From: Biuro Prasowe PLL LOT
Date: 2018-02-14 14:00 GMT+01:00
Subject: OD LIPCA Z WARSZAWY DO ZAPOROŻA. TO JUŻ DZIEWIĄTA TRASA LOT-U NA UKRAINIE
OD LIPCA Z WARSZAWY DO ZAPOROŻA.
TO JUŻ DZIEWIĄTA TRASA LOT-U NA UKRAINIE
Warszawa, 14 lutego 2018 r. – Od 2 lipca LOT uruchomi bezpośrednie połączenie między Warszawą a Zaporożem - sześć razy w tygodniu. To już dziewiąta trasa LOT-u na Ukrainę. Bilety są od dziś w sprzedaży. Ponadto LOT zwiększa częstotliwość między Warszawą a portem lotniczym Kijów-Żuliany. Polski przewoźnik stał się największą linią lotniczą w UE obsługującą rynek ukraiński
Zaporoże jest szóstym ukraińskim punktem na mapie w siatce połączeń LOT-u obok Charkowa, Odessy i Lwowa oraz portów lotniczych: Kijów-Boryspol i Kijów-Żuliany. Do wszystkich tych miejsc LOT lata z Warszawy, a oprócz tego w ubiegłym roku uruchomił trzy połączenia regionalne do Lwowa - z Poznania, Bydgoszczy i Olsztyna. Łącznie LOT w sezonie letnim 2018 będzie obsługiwał aż 84 rejsy tygodniowo między Polską a Ukrainą. Obecnie LOT jest jedyną unijną linią lotniczą z UE oferującą pasażerom z Zaporoża rejsy do Europy i reszty świata.
> W poniedziałki, piątki i niedziele Embraer LOT u będzie odlatywał z lotniska w Warszawie o godz. 11.00 i docierał do Zaporoża o 14.00. W rejs powrotny zabierze pasażerów z Zaporoża o godz. 14.40, żeby wylądować na Lotnisku Chopina o 15.55. > We wtorki, środy i soboty LOT będzie startował z Warszawy o godz. 14.20 i lądował nad Dnieprem o 17.20. Kolejni pasażerowie będą mogli odlecieć z Zaporoża o 18.00, a dzięki temu być na Lotnisku Chopina o 19.15.
Rozkład połączeń między Warszawą a Zaporożem został zaplanowany tak, żeby umożliwić pasażerom z tego regionu wygodne przesiadki na rejsy do Europy Zachodniej i Ameryki Północnej przez hub LOT u w Warszawie. Pasażerowie potrzebują nawet 35 minut na przesiadkę w Warszawie, żeby kontynuować podróż do zachodnioeuropejskich miast takich jak Bruksela, Amsterdam, Paryż, Genewa i Mediolan. Możliwe są krótkie przesiadki dla podróżujących między Zaporożem a m.in. Moskwą, Budapesztem, Pragą, Tallinnem, Wilnem, Kownem i Koszycami. Przesiadka na Lotnisku Chopina w Warszawie do portów lotniczych w Ameryce Północnej obsługiwanych przez LOT – Nowego Jorku (JFK i Newark), Chicago i Los Angeles i Toronto – zajmuje tylko godzinę.
– Cieszymy się, że możemy dzisiaj ogłosić nowe połączenie z Warszawy do Zaporoża. Jesteśmy pewni, że uruchamiając tę trasę, zapewnimy naszym klientom najwyższą jakość usług i najlepsze połączenia ze światem przez Europę Środkową. Zaporoże jest jednym z najbardziej rozwiniętych gospodarczo centrów biznesowych we wschodniej Ukrainie. Jestem przekonany, że wielu pasażerów podróżujących służbowo i prywatnie skorzysta z wygodnych rejsów do Polski przez węzeł komunikacyjny w Warszawie, aby dotrzeć do innych miejsc w Europie i Ameryce Północnej – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy LOT-u.
Połączenie Zaporoże-Warszawa jest obsługiwane Embraerami trzech typów, które mają na pokładzie od 70 do 82 foteli w trzech klasach podróży: ekonomicznej, ekonomicznej premium i biznes.
Od dzisiaj LOT zwiększył ponadto swoją obecność w porcie lotniczym Kijów-Żuliany. Od 2 sierpnia oprócz dwóch rejsów dziennie na lotnisko Kijów-Boryspol LOT będzie dwa razy dziennie obsługiwał loty do portu Kijów-Żuliany. Łącznie między Warszawą a Kijowem LOT oferuje aż 27 rejsów tygodniowo. To najbardziej elastyczna oferta dla pasażerów z aktualnie dostępnych na rynku.
Uruchomienie nowego połączenia między Warszawą a Zaporożem jest częścią strategii rentownego wzrostu LOT-u na lata 2016–2020 konsekwentnie realizowanej przez polskiego przewoźnika. Wynika z niej, że LOT zamierza zostać wiodącą linią lotniczą nie tylko wśród pasażerów podróżujących z Polski, lecz również innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. LOT prognozuje, że do 2020 r. będzie rocznie przewozić ponad 10 mln pasażerów, co oznacza że liczba jego pasażerów wzrośnie dwukrotnie w ciągu czterech lat.
W 2017 r. LOT ogłosił uruchomienie 27 połączeń, m.in. z Warszawy do: Los Angeles, Newark, Astany i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark. W pierwszej połowie 2018 r. zostaną również uruchomione nowe rejsy do Billund, Dubrownika, Moskwy-Domodiedowa, Norymbergi, Oslo i Skopje.
Wszystkie rejsy dalekodystansowe w siatce połączeń LOT u są obsługiwane Boeingami 787-8 Dreamliner. Każdy z nich oferuje 252 foteli w w trzech klasach: 18 w biznesowej, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. LOT był pierwszą linią lotniczą w Europie, która włączyła Dreamlinery do swojej floty. – B787 to obecnie najbardziej zaawansowany technologicznie samolot szerokokadłubowy na świecie. Kompozytowa konstrukcja i najnowocześniejsze silniki wpływają na mniejsze zużycie paliwa i zapewniają wyższy poziom komfortu niż w przypadku innych samolotów – mówi Adrian Kubicki z LOT u.
W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W tym czasie LOT odebrał cztery nowe Boeingi: dwa B787 Dreamliner i dwa B737 MAX 8. W 2018 r. do floty przewoźnika wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9 (większa wersja Dreamlinera posiadająca na pokładzie o 42 fotele więcej od poprzednika), trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195.
.
.
Informacja prasowa w formacie docx. kliknij tutaj
Informacja prasowa w formacie txt. kliknij tutaj
Embraer 170 LOT-u jpg kliknij tutaj
Embraer 195 LOT-u jpg kliknij tutaj
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43
02-146 Warszawa
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Nową Europę ze światem. Dla prawie 7 mln pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż w ramach ponad 90 połączeń na świecie (głównie przez Warszawę, czyli konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki). Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i Singapurze. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym pozycję lotniczego lidera Europy Środkowo-Wschodniej. Jako jedyny przewoźnik wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, najnowocześniejszymi szerokokadłubowymi samolotami świata. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii eksperci: wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w różnych dziedzinach sportów lotniczych. LOT jest dziś wśród linii lotniczych na świecie jednym z przewoźników z największym doświadczeniem, który w 2019 r. będzie obchodzić 90. rocznicę powstania. LOT jest także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej znaczeniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe i media, a przede wszystkim rosnąca z każdym rokiem popularność wśród pasażerów. Więcej najbardziej aktualnych informacji dla mediów znaleźć można pod linkiem
http://corporate.lot.com/pl/pl/biuro-prasowe--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.