko na rynku polskim, lecz także w całej Europie. O naszym sukcesie decyduje także wysokiej klasy produkt oraz jakość obsługi, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Zgodnie ze strategią rozwoju zainicjowaną w 2016 roku chcemy być jeszcze więksi i przewozić na pokładach aż 10 milionów pasażerów rocznie. Najważniejsze porty w Niemczech są na nas niezwykle istotne w rozwijaniu ruchu pasażerskiego do Azji Centralnej, Ameryki Północnej i na Daleki Wschód – podsumowuje Adrian Kubicki.
Bilety na nowe połączenie LOT-u są dostępne w sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucyjnych LOT, w tym na stronie
lot.com, LOT Travel, LOT Contact Center i u agentów.
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
W środę ruszy WRO Airport Express - ekspresowy autobus, kursujący między wrocławskim lotniskiem a Dworcem Wrocław. Płatność kartą w autobusie i darmowe WiFi to tylko niektóre z udogodnień, jakie przygotowano dla pasażerów. Z okazji inauguracji nowego połączenia w mikołajki przejazdy będą bezpłatne.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia do pobrania pod adresem: http://bit.ly/2AoXQnm
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 4 grudnia 2017 r.
Informacja prasowa
W mikołajki pojedziesz na wrocławskie lotnisko bezpłatnie. Rusza nowy autobus
W środę ruszy WRO Airport Express - ekspresowy autobus, kursujący między wrocławskim lotniskiem a Dworcem Wrocław. Płatność kartą w autobusie i darmowe WiFi to tylko niektóre z udogodnień, jakie przygotowano dla pasażerów. Z okazji inauguracji nowego połączenia, w mikołajki przejazdy będą bezpłatne.
Pierwszy kurs WRO Airport Express wyruszy z lotniska w kierunku nowego autobusowego Dworca Wrocław przy ul. Suchej 6 grudnia o godzinie 12.00. Tego dnia pasażerowie skorzystają z bezpłatnych przejazdów. Później za bilet zapłacą 10 zł - kupią go w całodobowym punkcie na Dworcu Wrocław albo u kierowcy (możliwa płatność gotówką lub kartą). Szacowany czas przejazdu wyniesie około 30 minut. Autobus Mercedes Benz Tourino kursować będzie średnio co 50 minut, a po drodze zatrzyma się tylko raz – w centrum miasta, na pl. Dominikańskim. Od 7 grudnia pierwszy autobus z dworca będzie odjeżdżać o godz. 3.20, a ostatni o godz. 23.30. Z lotniska pierwszy poranny rejs planowany jest na godz. 4.10, ostatni - w kierunku centrum - na godz. 1.00. Jeżeli WRO Airport Express spotka się z dużym zainteresowaniem, Polbus PKS planuje podwoić częstotliwości kursowania autobusów w godzinach szczytu (średnio co 25 minut).
- Dzięki szybkim połączeniom z centrum miasta, podróż na i z lotniska stanie się jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - To też świetna informacja dla wszystkich pasażerów spoza stolicy Dolnego Śląska, a nawet dalszych regionów Polski. Wysiadając na dworcu autobusowym czy PKP, będą mogli ruszyć w dalszą podróż na lotnisko, a w drodze powrotnej, w oczekiwaniu na swoje połączenie, skorzystać z oferty nowego Dworca Wrocław – dodaje.
Bilety na WRO Airport Express ze specjalną zniżką będą mogli kupić pasażerowie podróżujący partnerskimi środkami komunikacji. - WRO Airport Express to połączenie uruchamiane przez Polbus we współpracy z wybranymi przewoźnikami kolejowymi i autobusowymi jeżdżącymi po Dolnym Śląsku. Pasażer, który do Wrocławia dotrze np. pociągiem Kolei Dolnośląskich lub autobusem PKS Wołów, będzie mógł nabyć bilet na nowe połączenie z 10% zniżką. Podróż klimatyzowanym autobusem, korzystającym z dobrodziejstwa busspasów i zatrzymującym się po drodze tylko raz będzie atrakcyjną alternatywą dla już istniejących połączeń – mówi Krzysztof Balawejder, Prezes Spółki POLBUS-PKS
Oprócz Kolei Dolnośląskich i PKS Wołów, bilety ze zniżką będą sprzedawane także przez PKS Oława, PKS Kłodzko, PKS Tour Jelenia Góra oraz PKS Zielona Góra. Trwają rozmowy z kolejnymi przewoźnikami. Obecnie na wrocławskie lotnisko można dojechać komunikacją miejską - autobusem linii 106 lub nocną linią 206. Pasażerowie korzystający z własnego transportu mają do dyspozycji wygodne parkingi z 3 tysiącami miejsc postojowych, a także strefę Kiss&Fly, w której postój do 10 minut jest dar
Dzień dobry,
W środę ruszy WRO Airport Express - ekspresowy autobus, kursujący między wrocławskim lotniskiem a Dworcem Wrocław. Płatność kartą w autobusie i darmowe WiFi to tylko niektóre z udogodnień, jakie przygotowano dla pasażerów. Z okazji inauguracji nowego połączenia w mikołajki przejazdy będą bezpłatne.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia do pobrania pod adresem: http://bit.ly/2AoXQnm
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 4 grudnia 2017 r.
Informacja prasowa
W mikołajki pojedziesz na wrocławskie lotnisko bezpłatnie. Rusza nowy autobus
W środę ruszy WRO Airport Express - ekspresowy autobus, kursujący między wrocławskim lotniskiem a Dworcem Wrocław. Płatność kartą w autobusie i darmowe WiFi to tylko niektóre z udogodnień, jakie przygotowano dla pasażerów. Z okazji inauguracji nowego połączenia, w mikołajki przejazdy będą bezpłatne.
Pierwszy kurs WRO Airport Express wyruszy z lotniska w kierunku nowego autobusowego Dworca Wrocław przy ul. Suchej 6 grudnia o godzinie 12.00. Tego dnia pasażerowie skorzystają z bezpłatnych przejazdów. Później za bilet zapłacą 10 zł - kupią go w całodobowym punkcie na Dworcu Wrocław albo u kierowcy (możliwa płatność gotówką lub kartą). Szacowany czas przejazdu wyniesie około 30 minut. Autobus Mercedes Benz Tourino kursować będzie średnio co 50 minut, a po drodze zatrzyma się tylko raz – w centrum miasta, na pl. Dominikańskim. Od 7 grudnia pierwszy autobus z dworca będzie odjeżdżać o godz. 3.20, a ostatni o godz. 23.30. Z lotniska pierwszy poranny rejs planowany jest na godz. 4.10, ostatni - w kierunku centrum - na godz. 1.00. Jeżeli WRO Airport Express spotka się z dużym zainteresowaniem, Polbus PKS planuje podwoić częstotliwości kursowania autobusów w godzinach szczytu (średnio co 25 minut).
- Dzięki szybkim połączeniom z centrum miasta, podróż na i z lotniska stanie się jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - To też świetna informacja dla wszystkich pasażerów spoza stolicy Dolnego Śląska, a nawet dalszych regionów Polski. Wysiadając na dworcu autobusowym czy PKP, będą mogli ruszyć w dalszą podróż na lotnisko, a w drodze powrotnej, w oczekiwaniu na swoje połączenie, skorzystać z oferty nowego Dworca Wrocław – dodaje.
Bilety na WRO Airport Express ze specjalną zniżką będą mogli kupić pasażerowie podróżujący partnerskimi środkami komunikacji. - WRO Airport Express to połączenie uruchamiane przez Polbus we współpracy z wybranymi przewoźnikami kolejowymi i autobusowymi jeżdżącymi po Dolnym Śląsku. Pasażer, który do Wrocławia dotrze np. pociągiem Kolei Dolnośląskich lub autobusem PKS Wołów, będzie mógł nabyć bilet na nowe połączenie z 10% zniżką. Podróż klimatyzowanym autobusem, korzystającym z dobrodziejstwa busspasów i zatrzymującym się po drodze tylko raz będzie atrakcyjną alternatywą dla już istniejących połączeń – mówi Krzysztof Balawejder, Prezes Spółki POLBUS-PKS
Oprócz Kolei Dolnośląskich i PKS Wołów, bilety ze zniżką będą sprzedawane także przez PKS Oława, PKS Kłodzko, PKS Tour Jelenia Góra oraz PKS Zielona Góra. Trwają rozmowy z kolejnymi przewoźnikami. Obecnie na wrocławskie lotnisko można dojechać komunikacją miejską - autobusem linii 106 lub nocną linią 206. Pasażerowie korzystający z własnego transportu mają do dyspozycji wygodne parkingi z 3 tysiącami miejsc postojowych, a także strefę Kiss&Fly, w której postój do 10 minut jest darmowy.
Pytanie do MIB: Czy prawdą jest że PKP S.A. zlikwidowała już do tej pory ok. 9 tysięcy linii kolejowych a ich długość zmniejszyła się z ponad 26 tys. km w przeszłości do ok. 17 tysięcy km obecnie? Wg oficjalnych komunikatów długość eksploatowanych linii kolejowych zarządzanych przez PLK wynosi 18 427 km linii, ale wg krytyków nie jest to prawdą bo PKP PLK wskazuje że wiele z tych linii jest niewczynnych i prędkość na nich wynosi zero km/h. Część z tych linii rozkradziono wraz z wiaduktami mimo że PKP PLK nadal je uwzględnia jako czynne awyżając swoje statystyki.
W roku 1990 Polska posiadała na swoim terytorium ponad 26 tysięcy km linii kolejowych, obecnie ma ich około 19 tysięcy. W efekcie obecnie w Polsce do około 100 miast liczących powyżej 10 tys. mieszkańców nie docierają pociągi pasażerskie. To ewenement na skalę Europy - Polska jest bowiem liderem w likwidowaniu sieci kolejowej. Czyja to była decyzja? Kolejarzy, polityków, zewnętrznych doradców?
Dlaczego nadal likwiduje się setki km torowisk, np. ostatnio znów ogłoszono przetargi na likwidację kilkuset kilometrów linii kolei? Mam na myśli te przetargi w ciągu ostatniego miesiąca czy dwóch? Czy prawdą jest że z tego procederu PKP S.A. utrzymuje się i zarabia ze złomu setki mln PLN? Czy nie jest tak że całkowita likwidacja PKP S.A. zahamowałaby postęp w likwidacji torowisk kolei- ponieważ PKP S.A. ten proceder prowadzi i się z niego finansuje?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie do UMWL:
Czy planowane jest aby któreś z dwóch dużych miast woj. lubuskiego- było połączone z resztą kraju za pomoca pociągów pasażerskich kursujących 160 km/h, jak od 10 grudnia b.r. mają kursować pociągi z jednego z kierunków do Rzeszowa, miasta podobnej wielkości jak większe aglomeracje woj. lubuskiego?
Obecnie, wg zebranych informacji: UMWL planuje znaczne ograniczenie prędkości konstrukcyjnych poprzezz modernizację połączoną ze znaczną redukcją prędkości konstrukcyjnych lub historycznie osiąganych przez składy expresowe na tych liniach:
- na linii z Czerwieńska do Zbąszynka- z 160 km/h prędkości konstrukcyjnej do ok. 100-120 km/h (ograniczenie prędkości konstrukcyjnej w wyniku przebudowy).
- Dla linii Gorzów- Krzyż- ograniczenie prędkości konstrukcyjnej powalającej na podróż z prędkością 1650 km/h jak w przypadku składów Nordexpress kursujących ta linią w przesłości- do ok. 100-120 km/h
Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk – II etap" wg stanu z etapu przygotowania ma zostać połączona z ograniczeniem prędkości konstrukcyjnych tej linii poniżej poziomu z XIX wieku. W ramach zawartej umowy zostanie opracowane studium wykonalności dla tej (dez)inwestycji. W „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich na terenie województwa lubuskiego" wskazano oczekiwanie utrzymania prędkości 100 km/h na całej linii z odcinkowym podwyższeniem prędkości dla lekkich pojazdów szynowych do 120 km/h. Nie została w nim nigdzie wyszczególniona potrzeba dostosowania linii do pierwotnej prędkości 140-160 km/h. Geometria linii musiałaby zostać zmieniona (łagodzenie łuków i profili zakrętów) aby pozwolić na zwiększenie prędkości do lub powyżej 160 km/h.
Z prasy:
Od 10 grudnia br. składy pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 160 km/h, a towarowe do 120 km /h już na całej trasie E30 od Podłęża do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Krakowa do Tarnowa wyniesie 52 minuty, a do Rzeszowa skróci się o 8 minut i wyniesie 1h 32 min – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.- podaje rynek-kolejowy.pl --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
|
|
|
KOMUNIKAT PRASOWY
PIERWSZY BOEING 737 MAX 8 LOT-U WYLĄDOWAŁ W WARSZAWIE!
Warszawa, 2 grudnia 2017 – Po około 11-godzinnym rejsie z Renton, Seattle, wylądował na Lotnisku Chopina pierwszy z sześciu zamówionych przez LOT Boeingów 737 MAX 8, najnowocześniejszych wąskokadłubowych samolotów świata. Już 4 grudnia nowa maszyna wystartuje w barwach LOT-u w pierwszy rejs do Londynu
Najnowszy samolot pasażerski LOT-u wystartował z Boeing Field w Renton, Seattle, o godz. 14:45 miejscowego czasu. Po drodze Boeing 737 MAX 8 lądował w porcie Keflavik na Islandii, gdzie odbyło się tankowanie. W Warszawie, czyli na macierzystym Lotnisku Chopina, samolot pojawił się dziś po godz. 13
"To wyjątkowy moment dla LOT-u. Jesteśmy jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8" – powiedział na konferencji prasowej po lądowaniu Rafał Milczarski, Prezes LOT-u. - "Jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: B787 Dreamliner i nowym B737 MAX LOT jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla branży lotniczej w regionie" – dodał.
Polski przewoźnik planuje wykorzystywać Boeingi 737 MAX na najpopularniejszych trasach krótkiego i średniego zasięgu. Pierwszy z zamówionych sześciu MAX-ów będzie obsługiwał od przyszłego tygodnia trasę Warszawa-Londyn (rejsy: poranny i popołudniowo-wieczorny). Drugi od 1 stycznia 2018 r. pojawi się na rejsach do Madrytu. Kolejnym wiosną 2018 r. będzie można polecieć do Tel Awiwu z Warszawy i portów regionalnych: Wrocławia, Poznania, Gdańska i Lublina. Dostawy MAX-ów mają zakończyć się w maju 2019 r. Docelowo MAX będzie obsługiwał połączenia średniego i krótkiego zasięgu z Warszawy także do Astany, Wiednia, Amsterdamu, Paryża, Frankfurtu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa.
„LOT jest dla nas cennym klientem od lat i niezwykle cieszy nas, że stał się jednym z pierwszych odbiorców MAX-a w Europie. Nowy 737 MAX zapewni flagowemu przewoźnikowi efektywność, zasięg, niezawodność i niższe koszty operacyjne, a wszystko to przy jednoczesnej gwarancji najwyższej klasy komfortu premium dla pasażerów w Europie" – powiedział Monty Oliver, wiceprezes Boeinga na Europę.
B737 MAX 8 jest najbardziej ekonomicznym samolotem świata w swojej klasie. Odrzutowiec jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu zasięg 5750 km (to o 2250 km więcej od B737-400). Według Boeinga, w przypadku MAX-a średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. niż dla 737-400 i 15 proc. niższe niż B737 800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w MAX-ie umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku.
Nowy MAX oferuje pasażerom wysoki komfort podróży. Samolot ma na pokładzie 186 foteli trzech klas: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Zostały one umieszczone wewnątrz kabiny w układzie 3X3. Gniazdka elektryczne i wejścia USB znajdują z tyłu każdego fotela
Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior opartej o rozwiązania zastosowane w Dreamlinerach. W kabinie znajdą się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. Producent zastosował bardziej komfortowe dla pasażerów rozmieszczenie świateł, głośników i przycisków. W kuchni znajdą się m.in. piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy pozwalające na przygotowywanie lepszej jakości dań i napojów.
Nowe samoloty zostały pozyskane w formie leasingu operacyjnego w ramach umowy z AirLease Corporation (ALC). B737 MAX 8 uzupełnią flotę popularnych maszyn z rodziny 737 latających w barwach LOT, na którą składają się trzy samoloty B737-400 po retroficie wnętrza w 2016 r., a także cztery egzemplarze B737-800 NG, które zasiliły siatkę polskiego przewoźnika w sezonie letnim bieżącego roku.
W sumie do końca 2019 r. LOT odbierze sześć B737 MAX 8, które obsługiwać będą najpopularniejsze trasy przewoźnika. Strategia LOT-u na lata 2016-2020 zakłada, że przewoźnik będzie posiadał co najmniej 15 sztuk MAX-ów do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgi. Dotychczas zamówienia na B737 MAX złożyło 92 przewoźników z różnych części świata.
Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 r. Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 21 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W przyszłym roku polski przewoźnik rozpocznie bezpośrednie rejsy z Warszawy do Singapuru. W ubiegłym roku LOT zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu.
wg informacji Państwowych Linii Lotniczych LOT |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Andrzej Kasperowicz z Sokola wypowiada się o pociągu z Białegostoku do Walił. Leszek Lulewicz jest w tej wypowiedzi mocno krytykowany w sieci Internet w sprawie pociągu Waliły- Białystok:
Leszek Lulewicz dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego 27.11.2017 r. podczas 43 sesji Sejmiku Województwa Podlaskiego odpowiadając na zapytanie radnego Łukasz Siekierko o pociągu codziennym Białystok – Waliły. (...) przeczytaj odpowiedzi !
(….) Koszty przedstawione przez pana Andrzej Kasperowicz daleko odbiegają od rzeczywistych. Należy tam wybudować odpowiednią infrastrukturę około torową mówię o peronach, obecnie zlokalizowane nie są funkcjonalne dla mieszkańców….
Odp. Perony obecnie istniejące na stacjach i przystankach kolejowych na trasie Białystok – Waliły są bezpieczne dla podróżnych, funkcjonalne i nie wymagają remontu. Na każdym przystanku kolejowym znajdują się nowe niebieskie tablice z nazwą poszczególnych przystanków, kosze na śmieci i ławki. Linia kolejowa nr 37 Białystok - Zubki na odcinku Białystok – Waliły jest otwarta dla ruchu pociągów towarowych i osobowych, które mogą jeździć do 80 km/h, a czas przejazdu (37 km) to 47 minut. Dla bezpieczeństwa przeciwpożarowego zostały poorane pasy, bowiem linia przebiega przez Puszczę Knyszyńską. O to wszystko zadbały PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Białymstoku – dziękujemy !
(…) Potoki podróżnych na tej trasie są niewielkie, w 2017 r. przewieźliśmy około 900 pasażerów i kilkanaście rowerów…..
Odp. Po 16 latach niebytu pociągów osobowych na linii kolejowej nr 37 Białystok – Zubki Białostockie (zamknięta 2.04.2000 r.) pojechał 2.07 2016 r. pierwszy kurs pociągu weekendowego do Puszczy Knyszyńskiej na odcinku Białystok – Waliły i kursował do 9.10.2016 r. (jedna para). Pociąg kursował przez 30 dni, wykonał 62 kursy i przewiózł 2418 pasażerów oraz 340 rowerów. Średnio jednym kursem pociągu jechało 39 osób i 5 rowerów. W 2017 r. (jeździły już dwie pary). Tylko od 17.06 do 31.08.2017 r. pociągami weekendowymi przejechały 2932 osoby (mimo bomby przy torach, gdzie 8 i 9.07 linia była zamknięta dla ruchu pociągów). Pociąg jeździł przez 20 dni, wykonał 88 kursów i przewiózł 250 rowerów, a jednym kursem jechało średnio 37 osób i 3 rowery. Pociąg kursował do 15 października 2017 r. (...)
Przewidywane zaludnienie w pociągu stałym Białystok – Waliły, który ma kursować od poniedziałku do piątku po dwie pary dziennie, to około 30 osób na jeden pociąg. Pod warunkiem, że pociąg poranny z Walił przyjedzie do Białegostoku około godz. 6:45 i odjedzie z Białegostoku do Walił około godz. 16:00. Planuje się połączyć Waliły z Gródkiem. Do każdego pociągu będzie BUS dowoził pasażerów z Gródka do Walił i odwoził z Walił do Gródka. Koszt uruchomienia pociągu to około 500.000,00 zł (3.04 – 31.12.2018 r.).
(….) Odległość obecnie istniejących dworców czy przystanków kolejowych od zabudowań jest na tyle duża, że poza miejscowością Sokole. Myślę, że pozostali mieszkańcy mieliby też i nie byłoby dla nich komfortowe przemieszczać się do tych miejsc, gdzie można wsiąść do tego pociągu…..
Odp. Stacje i przystanki kolejowe na trasie Białystok – Waliły jak: Białystok Fabryczny, Kuriany, Żednia, Sokole Białostockie, Waliły i miejscowość Gródek zlokalizowane są blisko zabudowań w środku poszczególnych miejscowości. Te przystanki nie leżą w szczerym polu czy w buszu jak twierdzi Lulewicz, lecz w terenie zabudowanym, gdzie mieszkają ludzie. Jedynie Sokole wyróżnił jako cywilizowane z zabudowaniami.
wg Facebook
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
MIB odpowiada:
Szanowny Panie Redaktorze,
Przewozy Regionalne, prowadzące pasażerskie przewozy kolejowe, należą do Agencji Rozwoju Przemysłu i samorządów województw. Działalność ARP jest w kompetencji Ministerstwa Rozwoju.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Pytania redakcji:
Czy MIB nie ma wrażenia że ogłoszony rozkład kolei jest dość często nierealizowany? W ciągu miesiąca po kilka razy słyszę historie o tym że pociągi są odwoływane bez jakiegokolwiek zastępstwa np. komunikacją autobusową. Wczoraj chciałem wracać z woj. dolnośląskiego i słyszałem że pociąg poranny z Węglińca do Żar został tego dnia zlikwidowany bez zapowiedzi i bez zastąpienia kursu komunikacją zastępczą. W lokalnej prasie opisano los mieszkańców Radnicy jak próbowali dojechac do domu pociągiem ale kurs PR niby napierw miał się opóźnić a później im ogłoszono jakoby rzekomo pociąg już odjechał, co było wg nich kłamstwem i nieprawdą i domagali się nagrania monitoringu z chwilą odjazdu pociągu- którego im nie udostępniono.
To juz któryś raz w ciągu miesiąca- ok. miesiąca wcześniej przechodził orkan i kolej tez przez kilka dni nie kursowała i autobusów zastępczych również nie było. Pozamykano całe linie kolei w regionie bo ich obsługa właśnie tak wyglądała i pasażerowie porzucili kolej z powodu takiej właśnie wirtualnej obsługi tych linii. Mój kolega ostrzegał mnie przed tą linią kolei do Zgorzelca i Węglińca bo wg niego raz czekał po 2 godziny i nic nie pojechało.
Przecież spółki te za kursowanie pociągów otrzymują dotacje- gdy pociągi nie kursują to otrzymują także te subwencje ale nie ponoszą kosztów, czyli więcej zarabiają, czy tak?
Pozdrawiam,
--
Z prasy (czasopismo "Moja Zielona Góra")
"
Pociąg Widmo Na Zielonogórskim Dworcu. Historia Niczym Z Filmów Bareji
Informacje
19 Listopada 2017 Daniel Sawicki
Nie lada szok przeżyli na dworcu w Zielonej Górze pasażerowie, którzy oczekiwali na pociąg osobowy do Szczecina. Najpierw służby kolejowe ogłosiły, że pociąg będzie opóźniony. Gdy jednak pasażerowie nie mogli się go doczekać i zaczęli pytać odpowiedziano im, że… przecież już odjechał.
Ta historia wydarzyła się w niedzielę 19 listopada 2017 roku. Na pociąg z godz. 8.28 relacji Zielona Góra – Szczecin oczekiwało sporo pasażerów. Trasę obsługuje spółka Przewozy Regionalne. Chłodny poranek nie zapowiadał żadnego dramatu. Do czasu…
Bez miejscówek
– Gdy pojawiliśmy się na dworcu, dostaliśmy informację, że skład będzie miał kilkudziesięciominutowe opóźnienie – poinformowała nas jedna z pasażerek (dane do wiadomości redakcji). – Zdziwiło nas to, ale problemu jeszcze nie było. Przecież takie opóźnienia to na polskiej kolei niemal norma.
Ale potem było już tylko gorzej. Gdy okres spóźnienia dobiegał końca okazało się, że pociąg pojawi się za… kolejne kilkadziesiąt minut.
– Potem gdy kupiłam bilet na kolejny pociąg, otrzymałam miejscówkę na miejsce, którego fizycznie nie ma w żadnym wagonie – dodaje rozgoryczona pasażerka. – Próbowałam rozmawiać o tym z konduktorem, ale tylko mnie obśmiał i polecił usiąść gdziekolwiek. To było żenujące widowisko.
Pociąg, którego nikt nie widział
Pociągiem, który miał już ponad półtoragodzinne opóźnienie miała też jechać pani Elżbieta Seweryn. Kobieta miała wysiąść w Radnicy i spotkać się z matką. Jednak w rezultacie musiała… zostać w Zielonej Górze. Rodzinne spotkanie storpedowała kolej…
– Najpierw powiedziano nam, że z przyczyn technicznych skład zostanie podstawiony za 60 minut – opowiada pani Elżbieta. – Czekaliśmy cierpliwie z nadzieją, aż w końcu przyjedzie. Ale gdy po około godzinie oczekiwania zaczęliśmy pytać co z pociągiem, powiedziano nam, że będzie za kolejne 30 minut – mówi pani Elżbieta. – Potem przez megafony zapowiedziano, że pociąg za chwile zostanie podstawiony. Ruszyliśmy z bagażami na peron drugi. Byliśmy dobrej myśli, bo zauważyliśmy, że na wyświetlaczach był napis z jego nazwą. Czekaliśmy aż podjedzie, ale nie doczekaliśmy się. Wtedy podszedł do nas jakiś człowiek i powiedział, że pociąg już odjechał. Dla nas to był szok. Chcieliśmy wyjaśnień. Pani w kasie biletowej powiedziała nam, że pociąg odjechał i nic więcej nie wie na ten temat. Pytałam, gdzie jest dyżurny ruchu. Zaczęliśmy żądać udostępnienia monitoringu, bo nikt nikt widział, aby pojawił się na torach.
Skład „widmo"?
Jak podkreśla pani Elżbieta pociąg nie mógł odjechać, a na pewno nie z dworca w Zielonej Górze.
– Może z innej stacji – pyta ironicznie pasażerka. – Najgorzej, że nikt nie potrafił nam wyjaśnić co się stało. Nie padło tez żadne słowo przeprosin. Zaproponowano nam podróż innym pociągiem. Wszystko fajnie, ale ten inny, to był intercity, który nie zatrzymuje się w Radnicy. Po co mi pociąg, który nie zatrzymuje się na stacji na którą jadę. Przecież to bez sensu.
Pasażerów poinformowano, że mogą ubiegać się o zwrot kosztów. Zwrócono też za bilety. Zastanawia jednak, jakim cudem ze stacji mógł odjechać pociąg, którego nikt nie zauważył. I jak mógł odjechać nie zabierając ani jednego pasażera?
– Czy to był jakiś pociąg widmo? – zastanawia się pani Elżbieta. – Rozgoryczenie jest tym większe, że nikt nam niczego na dobrą sprawę nie wyjaśnił, ani nie przeprosił. Zaproponowano nam za to, aby w poniedziałek przyjść do biur. Tam możemy żądać wyjaśnień…
Ale czy po takiej akcji ktokolwiek chce jeszcze rozmawiać z koleją? Zastanawia jedno. Jak kolejarze wytłumaczą się ze znikającego pociągu… Kłania się Bareja za starych dobrych lat.
Daniel Sawicki
Na zdjęciu: Pani Elżbieta Seweryn ma żal do kolejarzy za sposób potraktowania jej i innych pasażerów"
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
1. Co MIB sądzi o kolei magnetycznej? Czy jest szansa na stosowanie tej technologii w Polsce?
Obecnie budowana jest kolej magnetyczna łącząca Tokio z Osaką przez Nagoję, która dystans niespełna 500 km ma pokonać w ok. 70 min, osiągając przy tym prędkość maksymalną przekraczającą 500 km/h. Termin otwarcia pierwszego odcinka z Tokio do Nagoi zaplanowano na 2027 roku, a całkowity koszt ma wynieść od 8,5 do 9 biliona jenów japońskich, czyli ok. 280 mld złotych. (wg pasazer.com)
2. Czy MIB nie sądzi że powinien powstać eksperymentalny odcinek takiej kolei?
Pozdrawiam,
Odpowiedź:
Szanowny Panie Redaktorze,
MIB podtrzymuje odpowiedź udzieloną Panu 17 listopada 2017 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Polbus PKS
zapraszamy na
uroczystą inaugurację nowego połączenia autobusowego
WRO Airport Express
między Dworcem Wrocław a lotniskiem
W spotkaniu udział wezmą:
- Wojciech Adamski – Wiceprezydent Wrocławia
- Krzysztof Balawejder – Prezes Zarządu Polbus-PKS
- Dariusz Kuś - Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Jarosław Wróblewski – Wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego S.A.
W ramach spotkania przewidujemy premierowy przejazd WRO Airport Express dla zainteresowanych dziennikarzy.
Data: 6 grudnia (środa), godz. 10.45
Uwaga: w pierwszej części przewidujemy krótki briefing, w drugiej części - możliwość przejazdu WRO Airport Express dla dziennikarzy. Pierwszy rejs dla pasażerów planowany jest na godz. 12.00 (odjazd z lotniska).
Miejsce: przystanek WRO Airport Express - przed wejściem do terminalu, przy środkowym pasie ruchu.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A lub C lub VIP, po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe. Spotkanie potrwa około godziny.
Potwierdzenie udziału:
Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Prosimy o potwierdzenie przybycia do 5 grudnia do godz. 10.00.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat prasowy, godz. 14:00
Zima nie powoduje utrudnień na kolei
Oberwana lina wysokiego napięcia i brak dobrego zasilania z sieci zewnętrznej powodują zmiany w kursowaniu pociąg. Utrudnienia w kursowaniu pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej i na linii Warszawa – Radom spowodowane są brakiem dobrego zasilania. Na trasie Warszawa – Radom, miedzy przystankami Kruszyna a Strzyżyna, dwa pociągi sieciowe pracują nad przywróceniem sprawności sieci trakcyjnej, która została uszkodzona przez linię wysokiego napięcia. Pociągi dalekobieżne kierowane są trasą zmieniona. Przewoźnik Koleje Mazowieckie wprowadził zastępcza komunikację autobusową.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej zmiany w kursowaniu pociągów spowodowane są brakiem zasilania z sieci zewnętrznej, nie należącej do PLK. Na miejscu również intensywnie pracują służby techniczne, tak by jak najszybciej usunąć usterkę i przywrócić rozkładowy ruch pociągów. Dodatkowo skierowane zostały na miejsce trzy lokomotywy Zima nie powoduje zmian w kursowaniu pociągów.
Zarządca sieci utrzymuje bezpośredni kontakt z przewoźnikami, w celu zapewnienia pasażerom jak najlepszej komunikacji. Pasażerowie są informowani o zmianach na stacjach i przystankach.
Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Prowadzą monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii. Na podstawie szczegółowych informacji podejmowane są decyzje o wyprawianiu pociągów na trasy. W gotowości pozostaje 168 zespołów szybkiego reagowania - do usuwania usterek toru i awarii urządzeń automatyki kolejowej. Do dyspozycji jest 219 maszyn do odśnieżania torów. Za utrzymanie linii kolejowych w czasie zimowych miesięcy odpowiada nawet do ok. 15 tys. pracowników, m.in. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Blisko 17,8 tys. rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, aby zabezpieczyć je przed przymarzaniem. Sieć trakcyjna zabezpieczana jest przed oblodzeniem. W tym roku ponad 2400 km przewodów jezdnych posmarowanych będzie specjalnym środkiem zmniejszającym przyczepność lodu. Do usuwania awarii w sieci trakcyjnej przygotowano 66 pociągów pogotowia sieciowego, które wyposażono w specjalne urządzenia do odladzania. PLK wykorzystują również dodatkowe lokomotywy spalinowe do ściągania uszkodzonego taboru.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
karol.jakubowski@plk-sa.pl
tel. kom. +48 668 679 414
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne