Petycja do Radnych Sejmiku Woj. Lubuskiego
W podzielonogórskim Sulechowie kształcono na studiach wyższych obsługę naziemną lotnisk, korzystając z tego że w podsulechowskiej wiosce Nowe Kramsko jest port lotniczy pasażerski, który zresztą pochłonął ok. miliarda PLN dotacji w ciągu ostatnich 61 lat. Nieco dalej, w Powodowie, kształci się na kierunku technik-awionik. Ale nie ma ściezki kształcenia dla pilotów czy mechaników lotniczych w tym województwie. Jest natomiast na przykład pusty hangar na lotnisku. Czemu tego majątku nie wykorystać? Czemu nie kształcić pilotów, jak np. w Rzeszowie? Czemu nie powrócić do pomysłu kształcenia naziemnej obsługi lotnisk- skoro takie lotnisko jest w pobliżu?
Wnoszę o powrót do idei kształcenia pilotów w tym województwie. Nieopodal mojego domu znajduje się nawet liceum "Lotnik" w którym ongiś podobno miało miejsce przygotowanie adeptów tego zawodu. Jest też lotnisko w Przylepie i tamtejsza kadra aeroklubu.
Obecnie tego kierunku kształcenia związanego z lotnictwem nie ma już. Jak możnaby zorganizować powrót tego kierunku kształcenia? Lokalna władza zasłania się brakiem pieniędzy.
Ogromne lotnisko z rzadka służy pasażerom, choć mogłoby choć służyć adeptom lotnictwa do nauki, tak jak kiedyś było to możliwe. Tak ogromny majątek - który pochłonął co najmniej tysiąc milionów, nie powinien stać odłogiem.
Na świecie jest zapotrzebowanie na około 600 tysięcy pilotów samolotów, nie wspominając o personelu portów lotniczych. Wnoszę petycję o podjęcie przez lokalne władze próby powrotu do kształcenia na studiach wyższych na kierunkach lotniczych w pobliżu tegoż lotniska.
Proponuję takie kierunki o nazwach orientacyjnych:
- utrzymanie portów lotniczych
- zarządzanie portami lotniczymi
- obsługa portów lotniczych
- obsługa naziemna statków lotniczych, pilotaż
- rodzaj wyższych studiów w kierunku technik- awionik.
Odpowiedzi UZ
Witam Pana,
Informuję, że utworzenie kierunku studiów: lotnictwo na Uniwersytecie Zielonogórskim nie było, nie jest, i przynajmniej w najbliższej przyszłości, nie będzie rozważane
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
www.uz.zgora.pl
Informuję, że stanowisko UZ nie zostało zmienione. Powód cały czas ten sam - brak kadry, bazy, laboratoriów, pieniędzy – jednym słowem brak możliwości.
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
--
Brak kadry, bazy, laboratoriów, pieniędzy – jednym słowem brak możliwości
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
www.uz.zgora.pl
Tel.: 68 328 25 93; 603 454 528
e-mail: E.Sapenko@adm.uz.zgora.pl
Członek Stowarzyszenia
PR i Promocji Uczelni Polskich
www.prom.edu.pl
Korespondencja w sprawie:
Proszę o przekazanie apelu do rektora UZ
prof. dr hab. inż. Tadeusz Kuczyński
Rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Prosimy o odpowiedź na apel
Jaka jest mozliwość zorganizowania na zielonogórskiej kierunków związanych z lotnictwem, takich jak (podaję orientacyjne hasła, a nie konkretne kierunki studiów):
- utrzymanie portów lotniczych
- zarządzanie portami lotniczymi
- obsługa portów lotniczych
- obsługa naziemna statków lotniczych
- rodzaj wyższych studiów w kierunku technik- awionik. Rodzaj kierunku mechanika i budowa maszyn ze specjalnością lotnictwo. Obecnie w tym kierunku kształci tylko szkoła zawodowa w Powodowie:
Zaoferowanie studiów wyższych w tej dziedzinie mogłoby utworzyć sieżkę kształcenia adeptów lotnictwa w woj. lubuskim.
W Rzeszowie przez lata- w oparciu o tamtejsze dwa porty lotnicze - utworzono cały system kształcenia wyższego w dziedzinie lotnictwa. Jest to jedyny w Polsce kierunek lotniczy. Kolejny- mógłby powstać w Zielonej Górze.
Dotychczas w tej dziedzinie kształciły inne uczelnie w regionie. Niestety, kształcono bez większych rezultatów.
Proponujemy stworzenie- wzorem Politechniki Rzeszowskiej całego wydziału budowy maszyn i lotnictwa oraz drugiego w Polsce- kierunku lotnictwo.
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa |
Automatyka i robotyka:
Studia II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Inżynieria materiałowa:
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Lotnictwo i kosmonautyka:
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Mechanika i budowa maszyn:
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Mechatronika :
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Transport:
Studia I stopnia (inżynierskie) stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie i inżynieria produkcji :
Studia I stopnia (inżynierskie) i II stopnia (magisterskie), stacjonarne i niestacjonarne
Przyszli adepci sztuki pilotażu z jedynego w Polsce kierunku Lotnictwa na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa zamieszkują dom Studencki "Aviata" z siedzibą w Jasionce obok lotniska.
Bazą dydaktyczną mógłby być poniższy hangar, którego wykorzystanie zaproponowałem w liście do p. Bogdana Nowaka:
Apel do Bogdana Nowaka, członka zarządu woj. lubuskiego
Szanowni Państwo,
Jako wydawca prasowy opublikowałem apel do linii lotniczych dotyczący utworzenia bazy technicznej, mogącej także służyć za bazę szkoleniową dla przyszłych adeptów szkolnictwa wyższego w tej dziedzinie, jakie dzięki takiej bazie technicznej mogłoby się rozwinąc w regionie
Chciałbym bowiem zaapelować o utworzenie kierunku kształcenia w zakresie serwisowania statków powietrznych, i w tym celu możnaby te linie przyciągnąć nawet- za pomocą subwencji i umowy na kształcenie studentów tutejszej uczelni wyższej w tej dziedzinie. Myślę że kierunek mechanika i budowa samolotów byłby możliwy, a w hangarze możnaby stworzyć cały kompleks naukowo- badawczy jako bazę dydaktyczną. Personel szkoleniowy mogliby Państwo oprzeć o inżynierów linii lotniczej LOT i jej zaplecze techniczne. Jak sądzę, taka współpraca mogłaby być możliwa.
Kształconoby specjalistów w jednej konkretnej dziedzinie, i dzięki nowej bazie technicznej mogliby przejść stosowne szkolenia na dyplomowanego inżyniera w tej przyszłościowej dziedzinie.
Także sam port lotniczy Zielona Góra mógłby się stać bazą dydaktyczną dla adeptów kierunku zarządzania portami lotniczymi, czy utrzymania portów lotniczych. Zachęcam do podjęcia starań na rzecz uruchomienia takiej bazy technicznej w owym nieczynnym hangarze w Zielonej Górze oraz w celu utworzenia kierunków kształcenia w tej- jak sądzę- przyszłościowej dziedzinie. Być może rozwinie to tutejsze nauki techniczne oraz przyciągnie rzesze nowych studentów do tego regionu.
Proponuję wykorzystanie tego hangaru jako miejsca owej bazy technicznej- lub nawet bazy dydaktycznej dla miejscowego szkolnictwa wyższego.
ŚRODA, 20 STYCZNIA 2016
Apel o budowę bazy technicznej w porcie lotniczym Zielona Góra.
Apel o budowę bazy technicznej w porcie lotniczym Zielona Góra.
Szanowni Państwo,
W porcie lotniczym Zielona Góra znajduje się nieużywany hangar, który, jak sądzę, pozwoliłby pomieścić Państwa samolot, który obecnie, o ile się nie mylę, bazuje w Zielonej Górze.
Możliwe jest także znalezienie i zatrudnienie personelu sprzątającego oraz innego personelu utrzymania naziemnego. W oparciu o istniejący hangar lotniczy znacznych rozmiarów możliwe jest otwarcie bazy technicznej, zatrudniającej na przykłąd mechanika i dokonującej okresowych przeglądów Państwa całej floty.
Umożliwiłoby to rozwój portu lotniczego Zielona Góra, jeśli świadczonoby tutaj usługi serwisowe dla samolotów różnych przewoźników. Sądzimy że wzrosłaby liczba operacji lotniczych wykonywanych w tym porcie lotniczym.
Utworzenie bazy technicznej napraw samolotów w istniejącym hangarze trwale wzbogaciłoby województwo lubuskie i umożliwiłoby rozwój lokalnego rynku pracy i rozwój całej branży serwisowania i obsługi naziemnej statków lotniczych.
Lokalna gospodarka mogłaby się rozwinąć w kierunku modernizacji i serwisowania statków powietrznych. W oparciu o nowy kierunek usług mogłaby się rozwinąć z dość długim czasem cała otoczka tej branży, mogłyby się rozwinąć także rozmaite inne przemysły i usługi- także budowy samolotów. Mogłaby się rozwinąć lokalna nauka techniczna. Możnaby uruchomić takie kierunki studiów, i kształcić w Zielonej Górze specjalistów w tej dziedzinie.
Należy jednak uczynić pierwszy krok w tym kierunku, i jednocześnie kieruję niniejszy apel na ręce Państwa firmy, aby uruchomić bazę techniczną samolotów Państwa przedsiębiorstwa w owym istniejącym już hangarze. Skierujemy wkrótce apel do samorządów o działąnia w celu rozwoju szkolnictwa zawodowego w tej dziedzinie.
Mógłby się on stać miejscem stacjonowania Państwa maszyn, a także bazą techniczną i punktem dokonywania napraw modernizacyjnych, także bardziej skomplikowanych- w Państwa samolotach.
Budowa takiej bazy podniosłaby bezpieczeństwo lotów także na trasie do Zielonej Góry. Jak wygląda praca takiej "bazy technicznej":
W trakcie "noclegu" samolot Adria Airways zostanie posprzątany, zatankowany i przejdzie kontrolę techniczną. Mechanik pracujący na lotnisku dla Szkoły Pilotów Bartolini Air przeszedł już w Lublanie kurs z obsługi Bombardiera CRJ700. Przez miesiąc będzie pracował razem z mechanikiem słoweńskim, a potem już sam będzie kontrolował maszynę. Większe przeglądy czy naprawy samolot będzie przechodził w Słowenii.
Cały tekst: http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,17663343,Baza_Adria_Airways_na_lodzkim_lotnisku__I_duze_zmiany.html#ixzz3xmAcl4GP
Pisząc list, miałem nadzieję na stworzenie nowego przemysłu w tym województwie. Fajnie by było gdyby te linie uruchomiły poprawną bazę dla swojego samolotu pasażerskiego w Zielonej Górze- Babimoście. Przypominam że znajduje się tutaj nieużywany hangar lotniczy, który- jak sądzę- pomieściłby samolot. Być może mogłoby powstać zaplecze techniczne do obsługi samolotów pasażerskich.
Mógłby tu powstać rodaj bazy technicznej tych linii. Być może to może być początek jakiegoś nowego rozdziału w losach tego portu lotniczego- po raz pierwszy stałby się bazą linii lotniczych.
Apel
Zbazowali Państwo jeden samolot pasażerski w Zielonej Górze.
Dlaczego nie uruchomić w Zielonej Górze pełnej bazy technicznej wraz z jakimś minimalnym - albo i pełnym zapleczem technicznym?
Znajduje się tutaj duży, nieużywany obecnie hangar lotniczy. Poniżej dołączam zdjęcie hangaru lotniczego w Zielonej Górze:
Mogliby Państwo użyć tego hangaru celem uruchomienia pełnej bazy Państwa linii lotniczych.
Byłaby to bliźniacza baza taka jak baza w Warszawie:
SprintAir S.A. posiada bogate doświadczenie w obsłudze liniowej oraz bazowej statków powietrznych. Wykonujemy przeglądy liniowe oraz bazowe samolotów TurboLet L410, SAAB340 oraz ATR72. Posiadamy certyfikat obsługi technicznej PART-145 o numerze PL.145.020 wydany przez polski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA).
Od 2014 usługi świadczymy w naszym hangarze zlokalizowanym na terenie lotniska Warszawa-Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina (EPWA).
W zakresie obsługi liniowej oraz hangarowej zapewniamy:
przeglady dzienne, tygodniowe, A-checks oraz strukturalne (base maintenance)
· usuwanie usterek
· próby silników
· usługa AOG
· Boroskopię silników
· hangarowanie samolotu
Zapewniamy wsparcie doświadczonych inżynierów i mechaników.
W dniu 20 stycznia 2016 10:38 użytkownik Władysław Kłosik <w.klosik@lubuskie.pl> napisał:
Szanowny Panie,
Proszę nie dysponować majątkiem, który nie jest Pana własnością.
Pozdrawiam,
Władysław Kłosik
Koordynator projektu
Biuro Projektów Własnych
w.klosik@lubuskie.pl
tel. 68 45 65 285
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl

P Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, January 20, 2016 10:35 AM
To: Władysław Kłosik; m.krol@lubuskie.pl; Bogdan Nowak
Subject: Apel o budowę bazy linii lotniczych w Zielonej Górze- Babimoście, z wykorzystaniem hangaru
Załączam list do linii Sprintair. Fajnie by było gdyby te linie uruchomiły poprawną bazę dla swojego samolotu pasażerskiego w Zielonej Górze- Babimoście. Przypominam że znajduje się tutaj nieużywany hangar lotniczy, który- jak sądzę- pomieściłby samolot linii Sprintair. Być może mogłoby powstać zaplecze techniczne do obsługi samolotów pasażerskich.
Mógłby tu powstać rodaj bazy technicznej tych linii. Być może to może być początek jakiegoś nowego rozdziału w losach tego portu lotniczego- po raz pierwszy stałby się bazą linii lotniczych.
Do linii Sprintair
Szanowni Państwo,
Zbazowali Państwo jeden samolot pasażerski w Zielonej Górze.
Dlaczego nie uruchomić w Zielonej Górze pełnej bazy technicznej Sprintair wraz z jakimś minimalnym zapleczem technicznym.
Znajduje się tutaj duży, nieużywany obecnie hangar lotniczy. Poniżej dołączam zdjęcie hangaru lotniczego w Zielonej Górze:
Mogliby Państwo użyć tego hangaru celem uruchomienia pełnej bazy Państwa linii lotniczych.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytaliśmy, czy PKP Intercity S.A. popiera ideę likwidacji połączenia z Poznania do Drezna przez Wolsztyn, Konotop, Nową Sól, Kożuchów, Żagań, Jankową Żag., Przewóz, Horkę? Linia kolei 371 ma być zlikwidowana, PKP PLK informuje iż PKP Intercity wyraziło na to zgodę. Jest to jedyna linia łącząca Wielkopolskę i woj. lubuskie z Saksonią. Linia jeszcze nie została rozebrana, ale PLK planuje jej rozbiórkę. Czy PKP Intercity wyraziło na to zgodę, jak informuje PLK?
Od:
Rzecznik Data: 31 stycznia 2018 10:59
Temat: Pytanie do PKP Intercity S.A. o zgodę na rozbiórkę linii 371
Szanowny Panie,
PKP Intercity poinformowało PKP Polskie Linie Kolejowe o braku planów uruchamiania połączeń na linii 371 z Poznania do Drezna.
Z poważaniem
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik Prasowy
PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
W dniu 29 stycznia 2018 10:37 użytkownik Rzecznik napisał:
Szanowny Panie,
aktualnie nie ma połączenia z Poznania do Drezna, w związku z tym nie możemy mówić o jego likwidacji. Dodatkowo odcinek nie jest ujęty w planie transportowym.
pozdrawiam
Anna Zakrzewska
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do Rady Miasta Łodzi
Fundacja Pro Kolej, Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) oraz Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim sprzeciwiają się propozycji likwidacji międzygminnej komunikacji tramwajowej w aglomeracji łódzkiej. Niedawno wprowadzona reforma komunikacji publicznej spowodowała zmniejszenie częstotliwości kursowania tramwajów, a nawet wydłużyła ich czas przejazdu (linia 46). W związku z tym organizacje apelują do lokalnych włodarzy o ratowanie tramwajów podmiejskich i współpracę na rzecz ich modernizacji.
Treść petycji
31 marca 2017 r. prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wysłała do samorządów Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego list, w którym złożyła im propozycję likwidacji komunikacji tramwajowej.
Wcześniej, 2 kwietnia 2017 r. wprowadzona została w aglomeracji łódzkiej reforma komunikacji publicznej funkcjonującej w ramach systemu „Lokalny Transport Zbiorowy w Łodzi". Zmiany zostały poprzedzone cyklem konsultacji społecznych przeprowadzonych pod koniec 2015 roku i w pierwszym kwartale roku 2016 w Łodzi i miejscowościach ościennych na mocy Zarządzenia Nr 2246/VII/15 Prezydenta Miasta Łodzi. Niestety, mimo przyświecającego im hasła „Model Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+" i oficjalnych optymistycznych komunikatów z Biura Strategii Urzędu Miasta Łodzi wiele wskazuje na to, że nie przyniosły one oczekiwanych przez społeczeństwo efektów.
Głównym założeniem reorganizacji było wprowadzenie w rozkładach jazdy stałego interwału czasowego pomiędzy kursami wynoszącego 12 minut. Zmiany te okazały się jednak niekorzystne dla linii podmiejskich. Dla przykładu reorganizacja linii nr 46 i przyniosła niedogodności w postaci:
- Zmniejszenia częstotliwości w dni robocze z 20 minut 24 minut (tj. o 20%), oraz z na 30 minut na 40 minut (tj. 33%) w dni świąteczne.
- Wydłużenia czasu przejazdu na odcinku od przystanku Łódzka/Kurak w Zgierzu do pętli w Ozorkowie wymuszone zmniejszeniem częstotliwości na linii jednotorowej z mijankami o 7 minut, a w przeciwnym kierunku o 9 minut.
- Pogłębienia problemu związanego z wprowadzonymi 11.06.2016 oraz 1.11.2016 ograniczeniami prędkości skutkujące bezprecedensowym wydłużeniem czasu jazdy tramwaju.
- Wymuszenia konieczności zakupu droższych biletów czasowych obejmujących wydłużony czas jazdy.
- Pogorszenia czytelności rozkładów jazdy poprzez rezygnację z równych odstępów czasowych i powtarzalnych końcówek minutowych.
- Usunięcia z rozkładów jazdy oznaczeń kursów wykonywanych taborem z wejściem niskopodłogowym.
Wszystkie wymienione zmiany weszły w życie za wiedzą i zgodą władz zainteresowanych gmin, bo komunikacja międzygminna funkcjonuje w oparciu o odpowiednie porozumienia i umowy, a jej kształt podlega konsultacjom i ze strony władz lokalnych reprezentujących mieszkańców.
Dodatkowo w przypadku linii nr 46 decyzję o degradacji oferty przewozowej poprzedził oficjalny wniosek „Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim" skierowany z odpowiednim wyprzedzeniem, w styczniu 2017 do prezydenta Łodzi, Zgierza, wójta gminy Zgierz, wójta gminy Ozorków oraz burmistrza Ozorkowa. Panie Hanna Zdanowska i Barbara Kaczmarek oraz panowie Przemysław Staniszewski, Tomasz Komorowski i Jacek Socha mimo ostrzeżenia o negatywnych konsekwencjach planowanych zmian nie zdecydowali się na weryfikację swoich planów.
Opisane problemy operacyjne, marginalizowanie głosu mieszkańców oraz brak postępów w wielokrotnie zapowiadanym projekcie inwestycyjnym „Łódzki Tramwaj Metropolitalny" wskazuje na systemowy charakter opisanych problemów. Jedyną zauważalną i konsekwentnie realizowaną strategią jest degradacja podmiejskiej komunikacji tramwajowej prowadząca do jej ostatecznej likwidacji. W szczególności dotyczy to linii tramwajowych nr 46 (Łódź – Ozorków), nr 45 (Łódź – Zgierz), nr 43 (Łódź – Konstantynów Łódzki) i nr 41 (Łódź – Pabianice).
Dodatkowo szczególną szkodę dla pasażerów linii podmiejskich przyniosła zmiana taryfy biletowej. Podwyżce uległy ceny niemal wszystkich rodzajów biletów czasowych i okresowych. Z oferty wycofane zostały bilety: okresowe (14-dniowe, semestralne – dla uczniów i studentów), czasowe (24-godzinne), a także jednoprzejazdowe (stosowane przed reformą chętnie, z racji braku w ofercie odpowiedniego krótkoterminowego biletu czasowego na liniach podmiejskich, gdzie podróż trwa dłużej 60 minut). Zlikwidowano możliwość zakupu biletu w pojeździe za gotówkę (z wyjątkiem znikomej liczby pojazdów zaopatrzonych w automaty przyjmujące gotówkę). Jednocześnie w zamian za likwidację biletu jednoprzejazdowego nie przywrócono do oferty biletu 120-minutowego, który wycofany został w systemie „Lokalny Transport Zbiorowy w Łodzi" z dniem 1 marca 2012.
Wobec powyższych faktów wspólnie wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec biernej aprobaty dla pogarszających się standardów życia i marginalizacji mieszkańców aglomeracji łódzkiej. Jako środowisko zaangażowane w kreowanie i weryfikację działań w obszarze krajowej i regionalnej polityki transportowej nie akceptujemy procesu określanego „komunikacyjną spiralą śmierci". Z przykładów zagranicznych oraz rynku przewozów kolejowych znamy konsekwencje ograniczania podaży usług, zmniejsza się częstotliwości, podnoszenia cen i budowania argumentacji o zbyt wysokich kosztach transportu szynowego.
Dlatego też stanowczo protestujemy przeciwko wszelkim zmianom, których rezultatem jest pogarszanie jakości transportu publicznego i apelujemy o szybką interwencję mającą na celu wycofanie błędnych decyzji skazujących podmiejską komunikację tramwajową na wegetację i w konsekwencji likwidację:
Domagamy się przywrócenia dostępności komunikacji tramwajowej, a więc czasu przejazdu i częstotliwości kursowania, do stanu sprzed 2 kwietnia 2017. Narzucone niekorzystne zmiany są nie do zaakceptowania, a Państwa posunięcie w połączeniu z wieloletnimi zaniechaniami w sprawach inwestycji w posiadaną przez gminy infrastrukturę traktować można jedynie jako konsekwentną kontynuację działań likwidatorskich.
Apelujemy o podjęcie przez Państwa wspólnej pracy na rzecz wypracowania rozwiązania, którego rezultatem będzie modernizacja podmiejskich linii tramwajowych w regionie łódzkim. Rozwiązania, która będzie służyć mieszkańcom aglomeracji łódzkiej. Deklarujemy pomoc w wypracowaniu takiego rozwiązania. W razie potrzeby chętnie podejmiemy się także mediacji pomiędzy stronami.
Z wyrazami szacunku,
Rafał Górski, Instytut Spraw Obywatelskich
Adam Rembak Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej
w Regionie Łódzkim
Jakub Majewski, Fundacja Pro Kolej
Załącznik: 10 powodów, dla których Łodzianie nie powinni pozwolić na likwidację tramwajów podmiejskich (pdf)
wg
https://inspro.org.pl/apel-ws-ratowania-miedzygminnej-komunikacji-w-aglomeracji-lodzkiej/--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy PKP SA zajmuje się koleją czy parkingami? W Dzienniku Łódzkim można przeczytać jak dworzec Łódź Fabryczna stał się wielkim parkingiem samochodów osobowych dla centrum miasta. To wyeliminowalo transport koleją w sporej części.
Czy to jest cel inwestycji PKP SA?
Odpowiedź:
Od:
media Data: 31 stycznia 2018 14:31
Temat: RE: pytanie dw. Łódź Fabryczna
Szanowny Panie Redaktorze,
w tej sprawie proszę zwrócić się do PKP SA.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
From: Biuro Prasowe PLL LOT
Date: 2018-01-31 10:22 GMT+01:00
Subject: DOMODIEDOWO: DRUGIE LOTNISKO W MOSKWIE OBSŁUGIWANE PRZEZ LOT
DOMODIEDOWO: DRUGIE LOTNISKO
W MOSKWIE OBSŁUGIWANE PRZEZ LOT
Warszawa, 31 stycznia 2018 r. I Od czerwca LOT uruchomi nowe połączenie - do portu Domodiedowo. To drugie lotnisko w stolicy Rosji obsługiwane przez polskiego przewoźnika. Bilety weszły dziś do sprzedaży
Pierwszy rejs z Lotniska Chopina na Domodiedowo odbędzie się 2 czerwca, a w przeciwnym kierunku dzień później. Od tej chwili do 1 lipca LOT zaoferuje swoim pasażerom rejsy na drugie lotnisko w Moskwie sześć razy w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, soboty i niedziele. Codzienne operacje przewoźnik rozpocznie od 2 lipca. Taki rozkład będzie obowiązywał co najmniej do 27 października, czyli do końca sezonu letniego.
Zakładany czas przelotu między Lotniskiem Chopina i Domodiedowem to ok. 2 godz. 10 minut. Samoloty będą startowały z Warszawy o 20:00, a lądowały w Moskwie – po uwzględnieniu różnicy czasu - o 23:10. Z Domodiedowa rejs do Warszawy zaplanowany jest na godz. 8:00, a lądowanie na Lotnisku Chopina o 9:20.
- Zdecydowaliśmy się uruchomić rejsy z Warszawy do portu Domodiedowo, żeby zapewnić osobom podróżującym z Polski i innych europejskich krajów dostęp do licznych połączeń krajowych wewnątrz Rosji. Przygotowany przez nas rozkład umożliwi też pasażerom z Moskwy przesiadki w Warszawie w drodze do wielu miast w regionie, m.in. do Budapesztu, Pragi, Kijowa, Wilna, Rygi, Tallinna, Sofii, Bukaresztu, Ljubljany, a także np. do Madrytu. Mamy nadzieję, że nowa oferta okaże się atrakcyjna zarówno dla turystów, jak też dla pasażerów biznesowych. Ci ostatni zyskają możliwość lotu z Moskwy przez Polskę do jednego z innych krajów europejskich i powrotu jeszcze tego samego dnia wieczorem - mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w LOT.
Do operacji na drugie moskiewskie lotnisko przewoźnik wykorzysta samoloty typu Embraer. To oznacza, że w drodze z i do Moskwy do dyspozycji pasażerów będzie – w zależności od użytej wersji samolotu - od 70 do 112 miejsc w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.
Dotychczas LOT oferował pasażerom zainteresowanym Moskwą bilety na pokładach własnych samolotów tylko na lotnisko Szeremietiewo (przez Międzynarodowe Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA oznaczane jako SVO). Port jest zlokalizowany w północnej części rosyjskiej stolicy. LOT ma w swojej ofercie rejsy na Szermietiewo 14 razy w tygodniu z częstotliwością dwa razy dziennie (do tego połączenia sprzedawane w ramach współpracy code-share z Aerofłotem).
Port lotniczy Domodiedowo (kod IATA: DME) znajduje się ok. 40 km na południowy wschód od centrum Moskwy. To jedno z największych lotnisk w Rosji pod względem ruchu pasażerskiego i towarowego. Jednocześnie jest to jeden z trzech portów lotniczych w Moskwie - obok Szeremietiewa i Wnukowa.
- Dzięki rozpoczęciu operacji z drugiego portu w Moskwie zwiększamy elastyczność i atrakcyjność naszej oferty dla pasażerów. Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie rejsy na Szeremietiewo i Domodiedowo, w ofercie LOT-u będzie w sumie 21 połączeń do Moskwy tygodniowo. Moskwa to popularny kierunek w siatce LOT-u, jeden z kluczowych w Europie Wschodniej. Mamy nadzieję, że rejsy na Domodiedowo będą atrakcyjne dla pasażerów udających się do południowej części aglomeracji – mówi Adrian Kubicki.
Stolica Rosji to trzecie miasto w siatce LOT-u, w obrębie którego LOT obsługuje dwa porty lotnicze. Dla pasażerów poszukujących biletów do Nowego Jorku polski przewoźnik oferuje połączenia na lotniska JFK i Newark, a dla tych lecących do Kijowa – Boryspol i Żuliany.
Potencjał rynku lotniczego w Moskwie jest duży. Między Warszawą i Moskwą w ubiegłym roku podróżowało w sumie w ubiegłym roku ponad 105 tys. pasażerów.
Na rynku rosyjskim LOT wykonuje regularne połączenia do Moskwy, Sankt-Petersburga i Kaliningradu. Od 14 czerwca do 15 lipca w Rosji odbędą się XXI Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. W Moskwie znajdują się dwa stadiony, na których odbędą się mecze: Łużniki i Otkrytije Arena. Łącznie w Moskwie rozegranych zostanie 12 spotkań, w tym mecz otwarcia i finał.
Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie łącznie 50 tras, m.in. z Warszawy do Tokio, Seulu, Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W 2018 r. LOT poleci po raz pierwszy m.in. z Rzeszowa: do Tel Awiwu (11 marca) i Newark (30 kwietnia), a z Warszawy: do Dubrownika (3 maja) i Singapuru (od połowy maja).
W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, czyli więcej o prawie 1,5 mln niż rok wcześniej i 2,5 mln więcej niż w r. 2015. Do 2020 r. LOT prognozuje osiągnięcie wyniku ponad 10 mln pasażerów rocznie.
Bilety – m.in. na rejsy na i do z lotniska Domodiedowo - są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży na
www.lot.com, za pośrednictwem LOT Contact Centre, LOT Travel i u agentów.h.
.
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
.
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43
02-146 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
w ramach uzupełnienia komunikatu z 23 stycznia 2018 r. dotyczącego wyniku przewozowego Kolei Mazowieckich informuję, że z danych opublikowanych przez UTK wynika, że pozostajemy na drugiej pozycji pod względem liczby przewiezionych podróżnych – 20,44 proc. udziału w rynku (ponad 62 mln podróżnych). Zapraszam do prześledzenia statystyki na stronie UTK:
https://utk.gov.pl/pl/raporty-i-analizy/analizy-i-monitoring/statystyka-przewozow-pa/13844,Dane-eksploatacyjne-w-2017-r.html
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
-
Od: Kajetan Orzeł
Data: wtorek, 30 stycznia 2018
Temat: pytanie umowa z ppl
Umowa nie została zawarta. O szczegóły jej ewentualnego zawarcia proszę kontaktować się z PPL.
Kajetan Orzeł
Rzecznik Prasowy
Portu Lotniczego Radom
30.01.2018 15:13 Adam Fularz zadał pytanie:
Czy już ją podpisano? Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Data: wtorek, 30 stycznia 2018
Temat: Pytanie prasowe
Witam
W odpowiedzi na zapytanie Informuję, że Starostwo Powiatowe w Żaganiu pierwotnie było przeciw likwidacji linii kolejowej nr 371 Wolsztyn – Żagań. Po wystąpieniu Starosty Nowosolskiego o zmianę stanowiska tut. urzędu w sprawie likwidacji przedmiotowej linii i wskazaniu, iż Gminy Powiatu Nowosolskiego
są zainteresowane przejęciem terenu po likwidacji ww. linii na ich obszarze celem jego zagospodarowania – Zarząd Powiatu Żagańskiego na kolejnym posiedzeniu rozpatrzył wniosek Starosty Nowosolskiego i wyraził pozytywną opinię w sprawie likwidacji ww. linii.
pozdrawiam
Iwona Hryniewiecka
From: Adam Fularz
Sent: Saturday, January 27, 2018 9:51 PM
Subject: Pytanie prasowe
Czy Star,. Powiatowe popiera ideę likwidacji połączenia z Poznania do Drezna przez Wolsztyn, Konotop, Nową Sól, Kożuchów, Żagań, Jankową Żag., Przewóz, Horkę? Linia kolei 371 ma być zlikwidowana, PKP PLK informuje iz wyrazili Państwo na to zgodę. Jest to jedyna linia łącząca Wielkopolskę i woj. lubuskie z Saksonią.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
(..) poniżej przesyłam odpowiedź jaką otrzymałem na Pana pytanie, a której udziela Sławomir Kotylak, Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
Odpowiadając na pytanie zawarte w wiadomości e-mail wysłanej do Pana przez Adama Fularza 30.01.2018 r. w sprawie maksymalnych prędkości na lokalnych liniach kolejowych, a także w mailu wysłanym w tej samej sprawie również 30.01.2018 r. na adres sekretariatu DG, uprzejmie podaję, co następuje. Pan Adam Fularz kilkakrotnie otrzymał oczywistą odpowiedź na pytania, które w różnych, tworzonych przez niego kontekstach, dotyczą tej samej sprawy.
Otóż „Czemu pociągi z Krzyża do Gorzowa (czy też Kostrzyna) nie miałyby kursować 200 km/h"? Ponieważ nie ma takiej potrzeby. W ruchu regionalnym, charakteryzującym się licznymi zatrzymaniami na przystankach, wystarczająca jest prędkość 120 km/h. Prościej na tak postawione pytanie odpowiedzieć się nie da. Jednak z szacunku dla zaciekawienia Pana Fularza tematyką kolejową, cierpliwie przytaczam treść udzielonej mu już odpowiedzi, którą otrzymał w tej sprawie w grudniu 2017 roku:
„1. Właścicielem sieci kolejowej jest Skarb Państwa, natomiast za jej utrzymanie i modernizację odpowiada zarządca infrastruktury, którym jest spółka Skarbu Państwa PKP PLK SA.
2. Maksymalne prędkości na liniach kolejowych określono w rządowych dokumentach strategicznych tj.:
- Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 19.12.2008 r., w którym założono, że do ważnych ośrodków społecznych i gospodarczych, w tym w szczególności miast wojewódzkich, prowadzić będą linie o parametrach zapewniających możliwość rozwijania prędkości rozkładowej 120 km/h, a do pozostałych miejscowości – prędkości rozkładowej równej konstrukcyjnej, dla jakiej dana linia została wybudowana.
- Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 przyjęta przez Radę Ministrów w dniu 13.12.2011 r., w której zarekomendowano odcinki linii konwencjonalnych modernizowanych do prędkości 120-200km/h.
- Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjęta przez Radę Ministrów w dniu 22.01.2013 r., w której założono konsekwentną modernizację i rewitalizację istniejącej sieci linii kolejowych tak, aby w 2030 r. większa część sieci była w stanie dobrym (tj. wymagająca jedynie konserwacji).
3. Samorząd Województwa nie ustala parametrów technicznych linii kolejowych. Założenia określone w przywołanym "Planie transportowym" naszego województwa odnoszą się do organizacji przewozów wojewódzkich. Przewozy te są obsługiwane taborem dostosowanym do maksymalnej prędkości rzędu 100-120 km/h. Jedynie pociągi zestawione z elektrycznych zespołów trakcyjnych "Impuls" mogą rozwinąć prędkość 160 km/h, co jednak nie jest wykorzystywane w praktyce z uwagi na częste postoje pociągu na stacjach pośrednich. W ruchu regionalnym, charakteryzującym się licznymi zatrzymaniami na przystankach, wystarczająca jest prędkość 120 km/h."
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Wysłane: wtorek, 30 styczeń 2018 7:42:16
Temat: Pytanie linia kolei z Krzyża do Gorzowa
Na modernizowanym odcinku z Słupska do Gdyni prędkość projektowana ma wzrosnąć ze 160 km/h do 200 km/h. Czemu pociągi z Krzyża do Gorzowa nie miałyby kursować 200 km/h skoro już kiedyś Nord Expressy na tej trasie miały rzekomo osiągać 140-150 km/h?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
3 lutego może zostać zlikwidowana najdłuższa w Polsce linia tramwajowa, druga w Europie, liczy ona 96 lat!
- informacja Rafała Górskiego z INSPRO
wg "Łodzianie Decydują"- treść apelu poniżej:
W dniu 7 listopada ubiegłego roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji Portu Solidarność – Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej. Z wielkim zadowoleniem odnotowaliśmy, że w załączniku do tej uchwały w części dotyczącej budowy Metropolii obejmującej Warszawę i Łódź na pierwszym miejscu wśród działań mających na celu rozbudowę systemu łódzkiego węzła kolejowego wymieniona jest „rewitalizacja, modernizacja i rozbudowa systemu łódzkich tramwajów podmiejskich".
Działający od wieku system tramwajów aglomeracyjnych łączących Łódź z miastami tworzącymi aglomerację łódzką – Zgierzem, Ozorkowem, Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (a w przeszłości również Tuszynem i Aleksandrowem Łódzkim) stanowi rdzeń transportu lokalnego w obrębie Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego.
Niestety na skutek wieloletniego niedoinwestowania, a także wadliwych rozwiązań prawnych rok 2018 może być ostatnim rokiem funkcjonowania linii tramwajowych z Łodzi do Ozorkowa i Lutomierska. Z uwagi na fatalny stan infrastruktury, wymagający natychmiastowej interwencji, prędkość jest ograniczona do 10-15 km/h, zaś czas jazdy wydłużony do nieakceptowalnych rozmiarów w konkurencji z indywidualnym transportem samochodowym. Mimo to każdego dnia z tramwajów podmiejskich korzystają tysiące ludzi w warunkach urągających standardom XXI wieku.
Niestety sieć tramwajów podmiejskich nie mieści się w polskim prawie, które (ustawa o publicznym transporcie zbiorowym z 16 grudnia 2010, art. 4 pkt. 4) zalicza komunikację miejską do wyłącznych zadań gmin lub związków gmin. W ten sposób koszty utrzymywania tramwajów podmiejskich, mimo, iż funkcjonalnie stanowią one typowy przykład transportu aglomeracyjnego, spadają na barki gmin, które nie są w stanie racjonalnie gospodarować tym majątkiem.
Projekt Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego, który miał obejmować kompleksową modernizację całej istniejącej sieci zakończył się fiaskiem. Nie ma również konkretnych planów powołania związku metropolitalnego na obszarze aglomeracji łódzkiej, który rozwiązałby problem finansowania funkcjonowania sieci przez małe gminy wiejskie. Nie rozwiązałoby to jednak problemu źródeł finansowania całości przedsięwzięcia.
Dlatego apelujemy o pilne podjęcie działań w tym zakresie, wskazując jako potrzebne rozwiązania powołanie związku metropolitalnego na obszarze aglomeracji oraz udzielenie przez Radę Ministrów bezpośredniego wsparcia finansowego gminom, które nie są w stanie samodzielnie podołać niezbędnej modernizacji przebiegających na ich terenie linii tramwajowych.
TREŚĆ APELU DO PREMIERA MORAWIECKIEGO:
http://lodzianiedecyduja.pl/apel-do-premiera-morawieckiego/--
wg Kongres Ruchów Miejskich w sieci Facebok
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.