Temat: Petycja dot. nieczynnych płyt postojowych PPS2 i PPS5 na terenie lotniska w Babimoście
do Zarządu WL
W sąsiednim Berlinie osiągnięto w roku 2017 wskaźnik ok. 33 mln obsłużonych pasażerów (czyi niemal tyle ile w całej Polsce w roku 2016- 34 mln pax). Port lotniczy w przygranicznym woj. lubuskim mógłby stanowić rezerwę dla Berlina na wypadek nadzwyczajny, ale ma obecnie nieczynną część infrastruktury. Z możliwych 12 miejsc postojowych dla samolotów klasy C nieczynne są aż 4 takie potencjalne miejsca parkingowe.
W przypadku gdyby port lotniczy miał zastąpić lotniska sąsiedniego Berlina na czas np. jakiegoś wypadku, ma on nieczynne aż 1/3 miejsc postojowych dla samolotów.
Wnoszę petycję o rozpoczęcie przygotowań do naprawy i rozbudowy 2 lub 3 nieczynnych płyt spośród 6 płyt postoju samolotów (z których tylko cztery: PPS 3, 4 oraz PPS 1 i 6 dostępne są dla ruchu lotniczego).
Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost posiada w sumie 6 płyt postoju samolotów, z czego cztery PPS 1, 3 i PPS 4 i 6 są użytkowane. Dalsze 2 płyty: PPS 5 i PPS 2 są zamknięte dla ruchu lotniczego.
Wydaje się że zamiast rozbudowywać PPS3/ PPS4 do łącznie 6 miejsc dla samolotów klasy C, szybciej, prościej i taniej jest dostosować pobliską PPS5 do przyjęcia jednego samolotu klasy C. Wymaga to montażu oznakowania, oświetlenia, oraz poszerzenia szerokiej na 12 metrów drogi kołowania TWY K1 (Drogi kołowania Kilo na odcinku od PPS3 do PPS5) do szerokości ok. 15-18 metrów szerokości. Możliwe że także sama PPS5 musiałaby być nieznacznie powiększona, i wyposażona w oświetlenie.
Czy PPS 6 może zostać przygotowana do parkowania samolotu? W dokumentacji nie znalazłem informacji o wyznaczeniu miejsca postojowego na PPS6, byc może jest to spowodowane brakiem oświetlenia w tym miejscu. Czy można zainstalować tutaj oświetlenie?
Możliwe jest także uruchomienie płyty postojowej PPS 2 tworząc tutaj dwa miejsca postojowe dla samolotów klasy C. W sumie uruchomienie PPS2, PPS5, PPS6 dałoby dodatkowe 4 miejsca postojowe dla samolotów klasy C.
Wskaźnik nośności PCN dróg kołowania TWY E i K4 wynosi 57 R/B/W/U. Możliwe jest więc doprowadzenie do płyty kołowania PPS 2 poszerzonej drogi kołowania od strony PPS1 z PCN 57 jeśli istniejąca szerokość TWY K4 zostanie zwiększona o 3-6 metrów (do 15 lub 18 metrów szerokości).
W Planie generalnym zanotowano iż "Z powyższej tabeli Aircraft Classification Number dla samolotu Boeing B737-800 wynika, że przy obecnym PCN na drogach kołowania TWY A, E i TWY K4 umożliwia operowanie tym statkiem powietrznym przy maksymalnej masie dopuszczalnej masie startowej."- tak więc wydaje się możliwe uruchomienie dwóch nieczynnych płaszczyzn postojowych.
Może to być konieczne w przypadku np. przekierowania ruchu lotniczego z pobliskiego Berlina lub w przypadku udostępnenia lotniska dla celów wojskowych.
Czytając o planach budowy nowych miejsc postojowych pomyślałem że warto przedstawić wielokrotnie tańsze rozwiązania - wykorzystanie istniejących PPS zamiast budowy nowych, przynajmniej na tym etapie rozwoju portu. Wnoszę o przeprowadzenie tych relatywnie niewielkich inwestycji.
Z wyrazami szacunku
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Petycja dot. dostosowania lotniska w Babimoście do obsługi operacji lotniczych w sposób ciągły
Wnoszę petycję o podjęcie prac na rzecz znacznego, wielokrotnego zwiększenia przepustowości operacyjnej lotniska w Babimoście w zakresie obsługi startów i lądowań statków powietrznych.
Poprzez relatywnie niewielką inestycję możnaby uruchomić obsługę operacji lotniczych w sposób ciągły co może być niezwykle ważne w przypadu np. problemów portów lotniczych Berlina i konieczności przejęcia znacznego ruchu z pobiskiej aglomeracji. Obecnie przejęcie większego ruchu nie jest możliwe z powodu niewystarczającej- za wąskiej o ok. 3 metry- szerokości jednej z dróg kołowania.
Możliwe jest bowiem takie nieznaczne poszerzenie ciągu równoległych do pasa startowego dróg kołowania K1, K2, K3, K4, w sposób taki że wraz z drogą kołowania E stworzą one szanse maksymalnego wykorzystania przepustowości lotniska celem prowadzenia operacji startów/ lądowań w ciągły, płynny i dużo bezpieczniejszy sposób.
Obecny sposób w którym droga kołowania K jest nieczynna, jest wyjątkowo czasochłonny, jest mniej bezpieczny i powoduje znaczne, wręcz radykalne ograniczenie przepustowości lotniska w sensie liczby możliwych do obsłużenia w ciągu godziny operacji lotniczych.
Niewielka inwestycja jednakże może ten problem trwale rozwiązać.
Inwestycja w nieznaczne poszerzenie ciągłu równoległej drogi kołowania (o numerach K1, K2, K3, K4) jest inwestycją zastepczą w poprawę przepustowości ponieważ lotnisko nie jest wyposażone w drogę szybkiego zejścia. Pozwoli owe poszerzenie dróg kołowania na poprawę przepustowości celem pełnienia przez port lotniczy Babimost funkcji awaryjnej/ zastępczej w przypadku problemów lotnisk pobliskiego Berlina.
Obecnie droga kołowania K1, K2, K3, K4 ma 12 m szerokości, i brakuje minimum 3 metrów szerokości by mogła zostać wykorzystana przez popularne obecnie samoloty klasy C. Już droga kołowania o szerokości 15- 18 metrów umożliwiłaby znaczne zwiększenie przepustowości lotniska dla obsługi np. popularnego modelu samolotu Boeing 737.
Oto wymogi dla tych maszyn odnoścnie szer. drogi kołowania na odcinku prostym:
UK CAP168: 15 metrów
Australia: 18 metrów, FAA: możliwe że 15-18 metrów
Polska:
| C | - 15,0 m, jeżeli droga kołowania przeznaczona jest dla samolotów o bazie kół*)poniżej 18 m |
| D | - 18 m, jeżeli droga kołowania przeznaczona jest dla samolotów o bazie kół 18 m i więcej |
| - 18 m, jeżeli droga kołowania przeznaczona jest dla samolotów o odległości pomiędzy zewnętrznymi krawędziami skrajnych kół głównego podwozia poniżej 9 m |
| - 23 m, jeżeli droga kołowania przeznaczona jest dla samolotów o odległości pomiędzy zewnętrznymi krawędziami skrajnych kół głównego podwozia 9 m lub więcej |
| E | - 23 m
|
Z planu generalnego lotniska:
"Modernizacja równoległej drogi kołowania TWY Ki,K2,K3,K4, którą zaprezentowano w Fazie 4 jako kolejną dodatkową opcję, umożliwi znaczne zwiększenie przepustowości operacyjnej lotniska w zakresie startów i lądowań statków powietrznych. Taka konfiguracja pozwoli maksymalnie wykorzystać przepustowość lotniska bez uruchamiania dodatkowych dróg zjazdowych z drogi startowej. Operacje będą mogły być wykonywane w sposób ciągły."
Opracowanie to podaje ponadto:
"Obszary drogi startowej oraz płyt postoju samolotów lotniska Babimost są wyposażone w system dróg kołowania (Taxiway - TWY). Istnieje jedna równoległa droga kołowania (TWY K) oraz pięć dojazdowych dróg kołowania (TWY A, B, C, D, E). Lotnisko nie posiada drogi szybkiego zejścia. Jedynie TWY A i TWY E są dostępne dla ruchu lotniczego i umożliwiają kołowanie do płyt postojowych. Równoległa droga kołowania oraz pozostałe drogi kołowania są w tej chwili zamknięte dla ruchu lotniczego. Jedynie droga kołowania TWY K4 (część TWY K) jest dostępna do kołowania wzdłuż PPS 1, jako przedłużenie drogi kołowania TWY E.
Na drogach kołowania występuje oznakowanie krawędziowe oraz poprzeczki zatrzymania. TWY A dodatkowo posiada oznakowanie osi i miejsc oczekiwania oraz światła krawędziowe." (...)
"Modernizacja równoległej drogi kołowania TWY Ki,K2,K3,K4, którą zaprezentowano w Fazie 4 jako kolejną dodatkową opcję, umożliwi znaczne zwiększenie przepustowości operacyjnej lotniska w zakresie startów i lądowań statków powietrznych. Taka konfiguracja pozwoli maksymalnie wykorzystać przepustowość lotniska bez uruchamiania dodatkowych dróg zjazdowych z drogi startowej. Operacje będą mogły być wykonywane w sposób ciągły." (wg Planu Generalnego na lata 2014- 2034)
W ten sposób na drodze kołowania K która, służyłaby jako kolejna czynna droga kołowania, mogłaby powstać równoległa do DS, węższa ADS (awaryjna droga startowa). W moim rozumieniu jest to druga droga startowa, mająca mniejszą szerokość i znaczenie tylko awaryjne.
Pozwoli to na oferowanie połączeń samolotami popularnych typów w sposób ciągły w przypadku awarii np. portu lotniczego SXF Schoenefeld w Berlinie. Sąsiedni Berlin w swoich portach odprawia niemal tyle pax lotniczego niż cała Polska razem wzięta, a dystans do Berlina to ok. 170 km. W 2017 r. na obu lotniskach Berlina obsłużono 33,3 miliony pasażerów. Stawia to Berlin na trzecim miejscu w Niemczech i jest to niewiele mniej niż obsłużono pasażerów we wszystkich lotniskach całej Polski w 2016 roku (34 mln 6 tys. w roku 2016).
Inwestycja w udrożnienie obsługi lotniczej na lotnisku w Babimoście umożliwi oferowanie usług w przypadku awarii czy problemów lotnisk pobliskich. Nakład finansowy w stosunku do osiągniętej poprawy jest stosunkowo niewielki. Samorząd może tą inwestycje sfinansować ze środków własnych jako projekt własny.
Z poważaniem
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Adam Fularz z wydawnictwa Merkuriusz Polski oszacował na podstawie ilości kilometrów zlikwidowanych linii kolei (długość sieci kolei spadła z 26,3 tys. km do nieco ponad 17 tys. km) iż monopol Polskich Kolei Państwowych, mających ultra-monopolistyczną pozycję na rynku zarządzania infrastrukturą kolejową, prowadząc likwidację ok. 9-10 tys. km. torowisk w jursydykcji Rzeczpospolita Polska, gdzie posiada prawa monopolisty na rynku zarządzania siecią kolei, zlikwidował ją w ok. 30 % i odniósł przychód ze sprzedaży szyn na złom w wysokości ponad 1 miliard PLN. Przy tym, podmiot ten wprowadził na rynek nie mniej jak 40 000 000 (czterdzieści milionów) używanych podkładów kolejowych, z których znaczna część była sprzedawana jako silnie rakotwórczy opał. Nie jest to regulowane przepisami, a spółka ta nie poniosła odpowiedzialności za epidemię raka jaką wywołała tymi działaniami. Na przykład spółka PKP PLK nie jest rozliczana z utylizacji materiałów niebezpiecznych.
Przy spalaniu podkłady impregnowane kreozotem wydzielają silnie toksyczne substancje rakotwórcze, ponieważ kreozot jest silnym karcerogenem i przy spalaniu wywołuje raka u osób go wdychających. Aleksandr Sołżenicyn w książce Archipelag Gułag odnotował, iż praca w zakładach nasycających podkłady kolejowe kreozotem należała do jednej z najbardziej wyniszczających więźniów sowieckich obozów.
Spółka PKP z uwagi na liczne kontrowersyjne działania i standardową reakcję na krytykę jest przezywana "Przepraszam kur** przepraszam" w wewnętrznych rozmowach ekonomistów. Wydawca proponuje by grupę PKP po prostu zlikwidować, bo utrzymuje się ona z likwidacji i wyprzedaży majątku i jest gospodarczym pasożytem grabiącym i niszczącym infrastrukturę kolei poprzez jej likwidację. W ostatnich miesiącach spółka zlikwidowała kolejne ok. 250-300 km sieci kolei w Polsce.
opr. na podst. Wikipedii--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Przyjmijcie Państwo najserdeczniejsze życzenia wielkanocne od Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Uwzględniając prośby pasażerów linii 6 i 9, Koleje Mazowieckie wprowadziły udogodnienia związane z kursowaniem niektórych pociągów. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej KM: http://www.mazowieckie.com.pl/pl/zmiany-w-rozkladzie-jazdy-od-3-i-4-kwietnia-2018-r
Przypominamy także o zmianach w kursowaniu pociągów na linii nr 8 – szczegóły także pod powyższym linkiem.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
FlixBus dziś oficjalnie nawiązał współpracę ze spółką Polbus PKS oraz Portem Lotniczym Wrocław. Partnerstwo umożliwi pasażerom jeszcze łatwiejszą przesiadkę i podróż do miast w ramach siatki połączeń przewoźnika.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (mat. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2Ggthk0
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 28 marca 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław, FlixBus i Polbus PKS łączą siły
FlixBus nawiązał współpracę ze spółką Polbus PKS oraz Portem Lotniczym Wrocław. Partnerstwo umożliwi pasażerom jeszcze łatwiejszą przesiadkę i podróż do miast w ramach siatki połączeń przewoźnika.
Od czerwca wrocławskie lotnisko znajdzie się w systemie sprzedaży FlixBus. Pasażerowie lądujący we Wrocławiu zyskają dostęp do pełnej siatki połączeń przewoźnika już po przylocie. Wrocław został ogłoszony jednym z trzech głównych centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce.– Partnerstwo z POLBUS-PKS oraz Portem Lotniczym Wrocław pozwoli nam na stworzenie w stolicy Dolnego Śląska bardzo wygodnego centrum przesiadkowego – mówi Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska – Pasażerowie lądujący we Wrocławiu uzyskają dostęp do pełnej siatki połączeń FlixBusa już na lotnisku. Z drugiej strony mieszkańcy wielu polskich i czeskich miast zyskają wygodne połączenie z lotniskiem.
Połączenie z Dworca Wrocław do Portu Lotniczego Wrocław znajdzie się w systemie sprzedaży FlixBusa prawdopodobnie w połowie kwietnia i będzie do kupienia w ramach biletów łączonych. Wówczas cena biletu na autobus WRO Airport Express wyniesie 7 złotych. Będzie można je kupić na stronie www.flixbus.pl, poprzez aplikację przewoźnika lub w punktach sprzedaży (również na Dworcu Wrocław). - Dworzec Wrocław to nie tylko bezpośrednie sąsiedztwo węzłów kolejowego i autobusowego, ale również ekspresowe połączenie z lotniskiem, które uruchomiliśmy w grudniu – mówi Krzysztof Balawejder, Prezes POLBUS-PKS. – Współpraca z FlixBusem pozwoli na 10% wzrost liczby połączeń autobusowych z naszego dworca, na czym skorzystają nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska. Wspólna oferta 3 partnerów to bowiem dobra propozycja dla tych turystów z Europy, którzy zechcą poznać uroki Wrocławia, zwycięzcy konkursu The Best Destination 2018.
Nawiązanie współpracy to dobra wiadomość dla pasażerów wrocławskiego lotniska, których regularnie przybywa. Statystyki Portu Lotniczego Wrocław rosną o kilka-kilkanaście procent rocznie. W tym roku spodziewanych jest tutaj nawet 3,2 mln podróżnych. Letnia siatka połączeń jest rekordowa – liczy 85 kierunków, w tym 10 regularnych nowości. – Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z firmą FlixBus i z ponownego połączenia sił z POLBUS-PKS. Razem zaproponujemy nowy model dogodnej podróży kombinowanej, która z pewnością ucieszy pasażerów – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Bogactwo i różnorodność siatki wrocławskiego lotniska przyciąga do Wrocławia coraz więcej podróżnych. W tym roku planujemy obsłużyć nawet 3,2 mln osób. To nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale również innych polskich regionów – Wielkopolski, Mazowsza, Opolszczyzny czy Śląska, także ich stolic, w tym Poznania czy Katowic. Jednocześnie wyraźnie rośnie liczba obcokrajowców odwiedzających Wrocław. Teraz wszyscy oni jeszcze łatwiej zaplanują podróż z wylotem z Wrocławia – dodaje.
Na wrocławskie lotnisko można dojechać również komunikacją miejską - autobusem linii 106 lub nocną linią 206. Dojazd z okolic Dworca Głównego zajmuje ok. 40 minut, w zależności od natężenia ruchu na drodze. Port Lotniczy Wrocław to także parking na 3500 samochodów, wydzielone pasy ruchu dla taksówek oraz strefa darmowego, krótkiego postoju przy samym wejściu do obiektu.
Hello,
the Hotel Canada is looking for for over 50 foreign workers for the new Canada Hotel. For more information kindly contact the administrator via this e-mail:
emp.tihc@yahoo.ca , for more information.
Pytanie.
Jakie są postępy w sprawie kolei do lotniska w m. Pyrzowice
Od:
Karniewski JacekData: 27 marca 2018 14:26
Temat: Połączenie kolejowe do portu lotniczego w Pyrzowicach
Do: Adam Fularz
Witam serdecznie!
W odpowiedzi na e-mail przesyłam w załączeniu informację na temat podpisania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu pn.: „Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie". Linia kolejowa na odcinku Zawiercie – Tarnowskie Góry ma stworzyć dobre warunki dla połączeń Katowic, Zawiercia oraz Tarnowskich Gór z lotniskiem w Pyrzowicach. Dojazd do portu lotniczego będzie możliwy od strony Tarnowskich Gór i Zawiercia. Szacunkowa wartość przygotowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego to ok.15,2 mln zł (netto). Termin zakończenia prac projektowych - III kwartał 2019 rok. Wykonawcą dokumentacji projektowej jest Firma Egis Poland Sp. z o.o.
(...)
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Komunikacji i Promocji
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
treść public relations
otrzymano od:
27.03.2018
Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą
Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu.
- Razem z naszym partnerem, spółką S&T Service, przygotowaliśmy dla Przewozów Regionalnych najlepszy produkt, jaki obecnie jest dostępny na rynku – mówi Bogusław Kowalski, Prezes TK Telekom. – Wdrożenie nastąpi już za sześć miesięcy, dzięki czemu jeszcze w tym roku pasażerowie Przewozów Regionalnych będą mogli wygodnie zapłacić kartą za przejazd - dodaje.
Wybór konsorcjum TK Telekom i S&T Service odbył się na zasadzie przetargu. Wartość kontraktu to ponad 15 mln zł.
Zwycięskie konsorcjum dostarczy dokładnie po 1780 sztuk terminali i drukarek, 1980 akumulatorów zapasowych i ładowarek sieciowych, stacje dokujące i karty pamięci oraz 20 urządzeń do bezprzewodowej transmisji obrazu, a także szereg drobnych akcesoriów, jak rysiki, smycze, folie ochronne i futerały.
Nowoczesne terminale z systemem Android, będą posiadały też możliwość odczytu kodów kreskowych, QR kodów i kart elektronicznych, a dzięki zaawansowanej platformie sprzętowej będzie można testować integrację rozwiązań, takich jak dynamiczna informacja pasażerska, programy lojalnościowe, czy teczka konduktora.
- Systemy sprzedaży i kontroli biletów to jeden z istotnych dla TK Telekom obszarów, na którym chcemy mocniej zaistnieć, w ramach poszerzania zakresu działalności. Mam nadzieję, że nie jest to jedyna umowa o tym charakterze, którą zawrzemy w tym roku i latach kolejnych – podkreśla Bogusław Kowalski.
O Netii
Netia dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania on-line oraz multimedialną rozrywkę. Usługi skierowane są do użytkowników prywatnych, firm oraz instytucji.
Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o.
Netia (jako R.P. Telekom) została założona na początku lat 90. ubiegłego wieku przez grupę polskich przedsiębiorców - pasjonatów, wspieranych przez amerykańskich inwestorów z sektora telekomunikacyjnego. Początkowo świadczyła usługi połączeń głosowych, poszerzając ofertę m.in. o usługi transmisji danych, szerokopasmowego dostępu do Internetu, czy płatnej telewizji cyfrowej.
Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Większość akcji jest w posiadaniu polskich inwestorów (Mennica Polska, FIP 11 FIZ, Nationale-Nederlanden OFE, Aviva OFE, PZU OFE "Złota Jesień").
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.
Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.
Już co trzecie łącze własne spółek Grupy Netia pozwala na przesyłanie danych z prędkością powyżej 100 Mb/s. W ramach projektu Sieć XXI wieku, w 2020 roku sieć Netii na być w całości zmodernizowana do standardu światłowodowego.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od:
Adam FularzData: 13 marca 2018 07:59
Temat: Prośba o potwierdzenie informacji- rozkład jazdy kolei
Prosze o potwierdzenie informacji jakoby rozkład jazdy kolei umieszczony w sieci Internet był w dniu wczorajszym nieprawdziwy. Na rozkładzie
rozklad-pkp.pl zamieszczone godziny odjazdu pociągów były różne od faktycznych na rozkładach planszowych na stacjach. Na stacjach wsiadali zdezorientowani pasażerowie którzy się dopytywali, co z wcześniejszym pociągiem?
Naciąłem się i mój pociąg odjechał wcześniej.
Pozdrawiam,
Odpowiedż MI
Szanowny Panie Redaktorze,
w sytuacji, gdy rozkład jazdy w Internecie jest różny od zamieszczonego na rozkładach planszowych, powinien się Pan zwrócić o wyjaśnienie bezpośrednio do przewoźnika kolejowego obsługującego dane połączenie kolejowe lub zgłosić rozbieżności do podmiotu udostępniającego rozkład na stronie internetowej. W przypadku wskazanej przez Pana strony rozklad-pkp.pl zarządzana jest ona przez spółkę PKP SA, a administrowana przez PKP Informatyka SA.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Miasto Zielona Góra ogłasza przetarg na loty wakacyjne/turystyczne z lokalnego aerodromu. Jak pisze:
Wykonawca zobowiązuję się do realizacji przedmiotu umowy pn. „Promocja Miasta Zielona
Góra poprzez realizację lotniczych rejsów międzynarodowych" z Portu Lotniczego Zielona Góra
w Babimoście w okresie od 2018r. do 2020 r.:
- w lotniczym sezonie letnim 2018 r. w ilości nie mniejszej niż 20 rotacji lotniczych do minimum
dwóch destynacji turystycznych lub wakacyjnych,
- w lotniczym sezonie letnim 2019 r. w ilości nie mniejszej niż 30 rotacji lotniczych do minimum
dwóch destynacji turystycznych lub wakacyjnych,
- w lotniczym sezonie letnim 2020 r. w ilości nie mniejszej niż 40 rotacji lotniczych do minimum
trzech destynacji turystycznych lub wakacyjnych
z wykorzystaniem nośników reklamowych opisanych w załączniku do OPZ.
2) Zamawiający wymaga, aby wszystkie działania składające się na przedmiot umowy były
realizowane przez Wykonawcę z wykorzystaniem samolotów, które dysponują co najmniej 180
lub większą ilością miejsc pasażerskich na pokładzie.
W wyjątkowych i incydentalnych sytuacjach, po wcześniejszym zawiadomieniu i uzgodnieniu
z Zamawiającym, dopuszcza się realizację przedmiotu umowy samolotami mniejszymi, które
dysponują od 150 do 179 miejsc pasażerskich na pokładzie. W takim przypadku Wykonawca
wykona w danym lotniczym sezonie letnim proporcjonalnie więcej rotacji lotniczych,
o których w pkt.1), które zrównoważą ilość oferowanych miejsc w samolotach z co najmniej
180 ilość miejsc pasażerskich.
3) Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy poprzez połączenia lotnicze z/do Portu
Lotniczego Zielona Góra w Babimoście (IEG) w lotniczym sezonie letnim:
- 2018 do minimum dwóch destynacji jako bezpośrednie lotnicze połączenie turystyczne lub
czarterowe z/do IEG,
- 2019 do minimum dwóch destynacji jako bezpośrednie lotnicze połączenie turystyczne lub
czarterowe z/do IEG,
- 2020 do minimum trzech destynacji jako bezpośrednie lotnicze połączenie turystyczne lub
czarterowe z/do IEG
Zamawiający dla realizacja przedmiotu umowy przez połączenia lotnicze do pozostałych
destynacji turystycznych lub wakacyjnych dopuszcza możliwość wykonania łączonych połączeń
lotniczych w IEG z innych portów lotniczych UE.
więcej:
In English
Subsidies for airlines willing to fly from our airport, announced. Deadline at the beggining of April 2018.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Koleje Mazowieckie otrzymały ponad miliard złotych kredytu. Szczegóły w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Z wrocławskiego lotniska odleciał pierwszy samolot do Stuttgartu w Niemczech. Połączenie realizują należące do grupy Lufthansa linie Eurowings. To jedna z 10 regularnych nowości w nowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław, który właśnie wszedł w życie.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne są pod adresem: https://bit.ly/2I6Gz2P
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 26 marca 2018 r.
Informacja prasowa
Stuttgart w zasięgu lotu. Ruszają nowe połączenia z Wrocławia
Z wrocławskiego lotniska odleciał pierwszy samolot do Stuttgartu w Niemczech. Połączenie realizują należące do grupy Lufthansa linie Eurowings. To jedna z 10 regularnych nowości w nowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław, który właśnie wszedł w życie.
W niedzielę zrealizowany został pierwszy lot z Wrocławia do Stuttgartu. Operacje na tej trasie odbywają się cztery razy w tygodniu – w każdy poniedziałek, środę, piątek oraz niedzielę. Czas podróży wynosi 1 godz. 40 min. W tygodniu samolot z Wrocławia wylatuje o godz. 12.55 (ląduje w Stuttgarcie o godz. 14.40 ), w niedziele zaś o godz. 15.30 (jest o 17.10). Przewoźnik lata na tej trasie samolotem Bombardier Dash 8 Q400. – Nowe połączenie do Stuttgartu to przede wszystkim bardzo dobra wiadomość dla biznesu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Przedstawiciele prężnie rozwijającego się przemysłu motoryzacyjnego na Dolnym Śląsku zyskali oczekiwane bezpośrednie loty. Poza tym w mieście znajduje się wiele instytucji naukowych, akademickich i badawczych, które są związane z Wrocławiem i regionem – dodaje.
W nowym sezonie Eurowings częściej zabiera pasażerów do Düsseldorfu (codziennie oprócz soboty). Grupa Lufthansa regularnie wzmacnia swoją obecność w Porcie Lotniczym Wrocław – dzisiaj to trzecie lotnisko w Polsce, z którego oferuje najwięcej lotów. Rejsy do Stuttgartu stanowią uzupełnienie oferowanych z Wrocławia lotów do największych europejskich portów przesiadkowych. Oprócz Frankfurtu nad Menem, Monachium, Düsseldorfu wrocławscy podróżny mogą polecieć również do Zurychu (SWISS), Kopenhagi (SAS), a także Warszawy i Tel Awiwu (PLL LOT). Stuttgart to jedna z 10 regularnych nowości w letnim rozkładzie lotów Portu Lotniczego Wrocław, który obowiązuje od 25 marca. Do dyspozycji wrocławskich podróżnych jest rekordowe ok. 85 kierunków – 50 niskokosztowych, 26 czarterowych i 9 sieciowych.
Bardzo dobrą wiadomością jest pojawienie się głównego paryskiego lotniska im. Charles'a de Gaulle'a, gdzie w maju loty uruchamia Air France. Wizz Air wzmocnił swoją obecność we Wrocławiu - powiększył swoją bazę operacyjną o drugi samolot i proponuje 5 nowości: Bari, Kutaisi, Göteborg, Bazyleę Miluza i Porto. W okresie letnim dodatkowy, czwarty samolot będzie stacjonować w bazie Ryanair. Zrealizuje rejsy w ramach nowej linii czarterowej przewoźnika - Ryanair Sun. Jednocześnie wśród 35 bezpośrednich tras irlandzkiego przewoźnika znajdą się 3 premiery: Ateny, Faro oraz Podgorica. Debiutującymi pozycjami na wakacje z biurem podróży są Tivat, Ateny, Izmir i wyspa Djerba.
W piątek linie Ryanair ogłosiły uruchomienie w listopadzie 2018 lotów do Kijowa (Boryspol).
Port Lotniczy Wrocław - nowości w rozkładzie lotów lato 2018:
- Bari (Wizz Air)
- Bazyla Miluza (Wizz Air)
- Göteborg (Wizz Air)
- Kutaisi (Wizz Air)
- Paryż im. Charles'a de Gaulle'a (Air France)